Raz chodzi normalnie, raz gaśnie na jałowym...?!

farow
Posty: 17
Rejestracja: 2007-11-02 07:36
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów - Tg

Raz chodzi normalnie, raz gaśnie na jałowym...?!

Post autor: farow »

Witam! Mam problem z moim Probkiem.
Otóż czasem przez kilka dni jezdze i jest wszystko ok, czasem natomiast gdy zrzuce go na bieg jałowy obroty spadaja praktycznie na zero, potem troche skacza i albo sie unormuja albo samochód gaśnie. Problem wystepuje i na gazie i na benzynce, ale zdecydowanie czesciej na gazei.
Poza tymi objawami samochod chodzi łądnie, wkreca sie na obroty, rozpedza. Świece i kable nowe, dolot powietrza jest szczelny, sprawdzony.
Silnik to 2,5. Może ktos juz przerabiał taki problem i moze cos podpowiedziec?!
Sonda lambda?! silniczek krokowy?! inne sugestie?!
Z góry bardzo dziękuje!
Probe 2,5 V6
rok 1996
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

sam dolot to nie wszystko - sprawdź też wszelkie wężyki podciśnień, korek oleju,miarke oleju,cały silnik musi być szczelny.
następna sprawa to zawór egr,który może ci się czasem wieszać w wyniku zapieczenia poprzez spaliny,które przez niego sa przepuszczane w wtórny obieg do kolektora ssącego.
zacznij,od sprawdzenia tych podstawowych rzeczy oraz ku ścisłości możesz sprawdzić ewentualnie kody błędów - tak dla pewności czy cos nie szwankuje z elektroniki.
wszystko co ci potrzebne do diag nozy znajdziesz na forum poza tym za pomocą opcyji "szukej" oż znajdzisz :wink:
Obrazek
farow
Posty: 17
Rejestracja: 2007-11-02 07:36
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów - Tg

Post autor: farow »

Zauważyłem że jak hamuje i zostawie silnik na biegu żeby wytracił obrotty, i dopiero na niskich obrotach erzucam luz to zazwyczaj jest ok z obrotami, nie gasnie, nie trzesie ani nic. A jak zrzuce na luz na wysokich obrotach i kulam sie na luzie to zazwyczaj wtedy obroty bardzo spadaja i lubi zgasnac! Moze to komuś nasunie jakis pomysl?! Z góry dzięki za wszelkie sugestie!
Probe 2,5 V6
rok 1996
Awatar użytkownika
S_H_A_D_O_W
Posty: 1448
Rejestracja: 2007-04-19 14:55
Galeria: viewtopic.php?t=14266
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: S_H_A_D_O_W »

Ja mialem podobne objawy w swojej V winna okazala sie krokowka, po wymianie wszystko sie uspokoilo
...w niebie mnie nie chcą, a w piekle boją się, że nim zawładnę ...
Czarne 2.5V6 USA 92r
farow
Posty: 17
Rejestracja: 2007-11-02 07:36
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów - Tg

Post autor: farow »

OK, więc bede musiał ja wyciagnąć i spróbować wyczyścić, może akurat coś sie poprawi! A jak nie to ile trzeba wyłożyć za krokowca?! Może ktoś ma takowego na zbyciu?! :) Z góry dzięki, pozdrawiam! :)
Probe 2,5 V6
rok 1996
andrew
Posty: 187
Rejestracja: 2007-07-09 11:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: andrew »

Tam nie ma silnika krokowego, jest bypas z bimetalem i elektrozawór.
Zazwyczaj przeczyszczenie i przesmarowanie pomaga.
Ale w Twoim przypadku, może śruba na przepustnicy jest źle ustawiona, dochodzi do tego zabrudzona przepustnica, która zaczyna czasem normalnie działać i wtedy spadają obroty. Spróbuj je najpierw podnieść śrubą.

Popatrz na moje posty tutaj http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... ht=#176880
Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
Awatar użytkownika
Pablo Med
Posty: 1
Rejestracja: 2008-01-19 17:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Pablo Med »

To samo u mnie (tyle ze nie mam gazu bo to dla mnie profanacja ) zmienilem krokowy (kupilem na allegro za 50 zl) wszystko jak najbardziej ok :)
Ford Probe II 2.5 v6 (USA)
andrew
Posty: 187
Rejestracja: 2007-07-09 11:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: andrew »

ehhh jeszcze raz tam nie ma krokowego.
Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
farow
Posty: 17
Rejestracja: 2007-11-02 07:36
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów - Tg

Post autor: farow »

No to wychodzi na to że będe musiał zdemontować przepustnice, poczyścić wszystko i porządnie poskładać jeszcze raz!! :)
Mam nadzieje że to mu pomoże bo męczy sie kurcze i męczy :)

-- dodano 2009-11-17 15:31 --

Wróce do tematu po długim czasie, zapomniałem dopisać, że problem został rozwiązany troszke przypadkowo przy zmianie rozrządu! :)
Otóż przetarta była izolacja kabelków z czujnika położenia koła i musiały gdzies czasem robic zwarcie, po zaizolowaniu samochod jezdzil juz bez problemu! :)
Probe 2,5 V6
rok 1996
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”