Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.

ET przy felgach

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: ET przy felgach

Post autor: Robert »

OLEY pisze:Może nie ten Robert miał wrzucić, ale zawsze Robert. :wink:
Świnia!

:arrow: Odsadzenie :P
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: ET przy felgach

Post autor: OLEY »

Robert pisze:Świnia!
Małpa. :P
Robert pisze: :arrow: Odsadzenie :P
Patrz, że nawet nie korzystając z tych porad zaświtało mi, że coś takiego, jak obrazek już było
i znalazłem w naszej "szukajce". :D
I wcale długo nie szukałem, wręcz przeciwnie. :D

Gdyby tak ludziom naprawdę chciało się zapoznać z regulaminem, to o ile ten świat byłby łatwiejszy... :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Re: ET przy felgach

Post autor: Dee Jay »

Co do ET w I gen to wystarczy zdjęć koło i są tam wszystkie dane i będzie wiadomo które źródło jest prawdziwe. :wink:

Oley a ten alu który przemarzałeś to jaki był szeroki. Bo skoro tarł o amorek i błotnik to musiał to być szeroki kapeć
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: ET przy felgach

Post autor: Robert »

OLEY pisze:
Robert pisze:Świnia!
Małpa. :P
Kret! :P

... bo wprowadzasz redundancję i potem ciągnięte jest równolegle wiele wątków. W dodatku Ty dałeś gotowca, który nie wymaga żadnej aktywności od użytkownika, a ja zachęcam do spróbowania samodzielnie - raz, drugi, trzeci będzie niezrozumiałe, trudne, zwróci masę bezsensownych śmieci, a potem przychodzi praktyka i okazuje się, że naprawdę prościej (i zdecydowanie szybciej) jest poszukać, niż czekać na (po)wtórną odpowiedź.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: ET przy felgach

Post autor: OLEY »

Robert pisze:
OLEY pisze:
Robert pisze:Świnia!
Małpa. :P
Kret! :P
Padalec. :P Niby groźny, a jednak bardzo pożyteczny i przydatny.

Co do reszty masz rację.
Dlatego zmieniłem swój poprzedni post. :D
Dee Jay pisze:Oley a ten alu który przemarzałeś to jaki był szeroki. Bo skoro tarł o amorek i błotnik to musiał to być szeroki kapeć
Kurcze teraz nie pamiętam...
Ale jutro postaram się znaleźć fotki.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: ET przy felgach

Post autor: Robert »

Po co ją przemarzałeś? Myślałeś, że schłodzona będzie mniej ocierać, bo się aluminium skurczy? :mrgreen:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
fazario
Posty: 143
Rejestracja: 2006-09-16 20:22
Samochód: Probe 2,2 GT I gen
Lokalizacja: Rio

Re: ET przy felgach

Post autor: fazario »

Witam ponownie. Dotarły do mnie te felgi o których pisałem (7JX16H2 ET42 , 5x 114,3). Jeszcze co prawda nie mam na nich opon ale zdjąłem oryginalną felgę z tylnej osi aby porównać. A więc tak, na oryginalnej feldze jest oznaczenie 15x6JJ i na poniżej 42 - czyżby to 42 to ET42?
Bo jeśli tak to nowo zakupione felgi będą pasować jak ulał. Założyłem felgę na piastę i nic nie obciera gdy obracałem nią - nie wiem jak będzie gdy auto będzie stać na kole i na feldze będzie opona-oto jest pytanie.....
I jeszcze jeden szkopuł - felga ma otwór na piastę 72,6 i wg moich pomiarów suwmiarką-piasta w probe GT I gen z 1992 ma średnicę 59,6 (mierzyłem tę średnicę nie na oryginalnym otworze felgi tylko średnicę piasty na aucie w miejscu gdzie tuleja (piasta) ma swą największą długość....być może nie mierzę w tym miejscu gdzie powinienem bo inni piszą że średnica piasty w I gen to 57,1 mm....

