Amortyzatory 2.2 GT

Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

No faktycznie są to jednak amorki bez regulacji,więc odpadają.Szukamy dalej.
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

W końcu rozwiązałem problem amorków.Zregenerowałem je i przy okazji utwardziłem(sam).Nawet nie spodziewałem się takiego efektu.Probe przy ostrej jeździe prowadzi się znakomicie.Nadal mam regulowane amorki,a co najważniejsze teraz trzyma się drogi jak pojazd szynowy.Przy okazji wymieniłem też sprężyny(lesjofors-od Greyga-polecam).
Biorąc pod uwagę,że koszt regeneracji i utwardzenia wyszedł mi bardzo niski , zrobię też przód,ale najpierw w garażu czeka bm-ka w kolejce na utwardzenie.Jakby ktoś miał problemy ze swoimi ,to służę pomocą.
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Gość

Post autor: Gość »

A jak żeś je sam utwardziła sobie :?: :?: :?:
Miki
Posty: 120
Rejestracja: 2003-07-15 11:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Miki »

AXEL, może byś napisał ile kosztuje regeneracja amortyzatorów i jak długo trwa taka naprawa :D
Już bez probe :(
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

Miki pisze:AXEL, może byś napisał ile kosztuje regeneracja amortyzatorów i jak długo trwa taka naprawa :D
Same wyjęcie i włożenie amorka zajmuje dużo czasu.Jedno koło zajmowało mi parę godzin.Zwłaszcza tył(zdjęcie plastików,pasy,silniczki,ściśnięcie sprężyny itd.).
Lecz same wyjęte amorki(cały komplet) można zrobić w parę godzin.
Na razie zrobiłem sobie tył,ale jak skończę bejcę,to zrobię też przód.
Koszt amorka około 50 zł.
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

Na specjalną prośbę znajomych umieszczam dokładny opis i instrukcję reaktywacji:
Ja mam amortyzatory regulowane elektronicznie,więc miałem duży problem z ich dostaniem,a w efekcie nie dostałem ich.Na zwykłe nie chciało mi się zmieniać ,bo jednak szkoda mi tej regulacji,a to piękna sprawa :D .Moje już kompletnie nie trzymały,można było swobodnie wyciągać tłoczysko do góry i do dołu.
Amorki regulowane,czy zwykłe działają tak samo,tylko w regulowanych jest zmienna ilość otworków przez które przepływa olej.Cały bajer polega na tym,że ten olej z czasem się po prostu zużywa i robi się rzadki jak woda.W efekcie swobodnie przepływa i nie amortyzuje.Mało tego z łatwością wydostaje się przez tłoczysko.Z czasem jest go coraz mniej i amorki umierają.
Teraz do dzieła:
Wyjmujemy amortyzator,chyba nie musze tłumaczyć jak.W regulowanych pamiętajmy aby nie kręcić tłoczyskiem(trzpień łączący z silniczkiem musi pozostać w tym samym miejscu).
Teraz musimy wywiercić otwór na dole amorka(najlepiej trochę z boku).wiertło 4-4,2.Najlepiej zamocować go w imadle w pozycji ukośnej i wiercić od spodu,co zapobiegnie przedostawaniu się opiłków do wewnątrz.Następnie opróżniamy go z resztek starego oleju.Otwór gwintujemy gwintownikiem 5mm.Wyciągamy tłoczysko,wkręcamy amorka pod katem 45 stopni w imadło i za pomocą strzykawki napełniamy go świeżym olejem.Olej taki jak np. stosuje się w teleskopach motocyklowych,czym gęstszy tym lepiej trzymają i są twardsze.
Ilość oleju:
Wlewamy powiedzmy kilka strzykawek wkręcamy w nagwintowany otwór śrubkę 5 z nakrętką ,kontrujemy i sprawdzamy,czy trzymają na całej długości.Jeżeli nie trzymają przy górze,odkręcamy ,dolewamy ,czynność powtarzamy aż do efektu.Na koniec ucinamy śrubkę kontówką i szczelnie zaspawujemy.
U mnie efekt rewelacja.Przy najbliższej okazji dam któremuś z klubowiczów wsiąść za stery i sam oceni zawiasy.
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

W razie potrzeby mogę krok po kroku opisać demontaż i montaż amorka w probe wraz z potrzebnymi narzędziami.
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

brzmi nieźle :!: :!: :!:
Gość

Post autor: Gość »

