CHŁODNICA II
CHŁODNICA II
Jadę sobie dzisiaj spokojnie, było zimno z rur wydechowych innych samochodów wydobywa się szrobura para, jest jej dużo ...... dużo no powiedzmy trochę za dużo. I co.... po jakiejś chwili i minięciu kolejnego przystanku spowodowanego czerwonymi światłami w ten szary deszczowy dzień olśniło mnie ..... to coś nie tak z moim samochodem. Spod maski wydobywa się coraz więcej jakby pary. Staje więc otwieram maskę i co widzę......... uszkodzoną chłodnicę. Co dziwne uszkodzona jest dokładnie w samym środku [za chłodnicą klimatyzacji] jak to możliwe?
A teraz gdy już jesteście znużeni moją "opowieścią" [nie tak dobra jak Cynkiego] mam pytanko. Czy w wyniku nieszczelności ukadu chodzenia spowodowanym dziurka w chodnicy waż ten od wlewu powinien byc miekki. Niestety taki jest co ciekawe chcialem dolac wody to okazalo sie ze duzo jej nie brakuje.
A teraz gdy już jesteście znużeni moją "opowieścią" [nie tak dobra jak Cynkiego] mam pytanko. Czy w wyniku nieszczelności ukadu chodzenia spowodowanym dziurka w chodnicy waż ten od wlewu powinien byc miekki. Niestety taki jest co ciekawe chcialem dolac wody to okazalo sie ze duzo jej nie brakuje.
- Janosik_pat
- Posty: 138
- Rejestracja: 2007-11-22 23:59
- Galeria: viewtopic.php?t=13242
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Witam
Posiadam podobne obiawy jezeli smochod stoi wiecej niz 10 min to pochwili wydobywa sie para lub dym. Plynu nigdy nie dolewalem a jest nadal pod max wiec nic nie ubywa. Temperatura jest w dolnym zakresie Normal.
Narazie i tak samochod jest w garazu czeka na wymiane przegubu, paskow napinaczy, pompy i filtrow no i tam innych "pierdułów"
Para lub dym leci z okolic tej malej chlodniczki, przyjzalem sie ze na niej zbiera sie woda, i moze gdy chlodnica sie nagrzewa to powoli wyparowuje ta woda?
Pozdrawiam
Posiadam podobne obiawy jezeli smochod stoi wiecej niz 10 min to pochwili wydobywa sie para lub dym. Plynu nigdy nie dolewalem a jest nadal pod max wiec nic nie ubywa. Temperatura jest w dolnym zakresie Normal.
Narazie i tak samochod jest w garazu czeka na wymiane przegubu, paskow napinaczy, pompy i filtrow no i tam innych "pierdułów"
Para lub dym leci z okolic tej malej chlodniczki, przyjzalem sie ze na niej zbiera sie woda, i moze gdy chlodnica sie nagrzewa to powoli wyparowuje ta woda?
Pozdrawiam
Probe 2.2 T GT 91"
- jarsonik
- Posty: 993
- Rejestracja: 2007-07-22 12:03
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=13697
- Lokalizacja: Białystok
- Janosik_pat
- Posty: 138
- Rejestracja: 2007-11-22 23:59
- Galeria: viewtopic.php?t=13242
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Dokładnie tak, jak napisał Voodoo.
To jest norma w każdym aucie przy tej pogodzie i temperaturze.
Wszystko jest zimne i wilgotne po nocy więc i przy nagrzewaniu paruje.
Jeżeli nie ubywa płynu i dzieje się tak tylko na zimnym (nie rozgrzanym dobrze) silniku, to nie ma powodu do obaw.
Podobny objaw jest wtedy, gdy rozgrzanym samochodem przejedzie się przez sporą kałużę.
To jest norma w każdym aucie przy tej pogodzie i temperaturze.
Wszystko jest zimne i wilgotne po nocy więc i przy nagrzewaniu paruje.
