Strona 7 z 14
Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY
: 2010-03-21 10:04
autor: K4mil
Crupek, napewno paliwo dochodzi? Tylko z benzynką masz problem czy na gazie ci nie odpala też?
Po wymianie filtra paliwa auto odpalilo i zgasło -BRAK ISKRY
: 2010-04-08 20:03
autor: deeler
witam,
Wkońcu zabralem sie za wymiane filtra biorąc pod uwage ze mam lpg sekwencje z parownikiem nad filtrem paliwa dojscie bylo mega utrudnione ale jakos dalem rade. Po zalożeniu nowego filtra odpalam auto, odpalilo dostalo dziwnych obrotów i zgaslo, drugi raz odpalilem i to samo. Za trzecim razem nie dalo sie juz odpalić. Probowalem jeszcze kilka razy i odpuscilem bo bylo już późno, myslalem ze moze cos sie porządnie zapowietrzylo. Ale nastepnego dnia to samo nie dalo sie w ogole odpalić. Pompa paliwo podaje itd kumpel przyjechal i sprawdzil świece okazalo sie ze nie ma iskry. Dzisiaj sprawdzilem napięcia zgodnie z instrukcjami Mih-a
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=4849 i raczej wszytko ok napiecia są po 11,5V rezystencja w uzowjeniu pierwotnym tez jest natomiast nie wiem jak sprawdzic rezystencje uzwojenia wtórnego
"Uzwojenie wtórne - mała wtyczka - pin 3 - końcówka palca. " ja to rozumieć? bo ja jestem domorosłym mechanikiem elektrykiem i tyle co wyczytam w necie tyle umiem zrobic ;p.
Po odkręceniu kopułki tak to wygląda
Teraz moje pytanie czy mozna cos tutaj gdzieś przeczyscic albo cos jeszcze sprawdzic? Moze cos gdzies poluzowalem jak męczylem sie z wymiana filtra???
Licze na wasza pomoc!
Re: BRAK ISKRY
: 2010-04-08 21:11
autor: OLEY
[o]Tym razem połączyłem Twój temat z odpowiednim.
Następnym razem zablokuję, jak nie będziesz brał
regulaminu poważnie.[/o]
Re: BRAK ISKRY
: 2010-04-10 20:46
autor: deeler
witam!
dzsiaj zrobilem zewnetrzy moduł ktory wyglada tak

nie zalalem go jeszcze klejem, bo najpierw chcialem sprawdzic czy zadziala. Podłączyłem go a iskry nadal nie ma

