Pytanie odnośnie sprężyn - obniżam auto...

Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Pytanie odnośnie sprężyn - obniżam auto...

Post autor: Drzymek »

Niech będzie pochwalony...

Siedząc i dumając nad obniżaniem Probe, wydumałem coś takiego:

Dysponuje prasą hydrauliczną (nacisk do 50 ton). Czy można wyjąć sprężynę z Proba i poddać ją prasie hydraulicznej, tak aby ją ścisnęło z taką siłą, że po powrocie do swojej naturalnej pozycji byłaby troszkę niższa, lub po włożeniu do auta, Probek troszkę by przytulił się do asfaltu? I czy można w ten sposób obniżyć zawieszenie o 1, góra 2 cm?
Czy tak się da? I czy sprężyna się nie złamie, nie pęknie, albo odkształci niewłaściwie?
Zabieg wykonywali by fachowcy pracujący na tym warsztacie.
Czy może mieć to jakieś negatywne skutki w eksploatacji auta?
Nie chodzi mi o wiele, góra 2cm tylko na przód.
Nie piszcie mi że jestem głupi, czy coś, bo się tylko pytam, a że się nie znam za dobrze, to dlatego się pytam... (czy jakoś tak) :wink:

Pozdrawiam!
BEAUTY...POWER...SOUL...
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

A nie lepiej użyć diaksa i podciąć o pół zwoja każdą sprężynkę i po sprawie.
Ja testowałem takie sprężynki w gt 1 i wszystko było ok. :lol:
Awatar użytkownika
spown
Posty: 633
Rejestracja: 2004-09-23 20:49
Galeria: viewtopic.php?t=5507
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Pytanie odnośnie sprężyn

Post autor: spown »

Drzymek pisze: Nie piszcie mi że jestem głupi, czy coś, bo się tylko pytam, a że się nie znam za dobrze, to dlatego się pytam... (czy jakoś tak) :wink:

Pozdrawiam!
Jeżeli się pytasz, to dlaczego sam sobie nie odpowiesz...
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
Był: Ford Probe 2.2 GL ganz rot ;)
Jest: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Jesssuuu, ludzie nie czepiajcie się mnie o błędu składniowe, tylko mi odpowiedzcie na moje pytanie!

Kalii - kiedyś rzuciłem taki temat na forum (o obcinaniu sprężyn), to mnie wyzwano od debili...
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

To już jest Was dwóch... :wink:
Co do prasy - sprężyna jest przewidziana do jakiegoś obciążenia. Jeśli dasz zbyt duże - może pęknąć. Tak samo gdy zapie... po wertepach lub śpiących policjantach. Jeśli nie pęknie i się skróci przez ściśnięcie - to znaczy, że zmęczyłeś materiał. Czyli zużyłeś ją w trakcie ściskania. Od tej pory zużycie będzie postępować.
Tak mi się wydaje.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
SieMA
Posty: 663
Rejestracja: 2005-05-31 15:27
Galeria: viewtopic.php?t=5617
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: SieMA »

tak scisnieta sprezyna, o ile nie peknie, to na pewno nie bedzie miala swoich wlasciwosci przed tym ("zabiegiem" :? ). Jeśli to ma byc auto tylko po to,zeby stało i się pokazywało, to skróć sprężyny,jak to robią super inteligetni inaczej właściciele popularnych aut (było już o tym gdzieś).

Drzymek.. nie kombinuj.. kup sprężyny tak jak ja i masz zapewnione bezpieczeństwo i super naprawdę niskie auto..

pozdrawiam.
PROBE I-st gen. black 2.2 Turbo 92` 110k km
-był
Opel GT 1972'
-jest
i po drodze: Escort RS2000 4x4, Focus ST
-po latach powrót: Czerwone 2.2 GT + Sierra xr4x4 2.9v6 (do zabawy)
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Drzymek pisze:Jesssuuu, ludzie nie czepiajcie się mnie o błędu składniowe, tylko mi odpowiedzcie na moje pytanie!

Kalii - kiedyś rzuciłem taki temat na forum (o obcinaniu sprężyn), to mnie wyzwano od debili...
Ja to testowałem i nie uważam tego za debilizm poprostu jest to w pewnym sensie taki półśrodek ale działa!
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Obcinanie to debilizm, zgadza się. Ale po ściśnięciu prasą sprężyna powinna wrocić do pierwotnego stanu, ale jej właściwości amortyzacyjne nie bedą za dobre, chyba że była by zgnieciona z tydzień.
Jak mi samochód stał na kołkach przez 3 tygodnie to jak go postawiłem to byl wyższy o ok 1 cm, ale potem i tak kucnoł.

