SONDA LAMBDA
Reasumując
Czy może ktoś napisać jka sonda i za jaką cenę do GT??
Bo si pogubiłem a chciałem wymienić na dobr i niedrogą!!
Pytanie poza konkursem.Mój probe spala na mieście ok 15 l.Wasze z tego co czytałem pala ok 11.Więc coś u mnie jest nie tak!!Tyle ,że Check Engine się nie zapala więc nie wykrywa błędu z sondą.Czy ściłem ją i nic się nie zmieniło.
Czy jest sens wydawać siano czy sprawdzać coś innego przy takim spalaniu.Czy jeżeli zrobię jakiś test spalin to mi coś więcej wyjasni??
Pozdro i sorki ,że tak nie do końca na temat.
Czy może ktoś napisać jka sonda i za jaką cenę do GT??
Bo si pogubiłem a chciałem wymienić na dobr i niedrogą!!
Pytanie poza konkursem.Mój probe spala na mieście ok 15 l.Wasze z tego co czytałem pala ok 11.Więc coś u mnie jest nie tak!!Tyle ,że Check Engine się nie zapala więc nie wykrywa błędu z sondą.Czy ściłem ją i nic się nie zmieniło.
Czy jest sens wydawać siano czy sprawdzać coś innego przy takim spalaniu.Czy jeżeli zrobię jakiś test spalin to mi coś więcej wyjasni??
Pozdro i sorki ,że tak nie do końca na temat.
BYŁ:( -- Probe GT '89
2,2 TURBO
Jest Audi A4 z kierownicą po prawej stronie:)...
Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni.
2,2 TURBO
Jest Audi A4 z kierownicą po prawej stronie:)...
Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni.
Może sonda działa tylko podaje przekłamane informacje, których komp nie wykrywa jako błędy.
Ostatnio pobiłem swój mały rekordzik, którego nie mogłem przeskoczyć. 6,5 w mieście na setke, tylko że jeździłem w godzinach wieczornych i naprawde powoli czyli nie przekraczałem 90km/h a Turbo chyba nie podniosło się ani razu do pozaycji nawet 8Psi. Jest to wydaje mi się podobny wynik do tego co podaje instrukca ale na trasie przy średnij prędkości 90km/h (6,1l/100). Chyba niższy wynik jest raczej nie realny.
Ech musiałem się pochwalić
Ostatnio pobiłem swój mały rekordzik, którego nie mogłem przeskoczyć. 6,5 w mieście na setke, tylko że jeździłem w godzinach wieczornych i naprawde powoli czyli nie przekraczałem 90km/h a Turbo chyba nie podniosło się ani razu do pozaycji nawet 8Psi. Jest to wydaje mi się podobny wynik do tego co podaje instrukca ale na trasie przy średnij prędkości 90km/h (6,1l/100). Chyba niższy wynik jest raczej nie realny.
Ech musiałem się pochwalić
- darel
- Posty: 663
- Rejestracja: 2004-11-11 19:25
- Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
- Galeria: viewtopic.php?t=5509
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Tak sobie poczytałem ten topic i zaczęło mnie korcić, żeby sprawdzić jak to jest u mnie z tymi sonadami. ChcekEngine nigdy mi się nie zapala w czasie jazdy ale jak odczytałem kody błędów to okazało się, że dostałem kod 17 i 24, co świadczy o błędach na obu sondach lambda. Dwa tygodnie temu byłem na przeglądzie i analiza spalin podobno wyszła tak dobrze, że aż gościu w serwisie się zdziwił (mam gdzieś ten wydruk z komputerka) Spalanie w trasie przy prędkości nie przekraczającej 130 km/h jakieś 8,5 litra. No i tutaj proszę o Waszą pomoc jak do tematu podejść bo nie wiem jak się do tego zabrać. Tak sobie teraz głośno pomyślę i jeżeli się mylę to mnie prostujcie:
Skoro ChcekEngine mi się nie zapala to może kody jakie odczytałem były zapisane i są w ECU jeszcze historycznie i np. po usunięciu problemu z sondami ktoś nie wyczyścił błędów z pamięci.
Gdyby to był aktualny problem to chyba od czasu do czasu powinna mi się zapalać kontrolka CheckEngine podczas jazdy?
Może dobrym rozwiązaniem byłoby wyczyszczenie błędów z ECU i powtórna obserwacja i odczytanie kodów po jakimś czasie. Gdzieś znalazłem, że wyczyszczenie błędów robi się poprzez odpięcie minusa od akumulatora i wciśnięcie hamulca na kilkanaście sekund. Prawda to?
Generalnie oprócz tych odczytanych błędów problemów z silnikiem nie mam poza trochę dziwnym pływaniem wolnych obrotów na rozgrzanym silniku. Jest tak: przez ok 20 sekund mam jakieś 800 obrotów potem na ok 5 sekund jest około 1000 albo ciut więcej i potem znowy spadają do ok 800 no i tak w kółko Macieju. Wcześniej trochę mi szarpał ale to były świece i walnięte przewody WN. Po wymianie nie ma żadnego szarpania i wszystko chodzi jak w zegarku.
