Dobór kabli do wzmacniacza
Dobór kabli do wzmacniacza
Czy ktos wie jak dobrac wlasciwy przekroj przewodu pluswego do mocy wzmacniacza ( mam dwa wzmacniacze 800W i 360W), na allegro sa dostepne gotowe zestawy ale wydaja mi sie troche kiepskie.
Druga sprawa czy mozecie mi poradzic jakiej pojemnosci kondensator zastosowac do tej mocy wzmacniaczy ( jak sie dobiera takie parametry)
Druga sprawa czy mozecie mi poradzic jakiej pojemnosci kondensator zastosowac do tej mocy wzmacniaczy ( jak sie dobiera takie parametry)
Probe 95' 2,0 16V
Kondensator do ładowawczy minimum 1 Farad, a jeśli chodzi
o przewody zasilające + ciągniesz z akumulatora do rozdzielacza
prądu a minus jak najkrótszym odcinkiem,
a co do przewodów zastosuj przewód linkowy od spawarki
przekrój ok. 5 mm. na długość 10 m. im więcej metrów tym
grubszy przewód linkowy dajesz, to wszystko kupisz
w każdej hurtowni elektrycznej, nie przepłacając za to
P.S. Ger ma 1,5 KW, w muzyce (więc nie ma bagażnika nawet ramka
fajek się nie zmieści)
w PROBIE miałam 2 KW i szyby się odklejały.
![Slon :slon:](./images/smilies/slon.gif)
o przewody zasilające + ciągniesz z akumulatora do rozdzielacza
prądu a minus jak najkrótszym odcinkiem,
a co do przewodów zastosuj przewód linkowy od spawarki
przekrój ok. 5 mm. na długość 10 m. im więcej metrów tym
grubszy przewód linkowy dajesz, to wszystko kupisz
w każdej hurtowni elektrycznej, nie przepłacając za to
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
P.S. Ger ma 1,5 KW, w muzyce (więc nie ma bagażnika nawet ramka
fajek się nie zmieści)
w PROBIE miałam 2 KW i szyby się odklejały.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Slon :slon:](./images/smilies/slon.gif)
Będziesz Miał Wygody
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Przewod linkowy?? jaks nowa teoria??
kabelek + do pieca jak najgrubszy wtedy sa najmniejsze straty,
co do kondensatora to polecam bardzo dobra inwestycja,nie rozladowuje tak akumulatora,sprzet nie przygasa a co najwazniejsze nie tracisz napiecia przy duzym basie.
P.S. Ger co masz ciekawego bo z mila checia bym porownal twoje graidlo![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
kabelek + do pieca jak najgrubszy wtedy sa najmniejsze straty,
co do kondensatora to polecam bardzo dobra inwestycja,nie rozladowuje tak akumulatora,sprzet nie przygasa a co najwazniejsze nie tracisz napiecia przy duzym basie.
P.S. Ger co masz ciekawego bo z mila checia bym porownal twoje graidlo
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Obrazek](http://fordprobe.pl/upload/files/likwidator.jpg)
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Dzieki za podpowiedzi chlopaki, pomalu kompletuje sobie sprzet. Narazie mam tube pionka na glosniku 30cm (304 c), do przodu pionki TS-E1690, na tyl w miejsce seyjnych mam kupione magnaty traweller 3200 M, no i te dwa wzmaki o ktorych wczesniej pisalem. Chcialbym jeszcze dokupic maty bitumiczne no i kondensator, ale nie wiem czy jest sens zakupienia kabli glosnikowych z miedzi beztlenowej, czy poprostu lepiej kupic zwykle miedziane tle ze grubsze.
