Strona 6 z 15

Re: KrecioPL

: 2015-03-07 18:42
autor: Lukasz
ta :lol:

Re: KrecioPL

: 2015-03-07 18:49
autor: mysz
Ogłoście konkurs na najczystszą skrzynię :lol:

Re: KrecioPL

: 2015-03-07 20:32
autor: Romas
Lukasz pisze:ta :lol:
Nie "ta" tylko tak, a jak nie wierzysz to juz Twoja sprawa, ja wiem co widze :P

Re: KrecioPL

: 2015-03-07 21:27
autor: Lukasz
dobra przy najbliższej okazji zobaczę zrobię zdjęcie :D

Re: KrecioPL

: 2015-03-09 09:12
autor: KrecioPL
mysz pisze:Ogłoście konkurs na najczystszą skrzynię :lol:
Właśnie podrzuciłeś mi pomysł na Borki 2015. :mrgreen: \

Jak dla mnie - to ma jeździć, a nie się świecić.
Jak mnie najdzie wena, rozbiorę samochód do ostatniej śrubki i sobie ją wyczyszczę.

Re: KrecioPL

: 2015-03-09 11:22
autor: Eli
KrecioPL pisze:
mysz pisze:(...)Jak mnie najdzie wena, rozbiorę samochód do ostatniej śrubki i sobie ją wyczyszczę.
a po 10k km będzie wyglądał tak samo jak przed czyszczeniem :infinity:

Re: KrecioPL

: 2015-06-23 11:15
autor: KrecioPL
Powoli, ale się dzieje.

W ostatnim czasie autko wreszcie doczekało się i zostało spasowane! Przy okazji na pokład trafiły odświeżone przeze mnie kierunki USA, więc kolejny powód do zabrania dowodu rejestracyjnego można dodać do listy :mrgreen:
Romas odwalił kawał dobrej roboty! Dziękuję :D

Na chwilę obecną auto grzebie się dalej:
- regeneracja maglownicy
- budowa nowego ECU w oparciu o komponenty komputerów przedliftowych (niestety prawie wszystkie 97' mają taki defekt)
- układ wydechowy: Kolektory mTunning w bandażu termicznym od MIGTeam, wydech włącznie z portkami do końca na podzespołach MAGNAFLOW (katalizator, tłumik środkowy, tłumik końcowy) custom by MGT :)
- i wiele innych :mrgreen:

Dziękuję Tesni za pomoc w bandażowaniu!

P.S jeśli chcielibyście odpłacić się za coś swojej kobiecie, dajcie jej kolektory do bandażowania ;) taka przyjemność=2dni szczypania i swędzenia.

Re: KrecioPL

: 2015-06-23 12:03
autor: duracell
KrecioPL pisze: Na chwilę obecną auto grzebie się dalej:
Ajjjj zapomniałeś o zaciskach na tył, niedługo minie rocznica jak je na tydzień pożyczałeś :wink:
Działaj, działaj :D

Re: KrecioPL

: 2015-06-23 13:57
autor: Eli
KrecioPL pisze:
P.S jeśli chcielibyście odpłacić się za coś swojej kobiecie, dajcie jej kolektory do bandażowania ;) taka przyjemność=2dni szczypania i swędzenia.
Panie, bo takie rzeczy to się w rękawicach robi :o

Re: KrecioPL

: 2015-06-23 14:15
autor: KrecioPL
duracell pisze:Ajjjj zapomniałeś o zaciskach na tył, niedługo minie rocznica jak je na tydzień pożyczałeś :wink:
Działaj, działaj :D
Też mają sie zrobić, zobaczymy. Twoje leżą pod dachem, w ciepłym garażu, zapakowane tak jak mi je dałeś ;)
duracell pisze:Panie, bo takie rzeczy to się w rękawicach robi
A widzisz, to nic nie zmienia. Bandaż był namoczony i robiliśmy to w rękawicach :)

Re: KrecioPL

: 2015-06-23 21:36
autor: mysz
Eli pisze:
KrecioPL pisze:
P.S jeśli chcielibyście odpłacić się za coś swojej kobiecie, dajcie jej kolektory do bandażowania ;) taka przyjemność=2dni szczypania i swędzenia.
Panie, bo takie rzeczy to się w rękawicach robi :o
Nic nie dają rękawice ;)

Re: KrecioPL

: 2015-06-24 04:14
autor: MatiLP640
Trzeba bylo opierdzielic bazaltowym i nie bylo by zadnego problemu ;) wiem bo swoje robilem...

