awaria silnika 2,5 v6 GT '93 pomocy
awaria silnika 2,5 v6 GT '93 pomocy
Witam serdecznie wszystkich klubowiczów. Jestem "nowy" na forum forda probe, od dwóch tygodni jestem również posiadaczem forda probe- wersja USA 93r 2,5 v 6 GT KL2O . Wczorajszej nocy wystąpił pod maską poważny problem, podczas normalnej jazdy pojawiły się, okropne stuki konkretnie w górnej części silnika,a następnie zaczęły kolejno palić się kontrolki. Jako pierwsza zapaliła się kontrolka FUEL CUT-OUT, a następnie ANTI-LOCK skutkiem tego wszystkiego było spadek napięcia na baterii do zera i autko stanęło. Proszę Was o zdiagnozowanie tych usterek i polecenie dobrych mechaników w okolicach Łodzi. Serdecznie wszystkim z góry dziękuję i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2007-10-29 14:00 przez milu, łącznie zmieniany 1 raz.
CZARNE PROBE USA 93 2,5 V6 GT
- jarsonik
- Posty: 993
- Rejestracja: 2007-07-22 12:03
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=13697
- Lokalizacja: Białystok
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... =przyjazne to ci pomoże w kwestii sklepów i zakladów, a co do usterki to ja nie wiem, ale może warto sprawdzić bezpieczniki??
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
dzięki za szybką odpowiedź. Wygląda to tak, że naładowałem baterie i auto odpaliło lecz stuki jak były tak są. Auto stoi u mechanika który nie zna się na fordach. Teraz pytanie czy rozebrać silnik, znaleść uszkodzone elementy czy od razu kupić nowy silnik?? Co gorsze wchodzą w to jeszcze koszty holowania, ok. 500zł.
CZARNE PROBE USA 93 2,5 V6 GT
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
- S_H_A_D_O_W
- Posty: 1448
- Rejestracja: 2007-04-19 14:55
- Galeria: viewtopic.php?t=14266
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Co do remontu to tez roznie z tym bywa, spotkalem sie z przypadkiem ze gosciowi po 2tys przekrecilo ponownie panewke. Wszystko zalezy od czesci i mechanika. Ja wlasnie skonczylem wymiane w swojej nowej V auto z oryginalnym przebiegiem 112tys i ksiazka i wracajac ze szczecina cos zaczelo sie tluc. Dobrze ze do domu mialem juz tylko 100km to auto sciagnolem diagnoza przekrecona panewka. Kupilem silnik z rozbitego xedosa i smiga znowu.
...w niebie mnie nie chcą, a w piekle boją się, że nim zawładnę ...
Czarne 2.5V6 USA 92r
Czarne 2.5V6 USA 92r
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
Milu !
Albo Kalii ,
albo Łódź ul Wysoka - mechanik (fachowiec)
... a w przypadku gdybyś się decydował na kapitalkę zajrzyj do "Motoszlif" w Łodzi na 11stego listopada (30 metrów od al. Włókniarzy)
Albo Kalii ,
albo Łódź ul Wysoka - mechanik (fachowiec)
... a w przypadku gdybyś się decydował na kapitalkę zajrzyj do "Motoszlif" w Łodzi na 11stego listopada (30 metrów od al. Włókniarzy)
Ostatnio zmieniony 2007-11-06 21:05 przez Tomasz S, łącznie zmieniany 1 raz.
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
- Astro
- Posty: 617
- Rejestracja: 2007-05-02 22:42
- Galeria: viewtopic.php?t=12878
- Lokalizacja: Vault 101
Witam,
Ja osobiście polecił by Ci kupić ten silnik skoro dają gwarancje, jechać na ulice wysoką tak jak pisze Tomasz S. I tam ten silnik zamontować.
Ale jeśli czujesz sentyment do starego silnika to serdecznie polecam Ci Kalii'ego.
Jeśli ma czas a Ty masz pieniądze to zrobi Ci to jak należy.
Pozdrawiam!
Ja osobiście polecił by Ci kupić ten silnik skoro dają gwarancje, jechać na ulice wysoką tak jak pisze Tomasz S. I tam ten silnik zamontować.
