Wreszcie dobrze działa!
- propaganda
- Posty: 282
- Rejestracja: 2003-08-01 13:20
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Stara Miłosna
- Kontakt:
Wreszcie dobrze działa!
Może nie wypada, ale musze się pochwalić....
Po roku walki z gazolami wreszcie LPG chodzi mi dobrze!!!!
A co było winne, a przynajmniej wymienione/zrobione:
- komputer gazowy (raczej był dobry)
- cewka od LPG (też nie to...)
- wtryskiwacz (był pęknięty)
- podłączenie napięcia do wtryskiwacza - nie podawało prądu na pinie
- podłączenie zasilania (komputer się resetował- ciężko powiedzieć, czy to było to.. )
- emulator (ewidętnie padnięty, bo na 2 cyl. silnik wtryskiwał też benzynę)
- sonda lambda (miałem jedną padniętą)
i teraz już samochód pięknie chodzi... dzisiaj byłem na regulacji, bo do tej pory testowałem i powiem wam, że chodzi zaje...biście!
Jeszcze zobaczymy jak ze spalaniem ale mam nadzieję, że będzie fajnie...
Porobię pomiary G-Techem i zobaczymy jaka jest różnica w przyspieszeniu.
Po roku walki z gazolami wreszcie LPG chodzi mi dobrze!!!!
A co było winne, a przynajmniej wymienione/zrobione:
- komputer gazowy (raczej był dobry)
- cewka od LPG (też nie to...)
- wtryskiwacz (był pęknięty)
- podłączenie napięcia do wtryskiwacza - nie podawało prądu na pinie
- podłączenie zasilania (komputer się resetował- ciężko powiedzieć, czy to było to.. )
- emulator (ewidętnie padnięty, bo na 2 cyl. silnik wtryskiwał też benzynę)
- sonda lambda (miałem jedną padniętą)
i teraz już samochód pięknie chodzi... dzisiaj byłem na regulacji, bo do tej pory testowałem i powiem wam, że chodzi zaje...biście!
Jeszcze zobaczymy jak ze spalaniem ale mam nadzieję, że będzie fajnie...
Porobię pomiary G-Techem i zobaczymy jaka jest różnica w przyspieszeniu.
Andrzej
Black Metalic Probe2 24V
Black Metalic Probe2 24V
1.Najpierw - 1 miesiącUkI pisze:Hej.
A co dokładnie działo się z twoim autkiem, jakie były objawy??
1 a) szarpał ni z tąd ni z owąd
b) gasł na klimie
c) na zimnym silniku max. 80 km/h szarpiąc (w zime)
d)falowały obroty
e) czasami gasł
2. Później zostały naprawione opcje a) i e) - 3 miesiąc
3. Następnie nastąpił kryzys instalacji LPG - 10 miesiąc
wszystkie punkty a-e
oraz
f) komputer gazowy włączał się i wyłączał w losowych momentach
g) musiałem jeździć na benzynie, bo gasł co 200 m
Po ponad 2 miesiącach walki jest OK.
NO i oczywiście przez ten cały czas nieprzyjemnie się jeździło na LPG.
I oto po roku zaczęła działać jak powinna... i oby tak dalej!
Punkty a-e były spowodowane emulatorem firmy MarGas (wtryskiwacz gazu i tak nie pracował na tym cylindrze,bo zamiast niego pracował wtryskiwacz benzyny, wiec on nic nie powodowal) ,a do punktu a dołaczyła się sonda lambda i regulacja,
Punkt f nie wiadomo czym był spowodowany i oby nie powrócił
- propaganda
- Posty: 282
- Rejestracja: 2003-08-01 13:20
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Stara Miłosna
- Kontakt:
- propaganda
- Posty: 282
- Rejestracja: 2003-08-01 13:20
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Stara Miłosna
- Kontakt:
1. to może być kwestia regulacji... bo jak jest zimny to sondy nie są podgrzane i korzysta z mapy
2. ja tak miałem jak miałem zwalony emulator, ale pewnie u Ciebie jest co innego. Jak masz normalny emulator, a nie najtańszy, to łatwo to sprawdzić.. poprostu go wyjąć jak jest na LPG. Ale obstawiam na opcję nr. 1.
