Strona 5 z 14

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

: 2009-08-19 18:13
autor: kocurro
jeżeli to będzie aparat zapłonowy to może ktoś pożyczy???????????????? a jeżeli nie? w sobotę będę wiedział bo do mojego auta mam 200km.

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

: 2009-08-20 17:26
autor: wujeksex
Napisz jaki masz aparat zapłonowy, a ja postaram się wytłumaczyć Ci jak co sprawdzić i jak rozwiązać problem.

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

: 2009-08-21 15:22
autor: kocurro
ok napiszę ale dopiero jutro bo teraz jestem w gdańsku a auto stoi w bartoszycach. dzisiaj w nocy będę jechał pociągiem do domu więc jutro dam znać. może podaj mi twój nr. tel. to będzie łatwiej

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

: 2009-08-21 16:20
autor: wujeksex
661739282 Do 11 będę w domu więc dzwoń.
Już poprawiłem. Sorki za pomyłkę

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

: 2009-08-21 16:41
autor: kocurro
czy w numerze nie brakuje jednej cyfry??? a jeżeli to stacjonarny to podaj jeszcze kierunkowy

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

: 2009-09-10 10:14
autor: Sam
Witam odświeżam temat chociaz mój problem jest troszkę inny - samochód mi szarpie pśtyka kicha,strzela filtr nie wchodzi na obroty i gaśnie ;/ no wiec wymieniłem świece kable nic nie dało wymieniłem kopułkę i palec dalej to samo. Naczytałem się o modułach wadliwych wiec zrobiłem moduł według schematu po przejechaniu 20 km znów zaczął czarować. i teraz najśmieszniejsze = kupiłem cewkę zapłonową nową bo była popękana. i teraz wcale nie ma iskry ;/ i nie gada - powiedzcie mi ktoś jak sprawdzić cewkę - no dostałem nową w folii i nie pali na niej ;/ już nic nie kumam. pomocy pozdrawiam

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

: 2009-10-10 00:59
autor: Xp
.

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

: 2009-10-10 01:38
autor: wujeksex
Sam pisze:samochód mi szarpie pśtyka kicha,sczela w filtr nie wchodzi na obroty i gaśnie[...]
W czarnym też tak miałem. Obstawiam, że to przepływomierz (u mnie był uwalony), lub niewłaściwy kąt zapłonu (chyba za duży).
Uszkodzony przepływomierz powoduje, że PCM nie wie ile powietrza wpada do silnika i podaje niewłaściwe ilości paliwa.
Jednak obstawiam opcję drugą: zbyt duży kąt zapłonu. Wnioskuję po strzałach w filtr powietrza, a i zgadzało by się z moim przypadkiem: na LPG śmiga wypas, na benzynce zdycha.
LPG jest mniej kaloryczne, więc kąt zapłonu powinien być troszeczkę większy (poprawić proszę jak źle prawię). Widocznie u mnie ktoś przesadził.
Sam pisze:[...]kupiłem cewkę zapłonową nową bo była popękana. i teraz wcale nie ma iskry ;/ i nie gada - powiedzcie mi ktoś jak sprawdzić cewkę - no dostałem nową w folii i nie pali na niej ;/ już nic nie kumam. pomocy pozdrawiam
Rezystancja uzwojenia pierwotnego powinna być na poziomie paru omów (chyba 2), rezystancja wtórnego kilka kilo omów(nie mam pojęcia ile dokładnie).
A najprościej będzie sprawdzić ją w praktyce.
Sposób 1: Bezpośrednio z aku podłączasz + do cewki, palcem dotykasz pinu, z którego idzie HV na świece, minusem z aku dotykasz drugiego końca uzwojenia pierwotnego cewki i w chwili jak odłączysz minus od cewki powinno bardzo mocno "kopnąć" (nie polecam tego sposobu :twisted: ).
Sposób 2: To samo co wyżej, tylko zamiast palca podłącz świecę na przewodzie, która będzie leżeć gdzieś na silniku.

