Pęknięta tuleja cylindra!!!

Awatar użytkownika
marco120981
Posty: 11
Rejestracja: 2009-04-19 11:50
Samochód: brak
Lokalizacja: Okolice Częstochowy

Pęknięta tuleja cylindra!!!

Post autor: marco120981 »

Witam wszystkich,Niestety stałem się niedawno posiadaczem Forda Probe v6 24v 2500cm3 93r, ponieważ kupiłem go z pękniętym korbowodem i dość zdezelowanym blokiem, znalazłem i kupiłem drugi silnik,,,miał być super sprawny(wyciągnięty z mazdy mx3 na chodzie-nawet sie nim przejechałem przed demontażem silnika)...po włożeniu do Probka i przejechaniu sie 50 km wydmuchało uszczelke pod głowicą,,,ale po zdjęciu głowicy okazało się że jest pęknięta jedna z tuleji(pęknięcie na całej grubości i długości w dół 2cm) PYTANIE moje jest takie: Czy w tego typu silnikach tuleje cylindrów są wymienne???czy są jednorazowo oblewane aluminium??? jeśli wymienne to gdzie i za ile można taką operacje przeprowadzić??? czy to opłacalne i co robić z częsciami??? bo już mam dwa kompletne silniki bez bloków:) nr na bloku Silnika: KL360 292

czekam na rady i dzięki z góry za zainteresowanie...pozdrawiam
Ford Probe 2,5 V6 24V 93r IIgeneracja
Awatar użytkownika
crupek
Posty: 636
Rejestracja: 2006-07-21 20:45
Samochód: Probe II 2.5 V6 MEDICI
Galeria: viewtopic.php?t=9043
Lokalizacja: Głogów Wrocław

Re: Pęknięta tuleja cylindra!!!

Post autor: crupek »

marco120981 pisze:wyciągnięty z mazdy mx3
:?:
Awatar użytkownika
marco120981
Posty: 11
Rejestracja: 2009-04-19 11:50
Samochód: brak
Lokalizacja: Okolice Częstochowy

Re: Pęknięta tuleja cylindra!!!

Post autor: marco120981 »

silnik Mazda mx3 v6 24v 2500 cm3, (był na angielskich blachach)jest ponoć taki sam jak w mazdach 626 mx3 od 93r do 96r,,,ale to podobno,,,silnik różni sie tylko kolektorem ale kupiłem go bez kolektora i do Probe zamontowałem ten który był oryginalny...średnica tulei to około 84 mm ale nie jestem pewien bo mierzyłem parę dni temu i nie wiem czy dobrze pamiętam....
Ford Probe 2,5 V6 24V 93r IIgeneracja
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Pęknięta tuleja cylindra!!!

Post autor: 2Ya »

:shock:
W mx3 były 1.8 V6...
KL ma 84 mm na wymiarze cylindra w ~
A dokładnie 84,500 - 84,522 w standardzie.
A K8 na pewno sporo mniejsze,skoro w KF jest 78mm . (KF-2.0V6)
Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
marco120981
Posty: 11
Rejestracja: 2009-04-19 11:50
Samochód: brak
Lokalizacja: Okolice Częstochowy

Re: Pęknięta tuleja cylindra!!!

Post autor: marco120981 »

dzięki za uświadomienie:)więc ja mam KL:)

ale problem jest z tuleją cylindra,,,więc da sie w tych silnikach ją wymienić,czy nie :?:
Ford Probe 2,5 V6 24V 93r IIgeneracja
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Re: Pęknięta tuleja cylindra!!!

Post autor: Lisiu »

Tuleja teoretycznie jest wymienna, ale czy taki zabieg jest opłacalny? Nie chciałbym silnika składanego z 3 innych. Wymienisz jedną tulej o innym stopniu zużycia, a 5 pozostałych zostawisz? Jeżeli chcesz takie coś robić to nie widzę innego wyjścia niż honowanie tego bloku.
Na Twoim miejscu poszukałbym kompletnego, zdrowego bloku :idea:
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
marco120981
Posty: 11
Rejestracja: 2009-04-19 11:50
Samochód: brak
Lokalizacja: Okolice Częstochowy

Re: Pęknięta tuleja cylindra!!!

Post autor: marco120981 »

Dzięki Koledzy...tak też myślałem że to drogi zabieg...
kupując jednak następny muszę sie liczyć z tym że może też mieć jakąś wadę,,,Jest ponoć w Lublińcu człowiek który sprowadza i montuje silniki z Anglii na które daje gwarancje rozruchowe-to niewiele ale zawsze więcej niż gdy kupuje sie w ciemno,,,więc jeszcze tak spróbuje!!!

A powiedzcie mi koledzy jak sie pozbyć w takim razie już mi nie potrzebnych dwóch kompletnych głowic z hydrauliką rozrządu (już splanowane i gotowe do włożenia), bo kartery to wiem że na złom!!!no i jeszcze cały wał z tłokami w całości bo może komuś by spasowały :?: :?: :?:
Ford Probe 2,5 V6 24V 93r IIgeneracja
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pęknięta tuleja cylindra!!!

