Wpływ wiekszej felgi i szerszej opony na osiągi samochodu
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
Odświeżając temat. Założyłem dzisiaj letnie gumy. Ale miałem możliwość założyć na chwilę sportowe z Mazdy 929 HD. Felgi to mazdowskie 17'', szerokość 8.5'' ET=42. Opony to Avon 225/45/17. Założyłem zrobiłem 2km i nie chciałem ich oddać. Chyba skuszę się na takie gdzieś może w lipcu. Narazie śmigają w 929.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
Moglbys rozwinac? Bo ja wlasnie myslalem o zmniejszeniu szerokosci zeby zyskac na przyspieszeniu. Co o tym sadzicie? Chodzi o IIgen GT. Wiem, mowi sie ze 225 to minimum dla tej wersji ale tak chociaz 215? Albo moze nawet 205 gdyby to byly np. GoodYear F1? Gdzies czytalem ze zmiana ze 175 na 195 oslabila czas 0-100 o sekunde (autko ~100KM). To pewnie i w druga strone by zadzialalo...zenith839 pisze:(...) Opony to Avon 225/45/17. Założyłem zrobiłem 2km i nie chciałem ich oddać.(...)
EDIT: Dla wyjasnienia - u mnie probek jest dopiero w planach, ale bardzo realnych.
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
wiem wiem 8.5 są szerokie ale nie wystają gdyby były odrobinę większe to wtedy byłby problem i w probku i w maździe. Ja aluski zimowe ściągnąłem i założyłem aluski na lato. Oponki też letnie i dzisiaj uratowały mojego probka przed seicentem które miało zaparowane szyby i chyba mnie nie zobaczyło.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
- Lukask
- Posty: 1980
- Rejestracja: 2005-10-14 14:09
- Samochód: Bardzo szybki :P
- Galeria: viewtopic.php?t=6860
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
A ja odświeżam pytanie czy w 2 GT zmiana z 225 na 205 coś da ?Czyli czy lepiej zacznie się zbierać i czy odczuję sie różnicę w spalaniu i po trzecie czy da sie tym wogóle ostrzej ruszać ??Albo może zrobić tak że na przód 225 a na tył 205 !Tylko co wtedy z tym tyłem bo on uciekać lubi jak jest ślisko czy nie będzie to niebezpieczna zmiana ?
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
Ja mam zimówki 195/65/R15. Na mokrym jako tako, choć przy ostrzejszym starcie przód skacze niemiłosiernie (skuteczność amorów w okolicach 75-80%)a na suchym zostawia nie potrzebnie bieżnik na asfalcie Pozatym szerokie auto, szeroki rozstaw kół i na suchych zakrętach mam wrażenie że opona ucieka mi z felgi(w końcu balon 65). Moim zdaniem powinieneś zostawić fabrykę na lato, tzn. 225/50 R16. Jak zapodasz na tył węższe oponki to poza utratą przyczepności nic nie zyskasz. A i śmiesznie będzie to wyglądało, zwłaszcza w Probe(szeroki tyłeczek a'la J.Lo )lukask pisze:A ja odświeżam pytanie czy w 2 GT zmiana z 225 na 205 coś da ?Czyli czy lepiej zacznie się zbierać i czy odczuję sie różnicę w spalaniu i po trzecie czy da sie tym wogóle ostrzej ruszać ??Albo może zrobić tak że na przód 225 a na tył 205 !Tylko co wtedy z tym tyłem bo on uciekać lubi jak jest ślisko czy nie będzie to niebezpieczna zmiana ?
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth...
Young men - enjoy with Your youth...
- Lukask
- Posty: 1980
- Rejestracja: 2005-10-14 14:09
- Samochód: Bardzo szybki :P
- Galeria: viewtopic.php?t=6860
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
- Sebastian
- Posty: 967
- Rejestracja: 2005-09-12 16:14
- Galeria: viewtopic.php?t=8692
- Lokalizacja: Berlin
http://www.ford-probe-driver.de/set_tec ... chung.html
to strona gdzie oblicza osiagi auta biorac pod uwage jak ma fele.
w gornej czesci podajecie jaka fela i opona, w dolnej TYP AUSWÄHLEN wybieracie typ auta.
w diagramie pokazuje jak predkosc przy jakich obrotacz.zeby rozpoczol proces wciskacie BERECHNEN.
pozdr
to strona gdzie oblicza osiagi auta biorac pod uwage jak ma fele.
w gornej czesci podajecie jaka fela i opona, w dolnej TYP AUSWÄHLEN wybieracie typ auta.
w diagramie pokazuje jak predkosc przy jakich obrotacz.zeby rozpoczol proces wciskacie BERECHNEN.
pozdr
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
ja mam teraz oponki 215/45 i 8calowe felgi i do rantu jeszcze daleko...żeby wystawał.Drzymek pisze:Potwierdzam, ja mam felę 8,5cala i oponki: absolutne minimum to 235 (przy mniejszych rant felgi wystawał).
