Czy to normalne??:)

Awatar użytkownika
DUKE
Posty: 637
Rejestracja: 2003-03-24 10:42
Galeria: viewtopic.php?t=3451
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Czy to normalne??:)

Post autor: DUKE »

Wiem ze juz pare razy na ten temat rozmawialismy ale nie doszlismy do wnioskow....Napisze o co chodzi..:
Dokladnie o niskie cisnienie oleju....
jak samochod jest zimny cisnienie na wskazniku jest full u mnie powyzej N
a jak go zagrzeje mocniej i stoje w korku mam tak....(dlugo stalem i obroty caly czas 750 ...
spada mi do tej kreseczki dolnej co jest skala(NORM zaznaczona) NIGDY DO 0 :wink:
Obrazek

wystarczy ze raz mu podniose obrotynp. do 3000(czyli go przegazuje)odrazu cisnienie sie podnosi...zobaczcie...
Obrazek

Jak jade na trasie mam caly czas na O - R w tej pozycji...
Co o tym sadzicie kto tak ma a kto inczej :wink:
Ostatnio zmieniony 2004-12-07 12:09 przez DUKE, łącznie zmieniany 1 raz.
DUKE(CiNeK) PROBE 2,2GT :(:(:( BYL KIEDYS PIEKNY :(:(:( TERAZ 2gen 2,5 V6 :) :D
ObrazekObrazekObrazek <br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :):)</b>
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

O Chopie - wg mnie nie za dobrze. Ciśnienie masz za niskie ogólnie. Sądzę że czeka Cie remont serduszka.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

qrcze to nie wygląda dobrze...
u mnie jest czasami w polowie, ale to jak dluzszy czas stoi na wolnych obrotach...
Z tego co czytalem nie raz na ten temat - to nikomu tak nisko wskazówka nie opada
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

aby dopowiedzieć - prawdopodobnie masz panewki główne i korbowe do wymiany. Ale może być więcej.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Gość

Post autor: Gość »

To powiem jak jest u mnie.

Jak jest zimny idzie i zakrywa N
Kiedyś jak był ciepły raczej wyżej nie szło.
Po wyminie oleju na syntetyka idzie do końca normy podczas jazdy, a
na postoju nie spada poniżej R jest idealnie w połowie

Wiec wniosek albo wskazówka ci się zawiesza albo coś jest nie chalo
Awatar użytkownika
DUKE
Posty: 637
Rejestracja: 2003-03-24 10:42
Galeria: viewtopic.php?t=3451
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: DUKE »

Ale powiem wam tak....juz od 4lat tak mam :wink:
a zauwazylem jedna rzecz ze jak mam malo oleju...czyli na MIN...to wlasnie jest tak...
a jak mam wiecej to i cisnienie jest wyzsze... :wink:
ale nie duzo :!: :twisted:
pozdrowionka
DUKE(CiNeK) PROBE 2,2GT :(:(:( BYL KIEDYS PIEKNY :(:(:( TERAZ 2gen 2,5 V6 :) :D
ObrazekObrazekObrazek <br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :):)</b>
Gość

Post autor: Gość »

Może to jest tak że czujnik jest naprawde czuły, a różnica w ciśnieniu jest
na tyle minimalna że sam samochód tego mocno nie odczówa
Awatar użytkownika
tomek1979
Posty: 86
Rejestracja: 2004-09-03 01:36
Samochód: brak
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: tomek1979 »

A moze pompa olejowa sie juz konczy ? gdy olej jest zimny , bardziej gesty cisnienie jest ok a jak sie rozgrzeje staje sie rzadszy i pompa nie pompuje juz tak dobrze ze wzgledu na zużycie.
audi a8 4.2 quattro
swoosh
Posty: 259
Rejestracja: 2004-09-17 23:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: swoosh »

Jeśli chodzi o mojego probika to nie odnotowałem, żeby wskazówka spadła poniżej "N"...Wydaje mi się że jest ok... :?
fast and furious
PROBE I GEN. 2,2 GT (był) ale będzie kolejny;)
Gość

Post autor: Gość »

KOYOT pisze:A moze pompa olejowa sie juz konczy ? gdy olej jest zimny , bardziej gesty cisnienie jest ok a jak sie rozgrzeje staje sie rzadszy i pompa nie pompuje juz tak dobrze ze wzgledu na zużycie.
KOYOTKU odpada bo :
DUKE pisze:wystarczy ze raz mu podniose obrotynp. do 3000(czyli go przegazuje)odrazu cisnienie sie podnosi...zobaczcie...
Awatar użytkownika
jura
Posty: 115
Rejestracja: 2004-09-18 08:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jura »

objawy wskazują na wywalony czujnik oleju
Awatar użytkownika
jura
Posty: 115
Rejestracja: 2004-09-18 08:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jura »

Jeżeli fura nie kopci nie bierze oleju i po odkręceniu korka wlewu nie pluje olejem to znaczy ze jest oki
Gość

Post autor: Gość »

jura pisze:objawy wskazują na wywalony czujnik oleju
Hmmm:
Sqad pisze:Wiec wniosek albo wskazówka ci się zawiesza albo coś jest nie chalo
:D
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Oj DUKE nie pocieszę Cie też. Jak dla mnie to nie jest normalne i ja jakbym tak miał u siebie to bym już chodził pos..ny chodził :shock:
Na remont bym się szykował i zbierał kasę.