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

: 2009-10-10 12:16
autor: Sam
Dzięki za odpowiedz troszeczkę już za późno bo rozwiązałem problem aczkolwiek trochę racji miałeś mianowicie na pewno był kąt wyprzedzenia zapłonu źle. Ale co do cewki przewertowałem wszystkie schematy jakie miałem i znalazłem coś takiego.
Obrazek
Zgodnie z tym schematem w cewce jest jakiś rezystor nie mam pojęcia po co :D ale jest :)
Zacząłem mierzyć miernikiem stara i nową cewkę
Obrazek
Jak widać i jak wiadomo są w niej 3 piny i wyjście do kopułki, miedzy dwoma jest uzwojenie pierwotne oba uzwojenia połączone są ze sobą. Więc jeden pin jest wspólny dla obu uzwojeń uzwojenie wtórne wiec jest miedzy wspólnym pinem a wyjściem do kopułki. Jak widać na schemacie rezystor jest podłączony do uzwojenia pierwotnego. Tak jak pisałem pomierzyłem miernikiem co się dało i tak wyszło mi mniej więcej:
Nowa Stara
pierwotne 1ohm 1ohm
wtórne 23kohm 15kohm
rezystor 0ohm 1kohm ( a tak na marginesie dodam że mimo iż cewka będzie miała dobre rezystancje nie znaczy to wcale że jest dobra mimo wszystko może mieć przebicia tak jak moja. )
No cóż próbowałem dojść do czego jest ten rezystor ale dalej nie wiem ;/ (jak ktoś wie to chętnie bym się dowiedział) Wyczytałem gdzieś jedynie że uzwojenie wtórne z czasem zmniejsza swoją oporność. Co za tym idzie iskra jest słabsza i takie tam. Na wszelki wypadek sprawdziłem właśnie takim sposobem jak pisałeś podłączyłem pod prostownik i zamiast świecy czy palca użyłem neonówki. obie działały :)
No wiec jako że cewka nowa musiała by jechać do wawy ;/ pocztą a potem do mnie wracać i czekałbym zaś z miesiąc podłączyłem na krótko rezystor 1kohm i do od tamtej pory zaczął palić.
Po wymianie cewki silnik zaczął normalnie pracować wkręcał się na obroty nie przerywał nie wariował. No może nie do końca bo spalał stukowo wiec tak jak dobrze zauważyłeś ustawiłem kont wyprzedzenia zapłonu i wszystko jest ok.

Przypuszczam że powodem była właśnie cewka była popękana no i stara po prostu miała gdzieś przebicia i żeby jako tako chodził ktoś przestawił zapłon.
Napisałem to wszystko dla potomnych bo w sumie nie ma na temat cewki nigdzie dokładnych informacji a przynajmniej nie widziałem takich. POzdro

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

: 2009-10-10 17:45
autor: wazir
O taka podpowiedz to robota! :D Może nie do końca zwięźle ale zrozumiale... ja mam ze swoim PROBE problem i to może mi dużo pomóc co napisałeś. :idea: Z mojej strony wielkie dzieki i pozdrawiam :!:

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

: 2009-10-10 17:53
autor: Sam
Nie ma za co ja zanim do tego doszedłem to tak jak pisałem kilka postów wyżej :D wymieniłem pół zapłonu a on dalej nie chciał chodzić ;) do tego wszystkiego na początku miałem zatkany egr ;D i zasyfiona przepustnice ;) po wyczyszczeniu obu naprawiłem zapłon no i da się jeździć. Jeszcze chyba mam źle wyregulowany tps ale kiedyś dam rade ;)

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

: 2009-10-10 19:45
autor: wujeksex
Nie dam sobie ręki uciąć, ale wydaje mi się, że ten rezystor jest na pinie, który idzie na obrotomierz.
Jedno jest pewne: ma on ograniczać prąd :D

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

: 2009-10-11 14:37
autor: Sam
no to nie wiem ale bez niego nie zapala ;/ z tego co na schematach znalazłem to faktycznie obrotomierz ale do pcm tez wchodzi .

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

: 2009-10-11 17:45
autor: Xp
Witam.
Pisze w imieniu mojego znajomego.Mianowice ma problem z iskra w swoim probku V6 . mial zamontowany modul zewnetrzny ,ale sie stopil bo byl w zlym miejscu ulokowany. kupil uzywany modul,ale dalej brak iskry ,pewnie jest ten modul zepsuty.nie ma od kogo zrbic podmianki zeby go sprawdzic. powiedzcie mi jak ktos wie, czy jak taki modul zewnetrzny sie stopil to mogl cos innego uszkodzic? cewka jest dobra bo sprawdzal ja elektromechanik jakims urzadzeniem. szkoda kupowac kolejnego modulu oryginalnego czy tez zewnetrznego. a czy jak modul(aparat) jest uszkodzony to po podlaczeniu modulu zewnetrznego bedzie iskra?

pozdrawiam/Rafal

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

: 2009-10-11 18:00
autor: Sam
Po pierwsze co to był za moduł ? ten co się stopił. Po drugie co do modułów najlepiej jest zrobić zewnętrzny samemu koszt 15-20zł i trochę cierpliwości, może z tą różnicą że na probe.net piszą żeby wszystkie elementy zalać klejem na gorąco - ja tak zrobiłem i też mi się rozpuścił ten klej. Teraz zastosowałem poxipol i nie ma z nim problemów. Jeśli podłączysz zewnętrzny moduł ale jest coś jeszcze zepsute to nie będzie iskry. Proponowałbym od sprawdzenia czy dochodzą napięcia na wtyczki (nie chce mi się szukać ale pamiętam ze w którymś temacie pisali gdzie powinny być napięciowe przewody i w ogolę opisy wszystkich przewodów co wchodzą do aparatu wiec musisz szukać)

Re: POMOCY...poważny problem

: 2009-11-01 11:21
autor: tajwan
mam podobny problem z iskra zrobiłem ten zastępczy moduł ale nic nie dało sprawdziłem uzwojenie wtórne i pokazuje mi ze jest przerwa to znaczy ze cewka jest do wymiany??

