Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.
wspomaganie kierownicy
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: Wspomaganie
No ja wiem. napisane jest w tym linku co podał poprzednik. mostkujemy dwie pary przewodów ze sobą i jest. mostkujemy przy wtyczce kompa czyli chyba pod fotelem kierowcy. Ale nigdy nie ma jakoś czasu się pod ten fotel zanurzyć .
- dudus
- Klubowicz
- Posty: 75
- Rejestracja: 2008-08-24 16:45
- Samochód: Ford PROBE GT '90
- Lokalizacja: Klucze
- Kontakt:
Re: Wspomaganie
mona isc na latwizne
wez 2 kabelki z konektorkani i wepnij sie bezposrednio do elektrozaworu
mase zlapiesz gdziekolwiek, a + podlacz do bezpiecznikow - ale najpierw sprawdz na ktorym pojawia sie napiecie po przekreceniu kluczyka i tyle
wez 2 kabelki z konektorkani i wepnij sie bezposrednio do elektrozaworu
mase zlapiesz gdziekolwiek, a + podlacz do bezpiecznikow - ale najpierw sprawdz na ktorym pojawia sie napiecie po przekreceniu kluczyka i tyle
Jeszcze jest Czarna Perła - Ford Probe GT '90 TRIP
Już jest Black Pearl - Ford Probe GT '90 TRIP
Już jest Black Pearl - Ford Probe GT '90 TRIP
Re: Wspomaganie
Witam. Naczytałem się o tym wspomaganiu, sile itd. Wydawało mi się ostatnio, że w trakcie jazdy jest trochę ciężej dlatego ogarnąłem te wszystkie posty i teraz pytanie. Wiem, gdzie mniej więcej powinna być ta regulacja siły wspomagania, ale u mnie chyba nie ma tego ( czy to możliwe?? ) Poza tym pod fotelem kierowcy jest u mnie jakaś wtyczka ( przyczepiona spinką do kompa ) do której nic nie jest podłączone. Co to może być? A czy może nie widzę tej regulacji bo nie zdemontowałem fotela? W razie co to Igen Gt
Taka sytuacja...
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: Wspomaganie
Luna napisał(a) :
No i masz odpwoiedź na swoje pytanie . Ta wtyczka którą widzisz to jest od kompa od absu i służy do zczytywania błędów, jest jeszcze jedna od elektrycznej regulacji fotela i diody w pasach. Przełącznik od siły wspomagania zobaczysz jak wykręcisz fotel, będzie on na bocznej ściance kompa od wspomy od strony drzwi kierowcy. Oryginalnie powinien byc za taką małą naklejką na której są narysowane położenia przełącznika. Przestawienie w jedną bądź drugą stronę zmniejsza lub zwiększa siłę wspomagania bodajże o 10 % od normalnej pracy układu. Możesz go przestawic jakimś małym śrubokrętem. Ale było już o tym na forum..A czy może nie widzę tej regulacji bo nie zdemontowałem fotela?
Ostatnio zmieniony 2010-02-28 21:40 przez Prezes, łącznie zmieniany 1 raz.
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Re: Wspomaganie
-- oryginalny post 2010-02-24 16:41 --
Dziękuję Ci bardzo za podpowiedź. Czytałem wcześniej, ale tak dobitnie nie było wytłumaczone
-- dodano 2010-02-28 15:42 --
Nie mogłem wcześniej napisać. Otóż znalazłem ów przycisk i przestawiłem na H - powinno się kręcić lżej? Bo jakoś zbytniej poprawy nie odczuwam. To samo gdy przełączałem na L - że niby ciężej, ale nadal nic. Powinna być odczuwalna znaczna różnica czy raczej nie?
Dziękuję Ci bardzo za podpowiedź. Czytałem wcześniej, ale tak dobitnie nie było wytłumaczone
-- dodano 2010-02-28 15:42 --
Nie mogłem wcześniej napisać. Otóż znalazłem ów przycisk i przestawiłem na H - powinno się kręcić lżej? Bo jakoś zbytniej poprawy nie odczuwam. To samo gdy przełączałem na L - że niby ciężej, ale nadal nic. Powinna być odczuwalna znaczna różnica czy raczej nie?
Taka sytuacja...