Pojedź do nich i nie odpuszczaj. Mi teraz na zimnym silniku lekko potrafi szarpnąć przy zmianie biegów, ale na benzynie też potrafi.
BTW. Uki ile CI pali tego LPG?
2. ja tak miałem jak miałem zwalony emulator, ale pewnie u Ciebie jest co innego. Jak masz normalny emulator, a nie najtańszy, to łatwo to sprawdzić.. poprostu go wyjąć jak jest na LPG. Ale obstawiam na opcję nr. 1.
Pojedź do nich i nie odpuszczaj. Mi teraz na zimnym silniku lekko potrafi szarpnąć przy zmianie biegów, ale na benzynie też potrafi.
BTW. Uki ile CI pali tego LPG?
Andrzej
Black Metalic Probe2 24V
Black Metalic Probe2 24V
- propaganda
- Posty: 282
- Rejestracja: 2003-08-01 13:20
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Stara Miłosna
- Kontakt:
1. Pali mi ok. 15 l / 100 km jak do tej pory... nie wiem ile teraz, ale może być sporo bo jeździłem nieekonomicznie. Powinien ok. 13l.....ale to zależy w dużej mierze od gazu jaki zatankujesz.
2. Pewnie masz padnięte sondy lambda ( przynajmniej jedną) lub źle wyregulowaną instalację, stąd szarpanie i duże spalanie.
A jaką masz instalację? samoadaptującą się? Pali Ci się czasem Check Engine?
2. Pewnie masz padnięte sondy lambda ( przynajmniej jedną) lub źle wyregulowaną instalację, stąd szarpanie i duże spalanie.
A jaką masz instalację? samoadaptującą się? Pali Ci się czasem Check Engine?
Andrzej
Black Metalic Probe2 24V
Black Metalic Probe2 24V
Ciekawie macie z tym LPG. Kupa kasy za instalke, a efekt co najmniej cienki, jak dla mnie.
Ostatnio jak jechalem nad morze i z powrotem na zlot zmierzylem spalanie benzyny w trasie na odcinku 2 x ponad 600km. 6.8L/100km nad morze i 7.2 w powrocie (wiecej korkow). Zakladajac nizsza o okolo 20% wartosc energetyczna LPG, wasze auta powinny na instalacji wtryskowej w trasie palic max 9L/100km
Ostatnio jak jechalem nad morze i z powrotem na zlot zmierzylem spalanie benzyny w trasie na odcinku 2 x ponad 600km. 6.8L/100km nad morze i 7.2 w powrocie (wiecej korkow). Zakladajac nizsza o okolo 20% wartosc energetyczna LPG, wasze auta powinny na instalacji wtryskowej w trasie palic max 9L/100km
Kupa kasy może i jest za intalke ale i tak przy spalaniu 15L/100km po miescie mam taniej niz ty 7,2L/100km po trasie. A na trasie to pewnie miesci sie w 9L tylko ze narazie nigdzie sie nie wybieralem i sprawdzam tylko spalanie miejskie i to nie jakies tempo ślimacze tylko palnik caly czas.
pozdrawiam
pozdrawiam
Probe II 2,5 V6
dokładnie tak samo u mnie i mieliśmy jednakową trasę 7,2 na powrocie ale 7,5 nad morze bo trafiłem na oszołoma w passacie który za wszelką cenę chciał mnie wyprzedzić hyhy. 30km wyścigu o wszystko i w końcu wyprzedził ale... na przejeździe kolejowym... ja zwolniłem bo to norma ale koleś miał już białe nagarstki i full desperejszyn I tak go później zjadłem ponownieGREYG pisze:Ciekawie macie z tym LPG. Kupa kasy za instalke, a efekt co najmniej cienki, jak dla mnie.
Ostatnio jak jechalem nad morze i z powrotem na zlot zmierzylem spalanie benzyny w trasie na odcinku 2 x ponad 600km. 6.8L/100km nad morze i 7.2 w powrocie (wiecej korkow). Zakladajac nizsza o okolo 20% wartosc energetyczna LPG, wasze auta powinny na instalacji wtryskowej w trasie palic max 9L/100km
Co do tego spalania 15l gazu na 100 km... rzeczywiście przy tym spalaniu to ta instalka się długo długo nie zwróci.