Re: POMOCY...poważny problem

: 2009-11-01 11:58
autor: Maciucha
Jeżeli na którymkolwiek uzwojeniu masz przerwę to cewka jest do wymiany. Tylko sprawdź dokładnie, bo wtórne ma b.dużą rezystancję.

Re: POMOCY...poważny problem

: 2009-11-01 16:18
autor: Sam
Masz tutaj jest dokładnie opisane co i jak z cewką ;) jak pomierzyć co powinno być itd
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 50#p248950
pozdro

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

: 2009-11-04 20:28
autor: Xp
daleje ten sam problem...

Panowie (i Panie:) iskra na cewce jest a na swiecach nie ma . jakies sugestie?

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

: 2009-11-04 20:33
autor: Mardok
Ja dałem do regeneracji swój aparat bo już sił nie miałem na ten cały cyrk a jeszcze jakbym miał zrobić sobie moduł zewnętrzny to bym się chyba popłakał xD na allegro się ogłaszają 2 ekipy, płacisz 200 zł i masz "sprawny" aparat i do tego 2 lata gwarancji na te elementy, które robili, tak więc czy jest sens męczyć się i zamartwiać? Inna sprawa, że odebrałem wczoraj aparat i dzisiaj mi znowu się z...dupił ale oddałem do reklamacji i mam nadzieję, że tym razem nie spartolą sprawy ^^

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

: 2009-11-04 20:50
autor: Xp
tylko ze w tym problem ze te probe mialo aparat zwenetrzny ale sie stopil. kolega kupil oryginalna uzywke ,po zalozeniu nie dzialal. jego elektromechanik poprzestawial kąt zaplonu ( jaki ma byc ten kąt?) i jak ten kąt zaplonu jest w dowolnum ustawieniu to powinien dawac chocby jak najmniejsza iskre? bo jego mechanik twierdzi ze tak.
i kolejne pytanie. czy jak sie stopil te modul zewnetrzny to mogły powstac jakies inne ,poboczne usterki ? (typu ze np cos sie zjaralo:))

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

: 2009-11-04 20:57
autor: wujeksex
Xp pisze:daleje ten sam problem...

Panowie (i Panie:) iskra na cewce jest a na swiecach nie ma . jakies sugestie?
Jak iskra jest na cewce a na świecach nie to powód może być tylko jeden: coś nie halo z rozdzielaczem(paluch lub styki zaśniedziałe).
Chyba, że aparat jest tak przekręcony, że w momencie kiedy iskra jest na paluchu, ten akurat znajduje się w położeniu między stykami.

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

: 2009-11-04 20:59
autor: Xp
czyli kopulka i palec do wymiany ??

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

: 2009-11-04 21:11
autor: wujeksex
Bardzo możliwe. Rozkręć i sprawdź w jakim są stanie. Jak zaśniedziałe to przeczyść papierem ściernym 400 i sprawdź czy jest jakiś efekt.

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

: 2009-11-10 11:05
autor: mikesznowaruda
Witam,
jak wiekszosc osób mam problemik z iskra. Otuz zamontowalem sekwencje w moim 2,5 V6 zatankowalem do pelna przejechalem na gazie jakies 3 km i samochodzik zgasł. myslalem ze gaz odciol dopływ paliwa zarowno gazu jak i benzyny ale nie paliwo idzie iskry niema zaciaglkem probka do gazownika mordercy okazalo sie ze gaz nic nie popsul wiec co? sprawdzil czy jest prad w cewce i jest wiec cewka odpada samochud kreci iskry niema??? wie ktos co to moze byc, uslyszalem podpowiedz od mechanika amatora ze moze byc to czujnik polozenia walu, jak mam to sprawdzic zeby miec pewnosc co to moze byc w gre nie wchodza ania swiece ani przewody samochud zgasł nagle podczas jazdy.
Moje pytania brzmią??

1. co sprawdzic aby zdiagnozowac czy czujnik polozeniawału faktycznie ma wpływ na iskre w swiecach?
2. co moze byc przyczyna braku iskry wykluczajac swiece przewody i cewke?
3 czy podłaczenie do komputera postawi diagnoze braku iskry na swiecach?

Prosze o jakiekolwiek wskazówki, bo nie mam juz sil do modelow z pod hasła "probe" najpier gen. I dala mi popalic a teraz gen. II zaczyna bawic sie ze mna w dokuczanie,
dziekuje za wszelkie informacje Pozdrawiam :1111_bye: