Strona 6 z 14
Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY
: 2009-11-11 11:30
autor: bany0072
Ja miałem podobny problem w 2.0 też 95r. Poczytaj tutaj:
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 0&start=75 Wg mnie to moduł, jeśli cewka jest w porządku. A nie przegrzałeś go??
Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY
: 2009-11-12 17:38
autor: Sam
Ja się tak wtrącę bo nie bardzo wiem napisałeś
sprawdzil czy jest prad w cewce i jest wiec cewka odpada samochud kreci iskry niema??
co to znaczy że jest prąd w cewce ?? prąd to se może tam być a cewka i tak może być spalona. Może mieć przebicie, może mieć szereg różnych przypadłości. Najlepiej jest ją wyjąć i zmierzyć - chociaż to tylko pół prawdy. Poczytaj ten wątek pisałem wcześniej jak pomierzyć cewkę ktoś pisał jak ją można sprawdzić.
Co do twojego ostatniego pytania - komputer analizuje o ile się nie mylę sprawność czujników położenia wału. Poczytaj istniejące wątki bo ludzie pisali o tych czujnikach w 2.5 całkiem sporo.
Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY
: 2009-12-20 15:59
autor: lukasz1981
w aparacie prąd płynie w ilu miejscacch kolego mam taki problem tez
Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY
: 2009-12-20 17:27
autor: bany0072
Sprecyzuj swoją wypowiedź.
Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY
: 2009-12-20 18:25
autor: Kocureq
I przestań zakładać nowe wątki o tym samym
Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY
: 2009-12-21 20:50
autor: 2Ya
lukasz1981 pisze:w aparacie prąd płynie w ilu miejscacch kolego mam taki problem tez
tak prąd płynie

ale skoro tak,to płynie stale niezmiennie z Natężeniem Napięcia 12V

w tylu miejscach ile odbiorników zasila
Ale żeby nie było,że ja taki cham i burak prostak i złośliwiec to przyswój sobie podstawy takie jak :
Prąd to prąd i jest mierzony w Amperach
Napięcie to napięcie i jest mierzone w Voltach
I jak już ma coś płynąć to napięcie ... o natężeniu ...
Bo nawet nie masz pojęcia co piszesz,a za aparat zapłonowy chcesz się brać
A w aparacie masz zasilaną cewkę + moduł zespolony i wszystko to jest pod kontrolą ecu.
Zobacz sobie jak to w ogóle wygląda,żebyś miał jakąkolwiek wyobraźnię na ten temat :
http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=42
Więc najpierw warto poszukać,poczytać i potem zadawać mądrzejsze pytania,a nie na odpierdal
Pzdr. & c ya..
Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY
: 2009-12-21 21:41
autor: Kocureq
Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY
: 2009-12-21 22:05
autor: 2Ya
No co

dalej rzuć swoja teorię,bo na to tylko czekasz
Może w końcu ktoś tu coś mądrego napisze
Pzdr. & c ya..
Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY
: 2009-12-21 22:24
autor: Kocureq
Prąd ma natężenie, nie napięcie

Dałeś ładny wywód uświadamiający koledze, że się nie zna, a sam się wyłożyłeś

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY
: 2009-12-21 22:34
autor: 2Ya
No tak mój samonokaut

miało tam być "i prąd"

ale niezmiernie mnie cieszy ten fakt
dzięki
pzdr. & c ya..
Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY
: 2009-12-22 01:11
autor: bany0072
W każdym bądź razie kolega Lukasz1981 radzi sobie z problemem na swój sposób. Jeśli chodzi o aparat zapłonowy to przerabiałem to X razy. Nie ma jasnego pytania, nie ma jasnej odpowiedzi, proste.
Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY
: 2009-12-22 19:39
autor: Sam
aparaty zapłonowe są fajne

jak ja miałem z nim problem odnalazłem na forum linka do jakiejś firmy która zaoferowała mi nowy

