Dobór kabli do wzmacniacza

Galat
Posty: 26
Rejestracja: 2004-11-22 11:32
Samochód: brak
Lokalizacja: Zbąszyń

Dobór kabli do wzmacniacza

Post autor: Galat »

Czy ktos wie jak dobrac wlasciwy przekroj przewodu pluswego do mocy wzmacniacza ( mam dwa wzmacniacze 800W i 360W), na allegro sa dostepne gotowe zestawy ale wydaja mi sie troche kiepskie.

Druga sprawa czy mozecie mi poradzic jakiej pojemnosci kondensator zastosowac do tej mocy wzmacniaczy ( jak sie dobiera takie parametry)
Probe 95' 2,0 16V
Awatar użytkownika
AGA I GER
Posty: 830
Rejestracja: 2004-12-21 19:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Milanówek
Kontakt:

Post autor: AGA I GER »

Kondensator do ładowawczy minimum 1 Farad, a jeśli chodzi
o przewody zasilające + ciągniesz z akumulatora do rozdzielacza
prądu a minus jak najkrótszym odcinkiem,
a co do przewodów zastosuj przewód linkowy od spawarki
przekrój ok. 5 mm. na długość 10 m. im więcej metrów tym
grubszy przewód linkowy dajesz, to wszystko kupisz
w każdej hurtowni elektrycznej, nie przepłacając za to :lol:

P.S. Ger ma 1,5 KW, w muzyce (więc nie ma bagażnika nawet ramka
fajek się nie zmieści)
w PROBIE miałam 2 KW i szyby się odklejały. :wink:
:slon:
Będziesz Miał Wygody
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Przewod linkowy?? jaks nowa teoria??
kabelek + do pieca jak najgrubszy wtedy sa najmniejsze straty,
co do kondensatora to polecam bardzo dobra inwestycja,nie rozladowuje tak akumulatora,sprzet nie przygasa a co najwazniejsze nie tracisz napiecia przy duzym basie.
P.S. Ger co masz ciekawego bo z mila checia bym porownal twoje graidlo :evil:
Obrazek
Awatar użytkownika
AGA I GER
Posty: 830
Rejestracja: 2004-12-21 19:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Milanówek
Kontakt:

Post autor: AGA I GER »

Masz blisko więc: kiedy i o której
To zobaczysz co mam.
P.S. Mamy blisko hurtownię elektryczną
i mają tanio super elastyczne przewody linkowe
które prawie nie mają strat, możesz tylko obawiać się o akumulator
by go nie rozerwało z poboru prądu. :wink:
:slon:
Będziesz Miał Wygody
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

ok.powiedz kiedy będziesz mial wolny czas to sie mozemy styknac :)
Obrazek
Awatar użytkownika
AGA I GER
Posty: 830
Rejestracja: 2004-12-21 19:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Milanówek
Kontakt:

Post autor: AGA I GER »

Nie ma sprawy zgadamy się.
:slon:
Będziesz Miał Wygody
Galat
Posty: 26
Rejestracja: 2004-11-22 11:32
Samochód: brak
Lokalizacja: Zbąszyń

Post autor: Galat »

Dzieki za podpowiedzi chlopaki, pomalu kompletuje sobie sprzet. Narazie mam tube pionka na glosniku 30cm (304 c), do przodu pionki TS-E1690, na tyl w miejsce seyjnych mam kupione magnaty traweller 3200 M, no i te dwa wzmaki o ktorych wczesniej pisalem. Chcialbym jeszcze dokupic maty bitumiczne no i kondensator, ale nie wiem czy jest sens zakupienia kabli glosnikowych z miedzi beztlenowej, czy poprostu lepiej kupic zwykle miedziane tle ze grubsze.
Probe 95' 2,0 16V
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: darel »

Ja osobiście doradziłbym Ci kable z miedzi beztlenowej. Takie zawsze powinno się stosować w dobrym audio. Nie masz pojęcia jak można spaprać cały zestaw gównianymi kablami. Wprawdzie testy porównawcze robiłem kiedyś na domowym audio sprzęcie ale przecież w CarAudio powinno być nie inaczej. Różnica jest słyszalna na ucho nawet pomiędzy różnymi kablami z miedzi beztlenowej. Oczywiście trzeba do tematru podejść zdroworozsądkowo, żeby kable nie kosztowały drugie tyle co reszta sprzetu. :wink:
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

najmniejsze straty sa jak zapodasz nie jeden gruby tylko dwa plusowe ciensze,ja tak mami ziemia sie trzesie :shock:
Obrazek
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

