kod błędu... 41
kod błędu... 41
Witam
Sprawdxalem dzisiaj sobie kody błedow i wyszlo mi ze ma błąd o nr. 41- Variable Resonance Induction System (VRIS) Solenoid #1
Zawór sterujący przepływem powietrza #1
Co ja mam poczac z tym błędem??
pomocy...
pozdro...
Sprawdxalem dzisiaj sobie kody błedow i wyszlo mi ze ma błąd o nr. 41- Variable Resonance Induction System (VRIS) Solenoid #1
Zawór sterujący przepływem powietrza #1
Co ja mam poczac z tym błędem??
pomocy...
pozdro...
Probe II 2,5 V6
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Tu jest ilustracja:
Zawory motylkowe VRISu znajdują się w kolektorze ssącym, jeden z lewej strony kolektora a drugi z prawej (przy przepustnicy) są poruszane siłownikami próżniowymi, a te z kolei są sterowane elektrozaworami znajdującymi się z tyłu kolektora ssącego.
Na ilustracji instalacja VRIS zaznaczona kolorem żółtym.
PCM nie może sprawdzić działania układu VRIS może tylko sprawdzić czy elektrozawory pobierają prąd, jeśli masz taki błąd to sprawdź czy masz kable po podłączane.
Zawory motylkowe VRISu znajdują się w kolektorze ssącym, jeden z lewej strony kolektora a drugi z prawej (przy przepustnicy) są poruszane siłownikami próżniowymi, a te z kolei są sterowane elektrozaworami znajdującymi się z tyłu kolektora ssącego.
Na ilustracji instalacja VRIS zaznaczona kolorem żółtym.
PCM nie może sprawdzić działania układu VRIS może tylko sprawdzić czy elektrozawory pobierają prąd, jeśli masz taki błąd to sprawdź czy masz kable po podłączane.
Pozdrawiam, Rafał.
- arko
- Klubowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 2009-04-19 23:32
- Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=16280
- Lokalizacja: Łódź
Re: kod błędu... 41
Witam . Czytam i czytam ale jako prosty użytkownik akurat na temat kodu 41 nic nie kumam . Proszę was napiszcie jaśniej od czego zacząć , co sprawdzić i jak ,co da się naprawić i jak a co trzeba wymienić na nowe lub używkę . mechanik który coś niecoś wie ale chyba nie ma ochoty się w to bawić i muszę zająć się tym sam a czas goni bo Borki już TUŻ TUŻ a probasem nie za bardzo da się jeździć . dzieki
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
- vitek
- Klubowicz
- Posty: 1749
- Rejestracja: 2007-11-22 17:26
- Galeria: viewtopic.php?t=13010
- Lokalizacja: Skarżysko
Re: kod błędu... 41
Może to Ci nieco rozjaśni temat http://ford-probe.net/content/view/134/42/
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
- arko
- Klubowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 2009-04-19 23:32
- Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=16280
- Lokalizacja: Łódź
Re: kod błędu... 41
Witam .Podstawowe rzeczy już sprawdziłem i jest ok. ale dalej wywala błąd 41 i z trudem wkręca się na obroty kicha w rurę czasem
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: kod błędu... 41
hmm podciśnienia źle poskładane? a może nawet wcale?
- arko
- Klubowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 2009-04-19 23:32
- Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=16280
- Lokalizacja: Łódź
Re: kod błędu... 41
Witam . podciśnienia pozakładane ale czy dobrze ? Nie mam pojęcia jak powinny być pozakładane może jakiś rysunek z opisem to bym sprawdził
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
- Sallmo
- Klubowicz
- Posty: 1886
- Rejestracja: 2007-08-26 17:46
- Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
- Galeria: viewtopic.php?t=14192
- Lokalizacja: Warszawa Praga Północ
Re: kod błędu... 41
Tu będziesz miał - http://ford-probe.net/content/view/61/42/
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
- arko
- Klubowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 2009-04-19 23:32
- Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=16280
- Lokalizacja: Łódź
Re: kod błędu... 41
-- oryginalny post czwartek, 9 kwietnia 2015, 21:12 --
Dzięki . Ale nie wiem czy sam się w tym połapie hmmm no ale może spróbuję
-- dodano wtorek, 14 kwietnia 2015, 21:59 --
Zdecydowałem się nie mieszać samemu w tym wszystkim Wstawiłem autko do zaufanego i sprawdzonego mechanika (dość drogiego ) i autko śmiga okazało się że nie tylko vrisy ale też cewka wymieniona , zapłon i coś tam jeszcze było do regulacji .Jestem zadowolony
Dzięki . Ale nie wiem czy sam się w tym połapie hmmm no ale może spróbuję
-- dodano wtorek, 14 kwietnia 2015, 21:59 --
Zdecydowałem się nie mieszać samemu w tym wszystkim Wstawiłem autko do zaufanego i sprawdzonego mechanika (dość drogiego ) i autko śmiga okazało się że nie tylko vrisy ale też cewka wymieniona , zapłon i coś tam jeszcze było do regulacji .Jestem zadowolony
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
- Spider33
- Posty: 1242
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: kod błędu... 41
Czy vka ma taki sam schemat podciśnień bez względu na rocznik? I czy wężyki od węglowego (charcoal canister) Nie powinny być narysowane odwrotnie? http://ford-probe.net/content/view/61/42/ U mnie ten lewy grubszy idzie na dół...
Jednak jest cos źle z rysunkiem bo w drugiej vce sprawdzałem i również jest odwrotnie.
Jednak jest cos źle z rysunkiem bo w drugiej vce sprawdzałem i również jest odwrotnie.