Strona 2 z 3
: 2007-04-18 00:50
autor: Bogdan9999
Jak masz takie objawy to powinieneś wymienić uszczelkę pod głowicą i splanować ja . Jak jest cała to olej nie ma prawa przedostawać sie do płynu chłodniczego. Pozdro
: 2007-04-18 11:13
autor: piotrek
Błąd mechanika że nie splanował głowicy i nie dokręcał kluczem dynamometrycznym (a to jest ważne)
głowica może być nierówna jeżeli odkręcał ją na ciepłym silniku
: 2007-04-18 11:35
autor: Mr. Cynk
extra, doradzacie jak stare cioty,
kilka razy wytykacie błąd mechanika a co powiecie na to?
głowica planowana, olej nie przedostaje się do wody lub w tak śladowych ilościach że nie widać, woda nie dostaje się do oleju bo nie ma kapucino w oleju, chłodnica na 90% szczelna, nie ma chmury dymu za autem i w jaki sposób trace wodę?
a tracę średnio litr po przejażdżce p omieście....
i nie pierdzieć tutaj że na oko sprawdzane lub nie bo głowica była robiona kompleksowo (gniazda zaworowe, uszczelniacze, planowanie, spawanie pęknięcia komory spalania, regeneracja gwintów)
uszczelka nowa i kręcona kluczem dynamometrycznym, z taka siłą jak trzeba!
: 2007-04-18 11:44
autor: Robert
Mr. Cynk pisze:...i w jaki sposób trace wodę?
a tracę średnio litr po przejażdżce p omieście....
Albo kup sobie korek chłodnicy, albo naucz się delikatniej ruszać

będziesz mniej rozchlapywać
A na serio - gdzieś Ci kapie / przesiąka. Może dokręć cybanty?
: 2007-04-18 11:56
autor: MISIEK
A moze przyszedl czas na wymiane pompy wody ?

: 2007-04-18 11:59
autor: Mr. Cynk
a może są w lesie?
powiem tak:
zimą robiłem ten silnik kawałek po kawałku, wszystkie uszczelki, oringi itp są nowe, silnik generalnie przyjechał z niemiec o własnych siłach bo był do niego przykręcony probek...
nie brał wody, nie brał oleju ładnie palił i mało palił..

:D:D jedynie poddałem go nieco odświeżeniu i dałem kilka nowych komponentów.

: 2007-04-18 12:06
autor: piotrek
Wąż

twardy przy chłodnicy rozumiem i trzyma ciśnienie
bo tego nie napisałeś

: 2007-04-18 12:46
autor: Mr. Cynk
wąż twardy ale mięknie potem bo traci wodę.
: 2007-04-18 16:22
autor: Bogdan9999
A z kolektorem ssącym wszystko w porządku ?? Bo jak wiesz w kolektorze F2 krąży płyn chłodniczy. Pozdro
: 2007-04-18 18:49
autor: pytlar
: 2007-04-18 19:59
autor: wingerman
Jak pisal Robert, sprawdz cybanty.
Moze ucieka ci do srodka samochodu gdzies przy nagrzewnicy, lecz kapie dalej poprzez skorodowana jak durszlak podloge

i nawet dywanika konkretnie nie zmoczy
Zbychu a czy przypadkiem nie masz jakiegos wycieku spod glowicy na zewnatrz?
Jezdzisz, zwieksza sie cisnienie i moze sikac, kapac, etc. etc. na blok silnika i nawet jak podniesiesz maske to zdazy odparowac.
Proponuje...
Przejedz sie ostro nastepnie zatrzymaj sie, daj mu jeszcze troche wyzszych obrotow a potem zgas silnik i szybko pod maske.... jest duze prawdopodobienstwo ze nic nie zobaczysz ale.....
....nadstaw ucha czy czasem nie slychac bąbelkowania.
Jak latwo sie domyslec zatrzymaj sie w jakims cichym miejscu np. gluchym lesie
Obstawiam taki wyciek... przykro mi
: 2007-04-18 20:12
autor: pytlar
jezeli nic nie zobaczysz to poczujesz:] jezeli oczywiscie masz plyn do chłodnicy a nie wode;] jak u mnie cos nie tak sie dzieje to zaraz czuc taki slodki zapach