Hmmmm GENIALNE :idea: :idea: :idea: :idea: :!: :!: :!: :!:
Zrobie napewno a co mi tam.
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-19 01:41 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

Cynki pisze:warunek jest taki że nie mogą ci ciec amorki.

bo kiedy już gładź trochę dostała to po amorkach.
kiedy ci ciekną to niewiele to pomoże bo należy rozebrać amortyzator i zmienić uszczelki na nowe.
dokładnie,ale zawsze też możemy zalać superol :twisted: ,on raczej nie wycieknie.
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Gość

Post autor: Gość »

Na szczęście nie ciekną jak wróce z urlopu to sobie powiedzmy zregeneruje
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

Jestem już po zabiegu-wszystkie amorki zrobione :twisted: ,efekt-za......y.
Auto trzyma się drogi jak pojazd szynowy.
Przypominam,że jeżeli użyjemy oleju,który zimą gęstnieje amorki będą jeszcze twardsze.Zarazem nie polecam oleju hydraulicznego.
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Gość

Post autor: Gość »

AXEL pisze:Jestem już po zabiegu-wszystkie amorki zrobione :twisted: ,efekt-za......y.
Auto trzyma się drogi jak pojazd szynowy.
Przypominam,że jeżeli użyjemy oleju,który zimą gęstnieje amorki będą jeszcze twardsze.Zarazem nie polecam oleju hydraulicznego.
A właśnie jaki olej zatankować do amorków :?: :?: :?:
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

Może być nawet lux.
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Gość

Post autor: Gość »

AXEL pisze:Może być nawet lux.
Nie putam co może być tylko co będzie najlepsze :D :D :D
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

Zalej lux,będziesz miał gwarancje,że będzie ok,pod warunkiem,że nic nie spartolisz :twisted: .Ja lałem lux.
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Miki
Posty: 120
Rejestracja: 2003-07-15 11:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Miki »

AXEL proponuję, żebyś otworzył firmę regenerującą amortyzatory od forda probe oczywiście u klienta, dla klubowiczów 50% taniej :D
Już bez probe :(
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

Miki pisze:AXEL proponuję, żebyś otworzył firmę regenerującą amortyzatory od forda probe oczywiście u klienta, dla klubowiczów 50% taniej :D
Już jest otwarta :D .
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

Jeszcze jedno.Przy wierceniu otworu w denku ,uważajmy,aby nie przeholować.Głębokość otworu max 3 mm,nie uszkadzając drugiego denka.
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Awatar użytkownika
Tomi
Posty: 285
Rejestracja: 2004-02-19 14:24
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Tomi »

a ja powiem tak.... dzwonil dzis moj szfagier, ktory de facto zajmuje sie projektowaniem amorow w monroe i zaproponowal mi nastepujacy zestaw:
- komplet amorow pod prc
- komplecik sprezyn progresywnych
- komplecik odbojow
wszystko monroe (kto zna to wie co to zacz) za cene 500 AUD .... zrobilem tylko duuuze oczy hyh... :shock:
wychodzi kolo 1 tys zlotych za kompletne zawieszenie i autko idzie do tego 3 cm w dol.. tak sie przedstawia wersja dla I generacji probasow.. za jakies 1,5 miesiaca powinienem miec juz wsadzone do mojego i bedzie miooodzio :)
btw - jesli jest ktos chetny to maila mi - zanim zapakuja na statek - ale prosilbym jedynie powazne osoby o kontakt hyh
bym byl zapomnial - cena sklepowa za wielka woda to dokladnie x3 - taka maja niewielka znizke dla pracownikow hyhyhy
PROBE 2,2 GT '91 /lekko dlubniety/
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

4 amorki,4 sprężyny i 4 odboje za 1000?
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Awatar użytkownika
Tomi
Posty: 285
Rejestracja: 2004-02-19 14:24
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Tomi »

wszycho monroe.... :shock: ... hyh
PROBE 2,2 GT '91 /lekko dlubniety/
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

No to jak za darmo :D .A te amorki są z regulacją,czy zwykłe?
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Awatar użytkownika
Tomi
Posty: 285
Rejestracja: 2004-02-19 14:24
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Tomi »

no pisalem ze do prc...
PROBE 2,2 GT '91 /lekko dlubniety/
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”