Ale jeśli czujesz sentyment do starego silnika to serdecznie polecam Ci Kalii'ego.
Jeśli ma czas a Ty masz pieniądze to zrobi Ci to jak należy.
Pozdrawiam!
Ford probe 2,5 KLZE
My definition is High Definition.
My definition is High Definition.
- darel
- Posty: 663
- Rejestracja: 2004-11-11 19:25
- Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
- Galeria: viewtopic.php?t=5509
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Tutaj masz link ale namiary już i i tak wysłałem Ci SMSem. Powodzenia. Daj znać co z tego wyszło.
BTW co to znaczy, że silnik jest w 15% zużyty
BTW co to znaczy, że silnik jest w 15% zużyty
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Audi A6 C7 3.0 TDI
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
W przypadku V6 15% oznacza jeden tłok przepalony na wylot, reszta sprawna
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
BCS lub BSC dokładnie nie pamiętam . Jest to nazwa firmy w Sosnowcu już kilka silników u nich kupiłem do różnych aut i zawsze wszystko było w porządku , niestety spóźniłem się i silnik jest już sprzedany.
Edit:
Robert jeśli piszę , że silnik jest zużyty w 15% tzn. < że niema więcej przejechane niż 50 tysięcy kilometrów.
Poproszę o nie pisanie postu pod postem.
Tym razem poprawiłem. Następnym wywalę.
Edit:
Robert jeśli piszę , że silnik jest zużyty w 15% tzn. < że niema więcej przejechane niż 50 tysięcy kilometrów.
Poproszę o nie pisanie postu pod postem.
Tym razem poprawiłem. Następnym wywalę.
CZARNE PROBE USA 93 2,5 V6 GT
silnik stukal, stracil moc i zgasl..
Witam, jestem szczesliwym posiadaczem forda probe z silnikiem 2.5 v6 od mazdy.
Niestety pewnego dnia (wczoraj) szedlem jak przeciag po obwodnicy i nagle w silniku uslyszalem stuki. Odposcilem lekko gaz po czym silnik gwaltowniej zahamowal i przy ponownym mocniejszym wdepnieciu pedala nie reagowal na gaz, stracil moc tak jak stary panczur po koncercie KSU. Dojechalem do zjazdu lekko wciskajac pedal by samochod wolniej tracil predkosc, lecz podczas proby zmiany biegu na czworke po wbiciu na luz probowka zgasla. odpalilem ja jeszcze jakims cudem na 4 biegu i praktycznie czolgalem sie do pobocza z lzami w oczach ze moje auto sie zepsulo. Zgasl mi drugi raz a przy kolejnej probie odpalenia na biegu mocno szarpnal i nie odpalil. Po otworzeniu maski widac bylo ze mocno sie zagrzal a plyn chlodniczy wylal sie na asfalt. Podczas zdarzenia caly czas klekotal i stukal jak traktor, choc i tak chodzil lepiej niz diesel w passacie b3. Na oko nie bylo widac by spadl pasek rozrzadu a olej dolewalem notorycznie, pil go wiecej niz menele winiakow pod sklepem. Kilka dni wczesniej po zagrzaniu czasem falowaly obroty lecz kolega mechanik poradzil wyczyszczenie prezepustnicy, niestety czas nie pozwolil i jezdzilem tak z tymi obrotami. Po ochlodzeniu odpalil na 2 sekundy lecz cos tam stukalo, pukalo i zgasl. Jutro przyjedzie mechanik go obejrzec lecz nie chce zeby mnie wydymal bez mydla gdyz na mechanice znam sie jak wedkarz na hydraulice. Czy moze mial ktos taki problem badz moze slyszal o kims kto mial taki problem i co moglo byc przyczyna uszkodzenia mojej szostki? Bardzo prosze o opinie i pomoc..
jakby tego bylo malo, holowalem auto przez 70 km i 10 km przed domem zlapala mnie policja (dogonili mnie tylko dlatego ze jechali na sygnale i inne auta zjezdzaly im z drogi) i wlepili mi mandat, też nie radze jechac w nocy holowanym samochodem bez swiatel, ale niestety akumulator byl ... jak kon po westernie i dlugo nie wytrzymal.
