Pomóżcie !!! Spalanie 17 l przy spokojnej jeżdzie !!!

Awatar użytkownika
Alexs
Posty: 262
Rejestracja: 2005-03-20 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Alexs »

co do strzalow z tłumika to jesli one są nie wielkie i nie rozsadzają tlumika to moze to być całkiem normalne na gazie, w zależności od rodzaju tłumika, mi na poprzednim, mialam taką plaską końcówke DTM czy jakoś tak sie to zwie, strzelało strasznie teraz mam serie z II generacji i juz nie strzela.
Simones :arrow: jeśli kolega ma instalkę na srubę bez kompa to mu regulacje sondy nic nie dadza bo ona nie współpracuje z tą instalacją.
uważam,że jak przez zmianę miksera zaczą mniej palić to i tak dobrze nie ma co cudować , turbo swoje spalić musi, żadna wymiana parownika itp nie pomoże, tez sie na to dałam namówić kupiłam parownik a spalanie jak było tak i jest bez zmian
I like Mx-3

Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic
Gość

Post autor: Gość »

Sama zmiana reduktora oczywiscie ze nie, ale ja mowilem o BLOS-ie co moze sie wiazac z wymiana jesli jest w oplakanym stanie gdyz BLOS jest bardziej czuly na niedomagania parownika niz mixer. Jak nie dadza jak dadza wiadomo, ze nie bedzie mieszanka aktualizowana na biezaco podczas jazdy (stad chwilowe zapalanie sie CHECK ENGINE podczas jazdy np. przy stalej predkosci) ale obserwacja sygnalu lambdy na postoju daje jakis obraz tego jaka mieszanke mamy ustawiona na srubce, pokrec sobie nia i popatrz na miernik :D Jesli zrobisz to przy roznych obrotach to jest to chyba najlepszy sposob regulacji tzw. instalacji na srubke. Moze jeszcze inaczej ja mam wlasnie w ten sposob wyregulowana mieszanke (no nie liczac na wech :) tak tez mozna, ale potrzeba wprawnego nosa, zeby prawidlowo ocenic co wylatuje z rury - wprzypadku LPG w zasadzie powinna to byc sama para bez smrodku gazu, no nie wazne, bo i tak wole ten pierwszy bardziej humanitarny sposob) od prawie 2 lat nie mialem ani jednego strzalu, a kontrolka zapala sie srednio raz w tyg. i nie ma chyba mozliwosci zeby rzadziej. Dlatego niektorzy sie dziwia, ze nie mam klapy antywybuchowej w tak prymitywnej instalacji... nie potrzeba!!! :D
Awatar użytkownika
Lukas23
Posty: 118
Rejestracja: 2004-09-16 20:00
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Post autor: Lukas23 »

WIELKIE DZIĘKI !!!
Spróbuje jeszcze "coś" zrobić z tą instalacją bo jak narazie nic wielkiego nie zdziałałem !!!


Mixer musi miec odpowiednia srednice i pomaga podwojne dojscie czyli oprocz kompensacji (podcisnienia o ktorym mowila Alexs) i rurki z gazem, masz jeszcze jedna; tez z gazem, wpust do mixera jest po dwoch przeciwleglych bokach i tak ustawiony, zeby rurki konczyly sie w miejscach gdzie mamy 2 przepustniczki I i II (ktora to otwiera sie kiedy zalacza sie turbo)

A przy okazji ma może Ktoś taki mikser do sprzedania ????
Ford Probe I 92' 2.2 Gt
Awatar użytkownika
Alexs
Posty: 262
Rejestracja: 2005-03-20 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Alexs »

