geometria i zbieżność kół. Problemy i ich rozwiązania.
geometria i zbieżność kół. Problemy i ich rozwiązania.
witam szanowne forum
mam temat ktory mnie ostatnio meczy
mam jak wiadomo probe gt 1991
geometrie
ustawilem na probe gt 1992 - jest zle
ustawiania od mazdy gd 626 sa inne niz od probe 1992
czy to znaczy ze probe 1992 jest inne od 89,90,91 ?
czy ktos zna kogos w warszawie kto sie na tym zna
wojtek
mam temat ktory mnie ostatnio meczy
mam jak wiadomo probe gt 1991
geometrie
ustawilem na probe gt 1992 - jest zle
ustawiania od mazdy gd 626 sa inne niz od probe 1992
czy to znaczy ze probe 1992 jest inne od 89,90,91 ?
czy ktos zna kogos w warszawie kto sie na tym zna
wojtek
zbieżność GT91
Byłem dziś na przeglądzie u znajomego, popatrzyliśmy, przy okazji pościągałem na kartkę co najważniejsze.
Kąt pochylenia kół 0° +- 0,25°
zbieżność - mieżona w polskich normach (przełożona na nie)
-1mm -0,25 +0,5
niestety kąta natarcia nie mieżyliśmy
czyli przekładając na język zrozumiały -
stawiając samochód na idealnie poziomo równej powierzchni
koło ma być idealnie pionowo
a \ / zbieżność kół ma być ROZBIEŻNA w wielkości 1 mm na 1,5 metra (dla takiej odległości odbywa się pomiar)
Prowadzi się przy tych ustawieniach dobrze, i mniej pali paliwka ze względu na odpowiednie kąty przylegania opony do drogi.
Kąt pochylenia kół 0° +- 0,25°
zbieżność - mieżona w polskich normach (przełożona na nie)
-1mm -0,25 +0,5
niestety kąta natarcia nie mieżyliśmy
czyli przekładając na język zrozumiały -
stawiając samochód na idealnie poziomo równej powierzchni
koło ma być idealnie pionowo
a \ / zbieżność kół ma być ROZBIEŻNA w wielkości 1 mm na 1,5 metra (dla takiej odległości odbywa się pomiar)
Prowadzi się przy tych ustawieniach dobrze, i mniej pali paliwka ze względu na odpowiednie kąty przylegania opony do drogi.
MenInBlack
zbieżność sumaryczna osi.... -1mm oznacza że koła są ustawiona patrząc na nie z góry \ / i rozjadą się o 1mm po przejechaniu 1m.... (pomiar w mm/m czy m/km nie jest jakąś polską normą po prostu łatwiej klientowi wytłumaczyć jak bardzo ma koła źle ustawione niż przy użyciu miary kątowej)
szczęśliwy (bo nowy) posiadacz ProbeII 94r/2.0
-życia w tym silniku nie ma, ale buda jest śliczna !
-życia w tym silniku nie ma, ale buda jest śliczna !
-
- Posty: 92
- Rejestracja: 2006-09-07 16:19
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Paniówki(okolice Gliwic)
Mam pytanie czym w probe2 ustawia się zbiezność kół w tyle?Bo byłem ustawiać zbiezność i koles twierdzi że w tyle mam złą zbierznosć i że reguluje sie ją za pomocą- wachacz poprzeczny przedni.A u mnie z prawej strony ten wachacz jest troche krzywy i nie moze wyregulowac zbieznosci.Wiec niewiem czy ma racje czy tylko niechce mu sie robic.Czy u was ten wachacz tylni jest prosty albo on tak fabrycznie jest troche wygiety?
Ford probe 2.5V6 94r.
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
ale dyktatura na forum jest
tak propo to mi sie wydaje ze zbieżność a geometria to troche inne tematy, gdzie reguluje sie czyms innym, mi chodziło dla mojej wiadomości czym kręcić żeby ustawic zbieżność a nigdzie tego nie znalazłem, żeby nie mieszać w innych tematach założyłem nowy ale widocznie tu sie pisze to co inni chcą:-(
tak propo to mi sie wydaje ze zbieżność a geometria to troche inne tematy, gdzie reguluje sie czyms innym, mi chodziło dla mojej wiadomości czym kręcić żeby ustawic zbieżność a nigdzie tego nie znalazłem, żeby nie mieszać w innych tematach założyłem nowy ale widocznie tu sie pisze to co inni chcą:-(
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Specjalnie dla Ciebie zmieniłem tytuł.
