Oszukać czujnik ciśnienia turbiny?

Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Oszukać czujnik ciśnienia turbiny?

Post autor: skorik »

Nie znalazłem takiego zagadnienia na forum więc:
Koncepcja (dla zapaleńców którym za mało 12PSi):
Jeżeli komputer odcina zapłon powyżej jakiejś tam wartości ciśnienia doładowania to można by oszukać czujnik ciśnienia tak, aby komputer myślał, że ładuje np. 8 a tak w rzeczywistości powyżej 12.
Pytanie gdzie jest ten czujnik? bo samo oszukanie go nie byłoby już trudne.

I nie chodzi mi tu o rozważania czy turbina to wytrzyma itp. bo to już było...
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

ale oszukanie samego czujnika,może nie dać żadnego efektu
jeżeli komp dostanie informacje że ładuje np.8psi to nie da większej dawki paliwa i nic Ci po doładowaniu ponad 12 psi
Ktoś miał patent na odciecie paliwa...ale niech to on się wypowie
Pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Jeżeli odcięcie paliwa działałoby na zasadzie odłączania pompy paliwa to nie widzę żadnego problemu, ale domyślam się (bo nie wiem), że odcięcie paliwa następuje za pomocą wtrysków - a to już kupa :(
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

skorik pisze:Jeżeli odcięcie paliwa działałoby na zasadzie odłączania pompy paliwa to nie widzę żadnego problemu, ale domyślam się (bo nie wiem), że odcięcie paliwa następuje za pomocą wtrysków - a to już kupa :(
Zgadza się a oszukanie czujnika to nie problem bo jest za silnikiem od strony kokpitu ale jak nie da komp większej dawki paliwa to przepalisz garki.
Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

No dobra. A jeżeli ktoś ma sekwencyjny wtrysk gazu (tak jak ja :lol: ) to czy komp od gazu też odetnie wtryski gazowe? Chyba nie. Bo wtryski od paliwa wtedy nie działają, prawda? Wtryskami od gazu steruje komp. A czy nie można by takiego kompa wykorzystać do sterowania wtryskami od paliwa.

Trochę gubię się we własnych rozmyślaniach i pewnie się w niektórych sprawach mylę więc proszę o łagodny wymiar kary :lol:
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

NIestety nie bo do paliwa potrzebny jest dokładniejsza mapa, a te od gazu są że tak powiem "skąpe" :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

No i nikt nie potrafi tego przeskoczyć, żeby to obejść?

A te wtryskiwacze to przestają pracować od zbyt wysokich obrotów. A zakładając że czujnik ustawi się na granicy odcinania 12PSI to wtryski paliwa jeszcze będą działały chociaż w rzeczywistości turbina będzie dawała większe ciśnienie? Rozumiem tylko że będą podawały za mało paliwa. Więc może dać większe wtryski paliwa. ale bałagan się w moich rozmyślaniach robi..
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Ja wiem 8)

Prosze pisac na PW
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

a mi sie wydaje ze czujnik cisnienia doladowania ma tu znaczenie tylko przy odcieciu wtrysku paliwa na wtryskach tzn gdy osiagnie jakis tam prog to daje informacje do kompa zeby odcial paliwo - natomiast ilosc dawkowanego paliwa zalezy w tym przypadku wylacznie od przeplywomierza czy tez sondy lamda- mialem juz taki plan zeby rabnac zwezke na tym wezyku co idzie do czujnika tak zeby oszukac go o jakies 5 psi ale poki co mam jeszcze silniczek na dotarciu i ten plan musi troche poczekac -ale zachecam sprobowac -moze sie uda ;D-pozdroo
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Panowie
pelot
Alek
waluś
Bogdan9999
i inni

W sprawie instrukcji piszcie do Sqada na PW!!!
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Pozamiatane, można wyczyścić temat.

Kamil jak masz jakies uwagi to wal na PW.
PS. wszak pozamiatalem :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”