Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.
Dwa w jednym
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 2005-10-16 15:13
- Galeria: viewtopic.php?t=6634
Dwa w jednym
Witam
Wpadłem na pomysł aby podłączyć wskaźnik lpg (diodowy) z wskaźnikiem benzyny. Jeżeli bym jechał na benzynie wskazanie był by benzyny a na lpg wskazywał by ilość gazu w zbiorniku. Moje pytanie dotyczy tego gdzie szukać przewodów od wskaźnika i pompy w probe v6 a już najcudowniej by było jak by ktoś wiedział jakie są parametry w omach wskaźnika poziomu paliwa. Pomysł już mam tylko z tego co wiem to pompa ze wskaźnikiem jest w zbiorniku i aby go wyjąć trzeba zdemontować zbiornik.
Wpadłem na pomysł aby podłączyć wskaźnik lpg (diodowy) z wskaźnikiem benzyny. Jeżeli bym jechał na benzynie wskazanie był by benzyny a na lpg wskazywał by ilość gazu w zbiorniku. Moje pytanie dotyczy tego gdzie szukać przewodów od wskaźnika i pompy w probe v6 a już najcudowniej by było jak by ktoś wiedział jakie są parametry w omach wskaźnika poziomu paliwa. Pomysł już mam tylko z tego co wiem to pompa ze wskaźnikiem jest w zbiorniku i aby go wyjąć trzeba zdemontować zbiornik.
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Też o tym myślę, tylko inaczej wykonam. Zrobię to na przekaźniku sterowanym przez przełącznik gaz/benzyna. Na gazie podlączenie będzie szło do rezystora zamontowanego na wskaźniku w wielozaworze - będę miał liniowe wskazanie tak jak na benzynie. A przeróbka oryginalnej instalacji to tylko wypięcie jednego przewodu z wtyczki zestawu wskaźników i wpięcie tam przewodu z przekaźnika. Czekam tylko aż będzie cieplej.
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 2005-10-16 15:13
- Galeria: viewtopic.php?t=6634
Tylko trzeba wziąć pod uwagę kilka rzeczy.
Mianowicie czy czujnik w zbiorniku benzyny i lpg robi jako woltomierz czy omomierz a reszta to tylko skalibrowanie tego np potencjometrem wpiętym szeregowo a przekażnik w momencie przełączania z benzyny na lpg będzie zmieniał czujnik odczytujący z PB na LPG i odwrotnie.
Mianowicie czy czujnik w zbiorniku benzyny i lpg robi jako woltomierz czy omomierz a reszta to tylko skalibrowanie tego np potencjometrem wpiętym szeregowo a przekażnik w momencie przełączania z benzyny na lpg będzie zmieniał czujnik odczytujący z PB na LPG i odwrotnie.
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Mniej więcej i coś koło tego. W mojej karierze mechanika spotkałem się tylko ze zmianą oporności. Wskaźnik to właśnie woltomierz, a nadajnik poziomu paliwa w zbiorniku to rezystor. Jedyny problem to pociągnięcie kabelków, wyciągnięcie zegarów, wpięcie się w przełącznik i dobór odpowiedniego potencjometru. Reszta to tylko radocha z tego, że dziala :D
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 2005-10-16 15:13
- Galeria: viewtopic.php?t=6634
Myślę że prościej było by wpiąć się we wiązkę w okolicy zbiornika paliwa i pobawić się miernikiem do sprawdzenia zakrecu rezystora i dopasować wtedy czujnik lpg do instalacji wskażnika samochodowego. Myślę że jutro i w sobotę powalczę z tym a efekt może być ciekawy
/EDIT
Zakupiłem układ elektroniczny który ma mi pomóc w realizacji planu podłączenia tych wskaźników, pełną relacje zdam jak oczywiście przyjdzie paczka z układem i zajmę się montażem.
I dopisz tak przy okazji ktorym probkiem V6 jezdzisz - I czy II gen?
Proponuje umiescic to w twojej stopce.
/EDIT
Zakupiłem układ elektroniczny który ma mi pomóc w realizacji planu podłączenia tych wskaźników, pełną relacje zdam jak oczywiście przyjdzie paczka z układem i zajmę się montażem.
I dopisz tak przy okazji ktorym probkiem V6 jezdzisz - I czy II gen?
Proponuje umiescic to w twojej stopce.
