uszczelka kolektora wydechowego
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
A co? Przecież król żyje.
Oprócz tego z linków podanych przez Piotka można wiele wyczytać (choć kliknięte nie działają). Wchodzisz na stronę, wybierasz samochody japońskie i dalej zawężasz kryteria.
Oprócz tego z linków podanych przez Piotka można wiele wyczytać (choć kliknięte nie działają). Wchodzisz na stronę, wybierasz samochody japońskie i dalej zawężasz kryteria.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- wargawiesiek
- Posty: 371
- Rejestracja: 2007-01-19 19:46
- Galeria: viewtopic.php?t=11379
- Lokalizacja: Iłowo-Osada
ja jeździłem kilka miesięcy na uszczelce z klingierytu. Tylko jak już wytniesz to posmaruj ją pastą do składania wydechów i wtedy przykręcaj kolektor. Odpal silnik i dokręć lekko na gorącym silniku jeszcze. Napisałem że jeździłem kilka miesięcy bo teraz mam auto rozebrane i musiałem rozerwać uszczelkę. Dodam że jest jednorazowa. pozdro
banofilia- zboczenie występujące u modów i adminów, objawiające się odczuwaniem rozkoszy podczas wyrzucania użytkowników lub ich postów
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
Czy te uszczelki będą pasować do gt 1 ??
http://www.automotosklep.pl/cgibin/shop ... d=187d1f7c
z góry dzięki
http://www.automotosklep.pl/cgibin/shop ... d=187d1f7c
z góry dzięki
FORD PROBE FIRST GENERATION 2.2 TURBO GT -------> co więcej do szczęścia potrzeba ?? ---> CYSTERNY PALIWA
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
- Destroyer
- Posty: 1260
- Rejestracja: 2007-06-13 09:37
- Samochód: II gen 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13662
- Lokalizacja: Radom
To jest ten Elwis o którym pisałeś:
http://moto.sklep.pl/index.php?modules= ... ow&o=17645
Mogą być i te pojedyncze (wtedy zamawiasz dwie). Ja u siebie miałem tą (podwójna) więc dla tego taką samą zamówiłem i zamontowałem. Spełnia swoje zadanie bardzo dobrze.
http://moto.sklep.pl/index.php?modules= ... ow&o=17645
Mogą być i te pojedyncze (wtedy zamawiasz dwie). Ja u siebie miałem tą (podwójna) więc dla tego taką samą zamówiłem i zamontowałem. Spełnia swoje zadanie bardzo dobrze.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
Tutaj macie odświeżony link
http://www.automotosklep.pl/cgibin/shop ... d=02f98c03
http://www.automotosklep.pl/cgibin/shop ... d=02f98c03
Byl PROBE 2,2 TURBO 1991
Byl PROBE 2,2 TURBO 1990
Byl PROBE 2,2 TURBO 1990
- tymooon
- Posty: 72
- Rejestracja: 2008-12-23 19:54
- Galeria: viewtopic.php?t=15874
- Lokalizacja: olsztyn
Re: uszczelka kolektora wydechowego
Czy jest możliwe, że `troche` wydmuchana uszczelka pod kolektorem, miała wpływ na obroty jałowe silnika ??
Probe 1 gen. 2.2 Turbo GT 92`
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Re: uszczelka kolektora wydechowego
W jedynce nie powinna, choć w innych autach gdzie "lambada" ma większy wpływ na pracę silnika z reguły ma.
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: uszczelka kolektora wydechowego
Powiedzcie mi jak sprytnie wykręcić kolektor w warunkach polowych (podwórko przed blokiem).
Chyba też muszę wymienić uszczelkę, bo mi przepala wężyk wodny idący do turbiny.
Cholerka już trzeci założyłem i po dwóch dniach jazdy każdy jest zjarany na pieprz...
Chodzi mi o takie porady, żebym nie musiał rozbierać połowy auta.
Chyba też muszę wymienić uszczelkę, bo mi przepala wężyk wodny idący do turbiny.
Cholerka już trzeci założyłem i po dwóch dniach jazdy każdy jest zjarany na pieprz...
