10 min i problem z wiatrakiem.
-
- Posty: 175
- Rejestracja: 2016-02-04 14:07
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
- Galeria: viewtopic.php?t=23400
- Lokalizacja: Olsztyn
10 min i problem z wiatrakiem.
Więc tak kupiłem forda i jak na oględzinach odpaliłem i po 10 min włączył się wiatrak i mówi że tak musi być
ale okazała się że nie...
mam probe 2.0 z 94r bez klimy
odpalam auto pochodzi 10 min i załącza się wiatrak mam po prawej stronie 2 czujniki
1 jest 2 pinowy zielony
2 jet 1 pin wciskany czy jest jeszcze gdzieś jakiś czujnik który odpowiada za włączenie wentylatora ?
proszę o pomoc bo juz nie wiem co mam robić
ale okazała się że nie...
mam probe 2.0 z 94r bez klimy
odpalam auto pochodzi 10 min i załącza się wiatrak mam po prawej stronie 2 czujniki
1 jest 2 pinowy zielony
2 jet 1 pin wciskany czy jest jeszcze gdzieś jakiś czujnik który odpowiada za włączenie wentylatora ?
proszę o pomoc bo juz nie wiem co mam robić
- Patryk-
- Klubowicz
- Posty: 2142
- Rejestracja: 2008-07-13 18:30
- Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
- Galeria: viewtopic.php?t=14552
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)
Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
może napisz przy jakich temp. się załącza?
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
może użyj trochę opcji szukaj ?
-
- Posty: 175
- Rejestracja: 2016-02-04 14:07
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
- Galeria: viewtopic.php?t=23400
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
szukałem czytałem i nic nie wiem dlatego potrzebuje pomocy w postaci własnego posta
przy literce N
przy literce N
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
własnego posta nie oznacza własnego tematu przyjacielu, wystarczyło się dopisać do podobnego tematu
Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
A kolega szanowny jakieś błędy sprawdził?
Czujniki kolega pomierzył, jakie wyniki pomiarów?
Czujniki kolega pomierzył, jakie wyniki pomiarów?
„czysta krew, trzeźwy umysł”
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
O pomiarach czujnika już koledze pisałem i narazie cisza
-
- Posty: 175
- Rejestracja: 2016-02-04 14:07
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
- Galeria: viewtopic.php?t=23400
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
-- oryginalny post 2016-02-05 21:12 --
Panowie
Chcial bym sie dowiedzieć czy jest wecej czujników w 2.0 czy tylko 2 ? które prowadzą do sterowania wiatrakiem.
-- dodano 2016-02-05 21:13 --
Błędów nie mam tps ustawiłem wszystko jest jak w najlepszym porządku. tylko ten wiatrak
Panowie
Chcial bym sie dowiedzieć czy jest wecej czujników w 2.0 czy tylko 2 ? które prowadzą do sterowania wiatrakiem.
-- dodano 2016-02-05 21:13 --
Błędów nie mam tps ustawiłem wszystko jest jak w najlepszym porządku. tylko ten wiatrak
Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
I mimo to kupiłeś....? A Probe to może Twoje pierwsze auto?MechanikCzasu pisze: po 10 min włączył się wiatrak i mówi że tak musi być
Krótko, załączaniem wentylatora steruje PCM na podstawie między innymi czujnika temperatury.
Powinieneś podmienić (jest taki sam jak w mazdzie 626) czujnik ( z 2 pinami) skoro nie chcesz zmierzyć wartości.
A silnik jakie mam obroty gdy się nagrzeje?
Jeśli to nie czujnik to możesz mieć spory problem.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
- Spider33
- Posty: 1242
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
A co w tym złego ze wiatrak sie załącza gdy silnik sie na postoju nagrzeje? Niech mi ktoś wytłumaczy bo czegoś tu nie rozumiem...
Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
Ja zrozumiałem że chodzi gościowi ten wiatrak cały czas.....
„czysta krew, trzeźwy umysł”
-
- Posty: 175
- Rejestracja: 2016-02-04 14:07
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
- Galeria: viewtopic.php?t=23400
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
-- oryginalny post 2016-02-06 12:11 --
Tak wiatrak działa cały czas....