Co Wy na to Panowie?
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: ET przy felgach

Post autor: wojtas89 »

kup odpowiedni pierścień centrujący i po sprawie :wink: wymiary już znasz :twisted:
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Re: ET przy felgach

Post autor: Dee Jay »

Tylko nie kupuj najtańszych z tworzywa :wink:
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
fazario
Posty: 143
Rejestracja: 2006-09-16 20:22
Samochód: Probe 2,2 GT I gen
Lokalizacja: Rio

Re: ET przy felgach

Post autor: fazario »

No i znów jest kłopot...póki co to nie znam dokładnie wymiarów. Mam problem z dobraniem odpowiednich pierścieni centrujących.
Wczoraj pisałem że wg mojego pomiaru piasta w Igen GT z 1992 ma 59,6 mm.
Lecz na żadnej ofercie na allegro nie ma takiego rozmiaru. Są np 72,6 na 60,1 (takie mam ale jest mały luz) i są 72,6 na 59,1 i mniejsze.
Ten 59,1 jest najbardziej zbliżony do potrzebnego rozmiaru.

Czy ktoś jeździ z tymi pierścieniami i jeśli tak to jaki rozmiar u Was pasuje?
Chodzi oczywiście o IGen GT z 1992
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: ET przy felgach

Post autor: OLEY »

fazario pisze:Lecz na żadnej ofercie na allegro nie ma takiego rozmiaru.
Heh...
Rozumiem, że w/g Ciebie, jak nie ma na Allegro, to już nie ma nigdzie na świecie? :D
Co Wy z tym Allegro? Uzależnieni jesteście? :D :wink:

Pierwsze wejście w Google i masz do wyboru, do koloru...

:arrow: FIrma EKOMOR

A zapewniam, że jest tego nieskończona ilość w internecie. :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
fazario
Posty: 143
Rejestracja: 2006-09-16 20:22
Samochód: Probe 2,2 GT I gen
Lokalizacja: Rio

Re: ET przy felgach

Post autor: fazario »

Dzięki Oley za sugestię ale i tam też nie ma pierścienia o wymiarach 72,6 - 59,6.
Uwierz mi że szukałem nie tylko na allegro.
Zastanawiam się czy dałoby się wcisnąć na piastę pierścień o wymiarze 59,1
Jak myślicie?
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: ET przy felgach

Post autor: OLEY »

Znalazłem jeszcze coś takiego:

