Naprawa silnika 2.5V6 24v

Awatar użytkownika
Chaos
Posty: 364
Rejestracja: 2006-07-06 09:26
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=15476
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: Chaos »

pablo pisze:Nie wiem czy z tym nie odpalaniem to juz nie zapozno, bo do tej pory moja wiedza o silnikach byla nie wielka...Mih powiedz mi mnie wiecej co moglo sie stac??Jaki koszt??
Stary zalezy ile chodzil i jak czesto byl odpalany Ale nie wroze nic dobrego Najprawdopodobniej mozesz sobie szykowac miejsce na polce na wal korbowy bo go zryles A koszt hmm Gdzies widzialem wal korbowy od Probe za 1500zl Ale teraz raczej juz nie znajdziesz Ogolnie lepiej bedzie Ci sie oplacac kupic nowy silnik jak chcesz odezwij sie na pw to podam ci namiar na firme ktora sprowadza silniki z japonii Kto wie moze Ci sie trafi jakas niespodzianka Ja kupilem swoj za 2700 z calym osprzetem i w sumie poki co az tak bardzo nie narzekam :wink:
Obrazek

Na początku był Chaos potem Bóg stworzył Probe
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Półka się pewnie od prawie pół roku ugina 8)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Chaos
Posty: 364
Rejestracja: 2006-07-06 09:26
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=15476
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: Chaos »

oj juz sie nie czepiaj jak nie uzywam polskich znakow prawie zawsze pisze ó choc poprawnie czasem jest u :roll: :D
Obrazek

Na początku był Chaos potem Bóg stworzył Probe
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Chodziło mi wyłącznie o datę postu pablo, nie jakąś kreseczkę nad o :lol:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Chaos
Posty: 364
Rejestracja: 2006-07-06 09:26
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=15476
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: Chaos »

Hehe nawet nie zauwazylem :wink: A juz myslalem ze sie znowu Robercie o ortografie czepiasz :wink:
Obrazek

Na początku był Chaos potem Bóg stworzył Probe
Awatar użytkownika
SzwedV6
Posty: 64
Rejestracja: 2008-09-08 19:45
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Silnik umarł z dnia na dzień (faluje, gaśnie, żre olej,)

Post autor: SzwedV6 »

Szczęście nie trwało długo (jakiś miesiąc). Obroty zaczęły falować, gaśnie na jałowym i pożarł olej w zastraszającym tempie. Dzięki bogu udało mi się dojechać do domu i go nie przegrzać. Poprzedni właściciel mówił, że wszystko było robione na bieżąco i auto pojeździ mi jeszcze kilka latek bez problemu :x . Coś mi się wydaje, że przejadę się do niego na poważną rozmowę :twisted: Teraz pytanie do Was drodzy klubowicze. Czy ktoś z Was ma jakiegoś znajomego mechanika we Wrocławiu, który nie odwali fuszerki i nie doprowadzi mnie do bankructwa (dwa serwisy naprawę wyceniły na 5000 zł.)? Za pomoc stawiam litra :D
Ostatnio zmieniony 2008-09-26 20:38 przez SzwedV6, łącznie zmieniany 2 razy.
Probe '93 2.5 V6
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik umarł...pomocy

Post autor: Kocureq »

SzwedV6 pisze:dwa serwisy naprawę wyceniły na 5000 zł.
A co w takiej naprawie się mieści?
Awatar użytkownika
SzwedV6
Posty: 64
Rejestracja: 2008-09-08 19:45
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: SzwedV6 »

Mechanik zaczął wymieniac możliwe usterki czyli: pierścienie, uszczelniacze, zawieszony zawór/ wypalone gniazdo i jeszcze kilka innych, które od razy wyleciały mi z głowy. Wiadomo, że do tego komplet uszczelek i płyny... co do robocizny to powiedział, że 2000 zł. to musi za to wziąc, ponieważ remont tego silnika to poważna sprawa. Nie wiem czy przypadkiem nie ubezpiecza się na wypadek konieczności robienia poprawek :? Tak czy inaczej suma kosmiczna...a najgorsze jest to ni cholery nie mogę wydumac co mogło się stac...i w dodatku z dnia na dzień.
Ostatnio zmieniony 2008-09-26 19:48 przez SzwedV6, łącznie zmieniany 1 raz.
Probe '93 2.5 V6
Awatar użytkownika
pawelc
Posty: 115
Rejestracja: 2006-04-26 15:30
Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: pawelc »

może najpierw należałoby zdiagnozować silnik -czyli zmierzyć ciśnienie -sprawdzić rozrząd -sprawdzić kody błędu a później dopiero remontować
Awatar użytkownika
SzwedV6
Posty: 64
Rejestracja: 2008-09-08 19:45
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: SzwedV6 »

komp niczego nie wyrzuca nawet na odpalonym silniku(dobrze, że chociaż odpala), reszty sam nie zrobię bom laik póki co :?
Probe '93 2.5 V6
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

hmm skąd ja to znam :-k poczytaj na forum dużo tego było,
jeżeli chodzi o remont silnika to z robocizną tak wyjdzie około 5000zł wiec lepiej poszukać drugiego silnika (ale trzeba uważać żeby kota w worku nie kupić) oczywiście mówię na wypadek gdyby padł silnik, bo jeżeli połyka sporo oleju to szykuj sie na remont/wymiane silnika
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Awatar użytkownika
SzwedV6
Posty: 64
Rejestracja: 2008-09-08 19:45
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: SzwedV6 »