Simones pisze:Sama zmiana reduktora oczywiscie ze nie, ale ja mowilem o BLOS-ie co moze sie wiazac z wymiana jesli jest w oplakanym stanie gdyz BLOS jest bardziej czuly na niedomagania parownika niz mixer. Jak nie dadza jak dadza wiadomo, ze nie bedzie mieszanka aktualizowana na biezaco podczas jazdy (stad chwilowe zapalanie sie CHECK ENGINE podczas jazdy np. przy stalej predkosci) ale obserwacja sygnalu lambdy na postoju daje jakis obraz tego jaka mieszanke mamy ustawiona na srubce, pokrec sobie nia i popatrz na miernik :D Jesli zrobisz to przy roznych obrotach to jest to chyba najlepszy sposob regulacji tzw. instalacji na srubke. Moze jeszcze inaczej ja mam wlasnie w ten sposob wyregulowana mieszanke (no nie liczac na wech :) tak tez mozna, ale potrzeba wprawnego nosa, zeby prawidlowo ocenic co wylatuje z rury - wprzypadku LPG w zasadzie powinna to byc sama para bez smrodku gazu, no nie wazne, bo i tak wole ten pierwszy bardziej humanitarny sposob) od prawie 2 lat nie mialem ani jednego strzalu, a kontrolka zapala sie srednio raz w tyg. i nie ma chyba mozliwosci zeby rzadziej. Dlatego niektorzy sie dziwia, ze nie mam klapy antywybuchowej w tak prymitywnej instalacji... nie potrzeba!!! :D
ja w dalszym ciągu nie wiem czemu do instalki na śrube mieszasz sondę, przerabialam ten temat 300 razy i każdy twierdzi,ze sonda nie bierze w tym udzialu prócz Greyga...ktory to handluje tym i zalezy mu,zeby sprzedać, twierdzii on,ze sonda steruje zaplonem i byc musi nawet w prostej instalce, natomiast każdy gazol twierdzi,ze nie. Jesli jest instalka z kompem to sonda daje sygnaly do kompa o ubogiej lub zbyt bogatej miesznce i ten to reguluje, natomiast w moim przypadku nie potrzebna jest. Nie mam w ogole podpiętej lambdy, z gazem sie mi nic nie dzieje, mialam jeden strzal ale to ingerencja czlowieka byla a nie,ze samo buch.
Spalanie mam w trasie ok 9 litrów natommiast w mieście ok 14-15 zimą, dodam,ze nie mam turbo.
kolego Lukas, może Ci licznik przeklamuje, mój naprzyklad bardzo przeklamuje szczególnie na krótkich odcinkach, stąd zle wy,liczenia spalania.
I like Mx-3

Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic
Gość

Post autor: Gość »

Alexs pisze:(...)ja w dalszym ciągu nie wiem czemu do instalki na śrube mieszasz sondę(...)
Simones pisze:(...)obserwacja sygnalu lambdy na postoju daje jakis obraz tego jaka mieszanke mamy ustawiona na srubce, pokrec sobie nia i popatrz na miernik(...)
Czego nie rozumiesz, ja nic nie mieszam tylko uwazam, ze aby ustalic jaka mieszanke mamy ustawiona na srubce mozna posluzyc sie wskazaniami sondy lambda. To tak jakby czlowiek z miernikiem byl na chwile tym komputerkiem (moze w ten sposob). Myslisz, ze lambda odczytuje tylko wskazania spalania benzyny? Odczytywac i wysylac sygnal bedzie zawsze, dopoki bedzie sprawna, umieszczona w kolektorze, a silnik bedzie chodzil (pomijam kwestie osiagniecia wlasciwej temp.), a co juz z tym sygnalem sie stanie to zalezy czy mamy wlasnie kompa od gazu czy nie. Po drugie wskaz prosze gdzie napisalem, ze instalacja o ktorej mowimy wspolpracuje z lambda, bo ja nie wiem co mialoby z nia wspoldzialac mixer, reduktor czy moze butla??? :wink:

Lukas22 moge Ci zalatwic taki orginalny wloski mixer dedykowany do silnikow turbodoladowanych, taki sam ma zalozony Lisiu tyle, ze on ma jeszcze ten nieszczesny... komputer :) a BTW to z tego co wiem, to jest bardzo zadowolony z tego kompletu. Mozliwe, ze udaloby sie przerobic jakis inny mixer (tak jak to bylo w moim przypadku) bo orginal kosztuje chyba cos kolo 200 PLN. Choice is yours :?
Awatar użytkownika
Alexs
Posty: 262
Rejestracja: 2005-03-20 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Alexs »

Simones pisze: Czego nie rozumiesz, ja nic nie mieszam tylko uwazam, ze aby ustalic jaka mieszanke mamy ustawiona na srubce mozna posluzyc sie wskazaniami sondy lambda. To tak jakby czlowiek z miernikiem byl na chwile tym komputerkiem (moze w ten sposob). Myslisz, ze lambda odczytuje tylko wskazania spalania benzyny? Odczytywac i wysylac sygnal bedzie zawsze, dopoki bedzie sprawna, umieszczona w kolektorze, a silnik bedzie chodzil (pomijam kwestie osiagniecia wlasciwej temp.), a co juz z tym sygnalem sie stanie to zalezy czy mamy wlasnie kompa od gazu czy nie. Po drugie wskaz prosze gdzie napisalem, ze instalacja o ktorej mowimy wspolpracuje z lambda, bo ja nie wiem co mialoby z nia wspoldzialac mixer, reduktor czy moze butla??? :wink:
spoko, ogarniam, do pomiarów i regulacji we wlasnym zakresie domowym sposobem może sie i sonda przyda, ja reguluje bez tego sama, tak aby mial moc i mało palił a raz na jakiś czas jak się rozreguluje to jadę na pomiar do gazownika, ten ma sondę i ustawia wg parametrów jakie być powinny.
I like Mx-3

Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic
rick
Posty: 301
Rejestracja: 2003-03-17 14:50
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rick »