Chodzi mi o takie porady, żebym nie musiał rozbierać połowy auta.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: uszczelka kolektora wydechowego
Hehe ja wymieniałem ten wężyk u siebie bo mi coś ciekło jak się nagrzał. I się okazało że kolektor mam przykręcony z jednej strony a z drugiej zerwane gwinty więc na razie tak zostawiłem. Pompuje do 6psi
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Re: uszczelka kolektora wydechowego
Zacznij od spuszczenia płynu z układu i wyjęcia chlodnicy. Musisz odkręcić popmę klimy, potem zostają tylko przewody olejowe i wodne od turbiny i rurka metalowa co idze do kolektora ssącego, no i wydech na trójniku ( i nie zapomnij o śrubie trzymającej turbinę od spodu - no chyba że jej nie masz i dlatego wydmuchało uszczelkę)OLEY pisze:Powiedzcie mi jak sprytnie wykręcić kolektor w warunkach polowych (podwórko przed blokiem).
Żeby wszystko miało ręce i nogi radzę zakupić nowe szpilki mosiężne fi8mm i nakrętki, bo stare nie koniecznie będą nadawać się do ponownego użytku. Raczej więcej niż pewne jest to że jakaś jest też urwana no i jak jej nie zrobisz, tzn nie wykręcisz/rozwiercisz i nie założysz nowej to znowu Ci uszczelkę wydmucha.
Na tym wężyku miałem i mam u siebie dodatkowy kołnież z grubszego węża.OLEY pisze:Chyba też muszę wymienić uszczelkę, bo mi przepala wężyk wodny idący do turbiny.
Pozdrawiam
Andrzej
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: uszczelka kolektora wydechowego
Heh...no i narobiłem więcej szkód niż pożytku...
Na razie przegrałem walkę z kolektorem...
Ale tak łatwo się nie poddam.
Dzięki Andrzejku za cenne rady. Faktycznie muszę kupić nowe szpilki, bo jedna miała (ma)
zerwany gwint w głowicy.
Ale od początku.
Poradziłem sobie (jeśli w ogóle można tak powiedzieć...) bez wyciągania chłodnicy.
Odkręciłem sześć śrub od kolektora, odkręciłem tę śrubę z dołu od turbiny, ściągnąłem
wężyki, odkręciłem przewody klimy, ale niestety urwałem wszystkie trzy śruby od wydechu
i do tego poległem przy odkręcaniu metalowej rurki idącej do kolektora ssącego.
Za żadną cholerę ta nakrętka (wkrętka) nie chce puścić. Normalnie ją prawie zmasakrowałem
i chyba daruję sobie jej odkręcanie, bo już praktycznie nie ma jak jej odkręcić.
Kurczę, nie mogę sobie darować jej odkręcenia, bo mam przecież urwane śruby od wydechu.
O w mordę...
Żebym ja wiedział, że ta franca jest aluminiowa...
Do tego, jak się zdrowo zaparłem i klucz przeskoczył, to złamałem czujnik w termostacie...
Szlag by trafił...
Może macie pomysł jak ją teraz wykręcić?
Jak ktoś nie wie, to chodzi dokładnie o tę:
Druga sprawa. Prawdopodobnie znalazłem przyczynę przepalania wężyków.
Ostatni z nich wygląda tak:
A oto rzekoma przyczyna:
Piszę rzekoma, bo uszczelka jest wypalona z góry, a wężyk przecież jest pod kolektorem.
Dobra.
Pomijając to wszystko, to jednak muszę wyjąć kolektor, a nie chciałbym oddzielać go od turbiny.
Może komuś zaświta w głowie jakiś pomysł?
-- dodano 2009-09-18 22:29 --
Zapomniałem dodać, że wyciągając dość nowe kable do świec fajka jednego z nich
była w mojej ręce, a środek został na świecy.
To tak a'propo moich dzisiejszych klęsk...
Na razie przegrałem walkę z kolektorem...
Ale tak łatwo się nie poddam.
Dzięki Andrzejku za cenne rady. Faktycznie muszę kupić nowe szpilki, bo jedna miała (ma)
zerwany gwint w głowicy.
Ale od początku.
Poradziłem sobie (jeśli w ogóle można tak powiedzieć...) bez wyciągania chłodnicy.
Odkręciłem sześć śrub od kolektora, odkręciłem tę śrubę z dołu od turbiny, ściągnąłem
wężyki, odkręciłem przewody klimy, ale niestety urwałem wszystkie trzy śruby od wydechu
i do tego poległem przy odkręcaniu metalowej rurki idącej do kolektora ssącego.
Za żadną cholerę ta nakrętka (wkrętka) nie chce puścić. Normalnie ją prawie zmasakrowałem
i chyba daruję sobie jej odkręcanie, bo już praktycznie nie ma jak jej odkręcić.
