Strona 2 z 2

: 2008-05-28 15:08
autor: sebast
Świeczki zamontowane, kable wymienione, zrobiony przegląd układu dolotowego (filtr, przepustnica, zawór wolnych obrotów - trzyma za duże obroty biegu jałowego i ustalam co jest powodem :) ).
Wykonana polerka świateł - robię tak w każdym moim samochodzie :) - z bliska znacznie lepiej się takie światła prezentują, dostają żywszych kolorów i połysku.
Zamontowana "normalna" prostokątna rejestracja - już przerejestrowany :).
Wczoraj odebrałem olej silnikowy i do skrzyni (syntetyk Mobil-a ;) ) oraz filtr oleju i paliwa. Jutro powinienem dostać światła dzienne ... Cały czas się zastanawiam jak rozwiązać tylne światła przeciwmgielne i cofania i zaczęło mi się podobać rozwiązanie jak w oryginale na europę - wycięcie kawałka "spoilerka" z dołu zderzaka i wstawienie tam św. przeciwmgielnego ... - co Wy na to ?
To taka krótka relacja z tego co robię :) postaram się dzisiaj zrobić parę fotek. Niestety brakuje mi czasu, aby nieco konkretniej się zająć "poprawkami" :)

: 2008-05-28 15:49
autor: wargawiesiek
a po co ciąć spojler? przeciwmgielne jak jest to musi działać ale jak go nie ma to nic się nie stanie.

: 2008-05-28 16:14
autor: Robert
Oprócz ew. problemów przy przeglądzie.
Chyba, że masz bardzo starą dwójkę (sprzed 1986) :roll: - wtedy tylne przeciwmgielne jest nieobowiązkowe.

: 2008-05-28 17:40
autor: sebast
Przeciwmgielne (jak widać na fotkach) mam podwieszone daleko za zderzakiem (przy tym jest strasznie wielkie - tego nie widać dopóki się nie schyli pod samochód) i wymysliłem, że kupię mniejsze - zgrabniejsze i zamontuje jak w wersjach europejskich - coś jak tutaj :
http://img230.imageshack.us/my.php?imag ... 868nr0.jpg
- fotka zapożyczona od jednego z forumowiczów ;)
A kwestia mieć czy nie mieć, to chce być zgodny z przepisami i tyle :) , mimo, że przegląd mam dopiero za 11 miesięcy, to na drodze też chcę być OK.

: 2008-05-28 17:51
autor: Dee Jay
Ja ci powiem tak. Na drodze to jeszcze nikt nigdy nie sprawdzał czy wogóle mam przeciwmgielne bo zółtek nie miał nie wspominając o tym czy działa. Nawet jakby ktoś to sprawdzał to zawsze można powiedzieć miło że fabrycznie nie ma co jest prawdą i że nie wiedziałeś że jak fabrycznie nie ma to trzeba doposażyć. Wątpie by ktoś ci za to dowód od razu zgarnął. Nie psułbym zderzaka i tyle. Ja bym zrobił byle jakie mocowanie i tylko do diagnosty je założył.

Oczywiście jak chcesz to zakładaj ale szkoda psuć taką ładną wersje USA ;)

a jeżeli chcesz być zgodny z przepisami to z tyłu musisz założyć lampy Euro bo kierunki we wstecznym nie spełniają warunków dopuszczenia ich do ruchu. Mierzyłem bo sam tak miałem. No i dzienne też nie spełniają warunków :wink:

BTW. Nie jeden z klubowiczy tylko ja :D

: 2008-05-28 18:26
autor: sebast
;) OK - Ja, czyli Ty ;)
Hmmmm ...
Na drodze kiedyś kiedyś (daaawno temu) mi sprawdzano, ale udało mi się sciemnić 8) ...
Co do dziennych, to są tak na pograniczu - wyszło mi coś ok. 245mm ;)
Kierunkowskazów nie sprawdzałem, choć też mi się tak niepodobają ... chcę jeszcze przetestować wersję z zieloną żarówką.

....... Zaczynam się powoli przekonywać, że może sobie jednak daruje to przeciwmgłowe :D - kable będą, to mogę powiedzieć, że mi się akurat urwało :roll:

Uzupełniam o fotki :) :
Polerka świateł, zmiana rejestracji i nie widać lamp pod zderzakiem 8) :

Obrazek

Nowe świece 8) i przewody (jeszcze muszę je trochę "ładniej" poprowadzić), lekkie odnowienie pokryw zaworów :) i ogólne przeczyszczenie komory silnika :

Obrazek

Re: Sebast

: 2013-01-22 21:20
autor: S.H.A.R.K
Jak się auto sprawuje ? Coś dawno galeria była odświeżana... a może już sprzedałeś ?

