Re: ABS
: 2014-01-14 22:48
Nie wiem jak z absem, ale bez zapala sie kontrolka recznego
Może być to uszkodzony czujnik, bądź któryś z elementów, z którym on współpracuje.Maxxum pisze: Po wyłączeniu silnika i ponownym jego uruchomieniu - kontrolka już się nie świeci, ABS wraca.
Sczytałem oczywiście kody błędów ABS i wyskakuje mi błąd nr 12, czyli uszkodzony lewy, przedni czujnik ABS-u.
Tylko tak się zastanawiam, czy to może być prawda i czy byłyby takie objawy, że podczas dużej prędkości wykazuje ten błąd a potem jakby nigdy nic jest ok ?
Czy ktoś za to beknął czy odpuściłeś? Bo ja bymMaxxum pisze:Napiszę jeszcze - bo to może mieć również niebagatelne znaczenie, że niedawno (podczas malowania Probe) goście do układu hamulcowego zalali mi zamiast płynu hamulcowego - prawdopodobnie płyn do wspomagania, lub nawet olej do automatycznej skrzyni biegów![]()
Spowodowało to spuchnięcie elementów gumowych w całym układzie, zablokowanie zacisków na tarczach, spaleniu klocków i konieczności wymiany wielu elementów układu hamulcowego, jak pompa, rozdzielacz siły hamowania, przewody gumowe, uszczelnienia zacisków.
W czystej teorii, jako że w środku znajdują się zawory i jest to układ hydrauliczny, zalanie go płynem o innych parametrach niż przewidziane, mogłoby system ogłupić lub nawet uszkodzić pompę - generuje i upuszcza ona określone ciśnienie, a olej do skrzyni biegów jest bardziej lepki niż płyn hamulcowy i stawia większy opór.Maxxum pisze:Jakby tego było mało po naprawie układu, na drugi dzień - samochód zajechał mi drogę przy ok. 80 km/h i musiałem gwałtownie, na maksa hamować. Po tym zdarzeniu na drugim skrzyżowaniu, po raz pierwszy zaświeciła się właśnie kontrolka Anti LOCK i wyłączył ABS.
Jeszcze jedna rzecz - podczas wymiany elementów układu hamulcowego - pompa ABS została jedynie przepłukana, czy ona może powodować powstawanie takiego efektu ?
Sprawdź dokładnie jak osadzony jest czujnik względem koronki, czy aby nie za wysoko.Maxxum pisze:Oczywiście w najbliższym czasie postaram się sprawdzić ten czujnik, ale może ktoś ma jakąś sugestię ?
Mam nadzieję, ze nie wyczytałeś tych informacji na naszym forum - bo to nieprawda.PiOOtReKk pisze:Hmm ja wyczytałem w jakimś wątku tylko nie pamiętam czy to było na tym forum że tak ma właśnie być.Podobno przy dużej prędkośći w razie gwałtownego hamowania ABS może tylko zaszkodzić dlatego tak to zostało ustawione żeby go odcinało a po ponownym uruchomieniu silnika wraca wszystko do normy.Ile w tym prawdy to nie wiem.U mnie przy "testowym" zamykaniu licznika nic się nie zapalało a ABS na pewno działa.
Oczywiście te elementy zostaną sprawdzone.KrecioPL pisze: Może być to uszkodzony czujnik, bądź któryś z elementów, z którym on współpracuje.
Ja bym się przyjrzał koronce, czy gdzieś jakiegoś syfu albo smaru nie dostała i czy równo siedzi.
Niestety jak do tej pory - nie. Goście się zarzekają że taki płyn był już wcześniej jak odpowietrzali układ hamulcowy.KrecioPL pisze:Czy ktoś za to beknął czy odpuściłeś? Bo ja bym![]()
Właśnie mechanicy powiedzieli, że ten płyn uszkodził wszystkie elementy gumowe, spuchły uszczelki itd. Zostały więc te elementy wymienione. Jedynie zostawiliśmy pompę ABS-u, żeby nie mnożyć kosztów. Natomiast przepłukiwali ją (nie wodąKrecioPL pisze:W czystej teorii, jako że w środku znajdują się zawory i jest to układ hydrauliczny, zalanie go płynem o innych parametrach niż przewidziane, mogłoby system ogłupić lub nawet uszkodzić pompę - generuje i upuszcza ona określone ciśnienie, a olej do skrzyni biegów jest bardziej lepki niż płyn hamulcowy i stawia większy opór.
Jako że oba specyfiki wymienione przez Ciebie są lepkie i tłuste, pytanie czym płukałeś - wodą raczej nic nie osiągniesz.
Czujnik powinien być osadzony dobrze, bo nie był ruszany. Ale to też na wszelki wypadek sprawdzą - wiem, że odległość czujnika od zębatki powinna się zawierać w przedziale 0,3 - 1 mm.KrecioPL pisze:Sprawdź dokładnie jak osadzony jest czujnik względem koronki, czy aby nie za wysoko.
Juz poprawioneKrecioPL pisze:Walnąłeś się przy cytowaniu - nie jestem "PiOOtReKk"
Też dobry pomysł. Ale mniej chyba roboty będę miał - wymieniając sam lewy. Mam już taki na podmianę.Romas pisze:a podmień prawy z lewym, wtedy będziesz wiedział czy to wina czujnika czy nie