4x98, otwór 58 - Fiat,Lancia,Alfa(155 i nowsze),Seat (do 1991)
4x98, otwór 59 - Alfa(1973-92),Łada,Aleko,Skoda (do 1993),Trabant 1.0
4x100, otwór 52 - Volvo 340-480
4x100, otwór 54 - Toyota Corolla i mniejsze,Mazda (bez 121 po 1996),Suzuki Baleno i Wagon,Daihatsu Sirion
4x100, otwór 56 - Honda Civic i pochodne(w tym Rover 200/400),starsze Daihatsu, Kia Shuma/Sephia,małe Mitsubishi(w tym Proton)
4x100, otwór 56,1 Opel
4x100, otwór 57,1 - Volkswagen(do 1996),Daewoo(bez Matiza i Leganzy),Audi80(do 1990),BMW3(do 1991),Seat,Trabant i Skoda(oparte na VW)
4x100, otwór 59 - małe Nissany,Subaru Justy do 1996
4x100, otwór 60 - Renault
4x108, otwór 57 - Audi 80/90(od 1991 do 1995)
4x108, otwór 63 - Ford(w tym Scorpio GGR i Cougar), Mazda 121 po 1996
4x108, otwór 65 - Citroen,Peugeot,Volvo 850 GLT
4x114, otwór 60 - Kia Pride,Suzuki Swift,Maruti,Justy (po 1996)
4x114, otwór 64 - Honda Accord,Legend i pochodne Rover 600/800)
4x114, otwór 66 - Nissan Primera,Bluebird,200ZX,Prairie
4x114, otwór 67 - Hyundai,Kia Clarus,Mitsubishi Galant i pokrewne,Volvo S40
4x114, otwór 69 - Daewoo Matiz
4x130, otwór ?? - VW 1200/1300/1500/1600,Skoda MB/S100/S120
4x140, otwór ?? - Peugeot 504,505,Renault Traffic,Subaru Leone
4x160, otwór ?? - Trabant 600,601, Wartburg
4x190, bez otworu - Fiat 500 i 126
5x98, otwór 58 - Alfa(bez 166),Lancia Thema,Fiat Ulysse/Peugeot 806 itp.
5x100, otwór 54 - Toyota Avensis,Celica 4WD itp.
5x100, otwór 56 - Rover 75,Subaru Legacy,Impreza itd.
5x100, otwór 57 - VW z motorem VR6 do 1997,od 1997 wszystkie poprzeczne(też Audi A3,Skoda i Seat),Chrysler Neon,Stratus, itd.
5x108, otwór 58 - Lancia Kappa,Alfa 166,Peugeot 807/Ulysse II itp.
5x108, otwór 60 - Renault V6
5x108, otwór 63 - Ford Windstar
5x108, otwór 65 - Volvo 240/260,740/780,940/960,S60/70/80,Peugeot 605,Citroen XM
5x110, otwór 65 - Opel Omega,Zafira,Vectra,Calibra V6 i nowe Saaby
5x112, otwór 57 - VW T2,T3,T4,Sharan itp.,Passat od 1997,Audi 100/200,A4,A6,A8
5x112, otwór 63 - Ford Granada,Scorpio 1
5x112, otwór 67 - Mercedes (bez modeli G i Sprintera)
5x114, otwór 57 - Daewoo Leganza
5x114, otwór 60 - Toyota Camry,MR2,Lexus,RAV4,Mazda RX7,626 i Ford Probe T22,
5x114, otwór 64 - Honda CRV,HRV,Prelude,Legend,Integra, Landrover Freelander
5x114, otwór 66 - Nissan Maxima,200SX,300ZX,Serena,Vanette (niektóre roczniki)
5x114, otwór 67 - Mazda 626,MX6,RX7,Xedos,929,MPV(niektóre),Ford Probe ECP, Daihatsu Terios,Kia Carnival,Mitsubishi Sigma,Eclipse,Hyundai H1
5x114, otwór 70 - Ford Explorer
5x114, otwór 72 - Voyager,Jeep Wrangler,Cherokee(bez WJ)
5x114, otwór 73 - Mazda MPV,Nissan Vanette(niektóre),Toyota Previa
5x115, otwór 70 - Opel Sintra,Pontiac Trans Sport itp.
5x118, otwór 71 - Fiat Ducato 1,PSA Jumper/Boxer
5x120, otwór 73 - (od 1992)BMW 3,5,7,8,X5,RangeRover LP,
5x120, otwór 74 - BMW 5,6,7(starsze modele, "rekinowate")
5x121, otwór 70 - Chevrolet Blazer S10 itd.
5x121, otwór 74 - Jaguar XJS,XJ do 2000 r.)
5x127, otwór 72 - Jeep Grand Cherokee WJ
5x130, otwór 72,1 - Porsche 911,928,930,933,944,968,993
5x130, otwór 78 - Fiat Ducato 2,PSA Jumper/Boxer 2
5x130, otwór 84 - VW LT,Mercedes G i Sprinter
5x140, otwór 95 - KIA Sportage
5x140, otwór 98 - Niva,UAZ,FSO Syrena,Warszawa,Tarpan,Nysa,Żuk
5x140, otwór 108 - Jeep CJ5/7,terenowe Daihatsu,Suzuki i Asia Rocsta
5x150, otwór 110 - Toyota Landcruiser J10
5x165, otwór 114 - Land Rover Defender,Discovery
5x205, bez otworu - VW 1200,Porsche 356 i 550,Wartburg 312


Ale na ile te informacje są prawdziwe, to nie wiem...
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
fazario
Posty: 143
Rejestracja: 2006-09-16 20:22
Samochód: Probe 2,2 GT I gen
Lokalizacja: Rio

Re: ET przy felgach

Post autor: fazario »

8)
Też przed kilkoma minutami miałem to na ekranie - wytłuściłeś II Gen gdzie piasta ma 67 a z kolei Probe t22 czyli I gen ma piastę o średnicy 60 - jeśliby się opierać na tym co podesłał Oley.