cieknaca nowa uszczelka pod glowice...
: 2009-04-04 17:21
autor: jakcak69
Witam!
Jak w temacie:) zamontowalm nowa metalowa uszczelke pod glowice(150zl) wszytsko ladnie dokrecilem tak jak tzreba i z taka sila z jaka tzreba i cieknie:/glowica byla planowana,blok wyglada ok. cieknie na wylaczonym silniku,przed zlorzeniem do konca wlalem wode zeby zobaczyc szczelnoci,sciskam gumowy waz i widze,ze na uszczelce robia sie pecherzyki z wody..ktos ma jakies pomysly?walnieta uszczelka czy winy szukac w bloku?
pozdrawiam:)
Re: cieknaca nowa uszczelka pod glowice...
: 2009-04-04 18:22
autor: marcpol
Skąd dokładnie cieknie? Jaką siłą dokręcałeś i czym? Dobrze założyłeś uszczelkę? W niektórych autach da się założyć odwrotnie. Oczyściłeś powierzchnie przed złożeniem?
Re: cieknaca nowa uszczelka pod glowice...
: 2009-04-04 19:25
autor: jakcak69
dla proby zalozylem stara uszczelke,dokrecilem lekko napelnilem woda i nie cieknie...chyba wszystko wskazuje na nowa uszczelke:/
Re: cieknaca nowa uszczelka pod glowice...
: 2009-04-04 23:21
autor: Bogdan9999
Skąd masz nową uszczelkę ? I kolego drogi metalową uszczelkę zakłada sie tylko i wyłącznie na równe powierzchnie czyli planowany blok i głowica i poprawne dokręcenie inaczej kicha wiem z doświadczenia. Pozdro
Re: cieknaca nowa uszczelka pod glowice...
: 2009-04-05 13:59
autor: jakcak69
uszczelka dorabiana (kompresja.com.pl) glowica byla planowana a blok nie....da sie jakos sprawdzic czy blok jest prosty?linialem i szczelinomierzem?i czy lepiej kupic normalna uszczelke?
pzdr
Re: cieknaca nowa uszczelka pod glowice...
: 2009-04-05 14:25
autor: Lisiu
Masz seryjny silnik czy coś dłubnięte?
Jeżeli seria to nie ma co się wygłupiać, kup normalną uszczelkę i jest wielce prawdopodobne że problem zniknie.
Re: cieknaca nowa uszczelka pod glowice...
: 2009-04-05 22:15
autor: Bogdan9999
Raczej tak tego nie sprawdzisz. Najlepiej jakby był splanowany.
Rozmawiałem z kilkoma osobami co mieli już z takimi uszczelkami odczynienia i zrób tak przed założeniem przy kanałach olejowych i wodnych nałóż cieniuteńką warstwę sylikonu specjalnego do składania silników lub kleju do szyb ale warstwa musi być cieniutka aby tylko co była. Poczekaj aż zaschnie i sie dobrze utwardzi. Ale abyś nie wpadł na pomysł dać grubo bo skończy sie to gorzej niż źle. Potem złóż wszystko. Ta warstwa ma zapewnić uszczelnienie między miedziana blachą a głowicą/blokiem bo nieraz zdarza sie tak że wszędzie nie uszczelni się perfekcyjnie. Będzie wszystko dobrze zakładając że uszczelka jest ok. Pozdrawiam
Re: cieknaca nowa uszczelka pod glowice...
: 2009-04-06 07:00
autor: Robert
Dobrze gada, to samo już dawno pisano na forum (poszukałem tuż po pojawieniu się tego wątku by sprawdzić, czy go nie zamknąć

)
Re: cieknaca nowa uszczelka pod glowice...
: 2009-04-09 18:47
autor: jakcak69
oka,kupuje normalna uszczelke,a jak jest cos dlubniete to szybko ja wydmucha?
pozdro
Re: cieknaca nowa uszczelka pod glowice...
: 2009-04-11 00:04
autor: Bogdan9999
To zależy co dłubnięte i ile pompujesz ?
Re: Wycieka płyn chłodniczy 2,2GT
: 2010-04-18 11:37
autor: Ciapek
Na wstępię chciałbym się ze wszystkimi serdecznie przywitać!! I pogratulować użytkowania wspaniałego samochodu jakim jest Ford Probe!!
Problem jest taki. Posiadam forda Probe 2.2 GT Turbo. (To jeszcze nie problem)
Wymieniłem w nim ostatnio uszczelkę pod głowice oczywiście z planowaniem itp. wymieniłem również uszczelkę pokrywy zaworów. A i przestawiłem zaworek upustowy przy turbinie by było głośniejsze psss.. Zalałem auto 4l płynu chłodzącego (nie był to max) odpalam auto wszystko ok przejechałem się raz i zobaczyłem że po ostrzejszej jeździe zaczyna wylewać się płyn. Odpalę znów i jest wszystko ok dostanie trochę po garach i znów zaczyna kapać z rurki zbiorniczka wyrównawczego. Podkreślam odpowietrzałem układ chłodzenia. tylko nie wiem czy to coś dało jeśli nie było zalane max wody w chłodnicy?? proszę o pomoc
Re: Wycieka płyn chłodniczy 2,2GT
: 2010-04-18 12:23
autor: OLEY
Ciapek pisze: Podkreślam odpowietrzałem układ chłodzenia. tylko nie wiem czy to coś dało jeśli nie było zalane max wody w chłodnicy?? proszę o pomoc
Spróbuj
dokładnie odpowietrzyć układ.
Jeżeli wylewa Ci płyn zbiorniczkiem, to możliwości praktycznie są tylko dwie.
Trafiona uszczelka (może źle założona?; miałeś za mało płynu i przegrzałeś silnik?), albo
zapowietrzony układ.
Sprawdź na bagnecie oleju, czy nie masz takiej biało-szarej mazi przypominającej majonez.
Czy auto kopci białym dymem?
Nie dolewałeś przypadkiem zimnej wody do rozgrzanej chłodnicy?
Re: Głowica - problem z uszczelka ;((
: 2010-04-18 12:39
autor: MaryooSh89
Sprawdź też korek od chłodnicy może być za miękka sprężynka lub nieszczelny i objaw też jest taki ze cofa płyn do zbiorniczka wyrównawczego.