Re: KrecioPL

: 2015-06-24 08:31
autor: KrecioPL
Bazaltowy ponoć lepszy do dmuchańca. Do N/A mineralny (opinia sprzedającego - mysz też tak ma)

Re: KrecioPL

: 2015-06-24 09:47
autor: MatiLP640
dlatego bo wytrzymuje duzo wieksze temperatury ;) do tego lepiej wyglada i nic nie swedzi po nim :D jedyny minus to to ze jest drozszy, z tego co pamietam to do swojego za 30m bazaltowego zaplacilem 200PLN ;)

Re: KrecioPL

: 2015-08-25 09:34
autor: KrecioPL
-- oryginalny post 2015-06-26 15:53 --

Ja za 30metrów mineralnego gr. 2mm szer 5cm +12 opasek typu ball-lock dałem 160zł.

Co do autka:
Magiel ogarnięty, ale problem z uciekaniem kierownicy o 45stopni przy dojeździe np. do skrzyżowania został. Więc WTF?!
ECU jest skończone w 95%, immo wyprute (tak, DA SIĘ w polifcie wyjąć immo), wszystko się ładnie mierzy (nawet Vrisy!), zapłon się ustawia, jazdy testowe były.W poniedziałek powinno być ostatecznie skończone.

Został jeszcze temat wydechu, ale szkoda mi nowego katalizatora magnaflowa, żeby dostawał po dupie w momencie, kiedy któryś uszczelniacz popuszcza.
Więc wydech jest zbudowany, spasowany, kompletny.... jeszcze nie zamontowany, bo zanim go zamontuje stwierdziłem że zrobię uszczelniacze.
A żeby się nie rozdrabniać to od razu dwie głowice idą na pełen serwis ze wszystkimi dobrodziejstwami inwentarza, nawet brokami olejowymi :)

-- dodano 2015-07-29 08:31 --

Kombinujemy dalej - wymieniona została dolna część kolumny kierowniczej, tym samym zostało wyeliminowane 80% stukania. Okazało się, że lewa zwrotnica powinna iść na śmietnik oraz łożysko prawy przód.
Więc wkrótce wymiana dwóch kompletnych zwrotnic.
Ponoć jest to ostatnie, co można tam jeszcze poprawić i po tym zabiegu powinno dać się ustawić zbieżność.

-- dodano 2015-08-25 09:34 --

Kolejne rewolucje za nami.
Wymienione zostały zwrotnice (ograniczyło to stukanie to prawie zera), niestety podczas pobytu na urlopie wysr/ał się łącznik stabilizatora LP.
Auto w ostatnim czasie było dalej sprawdzane, jeśli chodzi o problemy z mieszanką paliwowo-powietrzną. Sypie błędami jak z rękawa, ale to nic nie wnosi.
Testowane były 4 ECU, 3 przepływomierze, 2 aparaty zapłonowe, 2 TPSy, regulator ciśnienia paliwa i wiele innych części - niestety dalej bezskutecznie.
Pod koniec tygodnia podepniemy wakuometr i sprawdzimy wartości podciśnienia...
Z auta wyleciał końcowy tłumik MAGNAFLOW (wyrosłem z tego, że jak jadę to najpierw mnie słychać, a później widać) więc kombinujemy coś sensownie cichego.

Z ostatnich zmian stylistycznych - z auta wyleciały ORY 16" felgi, a na ich miejsce wleciał zestaw:
-felgi DBV Mauritius, 18x8jj ET 40 (data prod. 08.2013) - mają zjechane ranty, ale na zimę trafią do porządnego zakładu.
-nowe opony UNIROYAL Rainsport 3, 225/40/18.