oczywiście zaśpiewali sobie cenę 5k zł ;D co w sumie jest absurdem bo za tą sumę kupiłbym drugi samochód

no ale wracając do tematu większość z nas przerabiała temat aparatu. Każdy coś nie coś wie ale na pytanie tak chaotyczne odpowiedzieć się nie da.
2.5 V6 Całkowity brak iskry. Prawdopodobnie padnięta cewka.
: 2010-03-13 11:34
autor: crupek
Siemanko chłopaki
Mam silnik 96 z mojego czarnucha, a aparat 94, instalacja auta 94,
paliwo jest! Brak tylko iskry, pamiętam jak padł moduł była słaba iskra, teraz jej brak.
Moduł mam podpięty zewnętrzny.
Błędy:
- 28 EGR Control (EGRC) Solenoid (czyli nic nieznaczący w tym przypadku).
1. Sprawdziłem rezystancję na kostce (samica) od czujnika położenia wału.
pomiędzy podanymi pinami wartość wynosi 519 Ohm czyli czujnik jest w porządku.
2. Sprawdziłem cewke:
Uzwojenie pierwotne
1.4 Ohm czyli nie mieści się w zakresie !!
Uzwojenie wtórne 9.49 kOhm czyli OK .
3. Immo wywalone.
4. Sprawdzałem rezystancję dla porównania w aparacie KF-34 czyli tego z 95-97 (który na bank jest OK)
i tam wyszło uzwojenie pierwotne 1.2 Ohm.
uzwojenie wtórne 13 KOhm.
A jakie powinno być ?
Macie jakieś pomysły ?? W jaki sposób jeszcze można sprawdzić cewkę ? Możliwe to, że cewki padają ? Żebym sobie nie kupił niepotrzebnej rzeczy ...
Pozdro

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY
: 2010-03-13 11:52
autor: matix84
W 94 roku były montowane dwa czujniki położenia wału. Jeden w aparacie zapłonowym, drugi przy kole pasowym wału.
Jeżeli cewka ma podobną rezystancję do tej sprawnej to chwilowo bym inne rzeczy sprawdzał ale pamiętaj o tym, że w cewce może pojawić się przebicie gdy pojawi się większe napięcie (czyli podczas pracy).
Polecam zdjąć kopułkę z aparatu zapłonowego i oczyścić styki z węgla (na palcu oraz te, które są połączone z przewodami WN).
I na wszelki wypadek warto również sprawdzić czy przewody w instalacji masz ok. Kiedyś miałem błąd czujnika położenia wału - wymieniłem go na inny i nadal lipa. Powodem błędu okazał się uszkodzony przewód tuż przy złączu (izolacja była nie ruszona ale żyła była przerwana). Na szczęście mam dwa czujniki położenia wału więc auto mogło dalej jeździć

Dodatkowo polecam prysnąć WD-40 w kostki i styki również w ECU. Czasami mogą nie kontaktować.
Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY
: 2010-03-13 12:11
autor: crupek
O czujnikach wiem, ale sprawdziłem na zapas. Jeden mam przy rozrządzie drugi w aparacie.
Kopułkę mam nową, palec też.
WD-40 psikałem w kostki.
Auto padło podczas jazdy więc na chłopski rozum coś się musiało zjarać. Bo potem już w ogóle nie odpalił a kręcił do rozładowania aku.
JA MAM TYLKO JEDNO PYTANIE!!!!
Czy pomiar cewki jest miarodajny, bo uzwojenie pierwotne mi wyszło ZŁE czyli tak jakby CEWKA była padnięta. Tylko czy te dane z serwisówki są wiarygodne ?? Tam gdzie jest podane że uzwojenie pierwotne powinno wynosić : 0,5-0,8 Ω a u mnie jest 1.4 Ω

