Strona 6 z 6

: 2008-08-24 16:34
autor: Ambrozy
KITT, pierścienie cylindrów drugiej głowicy?? Gdzieś widziałem patent MiH-a, na oczyszczenie w przypadku gdy są zapieczone(w grę wchodzi wymiana oleju). Ale może niech sie wypowie ktoś jeszcze.

Co do olejów: jak kupiłem Probka zalany był Lotos 10W40. Silnik na nim pracował głośno(nawet mi kiedyś tłumikarz powiedział, że mam zły tłumik do dezelka...) . W marcu strzeliłem płukankę i zalałem Platinum 5W30. Nic się nie rozszczelniło, silnik pracuje dużo ciszej Zrobiłem ok. 5,5-6 kkm-oleju dolałem tyle ile mi zostało z bańki 5l. Najbliższa zmiana też na 5W30- tylko może jakiś lepsiejszy.

Pzdr!
P

: 2008-09-25 23:00
autor: marius
(Chaos, sprawdz na pierwszy rzut rozrząd - może się przesuną o parę ząbków.)RONIN
Rozrząd po przeskoczeniu o 1 ząbek powoduje spadek mocy samochód słabo sie zbiera wkręca na obroty
A
Rozrząd po przeskoczeniu o 2 lub więcej ząbków robi kolizje wiec raczej to często jest wykluczone jesli silnik ch :wink: godzi lub przy paleniu jesli kręci
POZDRAWIAM :D

: 2008-09-25 23:20
autor: Kocureq
marius pisze:Rozrząd po przeskoczeniu o 2 lub więcej ząbków robi kolizje
Ta, w bezkolizyjnym KL :)

: 2008-09-25 23:34
autor: Sqad
to raz, hehehehe dobre
a dwa, >> marius. patrz na daty postów :P

: 2008-09-26 11:04
autor: marius
Widzę date ale zawsze komus moze sie to sprzydac aa sory nie wiedziałem ze jest bezkolizyjny

Zaniedbane Probe...

: 2010-10-28 10:05
autor: Mardok
Tak więc do rzeczy, po długim pobycie poza terenem kraju mój Probek został w posiadaniu rodziny. Po powrocie ku moim przypuszczeniom, zastałem bałagan w środku, totalny syf, a w silniku czegoś brakowało...no właśnie, brakowało oleju, zawory nawalają, że echo się rozchodzi i ogólnie jest dupa. Stwierdziłem, że jeździł tak od długiego czasu, bodajże 3 miesięcy i moje pytanie brzmi, jakie szkody prawdopodobnie zostały wyrządzone w silniku i co jest do wymiany, czy zalać olejem i jeździć czy też robić remont silnika? Jak wy byście postąpili w takim przypadku? W grę wchodzi remont silnika lub kupno innego auta, oczywiście nie za moje pieniądze, bo to nie ja jestem winowajcą...

Re: No i stalo sie padl silnik

: 2010-10-28 10:43
autor: RX
Hey,

Zalej olejem i zobacz co się stanie, bo pewnie nie stało się nic.

Pzdr.

Re: No i stalo sie padl silnik

: 2010-10-28 11:24
autor: Sam
ja tak raz jedynkę przez nieuwagę pogoniłem bez oleju - znaczy na pewno coś tam go było ale mało - zalałem nowego oleju i nic się nie stało. Pozdro

Re: No i stalo sie padl silnik

: 2010-10-28 12:26
autor: bogdano
Potwierdzam. Wywaliło po prostu olej z popychaczy i dlatego klepie. Zalej prawie do pełna olejem, odpal i przegazuj, przejedź parę kilosów i się powinien uspokoić. Lepiej na razie zalać olejem i sprawdzić niż od razu robić remont silnika :)

Re: No i stalo sie padl silnik

: 2010-10-28 15:38
autor: Ozyryz
Dokładnie a jak nie ucichnie to rozbierz silnik i sam dokonaj kosztorysu wtedy będziesz wiedział czy się opłaca może się okazać, że to nic strasznego a jeśli chodzi o wybór naprawiać czy kupić inne auto ja bym wybrał ta 1 opcje Pozdrawiam :)

Re: No i stalo sie padl silnik

: 2010-10-28 17:32
autor: CBR
RX pisze:Hey,

Zalej olejem i zobacz co się stanie, bo pewnie nie stało się nic.

Pzdr.
:1111_ok:
bogdano pisze: Zalej prawie do pełna olejem, odpal i przegazuj, przejedź parę kilosów i się powinien uspokoić.
#-o

Re: No i stalo sie padl silnik

: 2010-10-29 00:18
autor: 2Ya
Różnicę poziomu oleju względem miarki oleju,a minimalnym poziomem miski olejowej,którego miarka nie obejmuje jest bodajże 0,5 - 0,7 litra oleju,więc jeśli tylko na miarce nie pokazuje to jeszcze nie dramat,gorzej jak ci gdzieś wyciekał i nie ma go tam wcale;czyli w misce i w silniku.
Lej olej i zmów zdrowaśkę ;)