Strona 7 z 12
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
: 2012-01-20 08:22
autor: marcin22
na forum mazdy jest kolega który robił fs'a na i może coś podpowiedzieć szukaj 626 cronos właściciel to jak się nie mylę lukasz007
ja wieczorkiem rozbieram moje autko i zaczynam robotę w celu przekroczenia 160hp z fs-de jak się uporam z tym zagadnieniem to opiszę i przedstawię przybliżone koszty co do tłoków to zamiast je zmieniać rozejrzyj się za fs-ze w Krakowie możesz spytać efekt będzie mniej awaryjny
pozdrawiam Marcin
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
: 2012-01-20 12:48
autor: Robert
sawmaster pisze:czy ktoś wie ile wzrośnie moc jak podniosę stopień sprężania z 9 do 11.8?
Teoretycznie o prawie 50%.
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=41742 nowa moc=stara moc*(E2/E1)^(0,365*n)
E2 = nowy stopień sprężania, E1 = stary stopień sprężania, n = ilość cylindrów.
Wzór jest prawdziwy, jeżeli:
- nie występuje spalanie detonacyjne
- kąt wyprzedzenia zapłonu pozostał bez zmian
- nie uległ zmianie AFR
- nie uległo zmianie paliwo
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
: 2012-01-20 15:06
autor: kicker
@sawmaster uważasz, że same tłoki załatwią sprawę?
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
: 2012-01-21 13:16
autor: sawmaster
mam pytanie te wtryskiwacze są montowane w projektach turbo 2.0 w USA zastanawiam się czy je kupić
http://www.ebay.com/itm/230733082429?it ... m=&vxp=mtr, ale podobno od probe 2.2 turbo pasują wtryskiwacze do probe 2.0? proszę o pilną odpowiedź
ps. kto uturbiał ostatnio probka 2.0 nie mogę jego znaleźć
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
: 2012-01-21 14:39
autor: marcin22
wtryski od mazdy prodage tam siedział w wersji mazdaspeed fs-det
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
: 2012-01-22 20:09
autor: Spider33
sawmaster pisze:
ps. kto uturbiał ostatnio probka 2.0 nie mogę jego znaleźć
Ten osobnik
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=7985
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
: 2012-01-23 14:40
autor: marcin22
ja jestem dziś po pierwszych jazdach wprawdzie stuki co tylko na lpg ale i tak jest bardzo miło będzie such to zajmę się paliwkiem
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
: 2012-01-23 23:03
autor: Bogdan9999
sawmaster pisze:mam pytanie te wtryskiwacze są montowane w projektach turbo 2.0 w USA zastanawiam się czy je kupić
http://www.ebay.com/itm/230733082429?it ... m=&vxp=mtr, ale podobno od probe 2.2 turbo pasują wtryskiwacze do probe 2.0? proszę o pilną odpowiedź
ps. kto uturbiał ostatnio probka 2.0 nie mogę jego znaleźć
Pasują ale kup od EVO koszt około 500 zł ale za to 560 CC
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
: 2012-01-25 09:33
autor: marcin22
u mnie po pierwszych kilometrach (fs-det) ciśnienie około 0,55 bara (bogata mieszanka) mogę powiedzieć że jest super efekt
stuki co tylko na lpg .bp realizowane będzie przez fmu tylko czekam na pompę
pewnie całość będzie ewoluować i z czasem wpadnie det ale
stuki co korzystam ze starego silnika żeby dowiedzieć się ile wytrzyma mechanika więc jak się da to co dwa tygodnie będę podnosił ciśnienie aż silnik zrobi
drugi leży i czeka aż "dwusów" ustąpi miejsca
pozdrawiam Marcin
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
: 2012-01-25 22:28
autor: Bogdan9999
A jak ty możesz sprawdzić wytrzymałość silnika jak zabije ci go spalanie detonacyjne ? Tak kończą nawet pancerne zakute silniki. Sprawdzić to bys mógł jak podnosił byś doładowanie i za każdym razem stroił i w którymś momencie silnik sie sypie powiedzmy przy 1.5 bara ok czyli wytrzyma regularne 1.2 bara ale zakładając że w obu przypadkach nie będzie spalania detonacyjnego bo to niszczy wszystko a ty idziesz w tym kierunku. Pozdrawiam
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
: 2012-01-25 23:48
autor: marcin22
heh no troszeczkę nie do końca albo czytasz albo rozumiesz jak to działa (lpg)
założenie że tylko pokręcę zaworkiem i zobaczę co się stanie jest typowe na tym forum i od wielu lat się nie zmieniło
tym nie mniej postaram się opisywać co i kiedy się dzieje/psuje może komuś się przyda no chyba że jest tyle silników fs-det w probkach że się wygłupiam i powielam schematy jednak za wcześnie mówić o tym czy to działa czy nie ford przejeżdża dziennie około 60 kilometrów więc myślę że po dwóch tygodniach coś się ujawni tym bardziej że od poniedziałku będzie i na bp jeździł
kolega założył że tylko On zna wszelkie tajniki silników turbo a ignorancja to zła cecha
pozdrawiam Marcin
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
: 2012-02-05 23:10
autor: Bogdan9999
No panowie i panie w tej cenie to materiału nie będziecie mieć
http://racingstreet.pl/kolektor-wydecho ... 37968.html
projekty powinny ruszyć