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY
: 2010-03-13 12:14
autor: Sam
cewka w 2,5 i 2,0 różni się tylko wyglądem mianowicie w 2.5 piny wyprowadzeń bardziej odstają. Jakbyś czytał cały temat to byś wiedział jakie powinny być rezystancje
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 50#p248950
bo o tym pisałem
na mój gust na wtórnym jest za mała rezystancja będzie to skutkować słabszą iskrą a nawet brakiem oczywiście najlepiej sprawdzić cewkę o ile pamiętam chyba pisałem tam jak to można zrobić ;/ domowym sposobem
dodatkowo w cewce jest rezystor ok 1k na 3 pinie w poście jest to opisane - powiem że u mnie bez niego iskry też nie było mimo że cewka była sprawna. POzdro poczytaj mam nadzieję że to pomoże
Ps w nowej cewce miałem dokładnie 1ohm na pierwotnym wiec sam widzisz że to chyba jest spora różnica miedzy danymi książkowymi ;P
Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY
: 2010-03-13 12:46
autor: crupek
Sam pisze:
na mój gust na wtórnym jest za mała rezystancja będzie to skutkować słabszą iskrą a nawet brakiem oczywiście najlepiej sprawdzić cewkę o ile pamiętam chyba pisałem tam jak to można zrobić ;/ domowym sposobem
No przecież widziałeś, że sprawdziłem na wszystkie możliwe sposoby ;P
Sam pisze:Ps w nowej cewce miałem dokładnie 1ohm na pierwotnym wiec sam widzisz że to chyba jest spora różnica miedzy danymi książkowymi ;P
No właśnie ... pieprzone serwisówki (czyli może się jeszcze okazać że cewka jest OK) ;/
Sam pisze:dodatkowo w cewce jest rezystor ok 1k na 3 pinie w poście jest to opisane - powiem że u mnie bez niego iskry też nie było mimo że cewka była sprawna.
Gdzie on jest ? Albo może inaczej gdzie go ewentualnie wlutować ?
Dzięki za konkretną odpowiedź !
Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY
: 2010-03-13 15:44
autor: Sam
specjalnie ci wkleiłem link bo nie chce mi się jeszcze raz dokładnie opisywać
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 50#p248950 otwórz go myślę że ci to coś pomoże jest tam zdjęcie cewki i nawet kawałek schematu na którym jest zaznaczony ten rezystor - nie wiem do czego on jest bo do tego nie doszedłem w każdym bądź razie bez niego moje 2.0 nie odpalało jak go wlutowałem na zewnątrz do dziś śmiga ;/
co do cewki nie sugeruj się pierwotnym - na pierwotnym napięcie nie przekracza napięcia z akumulatora przy takim napięciu nie występują przebicia. W linku pisałem też jaką rezystancję ma nowa cewka - i na wtórnym miała 23kohm na tym uzwojeniu szansa na przebicia jest większa ponieważ napięcia są dużo dużo większe - nie pamiętam dokładnie ale wydaje mi się że ja albo ktoś pisał że w cewkach z czasem rezystancja uzwojenia wtórnego maleje ;/ i wówczas iskra jest coraz słabsza wiąże się to z tym z czasem izolacja miedzy zwojami po prostu się utlenia i niszczy robią się zwarcia. I teraz powiem ci tak w nowej cewce miałem na wtórnym 23kohm w starej 15kohm i iskra była tak słaba że jak zapalił to chodził ale nie chciał się na obroty wkręcać a ty piszesz że twoja ma 9k - jest ok ;/ proszę odpowiedz sobie sam czy twoja cewka jest dobra skoro na mojej ledwo chodził ;/ ?
i naprawdę wierz lub nie ale jak masz problem czasem warto przeczytać cały wątek na ten temat ;/ ja walczyłem z moim silnikiem kilka miesięcy zanim wszystkie usterki zlikwidowałem ;/ i w tym czasie przeczytałem pół forum ;/ żeby dowiedzieć się co może być do kitu.
jakbyś chciał tanio kupić to masz inny link