wiec pewnie cewka tez do wymiany

aha podczas sprawdzania czy jest iskra po chwili wlaczyly sie wentylatory na chlodnicy, czym to moze byc spowodowane?
pozdrawiam
Re: BRAK ISKRY
: 2010-04-10 22:10
autor: ProboszczV6
może to niewiele pomoże ale czy próbowałes zrobić reset sterownika silnika, albo odczytac błędy?? troche dziwne żeby tak bez ostrzezenia padła cewka czy aparat zapłonowy...
spróbuj odczytać błędy i zresetować komputer.
Re: BRAK ISKRY
: 2010-04-10 23:47
autor: deeler
zczytalem bledy - dotyczą sondy lambda bo nie jest podpięta do lpg
może jeszcze dodam ze filtr paliwa wymienialem bo rano mu dlugo odpalał jakby paliwo nie dochodziło - musiałem kilka razy kluczykiem przekrecic na zaplon i spowrotem i wtedy odpalal "na dotyk" a po wymianie filtra odpalil jakies 5 sekund pochodzil dostal dziwnych obortów i zgasł drugi raz tez kilka sekund pochodzil dostal dziwnych obrotów i zgasl pozniej już nie odpalal bo nie ma iskry, dzsiaj jeden z uzytowników forum mi wyslal wiadomosc ze moze to byc immo ale immo chyba odcina napięcie dochodzące do zapłonu a u mnie we wtyczce jest wsztstko OK z napięciami
Re: BRAK ISKRY
: 2010-04-11 07:26
autor: tom87dg
zacznij od podstaw, czy dochodzi paliwo? najlatwiej odkrecic od listwy wtryskowej przewod klucz 17 kolo kolektora wystarczy ze poluznisz, potrzebujesz 2 osoby ktora bedzie obserwowac czy podczac rozruchu leci paliwo cisnienie jest duze wiec powinno byc mocno widoczne, 2 sprawa aparat zaplonowy czujnik halla staly problem w Probe, najszybciel pozyczyc od kogos aparat zaplonowy caly moze ktos od ciebie z okolicy ma na sprzedaz i da ci na spróbowanie, 3 sprawa immo z opini na forum tez czesty przypadek ja na szczescie nie mam immo. Pisales ze ciezko ci odpalal to nie sa dobre oznaki bo ma palic na dotyk, max 2 sek krecenia jak jest zimny, pozdro.
Re: BRAK ISKRY
: 2010-04-11 13:46
autor: deeler
paliwo jest, teraz moje pytanie odnosnie tego modulu zewnetrznego czy podczas próby rozruchu on powinien sie nagrzewać? bo ten mój jest zimny - wszystkie jego elementy
Re: BRAK ISKRY
: 2010-04-11 14:11
autor: tom87dg
nagrzewa sie tranzystor ale jest dopiety do radiatora ktory odciaga cieplo i raczej malo prawdopodobne bedzie zeby mial sie nagrzewac, sproboj z innym aparatem zaplonowym moze cewka padla a modul jest ok?
Re: BRAK ISKRY
: 2010-04-11 15:14
autor: deeler
niestety nie mam w okolicy nikogo z takim aparatem, a czy w czasie zapalania ten tranzystor tez powinien sie chociaz troche nagrzac? bo ten mój jest zimny. Aha jeszcze pytanie o palec ten w rozdzielaczu tam jest taka blaszka na środku ktora jest spręzysta i ma dociskac do tego "cypelka" w kopułce ta blaszka musi jakos bardzo wystawac z tego palca?
Re: BRAK ISKRY
: 2010-04-11 16:44
autor: tom87dg
sprezynka z tym "bolcem" wystarczy ze dotyka sie i iskra powinna byc, obawiam sie ze tranzystor nagrzewa sie dopiero podczac pracy aparatu gdy daje iskre wiec nie bez odpalenia chyba nie bedzie sie nagrzewal.
Re: BRAK ISKRY
: 2010-04-11 18:17
autor: deeler
ehh Probowalem go odpalić na
pycha z modulem zewnetrznym, pozniej nornalnie na postoju, odłączając modul zewnętrzny i podlaczajac stary tak jak byl, i nic nie odpalil. Przedtym jeszcze przeczyścilem wtyczke od czujnika polozenia wału i wtyczki do modułu.
Jutro bede musial odholować auto do elektryka on
napewno to naprawi szybciej niż ja ;p
Dzieki za pomoc