Skoro ChcekEngine mi się nie zapala to może kody jakie odczytałem były zapisane i są w ECU jeszcze historycznie i np. po usunięciu problemu z sondami ktoś nie wyczyścił błędów z pamięci.
Gdyby to był aktualny problem to chyba od czasu do czasu powinna mi się zapalać kontrolka CheckEngine podczas jazdy?
Może dobrym rozwiązaniem byłoby wyczyszczenie błędów z ECU i powtórna obserwacja i odczytanie kodów po jakimś czasie. Gdzieś znalazłem, że wyczyszczenie błędów robi się poprzez odpięcie minusa od akumulatora i wciśnięcie hamulca na kilkanaście sekund. Prawda to?
Generalnie oprócz tych odczytanych błędów problemów z silnikiem nie mam poza trochę dziwnym pływaniem wolnych obrotów na rozgrzanym silniku. Jest tak: przez ok 20 sekund mam jakieś 800 obrotów potem na ok 5 sekund jest około 1000 albo ciut więcej i potem znowy spadają do ok 800 no i tak w kółko Macieju. Wcześniej trochę mi szarpał ale to były świece i walnięte przewody WN. Po wymianie nie ma żadnego szarpania i wszystko chodzi jak w zegarku.
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Audi A6 C7 3.0 TDI
Potrzebuję konkretnych informacji w temacie sondy. Dwa białe przewody to grzanie (to wiem) pojawia się 12V po zapłonie, natomiast czarny to masa a szary to napięcie z sądy od 0 do 1V zależnie od pomiaru (idzie do kompa):?: Potrzebuję tych info bo moja wcale nie działa.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
2.0 16v 94r + LPG. Full wypas:)
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Sqad pisze:Może sonda działa tylko podaje przekłamane informacje, których komp nie wykrywa jako błędy.
Ostatnio pobiłem swój mały rekordzik, którego nie mogłem przeskoczyć. 6,5 w mieście na setke, tylko że jeździłem w godzinach wieczornych i naprawde powoli czyli nie przekraczałem 90km/h a Turbo chyba nie podniosło się ani razu do pozaycji nawet 8Psi. Jest to wydaje mi się podobny wynik do tego co podaje instrukca ale na trasie przy średnij prędkości 90km/h (6,1l/100). Chyba niższy wynik jest raczej nie realny.
Ech musiałem się pochwalić
jak Ty to zrobiles
ja nigdy jeszcze nie zszedlem ponizej 10 nawet jesli wskazowka od Turbo sie nie rusza
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
asdero - sugerujesz, że mam radzieckiego kompa w Probku z 89 roku. Dywersja, czy tajne wsparcie Forda dla Gorbaczowa i pieriestrojki?
pelot - komp ustawiony na wyświetlanie chwilowego zużycia paliwa (167l/100km przy szybkim ruszaniu) skutecznie cofa nogę z gazu i wszystko jest możliwe, szczególnie jak się uweźmiesz na rekord spalania, wybierzesz jakąś długą pustą trasę w Wawie, droga z pierwszeństwem, bez świateł, nie przekraczasz dozwolonej prędkości więcej, niż dwukrotnie (max 90km/h), zamiast Turbo jakaś melancholijna muza (może Papa Dance), chciałbyś zajrzeć do Route, ale to nie poniedziałek, jakiś koleś wyprzedza Cię stuningowanym radiowozem machając przyjaźnie lizakiem, ale nie dajesz się sprowokować do ścigania... No i jak to kogoś nie pobić? ...więc bijesz rekordy oszczędnej jazdy 8-[
pelot - komp ustawiony na wyświetlanie chwilowego zużycia paliwa (167l/100km przy szybkim ruszaniu) skutecznie cofa nogę z gazu i wszystko jest możliwe, szczególnie jak się uweźmiesz na rekord spalania, wybierzesz jakąś długą pustą trasę w Wawie, droga z pierwszeństwem, bez świateł, nie przekraczasz dozwolonej prędkości więcej, niż dwukrotnie (max 90km/h), zamiast Turbo jakaś melancholijna muza (może Papa Dance), chciałbyś zajrzeć do Route, ale to nie poniedziałek, jakiś koleś wyprzedza Cię stuningowanym radiowozem machając przyjaźnie lizakiem, ale nie dajesz się sprowokować do ścigania... No i jak to kogoś nie pobić? ...więc bijesz rekordy oszczędnej jazdy 8-[
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
Witam. Pytam dlatego że u mnie na sondzie nie ma masy. Czarny przewód takrze nie jest połączony golwanicznie z obudową. Jeżeli czarny to masa a w popielatym ma być od 0,5 do 1 V czy oznacza to że sonda generuje (ze spalin) to napięcie czy zmienia rezystancję ????MiH pisze:Damian - to ją wymień
Wszystko co napisałeś się zgadza. Idzie do kompa.