Lecz śmiem twierdzić że 60 to za dużo bo wczoraj przykładałem pierścień ze średnicą wewnętrzną 60,1 do piasty tylnego koła i był luz....
Sam już nie wiem co robić. Być może najmniejszym złem będzie kupno pierścieni o wewnętrznym wymiarze 59,1
Pozdrofki!!
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Re: ET przy felgach

Post autor: Dee Jay »

Poszukaj dobrze na allegro. Jest koleś który regularnie ogłasza się z pierścieniami i dorabia na zamówienie. Tylko z tego co pamiętam to robi plastikowe. Ale pewnie znajdzie się ktoś kto dorobi aluminiowe.
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: ET przy felgach

Post autor: wojtas89 »

Ja obecnie jeżdze bez pierścieni i nic się nie dzieje. ale nie wiem jak by było przy większych prędkościach. Wiem tylko tyle że warto je założyć dla bezpieczeństwa.
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Awatar użytkownika
fazario
Posty: 143
Rejestracja: 2006-09-16 20:22
Samochód: Probe 2,2 GT I gen
Lokalizacja: Rio

Re: ET przy felgach

Post autor: fazario »

też słyszałem że lepiej jest założyć ale nie jest to czymś niezbędnym.
Suma sumarum zamówiłem już rozmiar 59,1 czyli najbardziej zbliżony do 59,6 - najwyżej drobnym papierkiem ściernym rozszlifuję troszkę wewnętrzną ściankę pierścienia i też będzie dobrze...
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
Awatar użytkownika
szpagat
Posty: 205
Rejestracja: 2007-02-03 14:34
Galeria: viewtopic.php?t=11166
Lokalizacja: Piła

Re: ET przy felgach

Post autor: szpagat »

Lepiej założyć. Bez pierścieni będzie luz i wcześniej czy pózniej zle się skończy.
Pie..l allegro. Poswięć sobotę i przejedz się po wulkanizatorach i firmach w stylu renowacja felg itp.
Jeden z drugim Cię wyśmieje ( że kupiłeś gówniane felgi z allegro byle taniej i teraz to nic z tego nie będzie, zabijesz się na nich, a jak się nie zabijesz to Ci się za tydzień rozlecą) - oczywiście kierować nim będzie głównie piekący gul w du..ie że kupiłeś tańsze felgi z netu, a nie te (wcale nie lepsze) z jego oferty na których producent wali gruba marżę, potem importer grubą, potem hurtownik i wreszcie na koniec cieć z wulkanizatorni (zwący się właścicielem tego przybytku).Oczywiście sprawia to że kosztują 5 razy więcej i chwała Ci za to że się nie dałeś na nie zfrajerować, co nie zmienia faktu że jego to boli i dlatego CI nie pomoże. Ale w końcu trafisz do trzeciego który wezmie suwmiarkę pomierzy Ci wszystko jak trzeba i na tokareczce zrobi Ci pierścienie którę będą idealnie pasować (a nie 59,1 zeszlifowane papierkiem na 59,6). A z racji że się zna i robił juz takich tysiące - nic się nie stanie z Twoimi felgami jak i autem bez względu na prędkość i będziesz mógł sobie spokojnie śmigać.
Ja właśnie tak zrobiłem i jeżdże już szczęśliwie 9 miesiąc ( i nic się nie urodziło) i jest cacy nie bije itp. i felgi też się nie niszczą.
Aha i zapłaciłem za to 30 złociszy.
Pozdro powodzonka
P.S.
i nie badz w gorącej wodzie kąpany - wiadomo że juz byś na nowych felach chciał śmigać - ale poszukaj lepiej dobrze to nie będziesz się potem musiał martwić o fele i że coś bije...
Fight like a man!!!
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: ET przy felgach

Post autor: Robert »

Hmmm.... Wiele lat jeździłem (po naszych wyboistych drogach i wcale nie wolno) w jedynce na felach od d.generacji bez pierścieni centrujących i nic nie biło. Jaki luz? Przecież felga nie pracuje na piaście. Prawidłowo dokręcone śruby i git. Nie znaczy to, że nie należy zakładać pierścieni - jak ktoś chce, uważa i będzie się czuł bezpieczniej, to oczywiście wolna wola. Wiele rzeczy wolno - np. wolno jeździć (wolno). ;)
szpagat pisze:... już szczęśliwie 9 miesiąc ( i nic się nie urodziło) ...
To na dniach stawiasz pępkówkę. :mrgreen:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: ET przy felgach