Simones pisze:Co do strzalow jeszcze, to u mnie tez strzela z wydechu jak odpuszcze gaz i toczy sie na biegu, ale ten piekny "ting, ting" jest odkad zalozylem sportowego racelanda (tlumik koncowy) i nie ma to nic wspolnego z regulacja gazu, zaplonem czy czyms takim, taki juz jego urok, a swoja droga sam sie zastanawiam czemu sam tlumik koncuwy spowodowal cos takiego, moze dlatego ze wylot za srodkowym jest duzo latwiejszy, bo po ostrej jezdzie, to tuz po zgaszeniu silnika jest jeszcze jedno "puch" :)
Praktycznie sam sobie odpowiedziałeś na pytanie- odprężyłeś wydech bez zmian w dolocie i prawdopodobnie masz efekt zasysania jeszcze nie spalonej mieszanki do wydechu, stad po jego rozgrzaniu nastepuje w nim własnie dopalanie i strzały (gdy był normalny wydech to nie miało prawa sie to zdarzyć i już - a jak zaradzić ?- ustawić nowy skład mieszanki + zmienic zapłon + pogrzebac w dolocie - ale i to moze nie pomóc ), pamietajmy, ze kazda ingerencja w układ zasilania czy wydechowy pociąga za soba daleko idące konsekwencje, o czym wielu z nas zapomina przy różnego rodzaju przeróbkach:)
ale to było takie tylko wtrącenie, dla przypomnienia.......
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

rick pisze: a jak zaradzić ?- ustawić nowy skład mieszanki + zmienic zapłon + pogrzebac w dolocie - ale i to moze nie pomóc ),.....
Jeszcze mogą być nieszczelne zawory wydechowe.
Gość

Post autor: Gość »

Zawory sa szczelne (to na pewno), a co do tych strzalow, to nie wiem czy myslimy o tych samych strzalach, w sumie ciezko to nazwac strzalami, ale jest cos takiego podobnego (tyle ze na mniejsza skale oczywiscie) jak w samochodach rally (np. N-grupowych czy nawet WRC) nie chodzi mi oczywiscie o to ze mam cos z nimi wspolnego, tylko jest to podobny dzwiek. Tak to zdecydowanie ma zwiazek z odprezonym wydechem, bo zaczal tak przecudnie pykac odkad jest tlumik sportowy. Wiecie takie charakterystyczne przy hamowaniu silnikiem "pyk pyk pyk pyk". Nie ruszam tego, koza aj lajk yt :wink:
Awatar użytkownika
Lukas23
Posty: 118
Rejestracja: 2004-09-16 20:00
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Post autor: Lukas23 »

Cześć !
Powiedzcie mi jeszcze jedno - czy drugi wlot gazu w mikserze ma aż tak duże znaczenie bo dzisiaj pojechałem do gazola i zdjeliśmy to kolanko gumowe i wlot gazu mam umieszczony na samym środku miksera więc gaz powinien trafiać jednakowo do obu przepustnic !!! Czy to pomoże rozwiązać problem szarpania na niskich obrotach po gwałtownym wciśnięciu gazu ??? Dodam że powyżej 2000 obr./min. nie ma żadnego szarpania i im więcej gazu odkręce na śrubie tym przy mniejszych obrotach zaczyna szarpać !!! Jak odkręce na max śrube to nawet przy 1200 obr./min. nie szarpie, ale pali pewnie koło 30 litrów, znowu jak zakręce śrube tak że pali w granicy 15 l to wogóle nie przyśpiesza (tylko szarpie) nawet przy 1800-2000 obr./min. !!! Czy właśnie drugi wlot gazu w mikserze ma spowodować to że przy zakręconej śrubie nie bedzie szarpał nawet przy 1200 obr./min. ????? Aha i jeszcze jedno - wie ktoś może jaka powinna być średnica wewnętrzna miksera do silnika 2.2 Turbo ??? Ja mam teraz 39-40 mm czy to odpowiednia ???

Z góry dzięki za odpowiedzi !!!
POZDRAWIAM !!!!
Ford Probe I 92' 2.2 Gt
Awatar użytkownika
Lukas23
Posty: 118
Rejestracja: 2004-09-16 20:00
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Post autor: Lukas23 »

No i nareszcie !!!

Po 1,5 roku walki z gazownikami udalo mi sie zlikwidować wszystkie problemy związane z instalacją lpg. Problem okazał się blachy - kompensacja nie w tym miejscu !!! Teraz zaczyna już normalnie przyśpieszać nawet na niskich obrotach, żadnego szarpania. I przez to teraz da się dobrze wyrególować instalację żeby normalnie palił bo wcześniej to musiałem mieć go sporo wykręconego żeby auto "jakoś" przyśpieszało na niskich obrotach !!! Bardzo wszystkim dziękuje za pomoc a w szczególności Kosie_ol i Lisiowi za zdjęcia bez nich nie doszedł bym przyczyny moich problemów !!!

Pozdrawiam !!!
Ford Probe I 92' 2.2 Gt
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

ciesze się że udało ci sie uporać z podtlenikem :wink: i sorki za zwłokę ze zdjęciami 8)
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG”