Strona 2 z 2

Re: Obrotomierz nie działa

: 2011-10-14 18:25
autor: ferdek
ok ,dzięki wielkie za radę

Re: Obrotomierz nie działa

: 2024-03-07 22:01
autor: Onkel Schneider
Witam,

Temat stary ale właśnie mi się to przytrafiło. Od pewnego czasu pod odpaleniu na zimnym, obrotomierz czasem chwile działa, czasem nawet całkiem dobrze a potem zazwyczaj spada do zera i juz sie nie podnosi. Nie uważam jednak, ze to wina samego obrotomierza bo podpiąłem drugi i efekty są dokładnie takie same. Przerabiał ktoś może taki temat ? Jakieś sugestie ? Wszystko inne w aucie działa !

Re: Obrotomierz nie działa

: 2024-03-18 14:24
autor: Onkel Schneider
Nikt nic nie wie ? No to dodam troche faktów:

1) Sprawdzone 2 obrotomierze - obydwa zachowują się tak samo
2) Sprawdzone 2 aparaty zapłonowe - na obydwu taki sam efekt
3) Wyczyszczone styki wszystkich bezpiecznikow (pod maska i przy lewej nodze kierowcy) i przekazników (tak się chyba nazywają te 4 kwadratowe pudełeczka wiszące w czarnej skrzynce zamontowanej na scianie grodziowej, po prawej stronie nad/za silnikiem)
4) Obrotomierz wydaję się zachowywać poprawnie dopóki auto jest na "ssaniu", czyli po odpaleniu na zimno pracuje na okolo 1250 obrotach, potem spada na zero !

Czy po drodze od aparatu zapłonowego do obrotomierza sygnał przechodzi jeszcze przez jakąś elektronikę ? Jakieś inne pomysły ???

Re: Obrotomierz nie działa

: 2024-04-02 17:14
autor: Onkel Schneider
W takiej jednej bardzo grubej książce: ("Probe 1992, Service Manual") doszukałem się informacji, że:

"W pojazdach wyposażonych w turbosprężarkę obrotomierz jest wyzwalany przez impulsy z czujnika położenia wału korbowego w rozdzielaczu"
(bez turbo sygnał idzie z cewki zapłonowej) => wie ktoś może czy ten sygnał przechodzi po drodze do obrotomierza przez coś jeszcze ? Jakiś komputer albo coś innego ????

Re: Obrotomierz nie działa

: 2024-04-07 13:55
autor: Onkel Schneider
A wie ktoś może jaki zakres napięć powinien być podawany do obrotomierza niebiesko żółtym kabłem sygnał ? Bo Z tego co widzę to, jak odpalę auto to jest to okolo 4-4.5V... jak dodam gazu to spada na 3.6-3.8V..... a potem zaczyna to wszystko spadac jeszcze bardziej.... np. na wolnych obrotach 2.5V, po dodaniu gazu 1.8V.... na koniec gdy obrotomierz przestaje działac jest to mniej wiecej 1.5V i 1.2V..... może gdzieś w okolicach gdzie sygnał jest generowany jest jakiś zimny lut i w miarę rozgrzewania się auta coraz mniej prądu płynie ?

Re: Obrotomierz nie działa

: 2024-04-12 10:30
autor: Lukasz
Sygnał przechodzi przez sterownik nie idzie bezpośrednio z czujnika położenia walka do zegarów.Jeden gość na zagra granicznym forum opisywał podobny problem do twojego tyle że w drugiej gen. I pomogło wyczyszczenie mas znajdujących się za fitrelm powietrza

Re: Obrotomierz nie działa

: 2024-04-12 18:21
autor: Onkel Schneider
Widziałem ten wpis z masami, ale nie brałem go pod uwagę ze względu na inną generację.... pytanie czy w 2.2 GT takie masy są i gdzie ?

Re: Obrotomierz nie działa

: 2024-04-13 15:12
autor: Lukasz
Za akumulatorem są przykręcone do Karoserii obok wlotu powietrza

Re: Obrotomierz nie działa

: 2024-04-26 18:41
autor: Onkel Schneider
Wspomniane "masy" to jest to co na załączonym zdjęciu czy mam szukać czegoś innego ?

Re: Obrotomierz nie działa

: 2024-04-28 09:26
autor: Onkel Schneider
Wczoraj zrobilem doktorat na temat obrotomierza. Sprawa wygląda tak:
- sygnał dla obrotomierza przychodzi do dużej niebieskiej złączki przy zegarach żółto-niebieskim kablem
- pin odpowiedzialny za sygnał to 3-ci od prawej w dolnym rzędzie (patrz fotka)
- przy normalnym działaniu wartość sygnału (napięcia) wynosi okolo 9V przy ~750 obrotach i spada do okolo 7V przy ~4500 obrotów
- obrotomierz dostaje sygnał z cewki zaplonowej (ale NIE bezpośrednio) => z cewki wychodzą 4 kable, ale 2 wchodzą do kondensatora (takie opisy znalazlem na necie, ale może to być coś innego) opisanego na zalączonym zdjeciu jako "250-0. 47" i później wychodzący z niego niebieski kabel jest połączony z niebiesko-żółtym który idzie od obrotomierza. Po drodze raczej na 100% nie ma żadnych innych urządzeń (prześledziłem schematy w 2ch książkach i instalację wyjętą z innego auta). Do tego pomiar wartości sygnału robiłem w ten sposób, że "wgryzłem się" się w żółto-niebieski kabel przy samej zlączce obok cewki i przedłużyłem sobie innym kablem do kabiny. Po opdaleniu auta mierzyłem na przemian wartości napiecia na "przedłużaczu" oraz na 3-cim pinie na wtyczce... w każdym przypadku (poprawnego i błędnego działania) wartośći były takie same...
- w przypadku błędnego działania wartość sygnału wynosiła poprzednio okolo 1.2-1.5V.... teraz jest sporo gorzej, nawet 0,25V... wskazówka obrotomierza nawet nie drgnie....

Pytanie do znawców: co to jest to czarne "250-0. 47" ? Zmieniał to ktos ? A może to cewka głupieje i daje za słaby sygnał do tego czarnego ?
Auto normalnie odpala i chodzi, silnik wkreca się na obroty momentalnie.