Strona 2 z 2

: 2007-12-04 00:37
autor: Tomasz S
Cześć Cinek !
Fajnie by było podłączyć sobie miernik i wg. natężenia sprawdzić jego zużycie . Niestety to czysta fikcja . Owszem w teorii mógłbyś sprawdzić w ten sposób coś co definiowało by opory pracy rozruchu silnika - ale tylko w teorii . Nawet w warunkach laboratoryjnych nie będziesz miał wszystkich danych by policzyć prawidłowo wszystko .
Począwszy od samego akumulatora (który może być zużyty lub nie ; który ma różny prąd rozruchu w zależności od temperatury , wieku , firmy , surowców z jakich jest zrobiony , jego oporu wewnętrznego , stan elektrolitu , itd , itp )
po przez stan przewodów , łącz , wilgotności otoczenia , izolacji , grubości , itd ;
kończąc na silniku - nie badasz tylko i wyłącznie kompresji ale i stan panewek , sworzniów , układ rozrządu oraz wszystko co pracuje zasilane pracą silnika - np.pompa wodna , olejowa , alternator ...
Nie wspomnę o rodzaju oleju i jego stanie :wink:
He he , nawet zabrudzony filtr powietrza może dać przekłamanie :wink:

Sorry Cinek , że podcinam Ci skrzydła ale ta metoda wydaje mi się mało racjonalna by przy złożoności silnika V6 i nielaboratoryjnym jego badaniu w jakimkolwiek stopniu sprawdzić jego stan .
Wydaje mi się , że takie badanie więcej Ci powie o stanie akumulatora niż w/w
Chyba tyle
Pozdrawiam
Tomek

: 2007-12-04 21:33
autor: cinek
.... :/ prosilem jedynie o testy, wyniki... a tu krytyka:/ dobra chlopaki, zamknijcie temat albo go usuncie... szkoda zachodu. Myslalem, ze nie bedzie w tym problemu, ze napiszecie mi swoje odczyty, ale no dobra... dzieki i tak... ;/ narazienio... :(

: 2007-12-04 21:44
autor: OLEY
Spoko Cinek.
Poczekaj jeszcze jakiś czas, a na pewno ktoś dokona pomiaru.
Za tym kimś pójdą następni i jeszcze sytuacja się rozwinie. :D

Jak chcesz, to zmierzę jutro u siebie, ale ja mam 2.2 więc chyba za bardzo nie pomogę. :cry:

Cierpliwości. :wink:

Ps. Hehe, a tak jakoś mi się skojarzyło, że z 2.5 to wieczne problemy są :D :D :D .
Może dlatego nikt z właścicieli dwójek nie jest w stanie podać odpowiednich wartości. :D :wink:






Chyba musiałem im wjechać na ambicję. :wink:

: 2007-12-05 06:56
autor: Ero
Oley Ty sie od 2.5 odczep :D :D :D ja tam swoje mam i nie nazekam :D smiga az miło.

Cinek gdybym miał czym zmierzyc to podałbym Ci wyniki bo lubie bawic sie z autkiem ale ze nie mam no to .... :? Poczekaj ktos zrobi i sie nie załamuj :1111_ok:

: 2007-12-05 10:12
autor: toms
Zmierzyłem, ale jak wcześniej wspomniałem, pomiar daleko miał do "rzetelnego". Przez ułamek sekundy na wyświetlaczu woltomierza mignęło 10,5V , zaraz potem poszło na 14V jak alternator zaczął ładować.

Silnik mam w miare zdrowy, a aku ma nieco ponad pół roku.

: 2007-12-05 17:00
autor: Trasecom
Ja podłączyłem i miernik spaliłem :x . Ale na 100% dobrze .

: 2007-12-05 22:01
autor: cinek
Trasecom pisze:Ja podłączyłem i miernik spaliłem :x . Ale na 100% dobrze .
Jakim cudem?? :roll: kude, moze jakis trafny byl... a elektroniczny?


oK, dzieki toms!!! nawet nie wiesz jakiego plusa masz u mnie!!!!! =D=D=D


PS. a tak przy okazji...
ładny silniczek i kolektorek?? 8)

Obrazek Obrazek :D

: 2007-12-05 23:51
autor: OLEY
cinek pisze:PS. a tak przy okazji...
Fajne.

PS. A tak przy okazji. Nie wiecie po ile są jajka w Tarnowie? :evil: :twisted: :wink:

: 2007-12-06 09:25
autor: cinek
To silnik mojego kumpla z sasiedztwa, mam MX-6
OLEY pisze:
PS. A tak przy okazji. Nie wiecie po ile są jajka w Tarnowie? :evil: :twisted: :wink:
U mnie w soko są po 35gr:P

Ok, przepraszam, ze odbieglem od tematu :oops:
sorka ;)