Re: Sebast

: 2013-01-22 21:42
autor: MatiLP640
Sądząc po dacie ostatniego logowania to chyba jednak sprzedał ;)

Re: Sebast

: 2013-01-22 23:10
autor: S.H.A.R.K
Nie pomyślałem żeby zerknąć :) No to faktycznie chyba sprzedane już, a szkoda bo zadbany i nietypowy egzemplarz był...

Re: Sebast

: 2013-01-23 08:28
autor: sebast
Ależ w żadnym przypadku - nadal posiadam i regularnie używam.
Mało się loguje, bo mam trochę dużo różnych zajęć ...
Co zrobiłem, a wspominałem wcześniej.
Rozwiązałem problem tylnych świateł przeciwmgielnych, cofania i kierunkowskazów tak :
- kierunkowskazy pozostały tam gdzie są cofania (mają żółte żarówki) - nieco dziwnie wygląda, bo świecą zbyt blisko środka samochodu, ale cóż ...
- światło cofania zrobiłem w ten sposób, że wywierciłem małe otwory w odbłyśniku światła cofania i wstawiłem żarówkę H21W - jest nieco mocniejsza niż zwykła 21W, a przede wszystkim ma bagnet 9,,. a nie 15mm i malutką bańkę, więc spokojnie mieści się w kloszu i wszystko działa OK
- światło przeciwmgielne jest "pokombinowane" :) - jeżeli jadę na przegląd, to mam w bagażniku mały przełącznik i światła stop-u działają na 1 parze żarówek 21/5W, a druga para żarówek działa wtedy jako przeciwmgielne, a w pozycji "normalnej" wszystkie 4 żarówki są jako stop - czyli ładnie to wygląda (+3 stop za szybą :) )

Re: Sebast

: 2013-01-23 17:13
autor: quarth
wat, po co tak komplikowac jakimis dodatkowymi przelacznikami? zreszta, naprawde sprawdzaja wam fogi na przegladach?

Re: Sebast

: 2013-01-24 12:14
autor: sebast
-- oryginalny post 2013-01-23 18:42 --

W Fordzie mi jeszcze nie sprawdzali, ale zdarzyło mi się się w życiu parę razy. Po za tym upierdliwy policjant też może sprawdzić ... Tak mam święty spokój, a przełącznik kosztował ze 2zł i jest niewidoczny ...

-- dodano 2013-01-24 12:14 --

Wywołaliście mnie do tablicy, to idę za ciosem i umieszczam parę zdjęć po drobnych zmianach, których nie ma jeszcze na wcześniejszych fotkach ...
- nowe letnie felgi (oryginalne fordowskie 16" są na zimę) - nowe felgi Momo 17", opony Michelin Pilot Sport 225/45 ZR17
- tylny tłumik Ulter
- nadwozie po polerce - własnymi rękami, a raczej : wiertarka, gąbka do polerowania (dwie twardości), pasta polerska i kilka godzin roboty

Obrazek

Obrazek

Re: Sebast

: 2013-01-24 12:47
autor: Stig
Piękna sztuka i w dodatku Usa '93 :) Widać że o niego dbasz... aż miło popatrzeć, tak trzymaj :wink:

Re: Sebast

: 2013-01-24 18:45
autor: kicker
Poważnie, zrobiłeś polerke wiertarką? :)

Re: Sebast

: 2013-01-24 19:57
autor: quarth
ja mam nadzieje ze pasta polerska nie bylo tempo xD

Re: Sebast

: 2013-01-24 23:32
autor: pusher1
Bardzo ładne probe widać że szanujesz i za to szacun :wink: Zapraszam w sezonie na spoty w DG ;) Kurde że ty jeszcze nie byłeś ani raz :P :P pozdroo

Re: Sebast

: 2013-01-25 01:15
autor: quarth
na granicy go zatrzymali

Re: Sebast

: 2013-01-25 12:58
autor: S.H.A.R.K
Załóż jeszcze niższy spring i będzie kosa... Polecam np Vogtlandy - twardość zbliżona do seryjnych