Tak więc ja proponuje genialne ściski do sprężyn albo diaksik. Mniaaaam to jest to :D
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Sqadzie czy jeżdziłeś na takich sprężynach?I dlaczego debilizm?a to chyba zemsta za urwany wydech przez sprężyny witech :lol: :lol: :lol: :lol:
i wylane amory :oops: :oops: :oops:podaj mi jakiś racjonalny powód ---
auto wcale nie zachowóje się dziwnie po użyciu diaksika :evil:
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Ale to nie mi się ten wydech urwał 8)

Ale poważnie chciałbym zobaczyć dwa proby na seryjnych sprężynach jadące po szybki zakręcie. Jedn ma chlaśnięte sprężyny drugi nie.
Według mnie fabryki takim sposobem jak cięcie czy ściskanie nie da się poprawić. Pracował nad tym sztab ludzi. Mozna z czegoś zrezygnować na rzecz czego np. wsawiając niższe spręzyny, bo tnąc to będzie tylko ładnie wyglądało.
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

No nie mów mi że tego z podciętymi to może wywali na zakręcie przecież on ma twardsze zawieszenie bo jest krótszy skok sprężyny. :idea:
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Skok tak ale twardość nie jest większa. Zresztą nie ważne jak by miły być krótsze te sprężyny to pewnie fabryka by je krótsze zrobiła. Poza tym nie twierdze że by go wywaliło.
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Sqad pisze:Skok tak ale twardość nie jest większa. Zresztą nie ważne jak by miły być krótsze te sprężyny to pewnie fabryka by je krótsze zrobiła. Poza tym nie twierdze że by go wywaliło.
Fabryka zrobiła takie sprężyny jak zrobiła, bo auto miało stać dość wysoko na kołach i nie pomyśleli że ludzie będą chcieli je obniżać. Ale my tu mówimy właśnie o obniżaniu, czyli poprawianiu fabryki!
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Obniżanie poprzez cięcie to wizualna poprawa fabryki, zdolność amortyzacji nierówności się skraca, a też właściwości sprężyny, gdyż nie jest ona przystosowana do obcięcia.
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

O obniżaniu po przez cięcie jest osobny wątek :arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... ie&start=0

Ja się pytam, o sprasowanie sprężyn!
Czy mogło by to zadziałać? Czy uważacie to za kompletną głupotę?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Drzymek pisze: Czy mogło by to zadziałać?
Raczej nie
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Jeśli zadziała - to jak napisałem.
Ale może weźmiesz po prostu od kogoś zużyte sprężyny i dasz mu w zamian swoje w lepszym stanie, zamiast psuć dobry komplet - efekt będzie ten sam.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Obcinanie sprężyn w celu obniżenia auta jest dla mnie tożsame z wycinaniem części elementów nośnych (np. ramy) dla uzyskania niższej wagi... Tudzież z założeniem styropianowych zderzaków...
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Dobra, to odpuszczę chyba sobie "zmiażdżenie" sprężyn... :?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
SieMA
Posty: 663
Rejestracja: 2005-05-31 15:27
Galeria: viewtopic.php?t=5617
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: SieMA »

Drzymek pisze:Dobra, to odpuszczę chyba sobie "zmiażdżenie" sprężyn... :?
o masz... zrozumiał :roll: :wink:

Kup spreżynki Weitec tak jak ja i będziesz odśnieżał podwórko:D mówie Ci dobra fucha :P
PROBE I-st gen. black 2.2 Turbo 92` 110k km
-był
Opel GT 1972'
-jest
i po drodze: Escort RS2000 4x4, Focus ST
-po latach powrót: Czerwone 2.2 GT + Sierra xr4x4 2.9v6 (do zabawy)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Drzymek: jak pisałem wcześniej - jeśli Twoje są zbyt nowe to zamień się ze mną albo z Biekrusiem. Mamy niższe.
Nie będziesz musiał wiele dopłacać. Może nawet dla klubowicza zamienimy się za darmo... :roll:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

SieMA pisze:
Drzymek pisze: o masz... zrozumiał :roll: :wink:

Kup spreżynki Weitec tak jak ja i będziesz odśnieżał podwórko:D mówie Ci dobra fucha :P
Tylko że ja potrzebuję sam przód i to w dodatku max obniżenie to 2cm!
Nie wiem czy to będzie pasować!?!?

Robert - zastanowię się :wink: :twisted:

Odnośnie sprężyn:
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 5632#85632

No to już wiemy że może pęknąć...


___________________________________________________________________
BEAUTY...POWER...SOUL...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Optyczny”