Sprzęgło

Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Sprawdź czy masz płyn. Ogólnie to jest objaw zapowietrzenia.
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
kosmita
Posty: 282
Rejestracja: 2006-02-03 15:38
Galeria: viewtopic.php?t=8651
Lokalizacja: Lubin

Post autor: kosmita »

Plyn mam bo jak juz pisalem odpowietrzalem ale nic to nie dalo :(
Black Shadow GT 92r
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Przepraszam nie doczytałem . Sprawdź czy nie masz gdzieś dziury. Dziwne, że płynu nie ubyło.
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
kosmita
Posty: 282
Rejestracja: 2006-02-03 15:38
Galeria: viewtopic.php?t=8651
Lokalizacja: Lubin

Post autor: kosmita »

Kurcze probe to jak seaquest potrafi sam sie regenerowac :) dzis odpalam autko sprzeglo ladnie dziala jak nowe kurcze co jest ?????

EDIT:
No ale dlugo sie nie nacieszylem bo jak przyszly upaly to znow sie zaczely dziac cuda a w poniedzialek juz calkiem przestalo dzialac :cry:

Dzis wlasnie dostalem paczke z pompka sprzegla i wysprzeglikiem wymienilem i teraz tak
1.Pedal jest wyzej niz byl (jest jakas regulacja wysokosci pedala sprzegla????)
2.Wszystkie biegi wchodza idealnie leciutko lepiej jak bylo
3.Sprzeglo zaczyna dopiero ciagnac mniejwiecej od polowy a wczesniej wystarczylo jak lekko puscilem i bylo czuc ze ciagnie, tarczy to raczej nie wina bo na tamtej pompie bylo ok
4.Pedal 2x ciezej pracuje
5.Mam wrazenie ze od 3 biegu tak od 4 tys jak wcisne gaz na max to silnik glosniej pracuje jak wczesniej ale na obroty wchodzi tak samo (cos jak bym jechal z wcisnietym pedalem sprzegla lekko)
Prosze o odpowiedz najbardziej mnie nie pokoi 5 pkt
Dzieki pozdrawiam
Black Shadow GT 92r
Awatar użytkownika
raven
Posty: 643
Rejestracja: 2004-11-12 10:22
Galeria: viewtopic.php?t=5775
Lokalizacja: Okonek

Post autor: raven »

co do zapowietrzania sprzegła.
Mi sie tez zapowietrzało- ale nic sie nie pociło, nigdzie nie ciekło, ani wysprzeglik, ani pompa.
Po wymianie wysprzeglika jest ok.
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

odświerze temat, sprzegło cały czas nie chodziło zbyt lekko ale to raczej nie był dla mnie problem, lecz czasami mam wrażenie jakby sie ślizgało:

1 - na postoju jak mam włączony bieg, sprzęgło wciśniete na maxa, zrobie przygazówke tak do 5 tys. obr. to samochód zaczyna lekko ruszać
2 - jak pracuje na luzie, na wolnych obrotach, wciskam sprzeglo i obroty momentalnie spadaja o jakies 150obr./min,


zna ktoś przyczyne???, zaznaczam że płynu jest na max
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Sprawdzałeś ten nieszczęsny wysprzęglik?
Z tego co wiem, to on jest największą przyczyną problemów ze sprzęgłem.
daniel pisze: zaznaczam że płynu jest na max
raven pisze:Mi sie tez zapowietrzało- ale nic sie nie pociło, nigdzie nie ciekło, ani wysprzeglik, ani pompa.
Po wymianie wysprzeglika jest ok.
Widzisz, jeżeli wysprzęglik przepuszcza (wcale nie musi się przy tym pocić), to płynu nie będzie ubywać.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

tylko że jest jeszcze jeden objaw, czasami jakby autko wchodzi na obroty a nie jedzie i dopiero po chwili zaczyna, nie odczówa tego zbytnio, tylko przy bardzo ostrym ruszaniu spod swiatel i tez nie zawsze tak jest
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