Jeżeli nie ubywa płynu i dzieje się tak tylko na zimnym (nie rozgrzanym dobrze) silniku, to nie ma powodu do obaw.
Podobny objaw jest wtedy, gdy rozgrzanym samochodem przejedzie się przez sporą kałużę.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 2007-12-15 17:34
- Galeria: viewtopic.php?t=12820
- Lokalizacja: Częstochowa
Pozwolę sobie podpiąć się pod temat skoro to o układzie chłodzenia.Jak często przy temperaturze na dworze powiedzmy 2 kreski powyżej 0 załącza wam się wiatrak .Wiem na vent i floor nie załącza się klima i tak sprawdzałem .Bo na innych ustawieniach to co chwile się załącza i gaśnie ale wyczytałem ,że to normalne przez klime.na vent też wiatrak załącza się dość często i chodzi dość długo zanim się zatrzyma.wskazówka temperatury jest zawsze idealnie pośrodku skali.grzeje naprawde ładnie.Nie wiem czy tak ma być czy coś jest sknocone.mówie o jeździe po mieście.
Probe 2,5 v6 srebrny 94 rok
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
http://www.fordprobe.pl/forum/search.php
czajnik601 pisze:... Jak często przy temperaturze na dworze powiedzmy 2 kreski powyżej 0 załącza wam się wiatrak ...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Janosik_pat
- Posty: 138
- Rejestracja: 2007-11-22 23:59
- Galeria: viewtopic.php?t=13242
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Wielkie dzieki chlopaki, w mojej bylej feli tak nie bylo ale ostatnio siedzac w garazu wlaczylem silnik kolega siedzial kolo chlodnicy i po 10-15 min zaczelo sie, zaczol krzyczec ze sie pali.. ale ja mowie ze to sie nie pali tylko raczej paruje ale nie wiedzialem czemu.
Dzieki wielkie chlopaki
Dzieki wielkie chlopaki
Probe 2.2 T GT 91"
- mario88
- Posty: 152
- Rejestracja: 2007-11-14 11:57
- Samochód: Ford Probe 2.5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=12865
- Lokalizacja: Świecie
Witajcie chłopaki. Wiecie może gdzie, jak i za jaką cene można kupic chłodnice wody nową do proba II?? Szukam na allegro i nie ma... Mam autko z klimą, znacie może wymiary tej chłodnicy?? Bo widziałem na allegro pare chłodnic, z mazdy ale one mają różne wymiary i nie wiem którą mam kupic... pozdrawiam.
FORD PROBE 2.5 V6 24V
Audi A6 Avant Quattro 2.5 V6 TDi S-line
Audi A3 1.9 Tdi 130ps
Pontiac Firebird 91 5.7 V8
Audi A6 Avant Quattro 2.5 V6 TDi S-line
Audi A3 1.9 Tdi 130ps
Pontiac Firebird 91 5.7 V8
- S.H.A.R.K
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-05-06 16:43
- Samochód: PROBE GT-ZE AURORA
- Galeria: viewtopic.php?t=12737
- Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Wymiary (rdzenia) chłodnicy podał Maciucha 2.5 roku temu - wystarczy poszukać.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
Nową chodnicę do forda probe będzie ciężko znaleźć. Możesz kupić chłodnicę do Mazdy 626/ MX-6. Różni się tylko tym od oryginalnej, że jeden króciec (górny przewód od strony paska rozrządu) idzie pod nieco innym kątem, ale większego problemu z montażem nie ma. Jeśli masz autko powyżej 94r, skrzynia manual to będzie to (o ile dobrze pamiętam) ostatnia chłodnica z TEJ STRONYmario88 pisze:Witajcie chłopaki. Wiecie może gdzie, jak i za jaką cene można kupic chłodnice wody nową do proba II?? Szukam na allegro i nie ma... Mam autko z klimą, znacie może wymiary tej chłodnicy?? Bo widziałem na allegro pare chłodnic, z mazdy ale one mają różne wymiary i nie wiem którą mam kupic... pozdrawiam.