pozdrawiam wszystkich probowiczow
Niestety pewnego dnia (wczoraj) szedlem jak przeciag po obwodnicy i nagle w silniku uslyszalem stuki. Odposcilem lekko gaz po czym silnik gwaltowniej zahamowal i przy ponownym mocniejszym wdepnieciu pedala nie reagowal na gaz, stracil moc tak jak stary panczur po koncercie KSU. Dojechalem do zjazdu lekko wciskajac pedal by samochod wolniej tracil predkosc, lecz podczas proby zmiany biegu na czworke po wbiciu na luz probowka zgasla. odpalilem ja jeszcze jakims cudem na 4 biegu i praktycznie czolgalem sie do pobocza z lzami w oczach ze moje auto sie zepsulo. Zgasl mi drugi raz a przy kolejnej probie odpalenia na biegu mocno szarpnal i nie odpalil. Po otworzeniu maski widac bylo ze mocno sie zagrzal a plyn chlodniczy wylal sie na asfalt. Podczas zdarzenia caly czas klekotal i stukal jak traktor, choc i tak chodzil lepiej niz diesel w passacie b3. Na oko nie bylo widac by spadl pasek rozrzadu a olej dolewalem notorycznie, pil go wiecej niz menele winiakow pod sklepem. Kilka dni wczesniej po zagrzaniu czasem falowaly obroty lecz kolega mechanik poradzil wyczyszczenie prezepustnicy, niestety czas nie pozwolil i jezdzilem tak z tymi obrotami. Po ochlodzeniu odpalil na 2 sekundy lecz cos tam stukalo, pukalo i zgasl. Jutro przyjedzie mechanik go obejrzec lecz nie chce zeby mnie wydymal bez mydla gdyz na mechanice znam sie jak wedkarz na hydraulice. Czy moze mial ktos taki problem badz moze slyszal o kims kto mial taki problem i co moglo byc przyczyna uszkodzenia mojej szostki? Bardzo prosze o opinie i pomoc..
jakby tego bylo malo, holowalem auto przez 70 km i 10 km przed domem zlapala mnie policja (dogonili mnie tylko dlatego ze jechali na sygnale i inne auta zjezdzaly im z drogi) i wlepili mi mandat, też nie radze jechac w nocy holowanym samochodem bez swiatel, ale niestety akumulator byl ... jak kon po westernie i dlugo nie wytrzymal.
pozdrawiam wszystkich probowiczow
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: silnik stukal, stracil moc i zgasl..
Obrócona panewka, czyt. silnik do remontu, albo do zakupu drugi. koniec diagnozy
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: silnik stukal, stracil moc i zgasl..
Masz poetyckie porównania ale niestety diagnoza wydaje się być jedna, jak pisze Romas - obróciło panewkę, szukaj silnika i przekładaj.
Re: silnik stukal, stracil moc i zgasl..
Miałeś za mało płynu chłodniczego a tu czyszczenie przepustnicy nic nie pomoże, kolega mechanik Ci źle poradził. Najprawdopodobniej masz gdzieś wyciek bo płyn ot tak sobie sam nie ubywa.janki666 pisze:Kilka dni wczesniej po zagrzaniu czasem falowaly obroty lecz kolega mechanik poradzil wyczyszczenie prezepustnicy, niestety czas nie pozwolil i jezdzilem tak z tymi obrotami.
Teraz już czas pozwoli na przemyślenia co dalej z tym fantem zrobić.
Osobiście radzę opchnąć go na części. Probasów jest jak ulęgałek, jest w czym wybierać.
Kupisz innego i "będzie pan zadowolony"
„czysta krew, trzeźwy umysł”
- pawlacz
- Posty: 376
- Rejestracja: 2012-07-24 23:41
- Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
- Galeria: viewtopic.php?t=22222
Re: silnik stukal, stracil moc i zgasl..
Akurat 2.5 w dobrym stanie jest jak na lekarstwo. Same trupy po 4 tysiące.
Według mnie remont jest jedyną opcją na dłuższą pewną jazdę.
Według mnie remont jest jedyną opcją na dłuższą pewną jazdę.