Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.

jak rozpoznać czy ma sie sekwencje czy zwykły gaz

Gość

Post autor: Gość »

I tak i nie...
Są tacy co twierdzą ze nie odczuwają spadku mocy na LPG i tacy jak ja ze jednak auto na gazie słabiej ciągnie.
Zależy kogo spytasz taką dostaniesz odpowiedź :wink:

A wracają do tematu to wg mnie najłatwiej poznać że instalacja to sekwencja po listwie wtrysków.

pozdro.
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

ZENiTH pisze:Mając jeszcze Mazdę 626 GD z silnikiem 2.0 12V, tak przerobiłem gaz że odpalała w zimie nawet przy -20 stopniach i nie było żadnego gaśnięcia. Autko przez trzy lata jeździło bez benzyny tylko na gazie. Autko sprzedałem i do dziś jeździ tylko na gazie.
tak zgadza sie bo ja tez w sierce przez 2 lata jezdziem i odpalałem na gazie czy zimą (duzo na (-)) czy latem, to szło odpalać i jezdzić przy zimnym silniku ale zaznaczam ze ja miałem zwykła instalacje czyli generacji II.


tak, zależy jak jest ustawiona sekwencja mozesz mieć "przykręconą" i mozesz niewielki spadek mocy poczuć, jezeli masz dobrze ustawioną i wyregulowaną to nawet nie odczujesz, spadek moze być w granicach 3% mocy -(odsyłam do wykresów z hamownji)

Odnosząc się do wypowiedzi sekwencje są 3 i 4 generacji a 5 jest w dopiero w budowie i ma być przeznaczona do silników typu FSI . Charakterystyczne głosy sekwencji ćwierkanie i temu podobnie jest charaktrystyczne do gówien o nazwie Drem , BRC sekłend 24 ,Stag Diego ,Romano i duzo innych .Wtryskiwaczy nie idzie rozrużnić w pracy przy instalacjach z górnej półki o nazwie SGI bądź Eliza a to kosztuje i lepiej jedzie auto niż na benzynie i Są w obsłudze w całej polsce i w europie
to troche dziwne bo ja sie spodkałem z instalacja V generacji za którą klijent zapłacił około 8tys.zł było to w fordzie mondeo
Systemy V generacji są to systemy wtrysku gazu w fazie ciekłej - ze względu na wysokie koszty są one rzadko stosowane.
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Awatar użytkownika
maciej
Posty: 148
Rejestracja: 2006-01-27 11:50

Post autor: maciej »

Taki wtrysk fazy ciekłej montuje . Jest on 4 generacja sterowany jest sygnałami wtryskiwaczy jak normalna sekwencja .Przedstawiciel firmy Jcom Polska co jest dystrybutorem tak nazywa że to 5 generacja chwyt reklamowy. A wgóle faza ciekła jest stosowana w samochodach o słabszych głowicach miedzy innymi nowe FORD, TOYOTA niektóre francuskie auta .5 generacja dopiero powstaje do silników typu FSI czyli bezpośredniego wtrysku paliwa pompo wtryskiwacze i sterowanie bedzie miał swoje dopiero Włoska firma AEB opracowuje projekt


1 generacja -śruba regulacjna
2 generacja -układ współpracujący sondą lamda
3 generacja -wtryski sterowane sondą lamda
4 generacja -sekwencyjne wtryski sterowane wtryskiwaczami benzyny
5 generacja -do Fsi faza projektu



Te same generacje równiesz są w CNG
Ja probem na CNG robie 100 kilometrów za 13,40 zł.
Awatar użytkownika
maciej
Posty: 148
Rejestracja: 2006-01-27 11:50

Post autor: maciej »

Najlepiej rozpoznać instalacje jaka to jest jechać do warsztatu gazowego to nic nie kosztuje , a gazownik powie jaka to jest i jak się nazywa .
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Maciej ale ty smuty piszesz. Przecież 5 generację instalacji gazowej można już założyć. Różnica jest taka że wyeliminowano gaz w fazie lotnej. A w butli znajduje się pompa paliwa przystosowana do pompowania ciekłego gazu. I nie wiem czemu piszesz że V gen. jest stosowana to silników o słabszych głowicach. 3.0 V6 Mazdy JE widziałem już z Vgen. i nawet miałem okazję się przejechać.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
maciej
Posty: 148
Rejestracja: 2006-01-27 11:50

Post autor: maciej »

ZENITH ja to montuje jak pisałem wiem jak to wygląda jak tym się jeździ,i nawet jak to się ustawia . jest to 4 generacja sterowanie jest z wtryskiwaczy benzyny . J masz racje ze fazy płynnej nie ma , jest wtryskiwny i ma chłodzić gniazda zaworowe . przedewszystkim nie ma reduktora-parownika,przewody gazowe są plastikowe , filtr gazu jest w zbiorniku i na przewodzie do tankowania.
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Chwile bo teraz się pogubiłem To nie ma fazy płynnej??? :shock: :shock: :shock:
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
maciej
Posty: 148
Rejestracja: 2006-01-27 11:50

Post autor: maciej »

Przepraszam o faze lotną mi chodziło rozpędziłem się

Panowie koniec pisania na temat inny niż pomoc koledze w samodzielnej ocenie. Będę usuwał z całą stanowczością. Jeżeli ktoś (Maciej - z racji zawodu liczę na Ciebie) ma coś wartościowego do dodania w temacie odróżnienia instalacji na wtryskach od mieszalnikowej to proszę.
Awatar użytkownika
maciej
Posty: 148
Rejestracja: 2006-01-27 11:50

Post autor: maciej »

Do Głogów 1984 nie wiesz jaką masz, można wiele pisać , jedź do warsztatu LPG tam powiedzą ci . Pisz na Pw mam parenaście punktów lpg w polsce i europie zaprzyjaznionych tam ci powiedzą .Nie patrz na sprzedającego mu zależy sprzedać ,na taka wizyte musi się zgodzić i wszystkiego się dowiesz na temat instalacji.
Głogów_1984
Posty: 34
Rejestracja: 2006-04-07 16:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Głogów_1984 »

Maciej.
Dzieki i wam chlopaki rowniez jak cos bede pisal na priv.
ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG”