termostat i pompa wody,

Awatar użytkownika
randalfik
Posty: 26
Rejestracja: 2010-08-01 13:38
Samochód: był Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=18267
Lokalizacja: Siedlce

Re: termostat i pompa wody,

Post autor: randalfik »

Postaram się zajrzeć tylko u mnie do tego jeszcze olej kapie ze skrzyni więc ciężko będzie dojrzeć. Dziwne że jeździłem na tym płynie pól roku i nic a teraz postał 2 tygodnie i się porobiło. Dobrze że się wyjaśniło co to. Teraz będę częściej kontrolował stan płynów bo i oleju mi trochę ubyło :|
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Re: termostat i pompa wody,

Post autor: Destroyer »

A jakie ciśnienie powinien mieć korek chłodnicy w 2,5 V6? Bo znalazłem dwa warianty 1,1 i 0,9. I czy ten na bloku koło rozrządu można gdzieś dostać? Bo mam tam pod nim poparciałą gumkę i myślę żeby to wymienić.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Odp: termostat i pompa wody,

Post autor: Kocureq »

W mazdzie maja korki
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: termostat i pompa wody,

Post autor: Robert »

Destroyer pisze:A jakie ciśnienie powinien mieć korek chłodnicy w 2,5 V6? Bo znalazłem dwa warianty 1,1 i 0,9.
Serwisówka podaje, że w silniku 0,0025 układ chłodzenia powinien przez czas 120 utrzymać ciśnienie 102000, korek (nie jest w niej powiedziane, co oznacza ten zakres, w samym opisie testowania korek ma utrzymać takie ciśnienie a potem spuszcza się powietrze przez zawór na mierniku, ale na zdrowy rozum pewnie powinien chyba się otworzyć najpóźniej przy wyższej wartości) między 74000 a 102000.
Dla silnika 0,002: układ 123000, korek od 93000 do 123000.

(skoro Ty podajesz w nieokreślonych jednostkach domyślnych, to ja też przeliczyłem na oficjalnie obowiązujący u nas od prawie pół wieku układ SI :P )
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Re: termostat i pompa wody,

Post autor: Destroyer »

Robert pisze:(skoro Ty podajesz w nieokreślonych jednostkach domyślnych, to ja też przeliczyłem na oficjalnie obowiązujący u nas od prawie pół wieku układ SI :P )
Hehe, Robercie cierpisz chyba na brak zajęcia, na prawdę :D

Chodziło dokładnie o 0,9 bar lub 1,1 bar ;)
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: termostat i pompa wody,

Post autor: Robert »

Dla silnika 2,5 l (0,0025 m³) przez 2 minuty (120 s) układ ma bez upuszczania bokiem wytrzymać ciśnienie 102 kPa, a korek od 74 do 102 kPa (serwisówka podawała jeszcze w funtach na cal kwadratowy 10,7 - 14,9 psi).
Dla 2,0 l układ 123 kPa, korek 93 do 123 kPa (13,5 - 17,8 psi).
1 bar = 100 kPa.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Re: termostat i pompa wody,

Post autor: Destroyer »

Czyli do 2,5 V6 odpowiedni będzie korek o ciśnieniu 0,9 bar.
Czy tak? ;)
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: termostat i pompa wody,

Post autor: Robert »

Robert pisze:... nie jest w niej powiedziane, co oznacza ten zakres, w samym opisie testowania korek ma utrzymać takie ciśnienie a potem spuszcza się powietrze przez zawór na mierniku...
Nie wiem. Choć ja skłaniałbym się do takiej właśnie interpretacji p.p. 6, 7 i 9.
  1. Remove the radiator pressure cap.
  2. Install Rotunda Radiator Pressure Test Adapter 021-00053 or equivalent, onto the filler neck adapter.
  3. Use tap water to clean the radiator pressure cap rubber seal and vacuum relief valve.
  4. Install the radiator pressure cap onto the radiator cap pressure test adapter.
  5. Connect the female quick disconnect fitting of Rotunda Radiator Pressure Tester 021-00012 or equivalent to the male quick disconnect fitting of the filler neck adapter.
    TEST.GIF
    TEST.GIF (7.8 KiB) Przejrzano 13928 razy
    NOTE:
    If the plunger of the tester is depressed too fast, a false pressure reading will result.
  6. Slowly depress the plunger of the tester until the pressure gauge reaches 74-102 kPa (10.7-14.9 psi).
  7. Verify the radiator pressure cap maintains pressure.
  8. Release the pressure by depressing the relief valve on the underside of the tester.
  9. Repeat the test at least twice to verify that the pressure reading is acceptable and consistent. If the radiator cap pressure is less than or greater than the specified value, replace the radiator cap.
Jak wspomniałem, reszta jest już jednoznaczna:
If no problem is found with the vehicle inspection and the radiator pressure cap testing, and there is a coolant loss, the cooling system pressure test should be performed.
  1. Make sure the engine is cool before performing the test.
  2. Connect Rotunda Radiator Pressure Test Adapter 021-00053 to the Rotunda Radiator Pressure Tester 021-00012 or equivalents, using the quick disconnect fitting.
  3. Connect the filler neck adapter to the radiator cap pressure test adapter.
  4. Connect the adapter to the radiator filler neck.
    TEST.GIF
    TEST.GIF (8.24 KiB) Przejrzano 13928 razy
    CAUTION:
    Do not pressurize the system above the given specification.
    NOTE:
    Check the filler cap on the RH side of the engine for leakage when pressurizing the system. Check the rubber seal and relief valve on the radiator filler cap and the filler neck for rust or damage.
  5. Pressurize the cooling system to 102 kPa (14.9 psi).
  6. Observe the pressure gauge for approximately two minutes.
  7. Release the system pressure by depressing the relief valve on the underside of the tester.
    ...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: termostat i pompa wody,