Post autor: wojtas89 »

Niech ktoś w końcu fachowo opisze jaka jest różnica w jeździe z pierścieniami i bez. Mi tłumaczono że właśnie w miejscu w którym piasta się styka z felgą jest największe obciążenie dla felg (np przy skręcie). Czyli teoretycznie nie założenie pierściania jest niebezpieczne? Mogę się mylić więc niech ktoś fachowo to opisze :wink:
Ostatnio zmieniony 2009-08-06 23:38 przez wojtas89, łącznie zmieniany 1 raz.
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10627
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: ET przy felgach

Post autor: Kocureq »

Ciężko, żeby Ci ktoś na życzenie fahowo opisał, bo ciężko tu o fachowców :) Poczytaj, poszukaj, znajdź literaturę ( :twisted: ), pogadaj z fachowcami... To nie jest tak, że "poszukiwanie informacji" oznacza "zapytać na jednym forum o fachową opinię".

Też wielokrotnie słyszałem, że felga ma się opierać na piaście, nie na śrubach. Na ile były to głosy fachowców - hgw.
Awatar użytkownika
fazario
Posty: 143
Rejestracja: 2006-09-16 20:22
Samochód: Probe 2,2 GT I gen
Lokalizacja: Rio

Re: ET przy felgach

Post autor: fazario »

witam-felgi już na samochodzie. założyłem pierścienie o wymiarze 59,1 lecz musieli mi je troszeczkę rozszlifować bo były za ciasne. teraz wszystko pasuje.
ET42 ładnie weszły w nadkola. nic nie ociera. Oryginalne felgi, te które zdjąłem też są ET42.
Dzięki za pomoc i pozdrawiam wszystkich.
;))
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
Awatar użytkownika
szpagat
Posty: 205
Rejestracja: 2007-02-03 14:34
Galeria: viewtopic.php?t=11166
Lokalizacja: Piła

Re: ET przy felgach

Post autor: szpagat »

kocureq pisze:Ciężko, żeby Ci ktoś na życzenie fahowo opisał, bo ciężko tu o fachowców :) Poczytaj, poszukaj, znajdź literaturę ( :twisted: ), pogadaj z fachowcami... To nie jest tak, że "poszukiwanie informacji" oznacza "zapytać na jednym forum o fachową opinię".

Też wielokrotnie słyszałem, że felga ma się opierać na piaście, nie na śrubach. Na ile były to głosy fachowców - hgw.
no własnie podobno o to chodzi że jak się opiera fela nie na piaście tylko na śrubach to z czasem szpilki czy też śruby się pokrzywią i stąd potem bicie itp.

A pępówkę to powinienem postawić jak się coś urodzi, a przecież mam nadzieję że się nie urodzi hehe :)
Fight like a man!!!
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1308
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: ET przy felgach

Post autor: Lukasz »

Robert pisze:Przecież felga nie pracuje na piaście. Prawidłowo dokręcone śruby i git.
bzdury kolego opowiadasz koło głownie centruje się piastą,koła,śrubami nie wycentrujesz tak jak pierścieniem lub odpowiednio dobraną piastą .oczywiście koło nie odpadnie chyba ze go nie dokręcimy.Ale szkoda zawieszenia moim zdaniem
Ja założyłem sobie felgi od mitsubishi eclipse Ign. bez pierścieni i po wyżej 100KM/h jezdzić się nie dało
a co do szerokości opon to 205/45R17 jest najbardziej zbliżona do oryginału znikomy procent przekłamania
nie pogorszy przyspiesznia tak jak w przypadku 245 po co taka rolka w Probe chyba tylko po to żeby ładnie wyglądało :D
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: ET przy felgach

Post autor: archeolog »

Nie no umówmy się laczek 255 to nie to samo co 205-215 sprawdzone :wink: .... Ale jak sie daleko odjedzie od zaleceń producenta też jest źle wzrasta masa nie resorowana itp ...
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”