Nie powiem, wrażenia z jazdy są zupełnie inne. Przy ORY zawiasie, komfort spadł niewiele ale za to mocno poprawiło się prowadzenie. :D
Mam nadzieję założyć do zimy konkretny hebel, tylko na jaki kolor pomalować zaciski... :mrgreen:

Re: KrecioPL

: 2015-08-25 11:55
autor: cuba27
Ja u siebie jak znajdę chwilę będę malował na złoty/miedziany foliatec 2165, lakier już czeka na kupie gratów do auta:) jak skończę podzielę się fotą w końcu mamy ten sam kolor budy.

Re: KrecioPL

: 2015-08-25 12:39
autor: duracell
-- oryginalny post 2015-08-25 11:57 --
KrecioPL pisze:Testowane były 4 ECU, 3 przepływomierze, 2 aparaty zapłonowe, 2 TPSy, regulator ciśnienia paliwa i wiele innych części - niestety dalej bezskutecznie.
Sprawdzałeś uszczelkę pod przepustnicą i tą na ssaniu do głowicy?
Chodzi mi o test psikany.

-- dodano 2015-08-25 12:39 --
KrecioPL pisze:niestety podczas pobytu na urlopie wysr/ał się łącznik stabilizatora LP.
O fak, takie rzeczy się na urlopie robią ? W życiu na urlop nie pojadę #-o

Re: KrecioPL

: 2015-08-25 13:05
autor: pawlacz
Po zmianie z 16' na 18' pogorszyły się osiągi?

Re: KrecioPL

: 2015-08-25 15:41
autor: KrecioPL
-- oryginalny post 2015-08-25 15:39 --
duracell pisze:-- oryginalny post 2015-08-25 11:57 --
KrecioPL pisze:Testowane były 4 ECU, 3 przepływomierze, 2 aparaty zapłonowe, 2 TPSy, regulator ciśnienia paliwa i wiele innych części - niestety dalej bezskutecznie.
Sprawdzałeś uszczelkę pod przepustnicą i tą na ssaniu do głowicy?
Chodzi mi o test psikany.
Nie było takiego testu, ale mogę odpowiedzieć, że to nie tu leży wina. Podobne przeboje przechodzą Panowie: OrzełWarka i Hiszpan.
Orzeł nawet wymieniał kolektor ssący, u nas wszystkich objawy i błędy się w 100% powtarzają.

Jest jeszcze jedno przypuszczenie co do powodu tych wszystkich mankamentów, ale póki co nie zdradzam - nie chce zapeszać.
Zresztą, jeśli trafi się amator na moje ładne auto to może pomyślę o sprzedaży :mrgreen: W CAŁOŚCI oczywiście.
duracell pisze:-- dodano 2015-08-25 12:39 --
KrecioPL pisze:niestety podczas pobytu na urlopie wysr/ał się łącznik stabilizatora LP.
O fak, takie rzeczy się na urlopie robią ? W życiu na urlop nie pojadę #-o
I tak był ostatnio sfatygowany. Po 1000km po mazurskich drogach, kocich łbach i leśnych przejazdach po prostu dokonał żywota. Świeć Panie nad jego duszą. Zamówiłem już nowy ;)

-- dodano 2015-08-25 15:41 --
pawlacz pisze:Po zmianie z 16' na 18' pogorszyły się osiągi?
W obecnym stanie auta osiągi i tak są złe - nie odczułem aby jeździł jeszcze gorzej.

Re: KrecioPL

: 2015-08-25 19:18
autor: Sallmo
Do huty dojedziesz? Czy koszty i laweta :(

Re: KrecioPL

: 2015-09-01 19:33
autor: KrecioPL
-- oryginalny post 2015-08-25 20:42 --

Do Huty dojedzie :-)

-- dodano 2015-09-01 19:33 --

Pacjentów jest trzech - Ja, Orzeł Warka i Hiszpan.