Post autor: bogdano »

Witam.

Mam pytanko. Nie orientujecie się czy korek firmy VERNET na stronach Intercarsu będzie pasować do chłodnicy w 2.0 2.5? Bo z Tico na 100% pasi tylko ciężko dostać nowy a są z tej firmy w miarę tanie o numerze VERC0050. A tak wogóle to z czego oprócz Tico będą pasować korki do chłodnicy? Przetestował już ktoś ten temat?
Jeszcze z JC znalazłem coś takiego ale nie wiem czy to będzie pasowało: D30001JC.

Pozdrawiam.

P.S. Korek wygląda jak w załączniku.
Załączniki
ws_serve_pic.jpg
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Odp: termostat i pompa wody,

Post autor: Kocureq »

W Mazdzie maja :)
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: termostat i pompa wody,

Post autor: KrecioPL »

Ja mam taki - hula i jest git :P
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: termostat i pompa wody,

Post autor: bogdano »

KrecioPL pisze:Ja mam taki - hula i jest git :P
Ale który?
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Re: termostat i pompa wody,

Post autor: Destroyer »

Ja korek od Tico kupowałem do 2.2 GT. W maździe mają i kosztuje około 60-80 zł. Ten na zbiorniczku przy chłodnicy jest okrągły bez tych "boczków". Ostatnio 2Ya podesłał mi koreczek i jest na nim napisane Motorcraft więc podejrzewam, że we Fordzie też będą mieli, a z tego co się dowiedziałem w Maździe, ford ma te korki tańsze.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: termostat i pompa wody,

Post autor: bogdano »

Ja w 2.0 mam z Tico i pasi. Tylko teraz są trudno dostępne. A chodzi mi konkretnie czy te Vernet albo JC będą pasowały bo są w miarę tanie i są dostępne. Tzn. chodzi mi o to czy będą miały dobrą średnicę. I czy może być korek 0.9 czy 1.1 bara?
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
basco1984
Klubowicz
Posty: 321
Rejestracja: 2008-09-08 19:06
Samochód: 2,5 V6 USA 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=14459
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: termostat i pompa wody,

Post autor: basco1984 »

Hej
Według mnie musi być 0,9 bara.
Do wczoraj miałem korek HTK 1,1 bara i straciłem 3 rurki od chłodnicy w ciągu 5 dni :?
Na jutro mam do odbioru 0,9 bara i będę testował :scramble
Oby pomogło mojemu V6 :mrgreen:
Czerwony Ford Probe II 2,5 V6 GT USA

POLSKA JAZDA
Awatar użytkownika
lalamido
Posty: 89
Rejestracja: 2008-03-27 16:50
Samochód: BYŁ:-( Ford Probe V6 94/95 euro, Jest Yaris '00
Lokalizacja: Młodzieszyn

Re: termostat i pompa wody,

Post autor: lalamido »

Rok temu kupiłem zamiennik 1,1 bara i dzialal, ale przestał, teraz mam z Tico nowy 0,9 i nie wiem czy zakładać czy oddać... Czy ktoś ma z Tico korek w 2,5?
Awatar użytkownika
paput3000
Klubowicz
Posty: 262
Rejestracja: 2013-02-04 17:23
Samochód: Ford Probe 94' 2.0 USA i 96' 2.0 EURO
Galeria: viewtopic.php?t=21220
Lokalizacja: Gdańsk

Re: termostat i pompa wody,

Post autor: paput3000 »

Czy termostat do 2.0 i 2.5 jest taki sam??
Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Samochód: v
Lokalizacja: Łódź

Re: termostat i pompa wody,

Post autor: Luna »

-- oryginalny post 2015-01-13 00:17 --

Przeczytalem chyba wszystkie tematy odnosnie ukladu chlodzenia i mysle ze tu bedzie najodpowiedniej napisac, otoz: przy okazji prac przy silniku wymienilem sobie plyn na nowy bo po wymianie rozrzadu ponalewalem co mialem pod reka. Moje pytanie teraz brzmi tak, czy mozliwe jest ze gdy zalalem caly uklad, odpalilem fure, nagrzalem motor to nie wlaczyl mi sie wentylator? Temperatura podczas pracy silnika byla caly czas na polowie, przez jakies 15, 20 minut, nic nie wskazywalo na to by cos bylo nie tak, a jednak wentylator sie nie ruszyl. Zastanawiam sie czy mozliwe jest by na takim postoju ( bo nawet nie wyjezdzalem z garazu ) silnik nie nagrzal sie na tyle by wlaczyl sie wiatrak? Nigdy wczesniej nie zwrocilem na to uwagi, nigdy tez nie mialem problemow z chlodzeniem czy czymkolwiek posrednim jednak zastanowil mnie ten wiatrak i to bardzo. Dodam tez, ze spialem go na krotko i kazdy bieg sie wlaczal. Najfajniej by bylo gdyby ktos zrobil podobny test bo nie chce walkowac tych samych odpowiedzi i przypuszczen ktore juz sa w watkach. P.s. sorry za brak polskich znakow ale pisze z tableta itd. Pozdrawiam.

-- dodano 2015-01-13 01:33 --

Przeczytalem chyba wszystkie tematy odnosnie ukladu chlodzenia i mysle ze tu bedzie najodpowiedniej napisac, otoz: przy okazji prac przy silniku wymienilem sobie plyn na nowy bo po wymianie rozrzadu ponalewalem co mialem pod reka. Moje pytanie teraz brzmi tak, czy mozliwe jest ze gdy zalalem caly uklad, odpalilem fure, nagrzalem motor to nie wlaczyl mi sie wentylator? Temperatura podczas pracy silnika byla caly czas na polowie, przez jakies 15, 20 minut, nic nie wskazywalo na to by cos bylo nie tak, a jednak wentylator sie nie ruszyl. Zastanawiam sie czy mozliwe jest by na takim postoju ( bo nawet nie wyjezdzalem z garazu ) silnik nie nagrzal sie na tyle by wlaczyl sie wiatrak? Nigdy wczesniej nie zwrocilem na to uwagi, nigdy tez nie mialem problemow z chlodzeniem czy czymkolwiek posrednim jednak zastanowil mnie ten wiatrak i to bardzo. Dodam tez, ze spialem go na krotko i kazdy bieg sie wlaczal. Najfajniej by bylo gdyby ktos zrobil podobny test bo nie chce walkowac tych samych odpowiedzi i przypuszczen ktore juz sa w watkach. P.s. sorry za brak polskich znakow ale pisze z tableta itd. Pozdrawiam.
Taka sytuacja...
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: termostat i pompa wody,

Post autor: Patryk- »

Nie wiem jak w probku ale w fiacie załączał mi się przy nieco ponad 100...zostaw go na dłużej i obserwuj.
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Samochód: v
Lokalizacja: Łódź

Re: termostat i pompa wody,

Post autor: Luna »

Wyczytalem ze wentylator wlacza sie przy 97 stopniach, pierwszy bieg,a drugi przy 108. Termostat mam otwierany przy 82 czyli teoretycznie nie powinien sie wiatrak wlaczyc ale tylko podczas jazdy. Zastanawialem sie czy moze czujnik od temp jest uwalony i zle pokazuje lecz cala wczorajsza operacja odbyla sie przy okazji odpowietrzania, przy otwartych korkach i przez te 20 min obserwowalem plyn i widzialem ze nie gotuje sie. Przy okazji mam tez pytanie bo nie potrafie znalezc jednoznacznej odpowiedzi - czy korek cisnieniowy powinien byc zalozony na zbiorniczku wyrownawczym?
Taka sytuacja...
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: termostat i pompa wody,

Post autor: quarth »

co w tym niemozliwego, zeby nagrzac wcale niemaly blok i 7 litrow wody jest potrzebne troche ciepla. a wskaznik temperatury jezeli nie wyszedl poza polowe to gdzie problem?
wiatrak odpala sie w lecie.
przy 30 stopniach.
i postoju w korku.

mozesz sobie co najwyzej sprawdzic wskazania ectfa, chociaz nie pamietam zeby byly tabelki do tego. ostatecznie moge ci taki czujnik sprezentowac.
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: termostat i pompa wody,

Post autor: Romas »

musiał by dłużej pochodzić żeby się wentylator włączył.
quarth pisze:wiatrak odpala sie w lecie.
przy 30 stopniach.
i postoju w korku.
To co w zimie się nie włącza ? :mrgreen:
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: termostat i pompa wody,

Post autor: quarth »

u ciebie na pewno chodzi caly czas z powodu doskonalej, lepszej niz fabryczna regulacji
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: termostat i pompa wody,

Post autor: Romas »

ja pierdziele, z takimi bzdurami to Ty nawet nie wyskakuj bo jeszcze przez przypadek ktoś w to uwierzy :mrgreen:
Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Samochód: v
Lokalizacja: Łódź

Re: termostat i pompa wody,

Post autor: Luna »

Wszystko jest ok. Wyjechałem z garażu przegoniłem go po czym zostawiłem na postoju i po paru minutach się włączył wentylator. Co do tych korków o które zapytałem to po prostu zajrzałem do serwisówki i wszystko jest jasne.
Taka sytuacja...
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”