Probe 95' 2,0 16V
- darel
- Posty: 663
- Rejestracja: 2004-11-11 19:25
- Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
- Galeria: viewtopic.php?t=5509
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Ja osobiście doradziłbym Ci kable z miedzi beztlenowej. Takie zawsze powinno się stosować w dobrym audio. Nie masz pojęcia jak można spaprać cały zestaw gównianymi kablami. Wprawdzie testy porównawcze robiłem kiedyś na domowym audio sprzęcie ale przecież w CarAudio powinno być nie inaczej. Różnica jest słyszalna na ucho nawet pomiędzy różnymi kablami z miedzi beztlenowej. Oczywiście trzeba do tematru podejść zdroworozsądkowo, żeby kable nie kosztowały drugie tyle co reszta sprzetu. ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Audi A6 C7 3.0 TDI
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
No i niestety nie zgodzę się, bo z tego co pamiętam z lekcji to im większa średnica drutu to mniejsze straty. ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- propaganda
- Posty: 282
- Rejestracja: 2003-08-01 13:20
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Stara Miłosna
- Kontakt:
No dobra chłopaki, ale jak wy wsadzacie głośniki na tył ( w miejsce orginalnych? ) ja musiałem chlastać blachę i wiercić dziury, niby nie problem... ale za to znalazł się inny. Jak wywaliłem tą gumę do seryjnych głośników i władowałem glośniki bez niej, to teraz wibracje rozchodzą sie po całym tyle i wszytko brzęczy, a poza tym jest taki dziwny pogłos. Może jakieś obudowy, coś? Czy jak... bass mam w bagażniku,a wolałbym, żeby nie szedł w miejsca w których zwykle nie słucham muzyki ![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Andrzej
Black Metalic Probe2 24V
Black Metalic Probe2 24V
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
No więc co do kabla, to jest to splot kilku drutów o określonej średnicy.pelot pisze:
Drucie?? szukasz dziury w całym?? bo nie rozumiem
Jak znajdę ten wzór na straty mocy podczas przesyłu to wrzucę.
A pamiętam o tym tylko dlatego że nauczyciel jako ciekawostkę podał, że drut doprowadzający sygnał do nadajników radiowych miał średnicę ponad 1m właśnie ze względu na straty.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
OJJJ to zwykłe czepialstwo
rozmawialiśmy na temat taniego okablowania autka !!! a ty nam wyjeżdżasz z jakąś dziwną i niepotrzebną teorią ?!
A co do kabla to jeszcze raz powtarzam że mam kable od SPAWARKI !!!
są tanie i zdały mi egzamin (a co do czepialstwa to jego konstrukcja składa się z drobniejszych drucików!!! czyli linka !!!)
Zresztą nikt nikomu nie nakazuje na siłę montować okablowanie tak jak ja to zrobiłem![Scramble :scramble](./images/smilies/new_scrambles.gif)
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
A co do kabla to jeszcze raz powtarzam że mam kable od SPAWARKI !!!
są tanie i zdały mi egzamin (a co do czepialstwa to jego konstrukcja składa się z drobniejszych drucików!!! czyli linka !!!)
Zresztą nikt nikomu nie nakazuje na siłę montować okablowanie tak jak ja to zrobiłem
![Scramble :scramble](./images/smilies/new_scrambles.gif)
Będziesz Miał Wygody
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Nie mierzyłem przekroju ale na oko wewnętrzna warstwa (LINKA) ma jakieś 10 mm
a gdzie je można kupić?
- W każdej hurtowni elektrycznej (Pelot polecam tą niedaleko Podkowy leśnej)
Ile za metr?
-nie pamiętam ale bardzo tanio w porównaniu co do kabli tych w przeźroczystej obwódce
-płaci się za wygląd!!! A co mi z wyglądu skoro puszczam nim tylko zasilanie z akumulatora...
(przy tym przekroju polecam od razu zakupić rozetkę
)) )
a gdzie je można kupić?
- W każdej hurtowni elektrycznej (Pelot polecam tą niedaleko Podkowy leśnej)
Ile za metr?
-nie pamiętam ale bardzo tanio w porównaniu co do kabli tych w przeźroczystej obwódce
-płaci się za wygląd!!! A co mi z wyglądu skoro puszczam nim tylko zasilanie z akumulatora...
(przy tym przekroju polecam od razu zakupić rozetkę
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Będziesz Miał Wygody
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Dlatego trzeba zakupić rozetkę jak i końcówki do kabla
Kabelek jest naprawdę super jest bardzo elastyczny i
posiada wiele cienkich drucików w splocie
ja go zastosowałem do pociągnięcia napięcia z akumulatora na tył samochodu (bagażnik)
Efekt był taki że piecyki w probasku nawet nie potrzebowały kondensatora
A skutek uboczny tego kabla był taki że światła w samochodzie przygasały
więc strat żadnych nie było![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kabelek jest naprawdę super jest bardzo elastyczny i
posiada wiele cienkich drucików w splocie
ja go zastosowałem do pociągnięcia napięcia z akumulatora na tył samochodu (bagażnik)
Efekt był taki że piecyki w probasku nawet nie potrzebowały kondensatora
A skutek uboczny tego kabla był taki że światła w samochodzie przygasały
więc strat żadnych nie było
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Będziesz Miał Wygody
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa