zwężka a wzrost mocy
zwężka a wzrost mocy
przeszukałem tematy związane z ową "magiczną"zwężka,ale odpowiedzi na moje proste pytanie nie znalazłem a mianowicie ile zwiększa się moc po założeniu zwężki???wierzyć mi się nie chce że nikt tego nie sprawdził.
Ford Probe 2.2GT - szary metalic
Ford Probe 2.0 - czerwony
Ford Probe 2.2GL - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - żółtek- rozbity
Ford Probe 2.0 automat - granat metalic -był
Ford Probe 2.0 - czerwony
Ford Probe 2.2GL - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - żółtek- rozbity
Ford Probe 2.0 automat - granat metalic -był
to jest całkiem jasne....MISIEK pisze:nie dowiesz sie dokladnie ile bo kazdy ma w innym stanie silnik i turbine
no właśnie i o ile dobrze rozumiem to właśnie to zwiekszenie ciśnienia doładowania musi się przekładać na wzrost mocy,bo chyba nie chcesz mi powiedzieć że montujemy zwężki po to żeby wskazówka od turbo ładniej pracowałaMISIEK pisze:pamietaj ze zwezka zwieksza po prostu cisnienie doladowania
Ford Probe 2.2GT - szary metalic
Ford Probe 2.0 - czerwony
Ford Probe 2.2GL - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - żółtek- rozbity
Ford Probe 2.0 automat - granat metalic -był
Ford Probe 2.0 - czerwony
Ford Probe 2.2GL - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - żółtek- rozbity
Ford Probe 2.0 automat - granat metalic -był
to bardzo proste...moc można sprawdzic na hamowni..być moze jest ktoś w klubie kto zmierzył moc swojego probka przed założeniem zweżki,a następnie po jej założeniu.różnica między mocą "po" a "przed"jest właśnie tym o co się pytam,to wszystko! i nie proszę o inne informacje dotyczące zużycia silnika,turbiny,czy tego kto jak "dmucha" kogo i dlaczego...MISIEK pisze:wiec jak chcesz sprawdzic jaki dokladnie jest przyrost mocy ? ;]
Ford Probe 2.2GT - szary metalic
Ford Probe 2.0 - czerwony
Ford Probe 2.2GL - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - żółtek- rozbity
Ford Probe 2.0 automat - granat metalic -był
Ford Probe 2.0 - czerwony
Ford Probe 2.2GL - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - żółtek- rozbity
Ford Probe 2.0 automat - granat metalic -był
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Podłączam się do tematu,ale interesuje mnie coś innego: a mianowicie osiągnąłem już 12psi przy seryjnej zwężce (za sprawą układu wydechowego), ale po zamontowaniu MBC zauważyłem dziwne zjawisko:
a mianowicie,jak depnę na max`a to turbo już zaczyna pompowac poniżej 2000obr, pompuje do 6psi czeka, czeka i przy 4000obr dopiero idzie na 10,przytrzymuje tam na chwilę a przy 4500na 12PSI. Takie jaja zaczęły się dziać po zamontowaniu MBC, a dodam tylko że mam go odkręconego na maxa (tzn. nie przytrzymuje powietrza w układzie). Co to może być? Może źle go zamontowałem? A zrobiłem to tak: Jest sobie ten cieniutki wężyk od Turbo: na samym początku zwężka,po niej MBC i dopiero do czujnika. Myślę nad tym żeby to zamienić: najpierw MBC, potem zwężka. I właśnie, czy można zastosować mniejszą zwężkę jak mi dochodzi do czerwonego przy seryjnej? (np. o 1 rozmiar, żeby szybciej rozhuśtać turbo?) I czy będzie odcinać?