Obroty 800 jak sobie stoi i juz sam nie wiem co z tym zrobić i
przy ustawieniu miernika n 20k om miernik pokazuje 0,50... silnik jest rozgrzany... czy jest to źle czy jak i co mam z tym zrobić ?
-- dodano 2016-02-06 12:22 --
tak wygląda ten czujnik
-- dodano 2016-02-06 14:07 --
Czy nie brakuje mi jakiejś wtyczki ? :O
Tak wiatrak działa cały czas....
Obroty 800 jak sobie stoi i juz sam nie wiem co z tym zrobić i
przy ustawieniu miernika n 20k om miernik pokazuje 0,50... silnik jest rozgrzany... czy jest to źle czy jak i co mam z tym zrobić ?
-- dodano 2016-02-06 12:22 --
tak wygląda ten czujnik
-- dodano 2016-02-06 14:07 --
Czy nie brakuje mi jakiejś wtyczki ? :O
Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
-- oryginalny post 2016-02-06 14:48 --
Czujnik wygląda na sprawny
Silnik jest odpowietrzony, obroty nie szaleją?
A jak się zachowuje auto w trybie awaryjnym, po zwarciu pinów na złączu diagnose, tzn wiatrak powinien być wyłączony a po lekkim dodaniu gazu załączać się.
Generalnie to skup się pisz dokładnie jakie jeszcze inne objawy są, czy coś jest jeszcze niepokojącego, pokrętło sterowania nawiewami na off?
Żebyśmy Cię nie musieli za język ciągnąć bo jak se pójdziemy z tego tematu to... ostatnią deską ratunku może być szrot
-- dodano 2016-02-06 14:52 --
Chłodnica cała jest ciepła?
Czujnik wygląda na sprawny
Silnik jest odpowietrzony, obroty nie szaleją?
A jak się zachowuje auto w trybie awaryjnym, po zwarciu pinów na złączu diagnose, tzn wiatrak powinien być wyłączony a po lekkim dodaniu gazu załączać się.
Generalnie to skup się pisz dokładnie jakie jeszcze inne objawy są, czy coś jest jeszcze niepokojącego, pokrętło sterowania nawiewami na off?
Żebyśmy Cię nie musieli za język ciągnąć bo jak se pójdziemy z tego tematu to... ostatnią deską ratunku może być szrot
-- dodano 2016-02-06 14:52 --
Chłodnica cała jest ciepła?
„czysta krew, trzeźwy umysł”
- Spider33
- Posty: 1242
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
Jeżeli po odpięciu czujnika i odpaleniu wiatrak będzie sie zachowywał tak samo to stawiam na uszkodzony czujnik albo ukruszony przewód.
-
- Posty: 175
- Rejestracja: 2016-02-04 14:07
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
- Galeria: viewtopic.php?t=23400
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
-- oryginalny post 2016-02-07 14:03 --
Więc tak błędów nie ma wcale po zrobieniu zawory na styku gnd i ten po lekkim musnieciu przepustnicy wiatrak się załącza dzisiaj sprawdzę czy pi odpoeciu czujników będzie tak samo. Auto jest odpowietrzone i Każda wtyczka podłączona. A jak sprawdzić czy kable są całe?
-- dodano 2016-02-07 22:36 --
A problem z tym wiatrakiem może być źle ustawiony zaplon?
Więc tak błędów nie ma wcale po zrobieniu zawory na styku gnd i ten po lekkim musnieciu przepustnicy wiatrak się załącza dzisiaj sprawdzę czy pi odpoeciu czujników będzie tak samo. Auto jest odpowietrzone i Każda wtyczka podłączona. A jak sprawdzić czy kable są całe?
-- dodano 2016-02-07 22:36 --
A problem z tym wiatrakiem może być źle ustawiony zaplon?
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
To masz schematy o ile Ci coś to pomoże....
Jest wyraźnie napisane że steruje komputer. Czujnik- jeden kabel do masy ma mieć przejście, drugi idzie na kompa. Dodatkowo wiatraki załącza klimatyzacja.
Raczej będziesz musiał przedzwonić kabel do kompa czy nie ma jakiejś przerwy.
Z rodzaju czujnika wynika że mała oporność obwodu powoduje załączenie wentylatora czyli przy przerwie w obwodzie czujnika wentylator też powinny się załączyć.