Problem wygląda następująco:
Coś w autach uległo awarii (objawy pokrywają się w 100%), przez co auto nie jedzie.
Pojawiają się błędy 10, 12, 14 które wiążą się z powietrzem, jednakże wątpię aby tutaj upatrywać przyczyny.
Wymieniane były: ECU, kol. ssące, sondy lambda, przepustnice i TPSy, przepływomierze, świece, kable WN, aparaty zapłonowe, czyszczone były masy, regulatory ciśnienia paliwa, czujniki temperatury, kompletne doloty powietrza, solenoidy i wiele innych dupereli.
Póki co problem pozostał. :newcry: :(

Objawy/skutki:
– zła praca zapłonem tj. ustawiamy zapłon w trybie diagnostycznym na 10st., wypinamy zworę. Auto pracuje na 10stopniach przy biegu jałowym, za 20 minut np. są 4 stopnie, za 20 minut 14stopni itp.
Takie skoki zdarzają się również podczas jazdy – czuć kiedy auto jedzie lepiej, a kiedy gorzej – jak by włączył i wyłączył klimę :P
– nie działają Vrisy (w każdym aucie działał ZAWSZE chociażby 1, teraz żaden) sygnał z ECU wychodzi na Vris.
– Nie da się w aucie ustawić poprawnych obrotów – tj. wpinamy zworę, ustawiamy obroty, zapłon.... Niezależnie jakie obroty ustawimy, po krótkiej przejażdżce ZAWSZE spadają do ok. 680RPM.
Zdarza się że autka czasem nawet przygasną.
– auta po prostu nie jadą, wolno się rozpędzają, ale dokręcają się do końca. Śmiało mogę powiedzieć, że jeśli miałbym startować z porządnym FS-em, mógłbym mieć duży problem.

Miał ktoś coś takiego? Jakieś rady, sugestie?
Wszystkie auta znajdują się w Warszawie lub pod, można przyjeżdżać i oglądać. Ba, nawet dam się przejechać, bo tak wolnego V6 to chyba nikt nie widział. :scramble
Dodam, że dwa z trzech aut mają instalkę LPG i problem występuje i na gazie i na benzynie. :oops:


UWAGA!!!!! Jeśłi ktoś rozwiąże tą p********ą zagadkę, będzie miał zatankowanego swojego Probasa do pełna etyliną pb95.

Re: KrecioPL

: 2015-09-01 20:58
autor: Kocureq
Najprostszy do wyeliminowania wydaje się błąd TPSa - ten czujnik ma po prostu rezystancję zależną od wychylenia przepustnicy. Dodatkowo TPS ma wpływ na zapłon, VRISy i wolne obroty.

Mamy układ czujnik - kable - ECU. Czujnik można prawdzić omomierzem. Jeśli podaje dobre wartości, to można podciągnąć nowe kabelki do ECU. Jak i to nie pomoże, to wymienić na ECU na takie na pewno sprawne. Jak i to nie pomoże, to już cholera wie :D Przechodziliście taką ścieżkę?

Parametry tutaj: http://ford-probe.net/content/view/126/42/ a pełna procedura ustawiania tutaj: http://www.tsentraal.ee/mx6/probemx/p_p9.htm

Re: KrecioPL

: 2015-09-01 21:25
autor: avel
Błąd 14 jak na moje pojęcie może wynikać z trzech przyczyn: niesprawny TPS, niesprawny MAF, niesprawny czujnik temperatury powietrza. Ponieważ ECU oblicza ciśnienie na podstawie ilości, gęstości i temperatury powietrza. Więc jak jedna z tych składowych nie mieści mu się w granicach „rozsądku” to wywala czternastki

Re: KrecioPL

: 2015-09-02 00:21
autor: KrecioPL
Kocur - wiązka tps-a była mierzona, TPS był podmieniany, do tego była czyszczona masa, która jest i dla przepływki i TPSa wspólna.

Avel - TPS sprawny. Przepływka sprawna więc MAF i temp powietrza zasysanego (w V6 za jedno i drugie odpowiada przepływomierz). Zresztą testowałem 4 (słownie: CZTERY) przepływomierze i na każdym było to samo. Do tego OrzełWarka też u siebie podmieniał.

Re: KrecioPL

: 2015-09-02 07:32
autor: Kocureq
Dobra, a może zamiast podmieniać, to spróbować ustawić tego TPSa według instrukcji którą znalazłem? Tam gość pisze, że wyrobiony TPS potrafi podawać szpilki napięcia gdy wychodzi z wyrobionych przez używanie dołków na pasku rezystancyjnym w jego środku - można by pod tym kątem też analogowym woltomierzem sprawdzić jak się zachowuje syngał na wejściu do ECU.