Może to i nie to samo, ale dalej uważam, że nie trzeba zakładać nowego tematu.
Nie chcesz pisać, to nie pisz. Nikt Cię nie zmusza.
Dziwię się jednak, że odezwałeś się w podanym przeze mnie linku
z jakąś pretensją zamiast podać swój problem.
Chcesz się wyżyć na moderatorach, to zapraszam tutaj:
Głos za brakiem zasad, czyli zastrzeżenia do moderatorów.
Pozdrawiam.
Może to i nie to samo, ale dalej uważam, że nie trzeba zakładać nowego tematu.
Nie chcesz pisać, to nie pisz. Nikt Cię nie zmusza.
Dziwię się jednak, że odezwałeś się w podanym przeze mnie linku
z jakąś pretensją zamiast podać swój problem.
Chcesz się wyżyć na moderatorach, to zapraszam tutaj:
Głos za brakiem zasad, czyli zastrzeżenia do moderatorów.
Pozdrawiam.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
na nikogo sie nie wyżywam i uważam ze forum nie po to służy, bo forum chyba po to jest żeby m.in. rozwiazywac problemy wiec po to pytam a ze ten temat nigdzie mi nie pasował to postanowiłem założyc nowy,
po wpisaniu "zbieżnośc"zbieżn* i pochodne tego nic konkretnego nie było,
po wpisaniu "zbieżnośc"zbieżn* i pochodne tego nic konkretnego nie było,
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
to ponawiam moje pytanie, czy ktoś sie orientuje czym kręcic zeby ustawic zbieżnośc??
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Ja bym kręcił samym drążkiem (po poluzowaniu nakrętki blokującej przy końcówce drążka) - gdybym miał dwójkę i chciał to robić sam na oko, zamiast w warsztacie. Ale gdybym chciał ustawić, to jednak udałbym się do jakiegokolwiek warsztatu, gdzie powinni sami wiedzieć. Chyba, że pytasz w imieniu warsztatu?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
pytam troche z ciekawości, o ile wiem kręcąc samym drążkiem ustawi sie geometrie a mi chodzi o ustawienie / \ , kurcze nie wiem czy kręci sie
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Tu jeden małż (pół-ryb, pół-facet) opisywał: Wystarczy poszukać
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
totmes (gonciu) pisze:pytam troche z ciekawości, o ile wiem kręcąc samym drążkiem ustawi sie geometrie a mi chodzi o ustawienie / \ , kurcze nie wiem czy kręci sie
ustawienie kół \ / lub / \ patrząc z góry na auto nazywamy zbieżnością a nie geometrią....
i jak chcesz to ustawiać to robisz to w taki sposób jak ci chłopaki piszą....
a jeśli szukasz ustawień / \ lub \ / patrząc od przodu auta (lub od tyłu) to to się wówczas nazywa geometria i ustawia sie ją w inny sposób.
tak ściśle rzecz biorąc geometria zawieszenia to termin obejmujący dwie kategorie kątów:
- kąty ustawienia kół względem jezdni
i tutaj: pochylenie koła, wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, pochylenie sworznia zwrotnicy, promień zataczania.
- kąty ustawienia kół względem siebie i pojazdu
a tutaj: zbieżność całkowita, zbieżność połówkowa, kąt skrętu i różnica kątów skrętu, przestawienie koła / przestawienie osi, rozstaw osi.
teraz lepiej?
a dla opornych:
http://www.michelintransport.com/ple/fr ... GE&lang=PL
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
zwał jak zwał ale o to chodzi, czyli jak to ustawic?? zżera opone lewą przednią od wewnątrzMr. Cynk pisze: a jeśli szukasz ustawień / \ lub \ / patrząc od przodu auta (lub od tyłu) to to się wówczas nazywa geometria i ustawia sie ją w inny sposób.