O kurde!!!
Właśnie sobie skojarzyłem, że mam to samo. :shock:
Cholera, stawiałem na przyjarane sprzęgło (co wcale nie wykluczone),
ale faktycznie może zajrzę do tego wysprzęglika. :idea:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

niestety tez nad sprzegłem myślałem, może zna ktoś adres sklepu gdzie można kupić jakieś mocniejsze do Probka??, żeby wytrzymało większą moc niż seria
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Wpisz w naszą wyszukiwarkę słowo "spiek", może coś znajdziesz.

Albo przeczytaj to:
:arrow: Sprzęgło, metody tuningu.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer »

U mnie ten sam problem, było wszystko ok i nagle zaczęło łapać bardzo nisko. Później wcale nie dało się wrzucać biegów. Płynu nie było wcale. Dolałem i zaczęło łapać już znacznie wyżej ale nie wiem czy tak jak wcześniej. Czy trzeba odpowietrzyć układ i w jaki sposób to zrobić? Pomóżcie bo to pilna sprawa.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Przy wysprzęgliku masz odpowietrznik a on znajduje sie przy skrzyni od przodu ;) Wciskasz pedał sprzęgła a kumpel odkręca odpowietrznik potem jak już wyleci ciśnienie dokręca odpowietrznik a ty puszczasz pedał sprzęgła, przepompowujesz go kilka razy i znowu powtarzasz tą czynność dopóki nie przestanie wylatywać powietrze z odpowietrznika. A żeby to lepiej zobaczyć załóż przewodzik na odpowietrznik. Pozdro
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer »

Zaglądałem dzisiaj pod spód i zauważyłem że coś troszkę przepuszcza ten wysprzęglik. Zamówiłem sobie reperaturkę i jutro z rana będę działał. Pozdrawiam i dzięki.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
Bendek
Posty: 553
Rejestracja: 2007-01-22 20:53
Galeria: viewtopic.php?t=14998
Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków

Post autor: Bendek »

nie mogę znaleźc fotorelacjji jak walus wymienia sprzęgło.
kiedys na to wpadłem ale teraz szukam szukam i nic :(
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
Awatar użytkownika
I_Mat
Posty: 106
Rejestracja: 2006-06-02 16:26
Samochód: brak
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski Kraków

Post autor: I_Mat »

Również mam podobny problem, tzn. sprzęgło łapie nisko, często nie odbija i generalnie nie rozłącza. Po krótkich oględzinach, patrze a w zbiorniczku prawie pusto (+ dodam, że było słychać taki bardzo charakterystyczny dźwięk dopóki nie wcisnąłem pedału sprzęgła), no to lece do sklepu, prosze o dot3, sprzedawca sugeruje dot4 bo lepszy a się mieszają i tak oto dolałem, niby jest ok. Mimo wszystko troche dziwne, ze tak nagle się zepsuło (a powiązane to było z wybraniem się do kumpla mieszkającego na zadupiu tak wielkim, że droga do niego [równe 950m po zjechaniu z drogi asfaltowej] była tak wyboista, ze nawet wcześniejszą vitarą którą jeździłem nie odważyłbym się przycisnąć na więcej niż 20km/h) to szukam o co tak naprawde chodzi i znalazłem :
Obrazek
Okazało się, że wężyk poprostu się rozszczelnił i cały silnik mam zalany płynem. Teraz czas na pytania czekające na odpowiedź :-)
Gdzie dostane taki wężyk?
---
ew. jak go odkręcić - są to dwa połączone przewody, jeden gumowy drugi stalowy (zresztą widać na zdjęciu) i sa w zasadzie dwie nakrętki, mała 10tka i duża 19tka - która powinna się obracać?
bardzo kapryśna I GT'90: jak człowiek, ma swoje złe i jeszcze gorsze dni
Awatar użytkownika
DjDolar
Posty: 9
Rejestracja: 2008-09-08 12:27
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: DjDolar »

pewnie w sklepie ;) zart
ja mam to samo tez nisko lapie nie odbija plynu pelno ;(
Ci co piją Są dla mnie NICZYM ........ niczym PRZYJACIELE
marcpol
Posty: 89
Rejestracja: 2008-08-04 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=14284