Taką chłodnicę możesz sobie zamówić w jakiejś placówce POLCARu, lub sklepu, który bierze od nich części.
wiśniowe gt 96'
Re: CHŁODNICA II
Witam,
Mój Probe stał około 1,5 tygodnia (na dworze, padał deszcz i trochę śniegu) ponieważ padł mi aparat zapłonowy. Dzisiaj zrobiłem auto, pojechałem się przejechać, lecz nie więcej niż 3km i wróciłem. Zanim wyjechałem auto było prawie nagrzane - chodziło dłuższą chwilę. Po powrocie (>po drodze dałem w palnik, aby zobaczyć, czy wkręca się na obroty<) zauważyłem, że spod maski dymi się
Otworzyłem maskę, dym wydobywał się jeszcze przez chwilę z okolic chłodnicy bardziej z lewej strony (stojąc przodem do auta, czyli po stronie rozrządu). Sprawdziłem tempertaturę - była w normie.
Wyłączyłem auto i przełączyłem w tryb diagnostyki (GND+TEN), następnie ponownie odpaliłem po to, aby sprawdzić, czy to nie uzwojenie wentylatora się pali bo np. się zatarł. Gdy otwierałem przepustnicę oba wentylatory załączały się i właśnie podczas pracy wentylatorów wydobywał się biały dym - raczej o zapachu płynu chłodniczego, ale nie dam głowy. Również połowa chłodnicy (prawa strona - po stronie akumulatora) była bardziej chłodna, niż druga. Pod autem sucho. Co to może być?
EDIT 01-04-2009 13:29
Przez to, że auto stało jakiś czas na dość wilgotnym powietrzu odparowywał woda m.in. z pianki, która jest na dole chłodnicy, po tym jak się nagrzała. Co się strachu najadłem to moje
EDIT 02-04-2008 18:48
Jednak mam dziurę w chłodnicy, zrobili mi ją w serwisie widać ślady po narzędziu, które się ześlizgnęło. Pisałem o tym w FAQ w wątku o serwisach...
Mój Probe stał około 1,5 tygodnia (na dworze, padał deszcz i trochę śniegu) ponieważ padł mi aparat zapłonowy. Dzisiaj zrobiłem auto, pojechałem się przejechać, lecz nie więcej niż 3km i wróciłem. Zanim wyjechałem auto było prawie nagrzane - chodziło dłuższą chwilę. Po powrocie (>po drodze dałem w palnik, aby zobaczyć, czy wkręca się na obroty<) zauważyłem, że spod maski dymi się
Otworzyłem maskę, dym wydobywał się jeszcze przez chwilę z okolic chłodnicy bardziej z lewej strony (stojąc przodem do auta, czyli po stronie rozrządu). Sprawdziłem tempertaturę - była w normie.
Wyłączyłem auto i przełączyłem w tryb diagnostyki (GND+TEN), następnie ponownie odpaliłem po to, aby sprawdzić, czy to nie uzwojenie wentylatora się pali bo np. się zatarł. Gdy otwierałem przepustnicę oba wentylatory załączały się i właśnie podczas pracy wentylatorów wydobywał się biały dym - raczej o zapachu płynu chłodniczego, ale nie dam głowy. Również połowa chłodnicy (prawa strona - po stronie akumulatora) była bardziej chłodna, niż druga. Pod autem sucho. Co to może być?
EDIT 01-04-2009 13:29
Przez to, że auto stało jakiś czas na dość wilgotnym powietrzu odparowywał woda m.in. z pianki, która jest na dole chłodnicy, po tym jak się nagrzała. Co się strachu najadłem to moje
EDIT 02-04-2008 18:48
Jednak mam dziurę w chłodnicy, zrobili mi ją w serwisie widać ślady po narzędziu, które się ześlizgnęło. Pisałem o tym w FAQ w wątku o serwisach...
Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.