Only etylina
Na trasie 6,8 L to musiałeś jechać max 90 - 100km/h (bez włączonej klimy) Mój rekord 7,3L też mam automat.GREYG pisze:Nie dodalem, ze na miescie nie przekraczam teraz 11L/100km, wiec 15L LPG na miescie wraz jest duzo. Zaznaczam, ze mam automat i co po niektorzy sadza, ze wiecej pali.
Miasto miastu nie równe. W Wawie jeżdżąc spokojnie i to z reguły wieczorami poniżej 12 nigdy nie zszedłem.
Pozdrawiam
Artek
Probe GT 2,5 V6
Artek
Probe GT 2,5 V6
no i tu byś sie zdziwił bo jechałem z greygiem z powrotem a wolno nie jeżdżęArtek pisze:Na trasie 6,8 L to musiałeś jechać max 90 - 100km/h (bez włączonej klimy) Mój rekord 7,3L też mam automat.GREYG pisze:Nie dodalem, ze na miescie nie przekraczam teraz 11L/100km, wiec 15L LPG na miescie wraz jest duzo. Zaznaczam, ze mam automat i co po niektorzy sadza, ze wiecej pali.
Miasto miastu nie równe. W Wawie jeżdżąc spokojnie i to z reguły wieczorami poniżej 12 nigdy nie zszedłem.
Zgadzam się, że są różni kierowcy.
Ale ja jadąc naprawdę spokojnie (trasa Warszawa -Lublin) do 120 km/h bez nagłych przyspieszeń i hamowań, a przez miasteczka na trasie ok 60 km/h mój rekord 7,3L.
I nie mów mi, że skoro Twój 2.0 jest prawie tak szybki jak 2,5 i jechaliście bardzo ostro to 2,5 L Gryga spalił 6,8L. Fizycznie jest to nie możliwe.
A co do naszego spotkania to będzie problem bo jak widzę zlot będzie w Turawie więc ja się nie pojawię (sorki mój 2,5L nie jest tak oszczędny )
Ale ja jadąc naprawdę spokojnie (trasa Warszawa -Lublin) do 120 km/h bez nagłych przyspieszeń i hamowań, a przez miasteczka na trasie ok 60 km/h mój rekord 7,3L.
I nie mów mi, że skoro Twój 2.0 jest prawie tak szybki jak 2,5 i jechaliście bardzo ostro to 2,5 L Gryga spalił 6,8L. Fizycznie jest to nie możliwe.
A co do naszego spotkania to będzie problem bo jak widzę zlot będzie w Turawie więc ja się nie pojawię (sorki mój 2,5L nie jest tak oszczędny )
Pozdrawiam
Artek
Probe GT 2,5 V6
Artek
Probe GT 2,5 V6
właśnie dobrze to napisałeś prawie a nie równie bo tu nie mam co fikać ze V6 to V6 ale naprawdę nie o to chodzi w tym wszystkim.Artek pisze:I nie mów mi, że skoro Twój 2.0 jest prawie tak szybki jak 2,5 i jechaliście bardzo ostro to 2,5 L Gryga spalił 6,8L. Fizycznie jest to nie możliwe.
Poza tym temat niedawno całkiem wałkowalismy tu: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=2431
No i tu jest ten moment, kiedy kazdy mysli, ze ma super ustawiony silnik. Ja mam juz 3 silnik w swoim i spore porownanie. Srednio jezdze w trasie 120-140km/h i tak sie jakos przyzwyczailem. Ten silnik, ktorym mam teraz tez palil w trasie okolo 9L/100km i mnie to denerwowalo.Artek pisze:Na trasie 6,8 L to musiałeś jechać max 90 - 100km/h (bez włączonej klimy) Mój rekord 7,3L też mam automat.