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: Wspomaganie
Ja sprawdzałem tylko na postoju bo nie chciało mi się cały czas zakładac i ściągac fotela i nie zauważyłem większej różnicy, tak szczerze to żadnej różnicy nie odczułem, nie wiem jak to jest podczas jazdy, może przy większych prędkościach jest to odczuwalne.. Myślałem kiedyś żeby zrobic przełącznik do tego gdzieś na desce ale skoro różnica jest znikoma i nieodczuwalna to nie ma sensu się z tym bawic..
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Wspomaganie
A z poziomem płynu wszystko ok? Nie cieknie Ci ze zderzaka z przodu po prawej? Sprawdź tu:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
Re: Wspomaganie
Ja po prostu przestawiłem na H, przykręciłem fotel i tak jeżdżę. Nie odczuwam żadnej różnicy. Jeśli chodzi o wycieki u mnie, to nie mam żadnych.
Taka sytuacja...
- Bendek
- Posty: 553
- Rejestracja: 2007-01-22 20:53
- Galeria: viewtopic.php?t=14998
- Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków
Re: Wspomaganie
A najlepiej żeby się o tym przekonać to połączyć "na sztywno" wyjścia w kostce od tego komputera?
Taka sytuacja...
Re: Wspomaganie
witam mam problem gubie olej od wspomagania wiecie moze gdzie naj częsciej on moze uciekać?
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Wspomaganie
Ten kawałek rurki zaznaczony na czerwono kilka postów wyżej, to chłodniczka wspomagania - ma nawet osobny temat dot. cieknięcia.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: Wspomaganie
nie wiem czy komuś to coś da no ale może.
Chłodnica oleju to tylko (na moje oko) zwykła rurka miedziana o długości po wyprostowaniu może z 40-50cm... średnica zewnętrzna to takie Fi9 w porywach fi 10 ale wąż gumowy olejowy Fi10 jest za duży - był luźny... Więc rozebrać i zobaczyć lub w ciemno kupić rurkę miedzianą fi 9-10 po zewnątrz z cienką ścianką.
Moja maglownica cieknie tam gdzie są takie ząbki (przekładnia z kierownicy na tą poziomą szynę) tam jest czerwono zawsze (było a po wakacyjnym remoncie jeszcze tam nie zerkałem). Dodatkowo zawsze mi się pociło po stronie pasażera mamy taką gumową złączkę z węza (kawałek dalej jest czujnik ciśnienia czy coś na dwa zielone przewody) to ten wąż zawsze był spocony (wymieniałem kilka razy) po remoncie nie patrzyłem tam nawet.
Jak coś to usuńcie najwyżej post jak jest nie istotny
ps. Szczęśliwego nowego roku panowie / i panie też
Chłodnica oleju to tylko (na moje oko) zwykła rurka miedziana o długości po wyprostowaniu może z 40-50cm... średnica zewnętrzna to takie Fi9 w porywach fi 10 ale wąż gumowy olejowy Fi10 jest za duży - był luźny... Więc rozebrać i zobaczyć lub w ciemno kupić rurkę miedzianą fi 9-10 po zewnątrz z cienką ścianką.
Moja maglownica cieknie tam gdzie są takie ząbki (przekładnia z kierownicy na tą poziomą szynę) tam jest czerwono zawsze (było a po wakacyjnym remoncie jeszcze tam nie zerkałem). Dodatkowo zawsze mi się pociło po stronie pasażera mamy taką gumową złączkę z węza (kawałek dalej jest czujnik ciśnienia czy coś na dwa zielone przewody) to ten wąż zawsze był spocony (wymieniałem kilka razy) po remoncie nie patrzyłem tam nawet.
Jak coś to usuńcie najwyżej post jak jest nie istotny
ps. Szczęśliwego nowego roku panowie / i panie też
Re: Wspomaganie
witam mam następny problem cieknie mi z maglownicy z tej osłony i teraz pytanie czy tam w środku jest oring i on się wytarł czy co i jak to rozebrać?
- Bogdan9999
- Posty: 4252
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Wspomaganie
prawa kurcze stracznie mi to się leje z tamtąd co moge zrobić ?