Re: BRAK ISKRY
: 2010-04-11 20:51
autor: tom87dg
daj po naprawie znac co padlo
Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY
: 2010-04-11 23:17
autor: palimona
[quote="wlodeks"]Witam mam dziwny problem ,mam probe 2 ,2.0 16 v 94 rok
Przy zimnym silniku odpalam samochód na dotyk ,po nagrzaniu do normalnej temperatury nagle tak jak by coś odcinało zapłon .Elektryk twierdzi że iskry nie ma jak się rozgrzeje ,aparat sprawdzany nic nie wyszło ,pompa podaje paliwo .
Witam, mam ten sam problem ProbeII '94, 2.0 16V LPG, na zimnym odpala bez problemu i śmiga czy to na benzynie czy lpg, a gdy sie rozgrzeje to obroty leca na glebe i koniec aż znowu ostygnie, sprawdziłem nie ma wtedy iskry, kolega w mitsubishi colt miał taka samą jazde i dopiero we Wrocławiu w serwisie po podpieciu pod kompa stwierdzili walniety czujnik polozenia wałka rozrządu - wymienił i lata jak wściekły. Mam pytania:
1. Gdzie w ProbeII '94 2.0 znajduje sie ten czujnik? ( zdjęcia mile widziane mój e mail:
palimona@wp.pl)
2. Gdzie we Wrocławiu można podpiąć Probunia pod komp żeby zdiagnozować przyczynę.
Z góry dzieki za pomoc i pozdrówki dla wszystkich posiadaczy tego wspaniałego samochodu!
Re: BRAK ISKRY
: 2010-04-11 23:46
autor: matix84
Kilka postów dalej masz odpowiedź i nie jest winny temu czujnik halla. Gdybyś miał walnięty czujnik położenia wału to zimny również by nie chodził.
O czytaniu kodów błędów poszukaj na
http://www.ford-probe.net - sam możesz odczytać kody
Re: BRAK ISKRY
: 2010-04-12 00:08
autor: palimona
dzieki za info jutro sie zabieram do lektury, bo ostatnim razem jak oddałem bryke w rece elektryka to maprawa trwala 3 miechy a wymienione zostalo wszystko po kolei metodą prób i bledów łącznie z ingerencją w kompa a okazało sie że aparat był padniety zamowiłem założyłem i rok pośmigał a teraz znowu wariuje. Jest opcja we Wro gdzieś go podłączyć i konkretnie zdiagnozować? możesz kogoś polecić Matix84?
Re: BRAK ISKRY
: 2010-04-12 10:38
autor: matix84
Tam masz złącze OBD I, tak samo jak ja i wszyscy posiadacze Probe. Do diagnozy nie potrzebujesz kompa - to nic Ci nie da. Wystarczy Ci kawałek drutu (zrobisz z niego zworę - uruchomienie trybu diagnostycznego) ewentualnie jeszcze dioda z opornikiem (w moim jest wymagana bo check engine nie chce migać). Mechanik w ASO nawet jak go podłączy do jakiegoś czytnika to dowiesz się tego samego co sam stwierdzisz.
Co do warsztatów to nie wiem. Jest o nich wątek na forum ale osobiście nie korzystałem. Z reguły walczę własnoręcznie posiłkując się wiedzą użytkowników forum.
Re: BRAK ISKRY
: 2010-04-12 18:30
autor: wujeksex
deeler pisze:dzsiaj zrobilem zewnetrzy moduł [...] nie zalalem go jeszcze klejem, bo najpierw chcialem sprawdzic czy zadziala.
Nie zalewaj go klejem, bo nie ma takiej potrzeby. Ewentualnie możesz zalać same nóżki, żeby zwara się nie zrobiła pod wpływem drgań.
Druga bardzo ważna rzecz - musisz przywiązać go do czegoś plastikowego. Nie może nigdzie dotykać masy.
Przymocuj go najlepiej do rury dolotu powietrza.
deeler pisze:czy podczas próby rozruchu on powinien sie nagrzewać? bo ten mój jest zimny - wszystkie jego elementy
Mój po godzinie jazdy nie był nawet ciepły, tylko miałem kilkukrotnie większy radiator.
matix84 pisze:Tam masz złącze OBD I, tak samo jak ja i wszyscy posiadacze Probe.
Jak większość
Ja mam kody DTC.
Re: BRAK ISKRY
: 2010-04-13 21:42
autor: deeler
witam!
Zostawilem Probstera u elektryka i zadzwonilem kilka godzin pozniej żeby postawił diagnoze. Gdy zadzwonilem stwierdzil ze to moze byc padniety moduł... tylko ze jak podlaczylem zewnatrzny to iskry tez nie było

Elektryk jeszcze jutro posprawdza wszystko raz jeszcze.
Eh... Wszystko dobrze jak jezdzi, ale jak cos siądzie to
dzsiaj elektryk po głebszych oględzinach stwierdzil ze cewka do wymiany... jaka cewke powinienem kupic, mozecie cos polecic?
Re: BRAK ISKRY
: 2010-04-14 09:59
autor: Sam
szukajcie a znajdziecie

z tym że jeżeli masz 2.5 to musisz na tej stronce która podaje w linku poszukać Magneti Marelli BAEQ032
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 36#p248942 taniej chyba nigdzie nie dostaniesz . POzdro
Re: BRAK ISKRY
: 2010-04-19 21:49
autor: deeler
witam ponownie

