Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.
Pomóżcie !!! Spalanie 17 l przy spokojnej jeżdzie !!!
Cześć !!!
Mój problem nadal aktualny !!! Tzn. po założeniu tego nowego miksera i wyregulowaniu instalacji, auto zyskało troszkę na mocy a spalanie spadło o ok 0,5-1 litra ale teraz gdy auto jest rozgrzane to jak puszcze pedał gazu to strzela z rury, to bedzie objawem zbyt ubogiej czy bogatej mieszanki ????
Mój problem nadal aktualny !!! Tzn. po założeniu tego nowego miksera i wyregulowaniu instalacji, auto zyskało troszkę na mocy a spalanie spadło o ok 0,5-1 litra ale teraz gdy auto jest rozgrzane to jak puszcze pedał gazu to strzela z rury, to bedzie objawem zbyt ubogiej czy bogatej mieszanki ????
Ford Probe I 92' 2.2 Gt
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
No tak, ale jeżeli strzela z rury to znaczy, że przepala w rurze wydechowej, a jeżeli miałby zbyt ubogą mieszankę to nie miałby co przepalać, czyli zbyt bogata.zenith839 pisze:jeżeli na luzie ciężko się wkręca i obroty szaleją to podejrzewam że masz zbyt ubogą mieszankę.
Ja bym zaczął od zapłonu, bo jeżeli jest za późny to część energii po prostu wylatuje rurą i dlatego trzeba ustawić bogatszą mieszankę by dobrze chodził.
Ronin na probe-net pisze:Gaz spala się odrobinę dłużej niż bena
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
Może faktycznie zbyt bogata mieszanka (tylko niech Ci zbyt ubogiej nie ustawią bo wypali Ci zawory). Może minimalnie skorygować odstęp elektrod na świecach?Lukas22 pisze:Ale on na luzie wkręca się na obroty normalnie tylko jak schodzi z obrotów na biegu to strzela z rury na benzynie wszystko ok !
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth...
Young men - enjoy with Your youth...
po długiej nieobecności troszke sie wtrące
1. Sprawdź zapłon , na gazie powienien byc min o 2-3 stopnie zwiększony, ja mam 13 stopni
2. nie ma prawa strzelac w rure!!!, pojedź do gazola niech wyreguluje skład mieszanki bo abo za bogata, albo zapłon za późńy, albo i jedno i drugie
3. nikt ci nie napisał, że to co lejesz do butli ma zmienny skład a jakośc gazu zalezy od stacji (tzn skąd ściągają).
jesteś z jawora to masz blisko do legnicy, ja jestem tam 2 razy w tygodniu i tankuje na shelu przy A4, gaz jest tam rewelacyjny, zatankuj tam i sprawdź spalanie. A oto kilka liczb:
tankuje we wrocławiu do pełna :
lece do legnicy i spowrotem (A4- od 90 do 180) spalanie-12-14,
tankuje znowu we wrocku i jezdze po mieście (korki, klima itp) spalanie 14-18 w porywach 20.
teraz jade do legnicy i tankuje na A4 gaz równiez na shelu (mówią, ze maja lepszy)
jade do wrocka i spowrotem do legnicy- (A4-90-180) spalanie 0d 7,9 do 10,5)
tankuje znowu w legnicy przyjezdzam do wrocka i jezdze po mieście spalanie nie przekracza 11.
jezdze tak od 2 lat więc mam spory zapas doświadczeń i nie jest to jednorazowe doznanie
Gaz na shelu w legnicy jest o niebo lepszy od tego we wrocławiu co czuje po kulturze pracy silnika jak i po spalaniu nigdy nie miałem spalanie nawet na ET poniżej 8 litrów.
Sprawdź co lejesz dobaku to najprostsze i możesz to zrobić sam!!! moze tu jest problem, powodzenia
1. Sprawdź zapłon , na gazie powienien byc min o 2-3 stopnie zwiększony, ja mam 13 stopni
2. nie ma prawa strzelac w rure!!!, pojedź do gazola niech wyreguluje skład mieszanki bo abo za bogata, albo zapłon za późńy, albo i jedno i drugie
3. nikt ci nie napisał, że to co lejesz do butli ma zmienny skład a jakośc gazu zalezy od stacji (tzn skąd ściągają).
jesteś z jawora to masz blisko do legnicy, ja jestem tam 2 razy w tygodniu i tankuje na shelu przy A4, gaz jest tam rewelacyjny, zatankuj tam i sprawdź spalanie. A oto kilka liczb:
tankuje we wrocławiu do pełna :
lece do legnicy i spowrotem (A4- od 90 do 180) spalanie-12-14,
tankuje znowu we wrocku i jezdze po mieście (korki, klima itp) spalanie 14-18 w porywach 20.
teraz jade do legnicy i tankuje na A4 gaz równiez na shelu (mówią, ze maja lepszy)
jade do wrocka i spowrotem do legnicy- (A4-90-180) spalanie 0d 7,9 do 10,5)
tankuje znowu w legnicy przyjezdzam do wrocka i jezdze po mieście spalanie nie przekracza 11.
jezdze tak od 2 lat więc mam spory zapas doświadczeń i nie jest to jednorazowe doznanie
Gaz na shelu w legnicy jest o niebo lepszy od tego we wrocławiu co czuje po kulturze pracy silnika jak i po spalaniu nigdy nie miałem spalanie nawet na ET poniżej 8 litrów.