Tylko że przy szerokich gumach, to trzeba zwiększać moc auta, bo osiągi spadają (ale przyczepność się duuużo polepsza).
Chyba że masz na myśli opony bez rantu ochronnego...
Prawde mówiąc to zmiana z 235 na węższe 215 wiele nie dała w na naszych drogach...koleiny to w dalszym ciągu moj wróg....!!!!
EDIT:
a co do osiągów..hmm nie którzy pamietają moje oponki zimowe
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
WOWSEBEK...The Dark Driver pisze:http://www.ford-probe-driver.de/set_tec ... chung.html
pozdr
To na moich oponach Probek poleciałby ponad 230km/h
BEAUTY...POWER...SOUL...
Ale czy tu brane sa pod uwage opory toczenia wynikajace z szerokosci opony? Bo wyglada jakby to bylo tylko rozbudowanie przelicznika rozmiarów http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
[color=blue]W zablokowanym właśnie nowym wątku[/color] Probiacz2000 pisze:Witam.
Kupilem do swojego probe nowe felgi z oponami, ktorych jeszcze nie moge niestety zalozyc przez ten atak zimy... ;] i sie tak zastanawiam jak wczesniej mialem standardowe 205/55/R15, a teraz 225/45/ZR17 czy to bardzo wplynie na osiagi auta i spalanie ? jakie macie doswiadczenia z tym ?
Pozdrawiam
luki55 pisze:na pewno odczujesz spadek mocy i zmulenie wzrośnie też troche spalanie =opory toczenia ale za to auto zyska na wyglądzie:)
radek1 pisze:Wygląd napewno lepszy ale jazda dużo gorsza.Ja zrezygnowałem z tak szerokich opon ponieważ w koleinach naszych pięknych dróg kierownicę musiałem mocno trzymać, przy wyprzedzaniu tak nosiło że strach w oczach.Co do mocy traconej przez opony to chyba nawet nie odczujesz.Mam nadzieje że u ciebie są leprze drogi.
Qki G pisze:JAkie felgi kupiłeś??
darel pisze:Pomiędzy 205 a 225 różnica w oporach toczenia nie powinna być aż taka dramatyczna. Przynajmniej tak mi się wydaje.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
-
- Posty: 256
- Rejestracja: 2006-02-07 22:22
czytalem temat i jest duzo pytan na temat osiagow przy zmniejszeniu szerokosci opony... latem zniszczylem (na krawezniku) przednia opone 205/60/R15 standardowa jaka siedziala w probe. Musialem tymczasowo zalozyc opony na przod 185/50/R15 auto wygladalo oczywiscie smiesznie, a z przodu wygladalo jakbym sporo obnizyl zawieszenie... ;], ale jesli chodzi o osiagi to auto mialo przyspieszenie jakby z 30 koni mu dodalo, odczowalne na kazdym biegu, biegi byly tez duzo krotsze, a i na trzecim biegu czasem mielilo kolami... ;] ale z przyspieszeniem tez ZNACZNIE wzroslo spalanie, bo auto zawsze jezdzilo na wyzszych obrotach. Takie oponki sa dobre na jakies "scinki" na 400m, ale do codziennej jazdy bym nie polecal...
PS.
co oznacza ZR przy rozmiarze felgi np. 225/45/ZR17 ???
PS.
co oznacza ZR przy rozmiarze felgi np. 225/45/ZR17 ???
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
ZR oznacza oponę radialną o indeksie prędkości ponad 240km/h.
Stosowany oprócz (czasem zamiast) literowych oznaczeń prędkości na końcu (po nośności), czyli U=200[km/h], H=210, V=240, W=270, Y=300.
