jak w temacie czy trzeba to robic co jakis czas ? np jak zmiane oleju ?
i co to moze dac ? i jak si eto robi ???? ale pytania wiem ale dopiero poznaje ten samochodzik i jest on nadal zagadka ale smiga pieknie
GREYG pisze:Zdejmij kleme minus z akumulatora, wcisnij pedal hamulca na ok. 15 sekund i po zabiegu. Robisz to tylko jesli byly bledy w PCM i usunales przyczyne.
POTWIERDZAM
DUKE(CiNeK) PROBE 2,2GT :(:( BYL KIEDYS PIEKNY :(:( TERAZ 2gen 2,5 V6 <br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :)</b>
Zeby przy komputerze Forda skasowac bledy (i chyba tak samo w przypadku komputera Mazdy, ale nie jestem pewien), wystarczy rozlaczyc zwore STI-SIG STI-RTN (lub TEN GND) podczas wyswietlania sie kodow. W ten sposob nie kasuje sie pamieci z parametrami pracy silnika (KAM).
Bledy ABSu kasuje sie inaczej.
Pozdrawiam.
626 Cronos FS CD4E A-Spec ...is gone now | Klub MazdaSpeed
Kurde, tco_tm - wlasnie mi przypomniales. W 2.0 jest od ustawiania zwora - inny PCM. Wyciaga sie ja i wtedy mozna ustawic zaplon. Szara w poblizu pozostalych w/w gniazd.
Anonymous pisze:dzis nabilem klime czy to ma jaks zwiazek z kompem ?
zadnego zwiazku nie ma kasujesz bledy tylko w przypadku gdy swieci sie check engine
Kiedyś był mój...
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04' Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
BRZOZA pisze:jak w temacie czy trzeba to robic co jakis czas ? np jak zmiane oleju ?
i co to moze dac ? i jak si eto robi ???? ale pytania wiem ale dopiero poznaje ten samochodzik i jest on nadal zagadka ale smiga pieknie
ja tam resetuje codziennie rano - najlepiej przed 7
Mam pytanie czy po odpięciu akumulatora kasują się jakieś ustawienia silnika?????Przechodzi w jakiś tryb awaryjny?????czy moge śmiało odpinać i nic się nie dzieje????Pomóżcie.pozdro
Nic się nie dzieje. Jak odepniesz na dłużej, to zresetują Ci się kody błędów (jeśli chciałbyś je skasować świadomie, to odpinasz na kilkadziesiąt sekund i wciskasz jednocześnie hamulec, by żarówki zabrały te resztki prądu krążące gdzieś po układach). No i zadzieje się to, co we wszystkich autach: rozprogramować się może radio, może zacząć wyć alarm, jeśli ma jakieś podtrzymywanie i go zapomnisz uciszyć.
Jeżeli komputer zapamiętuje jakieś ustawienia, to je sobie ponownie skompletuje i ustawi - przecież wyjęcie akumulatora nie jest niczym niezwykłym...
Wiem że nie jest to rzecz niezwykła ale pytam bo w niektórych autach resetują się ustawienia silnika i przechodzi w jakiś tryb awaryjny i dlatego pytam????Bo nie chciałbym aby mi zaczął pływać na obrotach lub co innego???pozdro
marcpol pisze:pewien czas po ponownym podpięciu akumulatora silnik będzie pracował, ale unormuje się to po pewnym czasie.
U Ciebie stan normalny to gdy nie chce pracować?
Hiehie.
Od razu uprzedzę ewentualne założenie nowego tematu lub kolejnego pytania o to samo oraz uzupełnię wypowiedź Marcpola.
Na początku (odpalanie po założeniu z powrotem aku) obroty biegu jałowego mogą być niestabilne więc nie przejmuj się tym.
Po dłuższej jeździe wszystko się unormuje.
w czym dokładnie pomaga resetowanie kompa? czy tylko w tym że przestaną migać kontrolki? jeżeli u mnie obroty na biegu jałowym falują to chyba reset tu nic nie zdziała?
jak masz przykładowo błąd EGR i ci pali kontrolka to po usunięciu usterki powinieneś również zresetować kompa.
często jest tak, że komp trzyma nieaktualne już kody bo temat juz poprawiony albo zwyczajnie jakis syf poszedł i dopiero po resecie komp łapie aktualny stan.