Jeśli chodzi o olej to połknął ok 1L przez 400km. Nie wydaje dziwnych dźwięków i pali praktycznie na dotyk. Tak czy inaczej wole założyc najczarniejszy scenariusz niż sie potem wk...c że zj..ło sie bardziej niż myślałem.
Probe '93 2.5 V6
Awatar użytkownika
miodzio
Posty: 55
Rejestracja: 2008-02-15 23:19
Samochód: probe 2 1994 2,5
Lokalizacja: Kraków

Post autor: miodzio »

ja bym sprawdzil silnik moze padło coś innego a 5000 to troche duzo ja teraz tyle zapłaciłem za remont silnika w mercedesie sprinterze robocizna +części z tym że trzeba było przestrzelić blok bo ukręciło wał korbowy i blok był krzywy
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

5k to niedużo za remont V6 ;) Za robocizne 2k to też nie wiele jeśli w robocizne wliczony jest koszt szlifów :) Ja robiłem remont swojego 2.0 na ulicy buraczanej. Mógłbyś tam podjechać. Jeśli chcesz to możemy się tam spotkać bo szefowie też walnął Ci jakieś kosmiczne pieniądze na początek. Trza rozmawiać z mechanikami ;)
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
SzwedV6
Posty: 64
Rejestracja: 2008-09-08 19:45
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: SzwedV6 »

Na Buraczaną zadzwoniłem w pierwszej kolejności. Mister, który odebrał telefon po głosie "wyglądał" na ugodowego człowieka. Sam robię w handlu więc potrafię sie targowac i nuż uda się coś zbic:) Na diagnoze już się umówiłem(4 paź. 13:00).

offtop
ps. jakby ktoś chciał kupic jakiegoś samograja to zapraszam do muzycznego na Armii Krajowej we Wro. Dla klubowiczów extra rabaty:)
Probe '93 2.5 V6
Awatar użytkownika
miodzio
Posty: 55
Rejestracja: 2008-02-15 23:19
Samochód: probe 2 1994 2,5
Lokalizacja: Kraków

Post autor: miodzio »

moim zdaniem to jednak dużo kumpel za remont podobnego silnika za robociznę wziął 1300
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

SzwedV6 pisze:Mechanik zaczął wymieniac możliwe usterki czyli: pierścienie, uszczelniacze, zawieszony zawór/ wypalone gniazdo i jeszcze kilka innych, które od razy wyleciały mi z głowy.
Niech najpierw zdiagnozuje co się stało, a później mówi o naprawie tego...
Awatar użytkownika
miodzio
Posty: 55
Rejestracja: 2008-02-15 23:19
Samochód: probe 2 1994 2,5
Lokalizacja: Kraków

Post autor: miodzio »

potwierdzam kocqrka najpierw diagnoza potem można mówić o naprawie
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Jak nie zapomnę to będę o 13 w sobote za tydzień ;)
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
SzwedV6
Posty: 64
Rejestracja: 2008-09-08 19:45
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: SzwedV6 »

Dziś rano opaliłem i przez 10 min. pracował normalnie. Potem znowu jaja.
Probe '93 2.5 V6
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

SzwedV6 pisze:Potem znowu jaja.
Jak jemu tak samo dokładnie podajesz objawy, to się nie dziw, że wycenia od czapy.
Awatar użytkownika
SzwedV6
Posty: 64
Rejestracja: 2008-09-08 19:45
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: SzwedV6 »

jaja= jak w temacie (następnym razem będę precyzyjniejszy :) )
Probe '93 2.5 V6
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

a może po prostu masz zapowietrzony układ chłodzenia / brak pe łnej ilości płynu w obiegu..
cheek thiz 8)

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
SzwedV6
Posty: 64
Rejestracja: 2008-09-08 19:45
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: SzwedV6 »

Spotkałem się z kumplem ze studiów który też miał kiedyś Proba. Wykręciliśmy świece....zasrane olejem. Odpaliliśmy,po czym usłyszałem "dejavu". W swoim miał dokładnie takie same objawy i musiał robic pierścienie. Znikanie oleju wyjaśnione. Przy tak zasyfionych świecach dziw, że odpalał i to też tłumaczyłoby gaśnięcie. Będę informował o postępie prac.


Basf, mister z Buraczanej powiedział że ten motor robili ostatni raz 5 lat temu :? ... dziś odezwał japanserwis z Nasypowej...zobaczymy kto da mniej :)
Probe '93 2.5 V6
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

zanim postawisz diagnozę pierscieniom zmierz ciśnienie sprężania/kompresje na cylindrach na zimnym i gorącym silniku oraz również możesz zrobić próbe olejową - wtedy będziesz absolutnie pewien ;)

Pzdr. & c ya..
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”