chyba nie ma nigdzie taniej
http://www.wegasklep.net/product.php?pr ... t=0&page=1 - jest to zamiennik do 2.5 ale zawsze możesz sprawdzić na cewce jest numer wpisz go tu i powinno znaleźć ci zamiennik . pozdro
Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY
: 2010-03-17 18:44
autor: wlodeks
Witam mam dziwny problem ,mam probe 2 ,2.0 16 v 94 rok
Przy zimnym silniku odpalam samochód na dotyk ,po nagrzaniu do normalnej temperatury nagle tak jak by coś odcinało zapłon .Elektryk twierdzi że iskry nie ma jak się rozgrzeje ,aparat sprawdzany nic nie wyszło ,pompa podaje paliwo .
Aparat po przeróbce ,cewka na zewnątrz ,samochód ma sekwencyjny gaz ale to się dzieje na benzynie .
Dziękuje za pomoc .
Pzdr Włodek .
Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY
: 2010-03-17 19:36
autor: matix84
Witaj,
spotkałem się kiedyś z podobnym problemem tzn. zimne auto ładnie chodziło a po nagrzaniu zaczynały się schody.
Było to w Roverze. Zacznij od wyczyszczenia palca i kopułki (miejsca gdzie przeskakuje iskra) w aparacie zapłonowym. W tamtym roverze to wystarczyło.
I przy okazji warto zrobić test przy odkręconym korku wlewu paliwa - może brakuje mu powietrza i nie może zassać benzyny ze zbiornika.
Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY
: 2010-03-17 21:13
autor: Sam
hym kolega pisze że ma przerobioną cewkę na zewnątrz ja bym właśnie - zapytał jak jest przerobiona kopułka - widziałem gdzieś w necie zdjęcia takiej przeróbki i obawiam się że tu może być problem - po prostu jeżeli było to zrobione niedawno - to może niedokładnie jeżeli dawno to może się coś poluzowało oddaliło czy coś i robią się przebicia albo coś. Co do faktu że na gazie chodzi - no gaz ma inną gęstość(łatwiej się zapala) pisano w tym wątku już że pod ciśnieniem jeśli iskra jest słaba może zanikać. Biorąc to pod uwagę możliwe że po prostu na gazie ta słaba iskra wystarcza na benzynie nie koniecznie. Ale to są moje przypuszczenia. Proponuje dokładnie obejrzeć tę przerabianą kopułkę .
Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY
: 2010-03-18 15:30
autor: wlodeks
Dopiszę że kopułka ,palec,świece nowe, przewody sprawdzone ,oporność przewodów też ,aparat był sprawdzany i jest sprawny ,przerabiany był fachowo w renomowanej firmie, na rynku od bardzo dawna znana na całą Polskę .
Czy faktycznie może być to przepływomierz ? Odcina zapłon ? Było tak że po nagrzaniu wciskałem gaz a on nawet nie wchodząc na obroty od razu gasł jak bym wyłączył z kluczyka , i nie chciał odpalić ,dodam że z po pychu odpalał i szybko znowu gasł .
Pzdr WłodekS
Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY
: 2010-03-18 15:41
autor: matix84
kolego, mieszkasz pod Wawą. Dogadaj się z którymś z klubowiczów z 2 litrówką z Wawy lub okolic i podmieńcie u Ciebie na próbę przepływkę. Będziesz miał wtedy pewność.
Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY
: 2010-03-20 15:21
autor: crupek
Witki opadają ;/
Po wymianie cewki na nową:
- Iskra jest
- Paliwo na listwie wtryskowej jest
Auto nie pali
Jak odłączyć całkowicie sekwencje gazu, bo wydaje mi się, że mi nie odpala przez gaz.
KME Diego G3
Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY
: 2010-03-20 19:41
autor: exit
gaz odłączasz po prostu odłączając zasilanie gazu, albo wyjmij bezpiecznik i masz jeszcze szybciej. U mnie to działa