a mianowicie,jak depnę na max`a to turbo już zaczyna pompowac poniżej 2000obr, pompuje do 6psi czeka, czeka i przy 4000obr dopiero idzie na 10,przytrzymuje tam na chwilę a przy 4500na 12PSI. Takie jaja zaczęły się dziać po zamontowaniu MBC, a dodam tylko że mam go odkręconego na maxa (tzn. nie przytrzymuje powietrza w układzie). Co to może być? Może źle go zamontowałem? A zrobiłem to tak: Jest sobie ten cieniutki wężyk od Turbo: na samym początku zwężka,po niej MBC i dopiero do czujnika. Myślę nad tym żeby to zamienić: najpierw MBC, potem zwężka. I właśnie, czy można zastosować mniejszą zwężkę jak mi dochodzi do czerwonego przy seryjnej? (np. o 1 rozmiar, żeby szybciej rozhuśtać turbo?) I czy będzie odcinać?
BEAUTY...POWER...SOUL...
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Oj Drzymek ale żeś namieszał jak zamontowałeś MBC to nie możesz miec zwężki bo po co. MBC jest po to aby ją zastąpic. Więc wywal zwężkę i ja zastąp MBC i go ustaw prawidłowo. Pamiętaj że wykręcając pokrętło w MBC zmniejszasz ciśnienie wkręcając zwiększasz. Pozdrawiam.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=6724
KALII pisze:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Boguś właśnie problem z tym, że jak podkręcasz MBC to masz bezstopniowe doładowanie: np. ustawiasz na 10PSI i nie możesz np. jechać 3PSI, 6PSI itd do 10psi. Tylko masz 0,albo od razu 10 (czy jakaś inna wartość ustawiona wedle uznania). Ja chcę tak zrobić: wstawić taką zwężkę żeby mi prawie odcinało,czyli chcę osiągnąć max doładowania jakie jest możliwe na seryjnym kompie. A po tym zabiegu ustawić MBC np. na 3PSI, żeby mi turbo zaczęło płynnie pompować od 3psi. Wiesz o co mi chodzi?
Na razie chcę mieć max doładowanie, ale nie przez MBC! MBC ma mi służyć do ustawienia doładowania początkowego!
Na razie chcę mieć max doładowanie, ale nie przez MBC! MBC ma mi służyć do ustawienia doładowania początkowego!
BEAUTY...POWER...SOUL...
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Uuu... ciężko będziesz miał. Ale ci powiem szczerze gówno prawda że masz doładowanie 0 a potem od razu 10 na MBC wiem o czym pisze bo sprawdzałem u siebie ten zaworek daje tylko tyle że możesz sobie łatwo zmniejszać lub powiększać doładowanie. Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
Dzięki Robert... czyli zasadniczo nie wzrasta moc,natomiast trochę wzrasta moment...zastanawia mnie tylko to że 2.5 w serii ma przecież 163KM,a uturbiony ze zwężką ,czy bez tylko 158???coś chyba nie tak jest z tym wykresem...
Ford Probe 2.2GT - szary metalic
Ford Probe 2.0 - czerwony
Ford Probe 2.2GL - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - żółtek- rozbity
Ford Probe 2.0 automat - granat metalic -był
Ford Probe 2.0 - czerwony
Ford Probe 2.2GL - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - żółtek- rozbity
Ford Probe 2.0 automat - granat metalic -był
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
A kto (oprócz Ciebie) mówił o turbinie?
Przecież widać datę wykresu i jest noworoczny wątek uturbiania KALIIego...
Przecież widać datę wykresu i jest noworoczny wątek uturbiania KALIIego...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
napisałem prv do Asdero,bo to on jest autorem(lub tłumaczem)opisu modyfikacji turbiny w performance,i dostałem taka odp:
"Jak dobrze pamiętam, to przy 0,7-0,65 było coś około 190-200 KM. Dalej do 240 konieczna jest modyfikacja map w ECU, większe wtryski i wydajniejsza pompa. Inaczej ECU będzie ci odcinał paliwo i wchodził w tryb awaryjny z uwagi na za duże ciśnienie doładowania. Będziesz wtedy po jednokrotnym wciśnięciu gazu w podłoge musiał stawać i wyłączać, a następnie włączać silnik aby to zresetować. Granicą jest jak dobrze pamiętam 11,9 psi.