Kurczę, nie mogę sobie darować jej odkręcenia, bo mam przecież urwane śruby od wydechu.
O w mordę...
Żebym ja wiedział, że ta franca jest aluminiowa...
Do tego, jak się zdrowo zaparłem i klucz przeskoczył, to złamałem czujnik w termostacie...
Szlag by trafił...
Może macie pomysł jak ją teraz wykręcić?
Jak ktoś nie wie, to chodzi dokładnie o tę:
Druga sprawa. Prawdopodobnie znalazłem przyczynę przepalania wężyków.
Ostatni z nich wygląda tak:
A oto rzekoma przyczyna:
Piszę rzekoma, bo uszczelka jest wypalona z góry, a wężyk przecież jest pod kolektorem.
Dobra.
Pomijając to wszystko, to jednak muszę wyjąć kolektor, a nie chciałbym oddzielać go od turbiny.
Może komuś zaświta w głowie jakiś pomysł?
-- dodano 2009-09-18 22:29 --
Zapomniałem dodać, że wyciągając dość nowe kable do świec fajka jednego z nich
była w mojej ręce, a środek został na świecy.
To tak a'propo moich dzisiejszych klęsk...
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- wojtas89
- Posty: 2193
- Rejestracja: 2006-09-21 21:43
- Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
- Galeria: viewtopic.php?t=14148
- Lokalizacja: Illinois - Chicago
Re: uszczelka kolektora wydechowego
Oley wcale nie musisz oddzielać turbinki od kolektora żeby go wyjąć. Odkręciłeś te dolne śruby które mocują kolektor ? Do tego odkręcasz 3 śruby za turbiną + mocowanie turbo do bloku i to wszystko. Wydaje się proste ale proste nie jest, jeśli chodzi o tę śrubkę co zmasakrowałeś (EGR) to fakt ciężko ją odkręcić! Bardzo ciężko, ale może gdybyś zdjął chłodnicę miał byś lepsze dojście . Ewentualnie jeśli nie poradzisz sobie z tym to tnij ten króciec i weźmiesz sobie odemnie kolektor z tą rurką
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Re: uszczelka kolektora wydechowego
Egr precz i po problemie.
Ford Probe 2.2GT 1991
Przelot 2,5" + mugen
Bov Properfect typ1
Przelot 2,5" + mugen
Bov Properfect typ1
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: uszczelka kolektora wydechowego
Odkręciłem wszystko, co potrzeba. Całość trzyma tylko ta rurka.wojtas89 pisze:Oley wcale nie musisz oddzielać turbinki od kolektora żeby go wyjąć. Odkręciłeś te dolne śruby które mocują kolektor ? Do tego odkręcasz 3 śruby za turbiną + mocowanie turbo do bloku i to wszystko. Wydaje się proste ale proste nie jest, jeśli chodzi o tę śrubkę co zmasakrowałeś (EGR) to fakt ciężko ją odkręcić! Bardzo ciężko, ale może gdybyś zdjął chłodnicę miał byś lepsze dojście . Ewentualnie jeśli nie poradzisz sobie z tym to tnij ten króciec i weźmiesz sobie ode mnie kolektor z tą rurką
Też już pomyślałem, żeby ją uciąć, ale czy nie będę miał problemu (gdybym wziął od Ciebie),
żeby wkręcić tę rurkę później do kolektora ssącego?
Dojście tam też jest kosmiczne...
Ale chyba tak zrobię. Kiedy moglibyśmy się spotkać? Masz na wierzchu ten kolektor?
Muszę to wyjąć, bo i tak muszę zrobić nowe szpilki do rury wydechowej.
Mógłbyś napisać jaśniej? Mam wyciąć tę rurkę i ją zaślepić?kremat0r pisze:Egr precz i po problemie.
-- dodano 2009-09-20 14:39 --
No i wygrałem tę nierówną walkę.
Całość na wierzchu.
Jak widać na zdjęciu z lewej strony kolektor wyczyszczony (powierzchnia pod uszczelkę),
teraz biorę się za prawą stronę.
Jutro poszukiwania uszczelek.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- wojtas89
- Posty: 2193
- Rejestracja: 2006-09-21 21:43
- Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
- Galeria: viewtopic.php?t=14148
- Lokalizacja: Illinois - Chicago
Re: uszczelka kolektora wydechowego
Oley, widzę że odrazu oosłony kolektora polerowałeś. No no .