Post autor: Kocureq »

Jak wał nie porysowany, nominał, ze spasowanymi korbami / panewkami, to powinien się sprzedać.
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Re: Pęknięta tuleja cylindra!!!

Post autor: Lisiu »

Łebuz ma do sprzedania kompletny blok z nominalnymi tulejami :idea: Wrzucasz do tego swój wał, głowicę i masz kompletny silnik
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
marco120981
Posty: 11
Rejestracja: 2009-04-19 11:50
Samochód: brak
Lokalizacja: Okolice Częstochowy

Re: Pęknięta tuleja cylindra!!!

Post autor: marco120981 »

Dzięki Lisiu:) już się kontaktuje!!!jak dojdzie do transakcji masz browar:)
Ford Probe 2,5 V6 24V 93r IIgeneracja
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Pęknięta tuleja cylindra!!!

Post autor: Robert »

I może przy okazji ciut większego... :roll:
marco120981 pisze:Ford Probe 250 cm3 v6 24v 93r IIgeneracja
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
marco120981
Posty: 11
Rejestracja: 2009-04-19 11:50
Samochód: brak
Lokalizacja: Okolice Częstochowy

Re: Pęknięta tuleja cylindra!!!

Post autor: marco120981 »

Nie kumam Robert :shock: :shock:
Ford Probe 2,5 V6 24V 93r IIgeneracja
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Pęknięta tuleja cylindra!!!

Post autor: Robert »

Zwróć uwagę na pojemność, którą chwalisz się w stopce. Taki słabszy gokart... :wink:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
marco120981
Posty: 11
Rejestracja: 2009-04-19 11:50
Samochód: brak
Lokalizacja: Okolice Częstochowy

Re: Pęknięta tuleja cylindra!!!

Post autor: marco120981 »

Browar i Tobie :D
Ford Probe 2,5 V6 24V 93r IIgeneracja
Awatar użytkownika
Pitbull
Posty: 448
Rejestracja: 2006-10-20 12:48
Samochód: Ford Probe II 2.5v6 96'
Galeria: viewtopic.php?t=14340
Lokalizacja: Lublin

Re: Pęknięta tuleja cylindra!!!

Post autor: Pitbull »

A może zastanów się nad kupnem KLZE? ;)
Był: Ford Probe 2 2.0 97' violet Był: Ford Probe 2 2,5 v6 KLZE 97' black
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
Awatar użytkownika
marco120981
Posty: 11
Rejestracja: 2009-04-19 11:50
Samochód: brak
Lokalizacja: Okolice Częstochowy

Re: Pęknięta tuleja cylindra!!!

Post autor: marco120981 »

siemka Pitbul...oki, może być ale wytłumacz mi najpierw jaka jest różnica między tym a tym modelem silnika,,,bo ja nie rozróżniam jeszcze :) :?:
Ford Probe 2,5 V6 24V 93r IIgeneracja
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Re: Pęknięta tuleja cylindra!!!

Post autor: Lisiu »

Poczytaj forum, temat KLZE poruszany był niemal tak często jak temat awarii modułu zapłonowego :lol:
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
marco120981
Posty: 11
Rejestracja: 2009-04-19 11:50
Samochód: brak
Lokalizacja: Okolice Częstochowy

Re: Pęknięta tuleja cylindra!!!

Post autor: marco120981 »

Firma nie sponsoruje mi benzyny więc przystanę na KL:)ale dzięki za radę,,,poczytałem , podzwoniłem i już dużo wiem o Probkach:)dzięki koledzy,,,fajnie że są tacy ludzie i taka strona:)hej hej:)

-- dodano 2009-04-26 19:25 --



-- dodano 2009-04-26 19:30 --
a to widok dołu kolektora,,
a to widok dołu kolektora,,
-- dodano 2009-04-26 19:35 --



-- dodano 2009-11-05 23:49 --

No po długim czasie odpisuje ale za to z entuzjazmem i radą dla wszystkich klubowiczów...
Kupiłem następny silnik (no cóż pierwszy to był kot w worku i musiało mu wywalać już wcześniej płyn bo miał walniętą uszczelke pod głowicą-on nie uczciwy a ja gapa) o dziwo na allegro iiiiiiiiii , silniczek 2,5 z 626 pomyka pięknie...
co do części z poprzedniego silnika (głowice kompletne splanowane, uszczelki, śruby do głowicy, miska olejowa, kartery, nowy termostat, kolektor ssący, czujniki, wiązka ze sterownikami)zostały mi więc jak by ktoś potrzebował to 669982988 nie ogłaszam sprzedaży bo jak by coś mi nawaliło to mam:)
jak robić takie naprawy to robić je samemu to wiesz co masz i możesz się cieszyć z jazdy:)
pozdrawiam...
Załączniki
to pęknięcie!!!
to pęknięcie!!!
A to kolektor który przed zmianą silnika (jeździł na K8 JAK GO kupiłem) A teraz włożyć chce KL,,,będzie ok???
A to kolektor który przed zmianą silnika (jeździł na K8 JAK GO kupiłem) A teraz włożyć chce KL,,,będzie ok???
Ford Probe 2,5 V6 24V 93r IIgeneracja
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”