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 2005-10-16 15:13
- Galeria: viewtopic.php?t=6634
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2006-03-10 20:49
- Samochód: Probe 2 2,5 94/95 (według VIN 94)
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Witam wszystkich serdecznie! Jestem tu jeszcze kompletnie zielony ale od tygodnia mam mojego ukochanego Probusia II 2,5 V24 94/95. Kupiłem go i miał LPG niestety niesekwencyjne , te najprostrze. Problem w tym ,że jak byłem wymieniać wszystkie filtry i olej to cos mi poruszyli (mam nadzieję ,że nie padł mi czujnik ilości gazu w zbiorniku) i chyba nie mam gdzies styku , bo jak jade na gazie to świeci mi dioda z gazu i rezerwa ( zielona i czerwona dioda) mimo ,że zbiornk jest pelny.Gdzie mam poszukać tych połączeń i co sprawdzić. Bardzo proszę o radę
Probe nie jest piękne ono jest ZJAWISKOWE
Ford Probe 2,5 V24 94/95
Ford Probe 2,5 V24 94/95
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
Przy zbiorniku masz wskaznik ktory pokazuje "ilosc gazu" do szkielka przymocowany jest kontaktron (to takie dwa cieniutkie druciki w szklanej rurce, do wskazowki zas przymocowany jest magnes.
Dziala to tak, ze gdy wraz ze zuzyciem gazu wskazowka zmienia swoje polozenie pokazujac mniejsza ilosc gazu, jej magnesik zbliza sie do kontaktronu co przez w/w magnes powoduje polaczenie sie tych cieniutkich drucikow w kontaktronie a tym samym zapala sie dioda informujaca o rezerwie.
Wystarczy bys odpowiednio przekrecil szkielko na tym zegarze i w ten sposob ustawisz sobie kiedy ma sie zapalac rezerwa.
Mozesz zrobic to np. w taki sposob:
- wyjezdzasz gaz do konca
- tankujesz za 20zł
- przekrecasz szkielko tak by zapalila sie dioda ( czyli pokaze ci rezerwe gazu)
- i tyle
Gdy potem zatankujesz do pelna dioda zgasnie a gdy ponownie sie zapali to bedziesz wiedzial ze masz w zbiorniku gazu za okolo 20zł. Pisze okoloponiewaz wskaznik rezerwy gazu nigdy nie jest az tak dokladny jak rezerwy paliwa.
Dziala to tak, ze gdy wraz ze zuzyciem gazu wskazowka zmienia swoje polozenie pokazujac mniejsza ilosc gazu, jej magnesik zbliza sie do kontaktronu co przez w/w magnes powoduje polaczenie sie tych cieniutkich drucikow w kontaktronie a tym samym zapala sie dioda informujaca o rezerwie.
Wystarczy bys odpowiednio przekrecil szkielko na tym zegarze i w ten sposob ustawisz sobie kiedy ma sie zapalac rezerwa.
Mozesz zrobic to np. w taki sposob:
- wyjezdzasz gaz do konca
- tankujesz za 20zł
- przekrecasz szkielko tak by zapalila sie dioda ( czyli pokaze ci rezerwe gazu)
- i tyle
Gdy potem zatankujesz do pelna dioda zgasnie a gdy ponownie sie zapali to bedziesz wiedzial ze masz w zbiorniku gazu za okolo 20zł. Pisze okoloponiewaz wskaznik rezerwy gazu nigdy nie jest az tak dokladny jak rezerwy paliwa.
Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
nie wiem jak w dwójkach ale jedynki nie są takie hop siup.
poziom paliwa owszem jest podawany przez zmienną rezystancję ale nie wiem dlaczego jak podłączałem próbnik w ten układ(kiedy montowałem trip komputer) to żarówka migała, rzadziej kiedy było pusto w zbiorniku a częściej kiey był pełny.... (ewentualnie na odwrót)
Więc drodzy jarząbkowie, żyszę szczęścia, bedzie trochę trudniej podpiąć lpg pod nasz wskaźnik.
HOWGH!
PS. Sorki, że tak psuje tutaj wam marzenia
życie...
poziom paliwa owszem jest podawany przez zmienną rezystancję ale nie wiem dlaczego jak podłączałem próbnik w ten układ(kiedy montowałem trip komputer) to żarówka migała, rzadziej kiedy było pusto w zbiorniku a częściej kiey był pełny.... (ewentualnie na odwrót)
Więc drodzy jarząbkowie, żyszę szczęścia, bedzie trochę trudniej podpiąć lpg pod nasz wskaźnik.
HOWGH!
PS. Sorki, że tak psuje tutaj wam marzenia
życie...