Strona 10 z 11

Re: Sprzęgło

: 2012-03-09 13:22
autor: bubugt4
do michal:moim zdaniem może to być wina pompy sprzęgła może być przytarta ja tak miałem pedał sprzęgla nie zawsze wracał na swoje miejsce po wciśnięciu i zdarzalo się żę jak się nie zoriętowałem to faktycznie było odczuwalne ślizganie sprzęgła podczaz jazdy.w przypadku przypalonej tarczy nie powinno ślizgać na niskich biegach bo pewnie mialbyś problemy z podjeżdżaniem pod górke, ja na ślizgającym sprzęgle jeździłem prawie rok tylko u mnie ten objaw występował na 4 i 5 biegu

Re: Sprzęgło

: 2012-03-09 18:34
autor: Romas
Michał, ja nie bede sie rozpisywał, Wymien tarcze sprzegła i profilaktycznie łożysko oporowe i bedzie git.

Jak byś chciał cos wiecej wiedziec to pisz na PW albo wiesz gdzie..
pozdr.

Re: Sprzęgło

: 2012-03-27 02:50
autor: -michal-
Romas pisze:Michał, ja nie bede sie rozpisywał, Wymien tarcze sprzegła i profilaktycznie łożysko oporowe i bedzie git.
Romas, tak trzeba zrobić, ALE :idea:

Od dwóch tygodni sprzęgło się nie ślizga :D rozumiesz coś z tego :?: bo ja kompletnie zgłupiałem już, nie wiem jakim cudem, ale nie ślizga się :shock:

Re: Sprzęgło

: 2012-06-13 16:55
autor: Harry82STA
Witam, temat jak najbardziej dla mnie. Mianowicie, na zapalonym silniku przy wciśniętym sprzęgle(podłoga) nie mogę wbić żadnego biegu :(. Obstawiam słoneczko docisku, albo w najlepszym przypadku łożysko oporowe. Więc zacząłem się już oglądać za nowym kompletem, i tutaj prośba do was o pomoc w wyborze. Znalazłem trzy najtańsze kompeciki, które wcale nie są takie tanie. Może ktoś z was miał już styczność z którymś z nich i wie co są warte lub może ma lepszą propozycje. Oto one:

Pierwsze to standardowe sprzęgło dedykowane do jedyneczki 2.2 turbo firmy LUK nr 624162760 cena. ok. 800

http://moto.allegro.pl/sprzeglo-ford-pr ... 58176.html

http://www.ebay.de/itm/F1-RACING-SPORTK ... 231b097cc2

Re: Sprzęgło

: 2012-06-13 18:21
autor: Romas
Wersja nr 2, to wersja nr 1 tylko ze pomalowana super chiper tuning farbą :wink: :D

Re: Sprzęgło

: 2012-06-14 00:39
autor: Robert
Może taniej byłoby sprawdzić na początek wysprzęglik (o płynie i oleju w skrzyni nie wspominając)?

Re: Sprzęgło

: 2012-06-14 19:26
autor: Harry82STA
Wysprzęglik ok, olej w skrzyni też jest. Jestem mechanikiem a nie kucharzem czy rzeźnikiem. ;)

Re: Sprzęgło

: 2012-06-14 21:46
autor: Romas
A może zapowietrzone jest sprzękło(tłoczek) spróbuj nacisnąć kilka razy sprzeglo (pod pompuj) przed próbą wbicia biegu, może da rade, a jak da to znaczy ze zapowietrzony, albo "pompka przepuszcza".

Re: Sprzęgło

: 2012-06-14 21:52
autor: -michal-
A czy przed tym problemem z wbiciem biegu, sprzęgło ci się ślizgało lub zauważyłeś jakieś inne dziwne objawy :?:

Czy odpalając samochód na jedynce z wciśniętym sprzęgłem możesz normalnie ruszyć bez uślizgów i przełączyć na dwójkę :?:

Re: Sprzęgło

: 2012-06-14 21:57
autor: Harry82STA
Jak zapalam na biegu to auto ciągnie do przodu, o normalnej zmianie biegu nie ma mowy. Chyba, że po prostu na sucho gdy wyrównają się prędkości obrotowe zębatek.

Re: Sprzęgło

: 2012-06-15 02:24
autor: -michal-
Harry82STA pisze:Jak zapalam na biegu to auto ciągnie do przodu, o normalnej zmianie biegu nie ma mowy
Ale postaraj się opisać to dokładnie, bo to, że ciągnie do przodu można rozumieć w dwojaki sposób...

Czy ruszasz normalnie i przyśpieszasz :?: czy podczas przyśpieszania sprzęgło się ślizga :?:

A może zaraz po odpaleniu samochód sam wyrywa się do przodu pomimo wciśniętego sprzęgła :?:

Re: Sprzęgło

: 2012-06-15 12:34
autor: Robert
Ewidentnie to ostatnie.
Harry82STA pisze:Jestem mechanikiem a nie kucharzem czy rzeźnikiem. ;)

Re: Sprzęgło

: 2012-08-25 10:20
autor: micek
-- oryginalny post 25 sie 2012, o 08:36 --

Mi przy odpalaniu wyrywa do przodu. Skończył swój żywot wysprzęglik albo tylko gumki. Wcześniej objawy były takie jak opisywane na forum: pedał sprzęgła w podłodze zostawał, biegów nie mogłem zmienić, pompowanie sprzęgłem już nie pomagało, zbiornik płynu ostał się pusty. Mam reperaturkę i zobaczę czy uda mi się to zrobić :)

-- dodano 25 sie 2012, o 10:20 --

W miarę łatwa sprawa z wymianą gumek. Jednak się zmartwiłem :( Czy w wysprzęgliku, w środku przy odpowietrzniku powinna być jakaś kulka lub coś bo wydaje mi się że zgubiłem :( :?:

Re: Sprzęgło

: 2012-08-25 11:22
autor: Robert
wysp.gif
wysp.gif (4.49 KiB) Przejrzano 13498 razy

Re: Sprzęgło

: 2012-08-25 12:54
autor: micek
Więc jednak :( Ciekawe jakie ona może mieć zadanie. Autko złożyłem (bez kulki) i działa ... jeszcze ... na razie ... oby zawsze. Odpowietrzyłem, sprzęgło nie zostaje w podłodze, odbija, ciężej chodzi niż sprzed "operacji", bierze raczej tak w 1/4 od podłogi niż w połowie.

Dziękuję za rysunek.

Na tym rysunku brakuje jednak wyszczególnionej gumki na "Piston and cup assembly".
W skład reperaturki z Autofren D3430 wchodzą:
1. gumka, która nie jest wyszczególniona na rysunku o której piszę powyżej,
2. "Boot" - osłonka na tłoczek,
3. "Bleeder cap" - zatyczka na odpowietrznik.

Re: Sprzęgło

: 2012-09-19 11:53
autor: pusher1
Panowie mam pytanie w którym miejscu należy nasmarować dokładnie pedał sprzęgła?? Bo u mnie gdy wciskam słychać skrzypienie reszta pracuje bez zarzutu :mrgreen: :mrgreen:

Re: Sprzęgło

: 2012-09-19 18:35
autor: quarth
nasmaruj sobie przy osce pedalu

Re: Sprzęgło

: 2012-09-19 22:48
autor: pusher1
A da się tam jakoś dostać czy coś muszę rozbierać ???

Re: Sprzęgło

: 2012-09-20 10:53
autor: quarth
musisz sie dostac pod deske. protip: podazaj za pedalem sprzegla

Re: Sprzęgło

: 2012-09-20 11:00
autor: pusher1
Ok dzięki będę się jakoś męczył, mam nadzieje że moje plecy wytrzymają te wygibasy :slon: :slon:

Re: Sprzęgło

: 2012-09-20 16:48
autor: Eli
złóż fotel na płasko, obniż na maksa i połóż się głową w dół, a pod głowę sobie coś podłóż. Chyba najwygodniejsza pozycja :wink:

Re: Sprzęgło

: 2012-09-20 20:29
autor: quarth
nope, wygodniej jest jak sie fotel odkreci

Re: Sprzęgło

: 2012-09-20 23:20
autor: pusher1
Pedał nasmarowany a dalej piszczy gdzieś pod maską to słychać niewiem gdzie :? :? W momencie wciskania gdy puszczam nic nie słychać :roll: :roll:

Re: Sprzęgło

: 2014-04-07 12:10
autor: adrian_seki
Witam

Tarcza sprzęgła do Forda Probe I 2,2GT ma mieć 240mm średnicy oraz 23 zęby na pieście.

Po kilku dniach walki udało mi się ustalić, że tarczę należy szukać do Mazda RX 7 II (FC) 88-91r (już jest nie osiągalna i należy szukać gdzieś na magazynach sklepów - mi się udało i idzie z warszawy firmy NKK o numerze FW-9698 lub JC 33027). Numery podałem jeszcze w F.A.Q. ale można bazowac na LUK: 324005160 (oczywiście nie osiągalnej :D )

Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych.

Re: Sprzęgło

: 2014-04-07 20:06
autor: Lukasz
Ja kupowałem cały komplet od mazdy 929 HC 3,0 V6