Post autor: marcpol »

I_Mat odkręcasz śrubę na klucz 10 od pompy do przewodu elastycznego, drugą od wysprzęglika do przewodu el. potem zdejmujesz metalowe zabezpieczenia trzymające przewód elestyczny tak, aby się nie obracał. Jeśli będziesz wiedział od czego taki przewód pasuje to napisz.
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

na początek to jednak radziłbym może kupić zestaw naprawczy czyli uszczelki na pompę sprzęgła i to zrobić, potem już nie będzie potrzeby regulacji wysokości pedału sprzęgła.
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Re: sprzęgło, nie odbija

Post autor: Sebastian »

witka.

mam podobny problem:) ... wczoraj wieczorem pedal sprzegla przykleil sie do podlogi :), dopiero jak go porusuylem to odskoczyl!
dzieje sie to tylko na 1wszym biegu, jak juz uda mi sie ruszyc to jedzie normalnie, ajk by nic sie nie stalo....

wyglonda mi to w sumie na jakas blachostke, dlatego pomyslalem za napisze, moze dam rade sam zrobic to nie bede mosial do mechaniola jechac :)....
wiem ze jest tam jakas pompa ktora pomaga, moze brak plynow? albo cos z linka?

jesli ktos mial juz cos podobnego to bede wdzieczny za pomoc :)

pozdr
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Sprzęgło

Post autor: Robert »

[r]Dodałem na górze 6 stron lektury (sklejając wątki) - mam nadzieję, że Ci to pomoże.[/r]
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Bendek
Posty: 553
Rejestracja: 2007-01-22 20:53
Galeria: viewtopic.php?t=14998
Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków

Re: sprzęgło, nie odbija

Post autor: Bendek »

Sebastian pisze:... albo cos z linka?...
w probe nie ma linki sprzęgła... ;)

sprawdź poziom płynu w zbiorniczku, stan wysprzęglika i przewodów... pozdro...
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: Sprzęgło

Post autor: Prezes »

Sebastian napisał:
mam podobny problem:) ... wczoraj wieczorem pedal sprzegla przykleil sie do podlogi , dopiero jak go porusuylem to odskoczyl!
dzieje sie to tylko na 1wszym biegu, jak juz uda mi sie ruszyc to jedzie normalnie, ajk by nic sie nie stalo....
Mam podobnie jak Ty, tylko że u mnie taki objaw jest jak Probek stoi przez jakieś 5 dni. Jak wciskam sprzęgło to wpada ono w podłogę i nie chce odbijac. Po odpaleniu jest ok. Powalczę z tym niedługo i napiszę ewentualnie w czym tkwi problem.
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
kwiatek8902
Posty: 109
Rejestracja: 2010-01-06 12:13
Samochód: ford probe 2,2 GT 1991r.
Galeria: viewtopic.php?t=17158
Lokalizacja: świecie
Kontakt:

Re: Sprzęgło

Post autor: kwiatek8902 »

tez mam ten problem :cry: pedał sprzegła zrobił sie bardzo mieki i ciezko biegi wchodza no i brakuje płyny jak doleje to pedał sie na troche uniesie i po jakims czasie znow brakuje płynu i pedał prawie przy podłodze i tak w kółko pomocy :cry:
probe 2,2 gl USA 1989 był.. jest probe 2,2GT euro 1991 GG-13529377
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Re: Sprzęgło

Post autor: Lisiu »

Skoro ubywa płynu to trzeba zlokalizować ten ubytek. Wysprzęglik jest suchy? Węże idące do niego też?
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”