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
- pytlar
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-06-05 11:04
- Galeria: viewtopic.php?t=8824
- Lokalizacja: Prabuty
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
geometrii chyba raczej nie ustawisz.
wydaje mi się, że możesz dać mimośrody zamiast śrub przy amortyzatorach i to mogłoby załatwić sprawę z przodu i z tyłu.
nie znam z przodu w jedynce regulacji więc nie sądzę, żeby w dwójce była.
z tyłu o ile dobrze pamiętam nie masz też takiej regulacji a jedynie śrubę rzymską na jednym wachaczu do zbieżności.
niestety ale tego ustawienia inaczej jak mimośrodem w moim mniemaniu ustawić się nie da
jednak może sprawdź sobie zbieżność.... bo to że ci żre oponę to nie jest tylko przyczyna geometrii.... a przeważnie właśnie zbieżnośći.
polecam pana w warsztacie i !!!!!!!!!!!! zanim tam pojedziesz upewnij się na 10 000% że twoje felgi są prościutkie jak spojrzenie snajpera bo inaczej to cała imprezka jest zupełnie jak lizanie lodów przez szybkę.
wydaje mi się, że możesz dać mimośrody zamiast śrub przy amortyzatorach i to mogłoby załatwić sprawę z przodu i z tyłu.
nie znam z przodu w jedynce regulacji więc nie sądzę, żeby w dwójce była.
z tyłu o ile dobrze pamiętam nie masz też takiej regulacji a jedynie śrubę rzymską na jednym wachaczu do zbieżności.
niestety ale tego ustawienia inaczej jak mimośrodem w moim mniemaniu ustawić się nie da
jednak może sprawdź sobie zbieżność.... bo to że ci żre oponę to nie jest tylko przyczyna geometrii.... a przeważnie właśnie zbieżnośći.
polecam pana w warsztacie i !!!!!!!!!!!! zanim tam pojedziesz upewnij się na 10 000% że twoje felgi są prościutkie jak spojrzenie snajpera bo inaczej to cała imprezka jest zupełnie jak lizanie lodów przez szybkę.
- diabel 81
- Posty: 69
- Rejestracja: 2006-03-23 16:07
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Boguty Pianki (częściej Piaseczno)
Wiec jak z tymi ustawieniami z tylu auta. Ja po zmianie opon z letnich na zimowe zauwazylem ze tylna opona od strony kierowcy jest calkowicie lysa od zewnątrz . I niewiem czy mialem za niskie cisnienie w oponie czy mam zle ustawione kolka,a dodam tylko ze mialem wiosną wypadek i probek dostal w przednie kolo z tej strony.
SIE MACIE LUDZIE !!!
Był Ford Probe || 2.5 V6 24V 93r ,jest Ford F150 4.2 V6 Pickup ,a gdy sie cieplo zrobi to myk na Jntrudera VS800. I byle do lata
Był Ford Probe || 2.5 V6 24V 93r ,jest Ford F150 4.2 V6 Pickup ,a gdy sie cieplo zrobi to myk na Jntrudera VS800. I byle do lata
w jedynce z przodu jest regulacja kąta pochylenia i wyprzedzenia sworznia zwrotnicy , nie wiem jak w dwójce.Zobacz w strefie zrzutu dałem tam fotki marne ale połapiesz sie.(oczywiście przód)
2.2 GT czerwony
Lepiej nie pisać nic i wydać się głupim niż napisać cokolwiek i rozwiać wszelkie wątpliwości.
Lepiej nie pisać nic i wydać się głupim niż napisać cokolwiek i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
od strony amortyzatora w II nie da sie, tam nie ma możliwości regulacji- patrzałem, u mnie to sie stało jakoś jak wymieniłem amortyzator lub spręzyne od tej strony a potem całą piaste i po pewnym czasie zauważyłem ze zżera mi opone, dokładnie sie dzisiaj przyglądałem i nie ma tam czy regulowac zeby ustawic "geometrie" na pewno na amortyzatorze nie da rady,
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/