Oryginalnie V oznaczało ponad 210km/h, bo nie wydawało się potrzebne dalsze dzielenie opon "najwyższej klasy". A potem wszystko jeszcze przyspieszyło. Niekiedy producenci nie podają indeksu nośności i te 2 litery przed rozmiarem oznaczają wtedy prędkość - SR: 180, HR: 210, VR: >210, ZR: >240.
Stosowany oprócz (czasem zamiast) literowych oznaczeń prędkości na końcu (po nośności), czyli U=200[km/h], H=210, V=240, W=270, Y=300.
Oryginalnie V oznaczało ponad 210km/h, bo nie wydawało się potrzebne dalsze dzielenie opon "najwyższej klasy". A potem wszystko jeszcze przyspieszyło. Niekiedy producenci nie podają indeksu nośności i te 2 litery przed rozmiarem oznaczają wtedy prędkość - SR: 180, HR: 210, VR: >210, ZR: >240.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- darel
- Posty: 663
- Rejestracja: 2004-11-11 19:25
- Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
- Galeria: viewtopic.php?t=5509
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
W zasadzie taki efekt jak opisałeś mnie nie dziwi. Jeżeli założyłeś oponę o takim samym rozmiarze ale mniejszym profilu to zmniejszyła się średnica co przekłada się na mniejszą prędkość przy określonej ilości obrotów koła (jedziesz wolniej niż na oponach o profilu 60 i żeby przejechać taki sam dystans musisz wykonać więcej obrotów koła co zwiększa spalanie). Zwiększa się natomiast moment obrotowy stąd wrażenie większego "kopa". Efektów o jakich pisałeś nie wiązałbym tak bardzo ze zmniejszeniem szerokości opony a raczej ze zmniejszeniem średnicyProbiacz2000 pisze:clatem zniszczylem (na krawezniku) przednia opone 205/60/R15 standardowa jaka siedziala w probe. Musialem tymczasowo zalozyc opony na przod 185/50/R15 auto wygladalo oczywiscie smiesznie, a z przodu wygladalo jakbym sporo obnizyl zawieszenie... ;], ale jesli chodzi o osiagi to auto mialo przyspieszenie jakby z 30 koni mu dodalo, odczowalne na kazdym biegu, biegi byly tez duzo krotsze, a i na trzecim biegu czasem mielilo kolami... ;] ale z przyspieszeniem tez ZNACZNIE wzroslo spalanie, bo auto zawsze jezdzilo na wyzszych obrotach. Takie oponki sa dobre na jakies "scinki" na 400m, ale do codziennej jazdy bym nie polecal...
EDIT: Wyszło mi, że różnica w średnicy w takiej konfiguracji wynosi 61mm Dało się w ogóle na tym jeździć
BTW tutaj masz kalkulator żeby na przyszłość było wiadomo jakie zamienniki stosować.
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Audi A6 C7 3.0 TDI
- Pluto
- Posty: 597
- Rejestracja: 2006-04-23 17:57
- Galeria: viewtopic.php?t=11609
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 256
- Rejestracja: 2006-02-07 22:22
Pluto bedzie szedl jak burza, ale kosmetyka to ci sie napewno nie poprawi... Moj probe na tych 185/50/R15 tak wygladal:
http://i7.tinypic.com/2rdydg2.jpg
Zdjęcie zostało usunięte z forum jako obrazek.
Chciałbym przypomnieć, że fotki zamieszczane w postach nie mogą przekraczać wielkości 800x600.
Najchętniej jednak widziane są miniaturki. Więcej info w słowie wstępnym do Galerii.
Voodoo
http://i7.tinypic.com/2rdydg2.jpg
Zdjęcie zostało usunięte z forum jako obrazek.
Chciałbym przypomnieć, że fotki zamieszczane w postach nie mogą przekraczać wielkości 800x600.
Najchętniej jednak widziane są miniaturki. Więcej info w słowie wstępnym do Galerii.
Voodoo
- Pluto
- Posty: 597
- Rejestracja: 2006-04-23 17:57
- Galeria: viewtopic.php?t=11609
- Lokalizacja: Ostrołęka
Jakies male ladne aluski i przud na krotkie sprezyny i bedzie ok. O wyglad sie nie przejmuje tak bardzo jesli przyspieszenie sie poprawi.
Ostatnio zmieniony 2007-02-01 22:15 przez Pluto, łącznie zmieniany 1 raz.
I love Skyline
-
- Posty: 256
- Rejestracja: 2006-02-07 22:22