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
: 2012-02-22 15:26
autor: Ozyryz
Witam, wybaczcie za długą nieobecność.
Mam pytanie spotkał się już ktoś z padającymi skrzyniami z powodu zwiększenia mocy ? i jak sobie z tym poradziliście ? ewentualnie jakie skrzynie można zaadaptować ? Pozdrawiam

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
: 2012-02-22 16:23
autor: Bogdan9999
Jaki silnik ?
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
: 2012-02-22 22:54
autor: Ozyryz
2.5 klde z drobnymi przeróbkami
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
: 2012-02-23 14:11
autor: S.H.A.R.K
Jeśli padła Ci skrzynia to na pewno nie od tego że zwiększyłeś moc o 2-3 KM prawdopodobnie była już na wykończeniu.
Nawet gdybyś uturbił auto to dobra skrzynia powinna sobie bez problemu dawać radę...
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
: 2012-03-29 12:53
autor: bogdano
Ozyryz a NOS-a też montujesz do tego swojego diabełka?
Zebyś nie skończył jak Fred Flinston z nogami na asfalcie. hehehe.
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
: 2012-03-29 16:19
autor: Bogdan9999
Ozyryz pisze:2.5 klde z drobnymi przeróbkami
Hmm.. trzeba było by poszukać jakiejś skrzyni od nowszej mazdy trzeba by było coś dopasować.
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
: 2012-03-29 23:35
autor: Pajda16v
Witam!!! Wszystko obmyślałem i wiem... Zastanawia mnie tylko zasilanie paliwem przy turbo mam 2.0 i planuje doładować na ok 0,4-0,5 czy seryjny silnik to wytrzyma ?? A co do paliwa to czy nie załatwiły by sprawy same wtryski od 2,2 turbo ?? Regulator ciśnienia paliwa podobno zalewałby go na wolnych....
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
: 2012-03-30 00:46
autor: Bogdan9999
Wtryski od 2.2 ci starczą ale tak czy inaczej musisz to wystroić.
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
: 2012-03-30 08:46
autor: marcin22
seria wytrzymuje jak nie chcesz stroić to wystarczy bosch 044 i fmu (u mnie 12:1 i jest za bogato) sprzęgło jakieś organiczne troszkę pracy i będzie działać
a z takich
nie co innych modyfikacji mogę polecić walkę z odmą bo seryjne to troszkę mało
co do wytrzymałości samej jednostki napędowej to nie masz się co martwić u mnie wypluł uszczelkę głowicy przy ponad 0,7 ale nie jest to miarodajne bo okazało się że kiedyś była robiona i ktoś pominął tulejkę prowadzącą a z tego co wiem to powinien wytrzymać nie można zapominać że było coś takiego jak fs-det w maździe a doły są takie same łącznie z doprowadzeniem oleju na denka tłoków
do bogdan9999 w rozebranym silniku ani śladu stuku
po modyfikacjach ford jeździ lepiej niż mx-6 kl a mazda jest lżejsza
rób śmiało i nie słuchaj opinii że się nie da nie opłaca czy że silnik
nie rozwojowy
ps. jak masz jakieś pytania zapraszam na pw. tam mogę podać tel. i możemy pogadać (może w czymś uda mi się pomóc)
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
: 2012-03-30 10:44
autor: Ozyryz
Tak seria wytrzyma 0.6 bara jak nie będzie stukowego. Skrzynia po większych oględzinach padła z powodu małej ilości oleju nieszczelny simering moje niedopatrzenie no i sprzęgło by się spiekowe przydało. Co do silnika wystarczy wymienić korby panewy i pierścienie na mocniejsze, dobrze wszystko wystroić i silnik zniesie 1bara doładowania, no ale te nasze skrzynie tego już długo nie przetrwają chyba że będziemy jeździć jak emeryci.
Wie ktoś jakie można wsadzić jeszcze korby do tego silnika długości 5.4" które można łatwo kupić w polsce ? bo co do korb z Kj są ciężko dostępne a z forda smal block jeszcze nie znalazłem jakie by spasowały co i tak w Pl nie kupie.
Wiesz bogdan myślałem nawet o nitro ale ten mój probek staje się powoli studnią bez dna no ale cóż robię wszystko sam nikt mi nie pomaga a człowiek uczy się na błędach ale specjalnie dla ciebie wytnę w podłodze dziurę napęd flinstona nieźle zmniejszy zużycie paliwa

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
: 2012-03-30 14:04
autor: marcin22
czy chodzi o 0,6 bara w kl ? bo to raczej wyśrubowany wynik ja pisze o silniku fs a to zupełnie co innego
kl jest według mnie słabym do dmuchania silnikiem (korby i temperatura) ale oczywiście mogę się mylić
z moich obserwacji (popartej doświadczeniem i eksploatacją i do dmuchanego kl'a i fs'a ) bez poważnych modyfikacji w budowę silnika
jedna i druga jednostka nie jest wzorem wytrzymałości na takie zabawy z tym że fs jest i tak sporo mocniejszym (budowa)
Pozdrawiam Marcin
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
: 2012-03-30 18:54
autor: Pajda16v
A teraz jedno pytanko bo jak zobaczyłem ile pompa boscha kosztuje o się zląkłem hehe Ile kosztuje na początek jakieś tanie FMU ?? i jak to działa gdzie to wpiąć:d
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
: 2012-03-31 01:48
autor: Bogdan9999
Jak nie bosch to warbllo 255 l/h kosztuje około 320 zł powinieneś dostać. Bez dobrego ciśnienia FMU nie będzie działać, bo przy tym to podstawa.