U mnie na rozgrzanym silniki i na biegu jałowym wskazówka stoi na literce O. Czasem się jej zdarza delikatnie niżej ale nigdy na R.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
tomek1979
Posty: 86
Rejestracja: 2004-09-03 01:36
Samochód: brak
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: tomek1979 »

Sqad napisal
KOYOTKU odpada bo :

DUKE napisał:
wystarczy ze raz mu podniose obrotynp. do 3000(czyli go przegazuje)odrazu cisnienie sie podnosi...zobaczcie...

zgadza sie cisnienie wzrosnie bo i obroty sa wieksze a co za tym idzie to i obroty pompy wzrastaja , ale co sie dzieje jak obroty silnika ida w dół , jesli wskazówka opada do tej samej pozycji (tej zamartwiajacej DUKE-go ) to moja ,,teoria''nie jest tak zupełnie nie trafiona :)
Pozdrawiam
audi a8 4.2 quattro
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Oj Panowie! Przyczyn takiego stanu może być wiele.
Po pierwsze (pisałem to już, ale że temat wciągnął starych klubowiczów to nie napiszę "użyj opcji szukaj" :twisted: :twisted: ) NALEŻY SPRAWDZIĆ CIŚNIENIE OLEJU!!!
Czyli udać się do serwisu Mazdy lub innego w miarę dobrego serwisu gdzie mają nanometr z końcówkami do mierzenia ciśnienia oleju. Wykręcić czujnik wkręcić nanometr i odczytać zgodnie z tym jak to podaje serwisówka.
No i tu już 90% sprawy się wyjaśni.

Jeśli ciśnienie bedzie za niskie to niestety ostatnie 10% będzie baaaardzo trudne do ustalenia. To może być:
1. Zawór nadciśnieniowy pompy oleju
2. Zużyta pompa oleju
3. Przytkana chłodnica oleju
4. Puszcza somering na kanale olejowym
5. Panewki korbowe lub/i główne są wytarte (najbardziej prawdopodobne)
6. uszczelka na głowicy puszcza (mało prawdopodobne)
7. blok jest pęknięty (o okolicy kanałów olejowych i olej wylewa się z powrotem do miski)

uffff - nie chciało mi się ale jednak to zrobiłem. Pozdrawiam kollek i oby to był czujnik/wskaźnik/przewód między nimi
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

MiH pisze: Pozdrawiam kollek i oby to był czujnik/wskaźnik/przewód między nimi
:?: :?: czemu mnie MiHU pozdrawiasz :shock: :?: :?: Moja wskazówka dobrze stoi :twisted: a problem ma DUKE :P . No chyba że pozdrawiasz mnie od tak sobie :) ???. JA TEŻ CIEBIE POZDRAWIAM :lol:

8. Zużyte pierścienie???
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

kollek pisze:

8. Zużyte pierścienie???
Raczej nie, myślę że gdyby tak było to miałby zbyt duże ciśnienie, a na pewno nie miał ciśnienia na tłokach.
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

kollek pisze:
MiH pisze: Pozdrawiam kollek i oby to był czujnik/wskaźnik/przewód między nimi
:?: :?: czemu mnie MiHU pozdrawiasz :shock: :?: :?: Moja wskazówka dobrze stoi :twisted: a problem ma DUKE :P . No chyba że pozdrawiasz mnie od tak sobie :) ???. JA TEŻ CIEBIE POZDRAWIAM :lol:

8. Zużyte pierścienie???
eeee aaa beeee no ten tego... jakby tu z tego teraz wybrnąć :lol: :lol: :lol:

DUKE! Pozdrowionka i uszkodzonego czujnika! :wink:

Też się wyżarłem - ech....
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
DUKE
Posty: 637
Rejestracja: 2003-03-24 10:42
Galeria: viewtopic.php?t=3451
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: DUKE »

jura pisze:Jeżeli fura nie kopci nie bierze oleju i po odkręceniu korka wlewu nie pluje olejem to znaczy ze jest oki
Nie kopci...malo bierze oleju..ale to dlatego ze zimering mi jeden puszcza...na pasku rozrzadu...no i chlapie mi olejem...(mam do wymiany) :wink:
poza tym niedawno wymienialem uszczelke pod glowica..wiec odpada.. 8)

dzieki za pozdrowionka..MiH-u :wink:
a co tam u Ciebie?....jak tam sprawa z zanieczyszczaniem srodowiska :?: :D
DUKE(CiNeK) PROBE 2,2GT :(:(:( BYL KIEDYS PIEKNY :(:(:( TERAZ 2gen 2,5 V6 :) :D
ObrazekObrazekObrazek <br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :):)</b>
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

No widzę żeś kompletnie nie w temacie. Zgodnie z moim opisem jestem już całkiem ECO (no prawie bo kata dalej nie mam :twisted: ). Mam fajne serduszko co nie chce palić oleju ino gasik i cieszy się jak dziecko jak go odpalam. Po prostu świat jest piękny!!! 8) 8) 8) 8) 8)
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

Ja też tak mam z ciśnieniem po remoncie silnika . Przed remontem było na czerwonym polu a na wysokich do M , po remoncie niewiele jest wyżej na wolnych obrotach a na wysokich mam do R , i było wymieniane panewki, pierścienie, pompa, uszczelniacze.
Moim zdaniem albo wśkażnik na liczniku albo czujnik. :wink:
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
DUKE
Posty: 637
Rejestracja: 2003-03-24 10:42
Galeria: viewtopic.php?t=3451
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: DUKE »

Aha chyba zapomnialem wam powiedziec mialem pare lat temu generalny remont i od tamtego czasu..mam wlasnie tak z cisnieniem...
narazie sie tym nie przejmuje... :wink:
DUKE(CiNeK) PROBE 2,2GT :(:(:( BYL KIEDYS PIEKNY :(:(:( TERAZ 2gen 2,5 V6 :) :D
ObrazekObrazekObrazek <br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :):)</b>
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”