Jest wyraźnie napisane że steruje komputer. Czujnik- jeden kabel do masy ma mieć przejście, drugi idzie na kompa. Dodatkowo wiatraki załącza klimatyzacja.
Raczej będziesz musiał przedzwonić kabel do kompa czy nie ma jakiejś przerwy.
Z rodzaju czujnika wynika że mała oporność obwodu powoduje załączenie wentylatora czyli przy przerwie w obwodzie czujnika wentylator też powinny się załączyć.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
-
- Posty: 175
- Rejestracja: 2016-02-04 14:07
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
- Galeria: viewtopic.php?t=23400
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
Dobra dzisiaj sprawdzę jak zrobię zwore na kostce to powinien włączyć się wentylator.
A gdzie jest komputer w 94. I nie mam klimy
A gdzie jest komputer w 94. I nie mam klimy
- Spider33
- Posty: 1242
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
Jak silnik jest nagrzany i odepniesz wtyczkę to wentylator powinien sie załączyć. Tak jest w sprawnym 2.0. Mówię Ci, uwalony czujnik albo przewód który do niego dochodzi. Komp jest z drążkiem zmiany biegów pod radiem.
-
- Posty: 175
- Rejestracja: 2016-02-04 14:07
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
- Galeria: viewtopic.php?t=23400
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
Tylko chodzi o to że ten wentylator ciągle chodzi jak już się włączy i on się nie wyłącza do osiągnięcia ale dzisiaj sprawdzę kable co o jak
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
duracell pisze:Z rodzaju czujnika wynika że mała oporność obwodu powoduje załączenie wentylatora czyli przy przerwie w obwodzie czujnika wentylator też powinny się załączyć.
-
- Posty: 175
- Rejestracja: 2016-02-04 14:07
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
- Galeria: viewtopic.php?t=23400
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
Więc tak :
Wróciłem do domu na rozgrzanym silniku sprawdziłem ohm czujnika wyniosła 0,02...
zdjąłem wtyczkę czyli odpaliłem auto bez czujnika. auto odpaliło normalnie wszystko tak jak sie należy tylko obroty delikatnie wyższe 1100...
myślę sobie " podepne czujnik zobacze co się stanie " Podpinam czujnik bum... wentylator chodzi odpinam dalej chodzi
zgasiłem auto sprawdziłem kable Kabel masowy ok przejście jest wszytko ok kabel sygnałowy jest ok przejście ma nie łapie masy...
czyli myślicie że jest to czujnik ? i jeśli tak to gdzie moge takowy nabyć ?.
Wróciłem do domu na rozgrzanym silniku sprawdziłem ohm czujnika wyniosła 0,02...
zdjąłem wtyczkę czyli odpaliłem auto bez czujnika. auto odpaliło normalnie wszystko tak jak sie należy tylko obroty delikatnie wyższe 1100...
myślę sobie " podepne czujnik zobacze co się stanie " Podpinam czujnik bum... wentylator chodzi odpinam dalej chodzi
zgasiłem auto sprawdziłem kable Kabel masowy ok przejście jest wszytko ok kabel sygnałowy jest ok przejście ma nie łapie masy...
czyli myślicie że jest to czujnik ? i jeśli tak to gdzie moge takowy nabyć ?.
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
Nic nie rozumiemMechanikCzasu pisze:Kabel masowy ok przejście jest wszytko ok kabel sygnałowy jest ok przejście ma nie łapie masy...
-
- Posty: 175
- Rejestracja: 2016-02-04 14:07
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
- Galeria: viewtopic.php?t=23400
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
2 kable w czujniku są sprawne bo sprawdziłem
i teraz 2 sprawa czy to co opisałem to wina czujnika ?
i teraz 2 sprawa czy to co opisałem to wina czujnika ?
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 2016-01-20 08:25
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
Taka rezystancja, to praktycznie zwarcie, bo miernikiem nie zmierzysz takich rezystancji.
Sprawdź jeszcze rezystancję na zimnym silniku, jak będzie ok, to go odpal i monitoruj jak zmienia się rezystancja.
Sprawdź jeszcze rezystancję na zimnym silniku, jak będzie ok, to go odpal i monitoruj jak zmienia się rezystancja.