Ale wrażenie jest pozytywne "
czy to faktycznie jest mozliwe???aż taka róznica???
"Jak dobrze pamiętam, to przy 0,7-0,65 było coś około 190-200 KM. Dalej do 240 konieczna jest modyfikacja map w ECU, większe wtryski i wydajniejsza pompa. Inaczej ECU będzie ci odcinał paliwo i wchodził w tryb awaryjny z uwagi na za duże ciśnienie doładowania. Będziesz wtedy po jednokrotnym wciśnięciu gazu w podłoge musiał stawać i wyłączać, a następnie włączać silnik aby to zresetować. Granicą jest jak dobrze pamiętam 11,9 psi.
Ale wrażenie jest pozytywne "
czy to faktycznie jest mozliwe???aż taka róznica???
Ford Probe 2.2GT - szary metalic
Ford Probe 2.0 - czerwony
Ford Probe 2.2GL - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - żółtek- rozbity
Ford Probe 2.0 automat - granat metalic -był
Ford Probe 2.0 - czerwony
Ford Probe 2.2GL - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - żółtek- rozbity
Ford Probe 2.0 automat - granat metalic -był
- pytlar
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-06-05 11:04
- Galeria: viewtopic.php?t=8824
- Lokalizacja: Prabuty
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
zamiast robić zwężke zastąp ją dyszą od kuchni gazowejpytlar pisze:a mozecie mi powiedziec skad zalatwic wiertlo 0,7mm??!! bo jak narazie to tylko oczy wywalaja na wierzch w sklepach jak im powiem, ze chce takie wiertlo...
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
- pytlar
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-06-05 11:04
- Galeria: viewtopic.php?t=8824
- Lokalizacja: Prabuty
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
No sklep elektroniczny, takie wiertla służą do robienia otworów w płytkach drukowanych (chociaż nawet jak na nie, 0,7mm to już niska wartosć)pytlar pisze:a mozecie mi powiedziec skad zalatwic wiertlo 0,7mm??!! bo jak narazie to tylko oczy wywalaja na wierzch w sklepach jak im powiem, ze chce takie wiertlo...
bardzo kapryśna I GT'90: jak człowiek, ma swoje złe i jeszcze gorsze dni
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
nie kupuj wiertła zanim doktniesz to je złamiesz na stali czy miedzi. Bez sprzętu nie wywiercisz. O ręcznej wiertarce zapomnij, lepiej idź do tokarza, powinien wziąść grosze za to, albo w sklepie spawalniczym jest do kupienia takie coś jak prowadnica do drutu do migomatu. Średnicą idealnie pasuje w wąż i masz rozmiary: 0.5, 0.6, 0.8, 1.0, 1.2. Koszt to 1zł:P
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
wez pod uwage ze sa dwa rodzaje MBC,w jednym cisnienie narasta stopniowo a w drugim dopiero jak utworzy sie zadane cisnienie(maja one swoje nazwy,ale obecnie ich nie pamietam)Bogdan9999 pisze:Uuu... ciężko będziesz miał. Ale ci powiem szczerze gówno prawda że masz doładowanie 0 a potem od razu 10 na MBC wiem o czym pisze bo sprawdzałem u siebie ten zaworek daje tylko tyle że możesz sobie łatwo zmniejszać lub powiększać doładowanie. Pozdrawiam
a co do 200km sama zwezka jest raczej niemozliwe
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
To się nazywa "bled" (zwykły reduktor) i "pressure" (ustawiamy wartość ciśnienia wymaganą do otwarcia).Ostry pisze: wez pod uwage ze sa dwa rodzaje MBC,w jednym cisnienie narasta stopniowo a w drugim dopiero jak utworzy sie zadane cisnienie(maja one swoje nazwy,ale obecnie ich nie pamietam)
BEAUTY...POWER...SOUL...