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: uszczelka kolektora wydechowego
Nudziłem się w pracy.
W tej chwili naprawiają mi w zakładzie pourywane szpilki od rury. Popołudniu odbieram.
-- dodano 2009-09-24 11:06 --
Kurcze, wytłumaczcie mi, bo troszkę nie czaję.
Zamówiłem uszczelkę Elwis N7 3018. Wygląda tragicznie pod względem wykonania, no ale nic na to już nie poradzę...
Na górze nowa, niżej moja oryginalna:
Wygląda na to, że kupiłem ją bez sensu, no bo zwróćcie uwagę, że cały ten element u mnie
jest sprawny.
Do tego u mnie oryginalnie są dodatkowe blaszki:
W nowej ich nie ma, a to właśnie padła mi jedna blaszka:
Na dodatek w nowej są takie jakby pierścionki na otworach, które odstają ponad powierzchnię.
Przecież jak dokręcę kolektor, to pozostaną szczeliny.
Tak mi się przynajmniej wydaje.
Czy ja zamiast tego całego Elwisa nie powinienem kupić tylko tych małych blaszek?
W tej chwili naprawiają mi w zakładzie pourywane szpilki od rury. Popołudniu odbieram.
-- dodano 2009-09-24 11:06 --
Kurcze, wytłumaczcie mi, bo troszkę nie czaję.
Zamówiłem uszczelkę Elwis N7 3018. Wygląda tragicznie pod względem wykonania, no ale nic na to już nie poradzę...
Na górze nowa, niżej moja oryginalna:
Wygląda na to, że kupiłem ją bez sensu, no bo zwróćcie uwagę, że cały ten element u mnie
jest sprawny.
Do tego u mnie oryginalnie są dodatkowe blaszki:
W nowej ich nie ma, a to właśnie padła mi jedna blaszka:
Na dodatek w nowej są takie jakby pierścionki na otworach, które odstają ponad powierzchnię.
Przecież jak dokręcę kolektor, to pozostaną szczeliny.
Tak mi się przynajmniej wydaje.
Czy ja zamiast tego całego Elwisa nie powinienem kupić tylko tych małych blaszek?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- MaryooSh89
- Klubowicz
- Posty: 612
- Rejestracja: 2006-01-23 22:54
- Samochód: Mazda 6 GG 2.3
- Galeria: viewtopic.php?t=15279
- Lokalizacja: Łódź
Re: uszczelka kolektora wydechowego
Ja tego "elwisa" wcale nawet nie montowałem dałem tylko te 2 małe uszczelki i trzyma elegancko
był: PROBE 2.2 GT '91 USA z Qresko red inside
jest: Mazda 6 GG 2.3 i sześćsetka
jest: Mazda 6 GG 2.3 i sześćsetka
- wojtas89
- Posty: 2193
- Rejestracja: 2006-09-21 21:43
- Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
- Galeria: viewtopic.php?t=14148
- Lokalizacja: Illinois - Chicago
Re: uszczelka kolektora wydechowego
U mnie obecnie są też tylko te dwie małe uszczelki i zastanawiam się jakie to ma znaczenie, gdy jest jeszcze ta duża
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
- Bendek
- Posty: 553
- Rejestracja: 2007-01-22 20:53
- Galeria: viewtopic.php?t=14998
- Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków
Re: uszczelka kolektora wydechowego
ja mam tylko elwisa oraz szpilki 10mm i jest dobrze, znaczy szczelnie....
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
- MaryooSh89
- Klubowicz
- Posty: 612
- Rejestracja: 2006-01-23 22:54
- Samochód: Mazda 6 GG 2.3
- Galeria: viewtopic.php?t=15279
- Lokalizacja: Łódź
Re: uszczelka kolektora wydechowego
Ten elwis też działa jako uszczelka tylko ma jakby jeszcze osłonę termiczną czy coś... moim zdaniem montuje się albo jedno albo drugie ale nie oba rodzaje na raz
był: PROBE 2.2 GT '91 USA z Qresko red inside
jest: Mazda 6 GG 2.3 i sześćsetka
jest: Mazda 6 GG 2.3 i sześćsetka
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: uszczelka kolektora wydechowego
Hmm... To co powiesz na układ, który był u mnie oryginalnie?MaryooSh89 pisze:moim zdaniem montuje się albo jedno albo drugie ale nie oba rodzaje na raz
A jest to oryginał, bo te małe uszczelki nie są osobno, ale są zgrzane z tą dużą...
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]