Strona 5 z 9

: 2008-06-09 16:09
autor: pawelvr
1. Nie chce zalozyc diesla
2.Silnik mam sprawny (padla elektryka)
3. Jestem mechanikiem i wiem co dobre dla silnika a co zle wiec prosze mi przestac ciagle wmawiac ze o niego nie dbalem
4. przed probe mialem MERCEDESA a teraz kupilem FORDA (bez komentarza)
5. Jak to sie mowi OPEL i FORD .........................

: 2008-06-09 16:14
autor: Astro
To może zamiast zmieniać silnik i narzekać na źle zrobioną robotę przez firmę FORD czas poszukać jakiegoś elektromechanika?

: 2008-06-09 16:15
autor: OLEY
Zaraz, bo tu nastąpiła jakaś pomyłka, jeżeli chodzi o silnik, toż to jest czysta Mazda, a nie żaden Ford. :D

A może jako mechanik wypowiesz się na temat japońskich silników?

: 2008-06-09 16:16
autor: qbass
Kolego, skoro jesteś mechanikiem, to po co pytasz takich żółtodziobów jaki silnik włożyć?

Może napisz co DOKŁADNIE psuje się w tym aucie?

Aha, ja jestem zdania, że Mercedes to złom. Kolegi znajomego wujek miał i mu się psuł :roll:

: 2008-06-09 16:21
autor: HellHound
To wybacz ale dupa z Ciebie a nie mechanik, bo jeździsz Mazdą ze znaczkiem Forda, a nie Fordem. Wszystkie podzespoły wraz z silnikiem są Mazdy. I skąd pomysł że 8v jest mniej awaryjne? Jak dbasz o silniczek(widać jednak nie umiesz) to i 16v długo pojeździsz. PS u mnie w rodzinie są i były same Fordy i jakoś nigdy żaden się nie popsuł. No ale nie każda morda pasuje do Forda.Pozdrawiam Cię i Powodzenia

: 2008-06-09 16:21
autor: Ambrozy
Witam,
Kolego pamiętaj, że NIE KAŻDA MORDA PASUJE DO FORDA :wink:

A co do silnika, to jest chodzący 8) dowód, że idealnie pasuje ten od Audi 4,2 Quatro :D

Pzdr!.
P.

: 2008-06-09 16:23
autor: OLEY
qbass pisze:Może napisz co DOKŁADNIE psuje się w tym aucie?
:arrow: Zgasł i nie odpali

: 2008-06-09 16:25
autor: pawelvr
Wiec mowie jako mechanik: silniki mazdy sa nie do zajechania auto potrafi sie rozpasc a silnik dalej lata, ale te auta nie sa skladane przez mazde tylko forda o to mi chodzilo. Mam to auto 1 miesiac i wsadzilem w nie duzo pieniedzy i ciagle nie chodzi (zgaslo i nie zapali). mechanicy roskladaja rece jak i elektromechanicy. Klubowicze tez nie raczyli mi pomoc tylko wywalali moje posty. Pomoc uzyskalem tylko od S_H_A_D_O_W za co bardzo jestem wdzieczny. Wiec sami powiedzcie co mi zostaje oprucz zmiany silnika? Skoro nikt sobie z nim nie moze poradzic.

: 2008-06-09 16:28
autor: Ambrozy
Sorry, ale wciskałeś sprzęgło?? Gdzieś czytałem o podobnym problemie.

Pzdr!
P.

: 2008-06-09 16:31
autor: Kocureq
ASO Forda lub Mazdy też sobie nie poradziło? Czy jednak za drogo i lepiej się zżymać, że klub nie daje ci za darmo serwisu?

Jeśli ktoś ci wywalił temat, to przeczytałeś dlaczego i zastosowałeś się do porad, czy uznałeś że ciebie zasady nie dotyczą, bo jesteś super mechanikiem?

Kody błędów sprawdziłeś? Układ zapłonowy sprawdziłeś?

: 2008-06-09 16:37
autor: pawelvr
Myslalem ze klub jest po to zeby sobie wzajemnie pomagac. Co z silnikiem? nie wiem, wszystko wyglada ze ok a odpalic nie chce.

<b title="Zapraszam do lektury. Robert">Chcesz dopisać coś pod własnym postem? Przeczytaj :arrow: Kilka porad dla nowego użytkownika !
Robert
</b>

<p disabled="on">Jechalem ok 80km i wcislem hamulec zeby zwolnic (nie wcisnolem sprzegla), dodaje gazu auto przerywa i na koncu nastepuje wystrzal gazu w kolektor i koniec jazdy, juz wiecej nie zapalil. Sprawdzilem rozrzad, wszystkie wezyki czy nie lapie lewego powietrza, sprezanie, zaplon i wiele, wiele, innych rzeczy. Myslalem ze to moze modul i zrobilem zewnetrzny i nic. Iskra jest, paliwo podaje,sprezanie ok, rozrzad ok, zaplon ok a auto za .......... nie zapali.
ps. komp nie widzi zadnych bledow.
</p>

: 2008-06-09 17:12
autor: crupek
Ja stawiam w ciemno że moduł :D już nawet nie pytam o rocznik ale na bank 93/94. :P

Najpierw Ci gasł, i odpalał => padający moduł
Potem całkiem nie chciał odpalić. wszystko działało rozrusznik kręcił aż do rozładowania akumulatora => padł moduł
10zł + 10 minut roboty
Od strony osłony rozrządu masz kostkę, kostka ta jest od czujnika położenia wału. Sprawdź ją przeczyść. To też jest częsta przyczyna! Ewentualnie sprawdź jeszcze czujnik położenia wału.

: 2008-06-09 17:14
autor: pawelvr
Tez tak myslalem ze modul, zrobilem zewnetrzny zalozylem i nie odpali.

: 2008-06-09 17:30
autor: OLEY
Przepraszam, ale czy to jest temat o tym dlaczego stary silnik nie odpala,(jeżeli tak, to zmuszony będę go zablokować, bo po pierwsze - zdaje się podałem odpowiednie wątki, gdzie można to poruszyć, po drugie temat jest źle zatytułowany), czy może dotyczy on wymiany silnika na inny? :wink:

: 2008-06-09 17:35
autor: Ero
Kolego sam twierdzisz ze japonskie silniki sa nie do zajechania a te w probe to calkowicie japonski silniczek:D ford tylko bude zrobil dla tego samochodu:D

1: sprawdz kody bledow
2:sprawdz czy iskra jest na swiecach
3:czujnik polozenia walu

Czasami glupi niepodlaczony kabelek powoduje takie rzeczy.Ale najpierw sprawdz te rzeczy co napisalem(najwazniejsze czy iskra jest czy nie ma)

Mogl ci nawet glupi wlacznik uderzeniowy w bagazniku wyskoczyc i tez nie bedzie zapalac:D(tu sprawdz czy paliwko jest podawane czy nie)

I mam do ciebie pytanie ile dales za swoje probe???

A zeby bylo na temat to powiem Ci ze przekladka silnika z innego samochodu jest totalnie nieoplacalna z tego wzgledu ze cala elektryka podzespoly itp beda do wymiany bo nie beda pasowac:DJedyne co pasuje to blizniacze silniczki z mazdy:D

: 2008-06-09 17:39
autor: OLEY
Sorki Ero, ale ja coś wyżej chyba napisałem. :wink:
Poza tym to, o czym wspomniałeś kolega już sprawdzał i w/g niego wszystko sprawne.
Prześledź jeszcze raz temat. :D

: 2008-06-09 17:41
autor: Ero
hehe napisales w tym czasie kiedy ja pisalem juz:D
(temat czytalem ale jest napisane ze zmienil modul np. ale nie ma napisane ze iskra jest)

: 2008-06-09 17:45
autor: OLEY
Ero pisze:ale nie ma napisane ze iskra jest)
Przeczytaj jeszcze raz.
:D :wink:

Temat chyba przeniosę do "Osobliwości".

: 2008-06-09 17:50
autor: Ero
Alez drogi kolego ja pisze ze w tym temacie nic nie pisze o tym:D tamtego nie czytalem:D

PS wytnij co trzeba bo sie smieci :D pozdro

: 2008-06-09 22:48
autor: rabull
jak chcesz bezawaryjnie to zrób sobie flinstona :wink:

: 2008-07-06 15:51
autor: yerzyk
mam Probika z 96, 2.5. Silnik mi padl. mam opcje kupic lekkiego rozbitka z donrym silnikiem 2.5 ale z 93 roku.
Czy silniki sa dokladnie te same?
Czy roznia sie czymkolwiek?
Trzeba robic jakies przerobki?
Jesli trzeba cos przerabiac to czy jest to trudne?

Prosze o informacje, bo cierpie bez mojego autka..

: 2008-07-06 16:42
autor: Astro
Ja miałem przekładkę z 96 do 93 i gra gitara.

: 2008-07-06 22:48
autor: 2Ya
yerzyk pisze:mam Probika z 96, 2.5. Silnik mi padl. mam opcje kupic lekkiego rozbitka z donrym silnikiem 2.5 ale z 93 roku.
Czy silniki sa dokladnie te same?
Czy roznia sie czymkolwiek?
Trzeba robic jakies przerobki?
Jesli trzeba cos przerabiac to czy jest to trudne?

Prosze o informacje, bo cierpie bez mojego autka..
silniki różnią sie jednym czujnikiem do temp. i aparatem zapłonowym z tego co kojarze ale to żaden problem - wszystko pasuje

Pzdr. & c ya..

: 2008-08-06 18:13
autor: mario88
Hejka. czy mozecie mi pomóc, jaki to jest silnik?? kolektor wygląda tak:

Obrazek Obrazek

: 2008-08-06 22:36
autor: Tomasz S
S_H_A_D_O_W pisze: ...Szlif walu+obowiazkowe azotowanie nowe panewki i bedzie smigal chyba ze wal nie nadaje sie do szlifu ...
Kilka lat temu Dałem do hartowania elementy sprężarki podciśnieniowej od Cytryny do hartowni łódzkiej polibudy . Mieli fajny sprzęt do sulfuryzacji (nie jestem pewny nazwy) , wg. człeka który wykonywał tę robotę - metoda znacznie lepsza niż azotowanie . Sprężarka własngo pomysłu bez uszkodzeń chodziła przez dwa lata ; potem Cytrynę sprzedałem ...
Wracając do istoty tematu , może warto by rozpatrzeć ten wariant - to jeżeli wał będzie szedł pod szlif ?
Gotar ! Czy "fachmeni" z 11go listopada chociaż robią jeszcze same szlify ??? :arrow: Jeśli tak - to jedynie musisz znaleźć "fachmena" który zdemontuje założy ci ten felerny wał i samemu zawieźć go do obróbki .