Ale wcale to nie jest takie proste jakby się wydawało. Wymontowanie wtryskiwaczy to praca na dwa dni. A nie daje pozytywnych rezultatów.
Można pojechać do serwisu (jak się dojedzie) i zapłacić kwotę rzędu 150zł i mieć problem z głowy. Otóż nie jest to wcale konieczne. Firma Wynn's produkująca preparaty czyszczące dla serwisów udostępniła dla zwykłych śmiertelników identyczny środek czyszczący wtryskiwacze jaki jest używany w serwisach.
Środek ten nazywa się:
WYNN'S INJECTION SYSTEM PURGE
![Obrazek](http://img128.imageshack.us/img128/7294/dscf2456nd5.th.jpg)
Poniżej przedstawię cały proces czyszczenia wtryskiwaczy,możliwie jak najmniej inwazyjną metodą. Opis jest jak dla laika więc każdy może przeprowadzić go w swoim probku.
Ogólna zasada
Samochód musi mieć zamiast benzyny podany ten środek jako paliwo. Środek kosztuje od 30 do 60zł w zależności od serwisu. Najprostszą metodą jest przelanie środka do naczynia i włożenie do niego pompy paliwowej. Przy okazji zostanie wyczyszczony filtr paliwa i przewody. Puszka zawiera 1 litr środka czyszczącego, która powinna wystarczyć ale można kurację przedłużyć. Nie ma zasady ile płynu maksymalnie można użyć, natomiast minimalnie musi być to litr.
1. Demontaż tylnego siedziska
Najpierw demontujemy siedzisko tylnej kanapy aby dostać się do pompy paliwa. W tym celu musimy nacisnąć przyciski zwalniające blokady siedziska. Do tego możemy użyć śrubokręta i na wyczucie znaleźć przycisk. Na zdjęciu oznaczone są miejsca możliwego wystąpienia przycisku:
![Obrazek](http://img507.imageshack.us/img507/7681/dscf2468fk8.th.jpg)
Blokady są dwie jedna zaznaczona jest na rysunku druga znajduje się na drugim miejscu pasażera
2. Demontaż dekielka ochronnego pompy paliwa
W następnej kolejności demontujemy dekiel pod którym znajduje się bak a w nim pompa paliwowa. W tym celu należy odkręcić cztery śruby i rozłączyć wtyczkę:
![Obrazek](http://img528.imageshack.us/img528/3987/dscf2465jz3.th.jpg)
3. Demontaż pompy paliwowej
Aby wyciągnąć pompę należy przede wszystkim robić to pomału i ostrożnie aby nie uszkodzić pływaka, pompy lub ukręcić śruby. Do odkręcenia śrub potrzebny będzie śrubokręt krzyżowy którego końcówka będzie idealnie leżeć w śrubie. Zbyt mała lub zbyt duża końcówka może uszkodzić łepek śruby i wtedy będą problemy.
![Obrazek](http://img241.imageshack.us/img241/1043/dscf2464cb4.th.jpg)
WAŻNE należy uważać przy ściąganiu węży dopływu i powrotu, może w nich być duże ciśnienie benzyny. NALEŻY bezwzględnie zapamiętać konfigurację połączenia węży z pompą inaczej uszkodzimy regulator ciśnienia.
4. Przygotowanie odpowiednich węży i połączeń
aWęże przedłużające
najpierw potrzebujemy przedłużyć węże i podłączyć je do pompy. Będziemy potrzebować węża paliwowego o średnicy wewnętrznej 8mm
oraz dwóch metalowych (materiał dowolny) tulejek o średnicy zewnętrznej 8mm, i cienkich ściankach. Potrzebne też będzie sześć ściągaczy Norma 8-16. Poniżej zdjęcia:
![Obrazek](http://img406.imageshack.us/img406/5484/dscf2463yl5.th.jpg)
![Obrazek](http://img526.imageshack.us/img526/6563/dscf2460eq4.th.jpg)
![Obrazek](http://img402.imageshack.us/img402/4527/dscf2459fq0.th.jpg)
![Obrazek](http://img525.imageshack.us/img525/8770/dscf2467ii2.th.jpg)
Aby nie udusić się oparami benzyny z otwartego baku można zakryć miejsce instalacji pompy szmatą lub pianką (UWAGA czystą):
![Obrazek](http://img183.imageshack.us/img183/8085/dscf2462qs1.th.jpg)
5. Podłączenia i uruchomienie
Po wszystkich zabiegach powinniśmy mieć coś podobnego:
![Obrazek](http://img441.imageshack.us/img441/2484/dscf2457wr0.th.jpg)
Do naczynia wlewamy środek czyszczący i uruchamiamy silnik. Silnik powinien pracować na wolnych obrotach póki nie skończy się środek w naczyniu. Jeśli samochód nie potrafi utrzymać wolnych obrotów możemy mu pomóc dodając gazu, ale nie za dużo bo autku szybciej spali cały środek. Nie należy przerażać się tym że z powrotu wypłynie dużo syfu. Tak ma być. Gdy w naczyniu zacznie brakować środka czyszczącego możemy dolać trochę benzyny i wypalić resztę do końca. Po całym procesie powinno zostać coś takiego jak widać na zdjęciu:
![Obrazek](http://img339.imageshack.us/img339/6978/dscf2466nx8.th.jpg)
Mam nadzieję że nikomu nie będzie się chciało wlać tego z powrotem do baku. Śmieci na dnie nie nadają się nawet do czyszczenia części.
Po zakończonym procesie demontujemy przygotowany układ i składamy całość w odwrotnej kolejności jak wyżej opisałem.
Kuracja jest powalająca. Moje wtryskiwacze były tak zaśmiecone że auto nie chciało ruszyć z miejsca teraz jest lepiej niż jak go kupiłem. Polecam wszystkim tą kurację. Producent środka zaleca stosowanie kuracji co 20-30 tyś. km.
Dyskusję n/t działania specyfików proszę prowadzić w innym wątku, np. tu:
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
Pozdrawiam