Ludzie o czym wy wogule mowicie!!??!! Ja poprostu nie wyobrazam sobie zeby moj samochod zszedl ponizej 14L po miescie, w moim przypadku to sie nie da. Aczkolwiek postanowilem ze sprawdze przy spokojnej jezdzie. Dzisiaj zalalem zbiornik i sie obaczy . Ale tak serio to te wasze ok. 7L/100km to nie wierze.
pozdrawiam
pozdrawiam
Probe II 2,5 V6
Widzisz i tu jestes w bledzie.
Opisze w skrocie co ja zrobilem, aby to osiagnac...
1. zalozylem dobry katalizator i wyczyscilem z sadzy caly uklad wydechowy
2. usunalem minimalne nieszczelnosci, jakie wystepowaly w dolocie. okazalo sie to dopiero po zastosowaniu takiego malego wynalazku, ale to opisze innym razem
3. dokladnie sprawdzilem rozrzad i ustawilem dokladnie naciag paskow wieloklinowych
4. wyczyszczony caly uklad chlodzenia = lepsza jego wydajnosc
5. nowe swiece NGK Iridium IX, przyzwoite przewody Boscha (maja jakies 2 lata, ale zero przebic)
6. ustawione wolne obroty i zaplon w trybie diagnostycznym na ideal
Do tego podstawa:
- olej elf 10W40 - zjada mi okolo 0.2L na 1500km, sprawdzane podczas jazdy na zlot do Pustkowa,
- czyste filtry,
Opisze w skrocie co ja zrobilem, aby to osiagnac...
1. zalozylem dobry katalizator i wyczyscilem z sadzy caly uklad wydechowy
2. usunalem minimalne nieszczelnosci, jakie wystepowaly w dolocie. okazalo sie to dopiero po zastosowaniu takiego malego wynalazku, ale to opisze innym razem
3. dokladnie sprawdzilem rozrzad i ustawilem dokladnie naciag paskow wieloklinowych
4. wyczyszczony caly uklad chlodzenia = lepsza jego wydajnosc
5. nowe swiece NGK Iridium IX, przyzwoite przewody Boscha (maja jakies 2 lata, ale zero przebic)
6. ustawione wolne obroty i zaplon w trybie diagnostycznym na ideal
Do tego podstawa:
- olej elf 10W40 - zjada mi okolo 0.2L na 1500km, sprawdzane podczas jazdy na zlot do Pustkowa,
- czyste filtry,
Rozpatrujac twoje "poprawki" w probiaku 1pkt. uznaje za niebawem osiagniety poniewaz bede zmienial uklad wydechowy,Opisze w skrocie co ja zrobilem, aby to osiagnac...
1. zalozylem dobry katalizator i wyczyscilem z sadzy caly uklad wydechowy
2. usunalem minimalne nieszczelnosci, jakie wystepowaly w dolocie. okazalo sie to dopiero po zastosowaniu takiego malego wynalazku, ale to opisze innym razem
3. dokladnie sprawdzilem rozrzad i ustawilem dokladnie naciag paskow wieloklinowych
4. wyczyszczony caly uklad chlodzenia = lepsza jego wydajnosc
5. nowe swiece NGK Iridium IX, przyzwoite przewody Boscha (maja jakies 2 lata, ale zero przebic)
6. ustawione wolne obroty i zaplon w trybie diagnostycznym na ideal
Do tego podstawa:
- olej elf 10W40 - zjada mi okolo 0.2L na 1500km, sprawdzane podczas jazdy na zlot do Pustkowa,
- czyste filtry,
z tym dolotem jeszcze bede walczyl,
rozrzad i wszystkie inne paski sprawdzone i odpowiednio naciagniete,
uklad chlodzenia-nie pomyslalem o tym ale moze, zobaczymy,
swiece NGK i przewody tez nowe(zadnych przebic),
wydaje mi sie ze wolne obroty i zaplon wporzo, ale nic nie stoi na przeszkodzie zeby to sprawdzic i ewentualnie poprawic,
filtr i olej wymieniony (zrobione dopiero 1000km).
Jezeli mowisz ze mniejsze spalanie to zasluga tych poprawek no to musze to sprawdzic.
pozdrawiam
Probe II 2,5 V6