po wymianie cewki auto śmiga

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY
: 2010-04-22 20:44
autor: wlodeks
palimona pisze:wlodeks pisze:Witam mam dziwny problem ,mam probe 2 ,2.0 16 v 94 rok
Przy zimnym silniku odpalam samochód na dotyk ,po nagrzaniu do normalnej temperatury nagle tak jak by coś odcinało zapłon .Elektryk twierdzi że iskry nie ma jak się rozgrzeje ,aparat sprawdzany nic nie wyszło ,pompa podaje paliwo .
Witam, mam ten sam problem ProbeII '94, 2.0 16V LPG, na zimnym odpala bez problemu i śmiga czy to na benzynie czy lpg, a gdy sie rozgrzeje to obroty leca na glebe i koniec aż znowu ostygnie, sprawdziłem nie ma wtedy iskry, kolega w mitsubishi colt miał taka samą jazde i dopiero we Wrocławiu w serwisie po podpieciu pod kompa stwierdzili walniety czujnik polozenia wałka rozrządu - wymienił i lata jak wściekły. Mam pytania:
1. Gdzie w ProbeII '94 2.0 znajduje sie ten czujnik? ( zdjęcia mile widziane mój e mail:
palimona@wp.pl)
2. Gdzie we Wrocławiu można podpiąć Probunia pod komp żeby zdiagnozować przyczynę.
Z góry dzieki za pomoc i pozdrówki dla wszystkich posiadaczy tego wspaniałego samochodu!
Witam ,ja jednak miałem problem z modułem ,tranzystorek był przypalony dla tego gasł jak się nagrzał ,pisałem że aparat sprawdzany bo był dwa razy sprawdzany ale nic im w firmie nie wychodziło bo iskra była , niby pod obciążeniem sprawdzają .
Silnik 2.0 jest mniej skomplikowany jak 2.5 i nie posiada niektórych czujników ,mieć 99% problemów z iskrą to moduł lub cewka jak palec ,kable,świece ,kopułka są dobre i podaje paliwo .Pozdrawiam .
Re: BRAK ISKRY
: 2010-05-03 21:45
autor: palimona
-- oryginalny post 2010-05-03 13:28 --
no to pewnie mam to samo. Rano odpalam jade 30km do roboty i bez problemów. potem po 9-10 godzinach pracy znowu odpalam dojeżdżam na chate 30 km i gitara, problem pojawia się gdy chce gdzieś podjechać a silnik nie zdąży wystygnąć wtedy to licze na fart casami 200m casami 2km i staje obroty leca na glebe i tak jakby ktoś wtyczke
wypioł z prądu:( kto poleci elektryka na dolnymśląsku który to zrobi? HELP!!!
-- dodano 2010-05-03 21:45 --
znalazłem nowe części do elektryki w angli:
http://www.probedistributors.co.uk/Prod ... &Mod=PROBE Coupe From 07/93 to 03/98&Ser=PROBE II (ECP) 2.0 16V Petrol Engine&Year=10/93 to 03/98&BHP=85&HP=116&CC=1991&Cylinders=04&Valves=16&VID=90504&e1=FS&e2=FS
Re: BRAK ISKRY
: 2010-05-24 21:49
autor: SID16V
Siemka

bardzo poczytna lektura jeżeli chodzi o aparat zapłonowy w 2 generacji. Niestety mnie też to dopadło...mam od niedawna probiacza 2.0 z 95 r i długo się nie nacieszyłem jazdą. Autko nie odpala z rozrusznika tylko na zaciąg i przy przejściu na wyższe obroty strasznie przerywa. Jako że nie mogłem ścierpieć widoku mojego autka stojącego bezczynnie zacząłem szukać przyczyny... padło na aparat zapłonowy. Spawdziłem iskrę i na tym się
zacięłem....bo jest nieregularna. Wymieniłem przewody wysokiego napięcia i świece ....i dalej o samo się dzieje. Pozostaje więc kopułka, cewka i czujniki hallotron
Może któryś z klubowiczów naprowadzi mnie na właściwy trop...

nie chciałbym się wpędzać w niepotrzebne koszta.
Aha czy ktoś może próbował eksperymentu z zewnętrzną cewką cewką bez rozdzielacza zapłonu? chodzi mi o rozwiązanie stosowane w fordach mondeo - iskra jest podawana na wszystkie gary jednocześnie w odpowiednim momencie...myślę że takie rozwiązanie byłoby mniej awaryjne.. chyba że się mylę

Pozdrawiam
Re: BRAK ISKRY
: 2010-05-24 22:12
autor: OLEY
Poczytaj o module (np. zewnętrznym)