- adams85
- Posty: 56
- Rejestracja: 2010-04-08 18:48
- Samochód: Probe 2.2GT 91r
- Galeria: viewtopic.php?t=17933
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Wspomaganie, awaria
Witam mam problem ze wspomaganiem a ogolnie to go brak Wczoraj rano odpalilem auto i wspomagania juz nie bylo plyn jest wiec nie wiem co sie stalo bo wczesniej chodzilo normalnie.Prosze was o jakies wskazowki. Pozdrawiam
Turbo for Fan
- Lukasz
- Klubowicz
- Posty: 1308
- Rejestracja: 2006-05-27 22:43
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
- Galeria: viewtopic.php?t=14709
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
- Kontakt:
Re: Wspomaganie
Ja mam taki numer ze wspomaganie działa mi na pół gwizdka.pompa nie (miałczy)zawór w pompie chodzi jak trzeba syfu nie było,płyn wymieniony i dupa.wykręciłem ten elektrozawór co jest na przewodzie podpiąłem, go na krótko i zero reakcji wydaje mi się ze powinien coś tam cykać nie ???najlepsze jest to ze jak jest upał to wspomaganie wraca tak sie jeszcze zastanawiam może jakiś zimny lut w kompie
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany
Odgazowany
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 2010-07-25 22:27
- Samochód: I Gen 2,2 GT 91 r
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Re: Wspomaganie, awaria
witam
Mam taki problem w moim probe
Jadąc swoim probe miałem mały wypadek najechałem na krawężnik dość mocno poszła mi opona i od razu poszło mi wspomaganie kierownicy.Kręcąc tez kierownicą słyszy się jakby trzeszczenie wyciekł też mi olej od wspomagania.Może mi ktoś napisać co mogło pojsc i ewentualnie na jakie koszty się nastawić.
Pozdrawiam
Mam taki problem w moim probe
Jadąc swoim probe miałem mały wypadek najechałem na krawężnik dość mocno poszła mi opona i od razu poszło mi wspomaganie kierownicy.Kręcąc tez kierownicą słyszy się jakby trzeszczenie wyciekł też mi olej od wspomagania.Może mi ktoś napisać co mogło pojsc i ewentualnie na jakie koszty się nastawić.
Pozdrawiam
2,2 GT I gen 91 r
- Bogdan9999
- Posty: 4252
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Wspomaganie, awaria
Które to koło ? Przednie prawe ? Sprawdź chłodnicze oleju wspomagania czy przypadkiem nie obleciała ci. Lubi gnić a wstrząs mógł spowodować jej rozszczelnienie.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
-
- Klubowicz
- Posty: 3839
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Wspomaganie, awaria
Tak jak pisze Bogdan9999 - na 90% to będzie "chłodniczka" wspomagania (taka rurka metalowa w kształcie "U" w nadkolu). Można kupić rurkę miedzianą i ją zastąpić (koszt niewielki, ale roboty trochę jest). Więcej poczytasz o tym na forum. Ewentualnie uszkodził się któryś z przewodów doprowadzających, lub odprowadzających olej do/z układu wspomagania.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 2010-07-25 22:27
- Samochód: I Gen 2,2 GT 91 r
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Re: Wspomaganie, awaria
Bogdan to jest lewe koło .A jaki jest koszt naprawy u mechanika? A może jest ktoś z okolic Kostrzyna nad Odrą i zna może jakiegoś dobrego i nie drogiego mechanika?
pozdrawiam
pozdrawiam
2,2 GT I gen 91 r
- moric6666ziemia
- Posty: 74
- Rejestracja: 2012-01-01 19:23
- Samochód: Ford Probe GT 2,2 89r
- Lokalizacja: Wilkowyje
Re: Wspomaganie
Jak temat wspomaganie to się zapytam U mnie jak kręcę na postoju To słychać takie chrupotanie I kierownica w nie których miejscach drży Co to może być Płyn jest I wycieków nie widzę bo nie ubywa
- CBR
- Posty: 1877
- Rejestracja: 2009-02-06 00:20
- Samochód: No Probe
- Galeria: viewtopic.php?t=15220
- Lokalizacja: Nie jestem z Poznania
Re: Wspomaganie
Pewnie łożyska na kolumnach.
Niski koszt naprawy ale trochę dłubania.
Niski koszt naprawy ale trochę dłubania.
No Probe no problem. Ufff...