No i niestety nie zgodzę się, bo z tego co pamiętam z lekcji to im większa średnica drutu to mniejsze straty. :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

zaprzeczam.
Teoria nie zawsze idzie w parze z praktyka a ja to przetestowalem w praktyce,nie pamietam ale jesli juz chodzi o teorie to napisalbym odpowiedni wzor na przeliczanie takich rzeczy ale go nie pamietam.
Zamiast kabla o przekroju 36mm,lepszy efekt uzyskujesz 2x16mm
pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Muwisz o drucie czy o kablu?
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
propaganda
Posty: 282
Rejestracja: 2003-08-01 13:20
Samochód: brak
Lokalizacja: Stara Miłosna
Kontakt:

Post autor: propaganda »

No dobra chłopaki, ale jak wy wsadzacie głośniki na tył ( w miejsce orginalnych? ) ja musiałem chlastać blachę i wiercić dziury, niby nie problem... ale za to znalazł się inny. Jak wywaliłem tą gumę do seryjnych głośników i władowałem glośniki bez niej, to teraz wibracje rozchodzą sie po całym tyle i wszytko brzęczy, a poza tym jest taki dziwny pogłos. Może jakieś obudowy, coś? Czy jak... bass mam w bagażniku,a wolałbym, żeby nie szedł w miejsca w których zwykle nie słucham muzyki :?
Andrzej

Black Metalic Probe2 24V
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

[quote="Andrzej"]Muwisz o druciequote]


Drucie?? szukasz dziury w calym?? bo nie rozumiem
Obrazek
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

pelot pisze:

Drucie?? szukasz dziury w całym?? bo nie rozumiem
No więc co do kabla, to jest to splot kilku drutów o określonej średnicy.
Jak znajdę ten wzór na straty mocy podczas przesyłu to wrzucę.

A pamiętam o tym tylko dlatego że nauczyciel jako ciekawostkę podał, że drut doprowadzający sygnał do nadajników radiowych miał średnicę ponad 1m właśnie ze względu na straty. :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
AGA I GER
Posty: 830
Rejestracja: 2004-12-21 19:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Milanówek
Kontakt:

Post autor: AGA I GER »

OJJJ to zwykłe czepialstwo :evil: rozmawialiśmy na temat taniego okablowania autka !!! a ty nam wyjeżdżasz z jakąś dziwną i niepotrzebną teorią ?!
A co do kabla to jeszcze raz powtarzam że mam kable od SPAWARKI !!!
są tanie i zdały mi egzamin (a co do czepialstwa to jego konstrukcja składa się z drobniejszych drucików!!! czyli linka !!!)
Zresztą nikt nikomu nie nakazuje na siłę montować okablowanie tak jak ja to zrobiłem :scramble
Będziesz Miał Wygody
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

a ile z metra?? i gdzie je mozna nabyc??
Pozdrawiam
Obrazek
Gość

Post autor: Gość »

AGA I GER pisze: A co do kabla to jeszcze raz powtarzam że mam kable od SPAWARKI !!!
A ja mam nawet spawarki, ale kurde te kable co mam to są centymetrowego przekroju, to się sprawdza?? :idea:
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

1 cm to sa cienkie przy mocnym piecu moglyby sie zaczac tlic a brak bezpiecznika doprowadzil by do pozaru.Dobre kabelki to jakies 36mm :shock: podejzewam ze Ger ma jeszcze grubsze??
Obrazek
Gość

Post autor: Gość »

He no prosze człowiek uczy się całe życie
Awatar użytkownika
AGA I GER
Posty: 830
Rejestracja: 2004-12-21 19:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Milanówek
Kontakt:

Post autor: AGA I GER »

Nie mierzyłem przekroju ale na oko wewnętrzna warstwa (LINKA) ma jakieś 10 mm
a gdzie je można kupić?
- W każdej hurtowni elektrycznej (Pelot polecam tą niedaleko Podkowy leśnej)
Ile za metr?
-nie pamiętam ale bardzo tanio w porównaniu co do kabli tych w przeźroczystej obwódce
-płaci się za wygląd!!! A co mi z wyglądu skoro puszczam nim tylko zasilanie z akumulatora...
(przy tym przekroju polecam od razu zakupić rozetkę :))) )
Będziesz Miał Wygody
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Chodzi Ci o Elektromag ktory jest za Petrchemia??
Ger ale pamietaj ze taki kabelek lubi sie utleniac na koncowkach :roll:
Obrazek
Awatar użytkownika
AGA I GER
Posty: 830
Rejestracja: 2004-12-21 19:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Milanówek
Kontakt:

Post autor: AGA I GER »

Dlatego trzeba zakupić rozetkę jak i końcówki do kabla
Kabelek jest naprawdę super jest bardzo elastyczny i
posiada wiele cienkich drucików w splocie
ja go zastosowałem do pociągnięcia napięcia z akumulatora na tył samochodu (bagażnik)
Efekt był taki że piecyki w probasku nawet nie potrzebowały kondensatora
A skutek uboczny tego kabla był taki że światła w samochodzie przygasały
więc strat żadnych nie było :)
Będziesz Miał Wygody
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

a to jest ta hurtownia co ja napisałem??
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”