Pozdrawiam
2.0 16v 94r + LPG. Full wypas:)
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Sonda to pewnego rodzaju ogniwo i sama generuje napięcie. Z tego co ze szkoły pamiętam...
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
- davidlive
- Posty: 2849
- Rejestracja: 2006-07-30 13:29
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=10466
- Lokalizacja: Polaniec
- Kontakt:
witam panowie >
Tak czytam czytam co tu piszecie i się troszke zgubiłem szczerze mówiąc w wynikach jakie powinien podawać miernik.
Od Kalii'ego wiem że sonda powinna dawać ok 1V a mi oscyluje w granicach (0.3 do 0.5) na rozgrzanym silniku i bez dodawania gazu .
Więc moje pytanie brzmi tak : Czy to co pokazuje mi miernik to dobrze czy zle , czy może powinienem zmienic sonde ???
pozdro
Tak czytam czytam co tu piszecie i się troszke zgubiłem szczerze mówiąc w wynikach jakie powinien podawać miernik.
Od Kalii'ego wiem że sonda powinna dawać ok 1V a mi oscyluje w granicach (0.3 do 0.5) na rozgrzanym silniku i bez dodawania gazu .
Więc moje pytanie brzmi tak : Czy to co pokazuje mi miernik to dobrze czy zle , czy może powinienem zmienic sonde ???
pozdro
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU . Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny
I JEST ZNOWU . Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Z tego co wiem, sonda ma za zadanie mierzyć ilość tlenu w spalinach.
Wartość napięcia na sondzie zależy właśnie od ilości tlenu.
Dlatego wskazania bywają różne i wartości wahają się od zero ileś tam po prawie jeden volt.
Z tego powodu właśnie najlepiej mierzyć je na rozgrzanym, (dobrze rozgrzanym!) silniku.
Nasze sondy (w jedynkach) nie są skomplikowane (jeden przewód) więc łatwo jest zdiagnozować ich poprawne działanie.
Użycie Google w zupełności wystarczy, aby wiedzieć o co chodzi.
Co prawda nie korzystałem jeszcze z usług tej firmy, ale jeżeli kogoś interesuje,
to może niech napisze później jaka jest z nimi współpraca. Oto link:
http://www.gielda-czesci.pl/Uklad,wydec ... da,21,145/
Należy wpisać dane samochodu i wyskoczy adres i telefon.
Ps. Nie przejmujcie się tym "91 -93".
Wartość napięcia na sondzie zależy właśnie od ilości tlenu.
Dlatego wskazania bywają różne i wartości wahają się od zero ileś tam po prawie jeden volt.
Z tego powodu właśnie najlepiej mierzyć je na rozgrzanym, (dobrze rozgrzanym!) silniku.
Nasze sondy (w jedynkach) nie są skomplikowane (jeden przewód) więc łatwo jest zdiagnozować ich poprawne działanie.
Użycie Google w zupełności wystarczy, aby wiedzieć o co chodzi.
Co prawda nie korzystałem jeszcze z usług tej firmy, ale jeżeli kogoś interesuje,
to może niech napisze później jaka jest z nimi współpraca. Oto link:
http://www.gielda-czesci.pl/Uklad,wydec ... da,21,145/
Należy wpisać dane samochodu i wyskoczy adres i telefon.
Ps. Nie przejmujcie się tym "91 -93".
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Mariooo46
- Klubowicz
- Posty: 142
- Rejestracja: 2015-12-12 13:00
- Samochód: PROBE II '93 2,5V6
- Galeria: viewtopic.php?t=23361
- Lokalizacja: Warszawa "BRÓDNO"
Re: SONDA LAMBDA
witam
Mam pytanko odnośnie sondy lambda. Może ktoś ostatnio wymieniał i może podzielić się informacjami jaką kupił i gdzie. Wkurza mnie już ten zapalający się Check Engine.
Po sprawdzeniu błędów wywala tylna prawa sonda lambda.
pzdr
Mam pytanko odnośnie sondy lambda. Może ktoś ostatnio wymieniał i może podzielić się informacjami jaką kupił i gdzie. Wkurza mnie już ten zapalający się Check Engine.
Po sprawdzeniu błędów wywala tylna prawa sonda lambda.
pzdr
PROBE II '93 2,5 V6 - Czerwona strzała +5hp za kolor
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: SONDA LAMBDA
Ja u siebie mam zamontowane dwie nowe BOSCH
- Mariooo46
- Klubowicz
- Posty: 142
- Rejestracja: 2015-12-12 13:00
- Samochód: PROBE II '93 2,5V6
- Galeria: viewtopic.php?t=23361
- Lokalizacja: Warszawa "BRÓDNO"
Re: SONDA LAMBDA
Jakiś symbol bo jest tego tyle że masakra....
PROBE II '93 2,5 V6 - Czerwona strzała +5hp za kolor
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: SONDA LAMBDA
Prawa sonda lambda to jest ta od zderzaka Lewa to jest ta od grodzi.
Kup denso. Zadzwoń do mazparts - mają.
Kup denso. Zadzwoń do mazparts - mają.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy