Sprawdzanie poziomu oleju w 2.0 16V

Awatar użytkownika
Roswell
Posty: 441
Rejestracja: 2006-09-01 11:12
Galeria: viewtopic.php?t=9688
Lokalizacja: Ustroń

Sprawdzanie poziomu oleju w 2.0 16V

Post autor: Roswell »

Witam serdecznie mam taki problem gdy wyciągam bagnet żeby sprawdzić poziom oleju to czuje jak się o coś ociera i często jak go wyciągnę to jest praktycznie cały suchy a na przykład nad kreska F jest go troche. A raz mi się tak zdarzyło że na jednej stronie miarki nic nie było a na drugiej było równo z F. Czy to normalne? Dodam tylko że auto stoi prosto.
EDIT: I jeszcze jedno pytanie :) Czy jak odkręce korek oleju i popatrze do środka czy jest jakiś orientacyjny poziom ile tam powinno być oleju?
Probe II 2.0 93 USA

Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

jak odkręcisz korek to nie zobaczysz oleju (poza tymi resztkami które będą na ściankach)

obejrzyj tą rurkę w którą się wkłada bagnet - może masz gdzieś załamaną?

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
crupek
Posty: 636
Rejestracja: 2006-07-21 20:45
Samochód: Probe II 2.5 V6 MEDICI
Galeria: viewtopic.php?t=9043
Lokalizacja: Głogów Wrocław

Post autor: crupek »

a może poprostu masz za nisko otwarta maskę ?? i zahaczasz o krawędź ??
Awatar użytkownika
Roswell
Posty: 441
Rejestracja: 2006-09-01 11:12
Galeria: viewtopic.php?t=9688
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: Roswell »

No cóż to do czego wsadza się bagnet wygląda na proste i maska też jest na odpowiedniej wysokości :) Tak dla pewności zapytam czy na dole też macie ja tak troche przekrzywiona cos w rodzaju
I
\
I
I jeszcze jedno pytanie zadam tutaj, bo nie chciał bym żeby mnie uznano za jakiegoś spamera, bo to w końcu mój pierwszy dzień tutaj :)
Więc czym były napełniane klimatyzacje w probe? Oby nie freonem hehe
Pytam ponieważ nie mogę znaleźć pod maską żadnej nalepki z informacją a instrukcji obsługi nie posiadam niestety(może jest gdzieś w wersji elektronicznej? niekoniecznie po polsku).
Pozdrawiam Marcin
Probe II 2.0 93 USA

Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

były dwa czynniki:
stary R12
nowy R134
zależy z którego roku masz proba

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

P.I.M.P.O. pisze:
zależy z którego roku masz proba

pozdro
93 jak napisał w stopce :wink: Fabrycznie R12.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

wcześniej nie miał stopki :)

pozdro

ps. potwierdzam R12 :)
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
Roswell
Posty: 441
Rejestracja: 2006-09-01 11:12
Galeria: viewtopic.php?t=9688
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: Roswell »

Dzięki :) Rozumiem że ten czynnik R12 jest nadal legalny i można go dostać do uzupełnienia?
Mam jeszcze jakieś pytania i stopniowo będę uzupełniał hehe
Od czego jest pokrętło INT tam gdzie włącznik wycieraczek :)
Na czym polega opcja VENT na pokrętle nawiewu? To jest jeszcze coś z klima czy jak, do czego to służy?
To by było chyba na tyle :)
Jeszcze raz dziękuje(fajna z was ekipa :))
Probe II 2.0 93 USA

Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Niestety ale R12 jest już zabronione, więc ciężko z jego napełnieniem, bo jeśli ktoś go jeszcze posiada to jest to nielegalne, a do tego może mieć bardzo zanieczyszczony spuszczany np. z chłodni i na pewno bardzo drogo.
Moja propozycja to przerobienie instalacji na R134, a koszt taki wacha się ok. 500 zł np. pod Warszawą wraz z gwarancją i napełnieniem.
Ustawienie VENT to pozycja która ustawia klapy wentylacji tylko i wyłącznie na przednie kratki. Na tej pozycji klimatyzacja nie działa podobnie jak na FLOOR. Reszta ją załącza.
INT chyba służy do ręcznego podnoszenia świateł, ale chyba był taki przycisk wyłącznie w '93. Tego ostatniego nie jestem pewien :)
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

INT to taki fajny bajerek do przyspieszania/zwalniania wycieraczek na najwolniejszym biegu :)

masz Voodoo rację - guzik do podnoszenia świateł był tylko w roczniku 93 ale znajduje się on na konsolce tam gdzie spryskiwacz tylnej szyby, ogrzewanie bądź wycieraczka tylnej szyby

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

P.I.M.P.O. pisze:INT
Intensive.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

No faktycznie :oops: a mnie się coś głupio skojarzyło właśnie z okolicą przełącznika tylnej wycieraczki :wink: :lol:
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Alternatywą niedozwolonego R12 jest czynnik o nazwie bodajże R413. Jest dozwolony ale są różne zdania na jego temat. Odwiedź speców ok klimy. Int dokładnie służy do ustalenia czasu taktowania wycieraczek 1 biegu.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
MJ#23
Posty: 27
Rejestracja: 2006-05-21 17:45
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MJ#23 »

Panowie a czy jak wlałem za dużo oleju jest możliwe dymienie?Najpierw dolałem a potem zacząłem się zastanawiać czy to jest wogóle potrzebne!?Pozdrawiam
Probiacz2000
Posty: 256
Rejestracja: 2006-02-07 22:22

Post autor: Probiacz2000 »

ja wlales za duzo mozliwe jest dymienie. Olej sie wypali i dojdzie do normy.
Tez mam takie pytanko. Ile dolewacie do swojego probe oleju miedzy wymianami ? mi wychodzi srednio 1L(!!!) na 1000km i sie zastanawiam czy jest w ogole sens wymieniac olej skoro go tyle musze dolewac... ;//
MJ#23
Posty: 27
Rejestracja: 2006-05-21 17:45
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MJ#23 »

Ja też tyle dolewam i nie wiem czy to dobrze czy nie,ale jeździ i o to chodzi
Awatar użytkownika
crupek
Posty: 636
Rejestracja: 2006-07-21 20:45
Samochód: Probe II 2.5 V6 MEDICI
Galeria: viewtopic.php?t=9043
Lokalizacja: Głogów Wrocław

Post autor: crupek »

Probiacz2000 pisze:ja wlales za duzo mozliwe jest dymienie. Olej sie wypali i dojdzie do normy.
Tez mam takie pytanko. Ile dolewacie do swojego probe oleju miedzy wymianami ? mi wychodzi srednio 1L(!!!) na 1000km i sie zastanawiam czy jest w ogole sens wymieniac olej skoro go tyle musze dolewac... ;//
Że co ?????
MJ#23 pisze:Ja też tyle dolewam i nie wiem czy to dobrze czy nie,ale jeździ i o to chodzi
Masakra 2.0 16V nie powinien w ogole brac oleju a juz na 1000 km. nie ma mowy o kropelce nawet:)
POZDRAWIAM i radze wziać się za silnik :!:
Probiacz2000
Posty: 256
Rejestracja: 2006-02-07 22:22

Post autor: Probiacz2000 »

moje poprzednie auto nawet na 15000 km nie bralo nawet kropli. Probiacz pozera olej jak szalony, rozmawialem z mechnaikiem to trzeba by bylo wymienic pierscienie i jakies uszczelki. Wole jednak poswiecic te dodatkowe 25zl na 1000km niz caly silnik dawac do rozbiorki... A silnik pracuje bardzo dobrze i ma moc. Chcialem sie tylko zorietowac jak jest u Was. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
crupek
Posty: 636
Rejestracja: 2006-07-21 20:45
Samochód: Probe II 2.5 V6 MEDICI
Galeria: viewtopic.php?t=9043
Lokalizacja: Głogów Wrocław

Post autor: crupek »

a jaki masz olej ?? Moze przejdź na 15W 40, to powinien Ci przestac brać. POZDRO:)
Probiacz2000
Posty: 256
Rejestracja: 2006-02-07 22:22

Post autor: Probiacz2000 »

w tej chwili jezdze na mineralnym MOBIL1
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Mineralka to syf no ale skoro i tak Ci wcina olej to lepiej żeby pożerał tańszy :wink:
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
crupek
Posty: 636
Rejestracja: 2006-07-21 20:45
Samochód: Probe II 2.5 V6 MEDICI
Galeria: viewtopic.php?t=9043
Lokalizacja: Głogów Wrocław

Post autor: crupek »

Ja jezdze na 10W 40 i naprawde nie narzekam, a o popychaczach nigdy nie slyszalem, no chyba ze z opowiesci :P
Jesli Ci wcina tyyyyyyyyyyyyle mineralnego ?? to albo masz wyciek (chociaz ten olej jest gęsty) albo robisz za lokomotywe na ulicy
:shock:

remont nie unikniony predzej czy pozniej a im dluzej bedziesz zwlekal tym wiecej wydasz na oleje. POZDRO
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Mineralka jest gęsta, owszem ale też wycieka - rorzedzenie temperaturą i ciśnienie robią swoje.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Probiacz2000
Posty: 256
Rejestracja: 2006-02-07 22:22

Post autor: Probiacz2000 »

dziwne, ale nie dymi mi w ogole nawet gdy zimny... ;] wiem ze mineralny to syf, ale tyle musze dolewac ze nie oplaca mi sie wlewac dobrego drogiego oleju. pozatym syntetyczny olej jest zadszy i pewnie jeszcze wiecej by go zarlo...
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”