Sprawdź co lejesz dobaku to najprostsze i możesz to zrobić sam!!! moze tu jest problem, powodzenia
Pamiętaj tylko o kilku sprawach:
-regulacja zapłonu tylko w trybie servisowym i max do 13 stopni (to z doświadczenia) (wyłączone wszystkie odbiorniki prądu, wentylatory radia żarówki, nawet jak się włącza went. chłodnicy to trzeba poczekac aż sie wyłączy i wtedy regulowac kąt zapłonu)
- najlepiiej zrobic przed tym zabiegiem reset kompa
- potem musisz ok 100-300 km jezdzic tylko na etylinie żeby komp sie "nauczył" bo inaczej będzie szalał na wolnych obrotach jak odrazu po resecie przejdziesz na gaz (to tez z doświadczenia)
troche tych zabiegów jest ale jak to zrobisz to masz na bank mniejsze zużycie paliwa i wiele przyjemności z jazdy
-regulacja zapłonu tylko w trybie servisowym i max do 13 stopni (to z doświadczenia) (wyłączone wszystkie odbiorniki prądu, wentylatory radia żarówki, nawet jak się włącza went. chłodnicy to trzeba poczekac aż sie wyłączy i wtedy regulowac kąt zapłonu)
- najlepiiej zrobic przed tym zabiegiem reset kompa
- potem musisz ok 100-300 km jezdzic tylko na etylinie żeby komp sie "nauczył" bo inaczej będzie szalał na wolnych obrotach jak odrazu po resecie przejdziesz na gaz (to tez z doświadczenia)
troche tych zabiegów jest ale jak to zrobisz to masz na bank mniejsze zużycie paliwa i wiele przyjemności z jazdy
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
No przede wszystkim popatrzeć do FAQLukas22 pisze:Ok dzięki tylko jeszcze parę pytanek !
-regulacja zapłonu tylko w trybie servisowym
Jak wprowadza sie samochód w tryb servisowy ????
- najlepiiej zrobic przed tym zabiegiem reset kompa
Jak robi sie reset kompa ????
Z góry Dzięki za odpowiedz !!!
a tam jest cosik takiego: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=3965
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
halo halo, kolega rick pisze o trybie serwisowym a już nie raz było mówione,że I gen takiego trybu nie ma....
co do resetu kompa to zdjąć kleme i hamulec na 10 sek ale to nie pomoże nic w spalaniu gazu w strzelaniu itp, problem podejrzewam lezy w samej instalacji, nie wiem jaką masz bo nie hce mi sie szukac fotek w strefie zrzutu ale jesli na śrubę to do turbo musi być specjalny parownik, większy i z podcisnieniem i musi to byc idealnie dostrojone, turbo na zwyklej instalce pali ok 15 litrów i nie zejdzie raczej wiele niżej. Co do mieszanki to proponuję do dobrego gaziarza ktory sie nie wystraszy turbiną i wyreguluje, natomiast ciężko bedzie bo każdy jesli nie stanie na wysokości zadania to ma wytlumaczenie typu: " Panie, bo to uturbione, bo to nie taki gaz lecz sekwencja a najlepiej to w ogole bez gazu bo widzisz Pan co sie dzieje"...
niestety wiele gazowników to pseudo gazownicy, nie radzą sobie z takimi autami i tyle
co do resetu kompa to zdjąć kleme i hamulec na 10 sek ale to nie pomoże nic w spalaniu gazu w strzelaniu itp, problem podejrzewam lezy w samej instalacji, nie wiem jaką masz bo nie hce mi sie szukac fotek w strefie zrzutu ale jesli na śrubę to do turbo musi być specjalny parownik, większy i z podcisnieniem i musi to byc idealnie dostrojone, turbo na zwyklej instalce pali ok 15 litrów i nie zejdzie raczej wiele niżej. Co do mieszanki to proponuję do dobrego gaziarza ktory sie nie wystraszy turbiną i wyreguluje, natomiast ciężko bedzie bo każdy jesli nie stanie na wysokości zadania to ma wytlumaczenie typu: " Panie, bo to uturbione, bo to nie taki gaz lecz sekwencja a najlepiej to w ogole bez gazu bo widzisz Pan co sie dzieje"...
niestety wiele gazowników to pseudo gazownicy, nie radzą sobie z takimi autami i tyle
I like Mx-3
Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic
Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic
Podlacz miernik do sondy lambda (takie cos w kolektorze wyd. z jednym kabelkiem) i ustawiaj przy roznych obrotach, ale tak naprawde to, to ma sens dopiero gdy masz odpowiedni mixer do LPG. Niestety turbodoladowane silniki nie bardzo chca chodzic jak nalezy z byle czym jak to podobnie ma miejsce bez turbin. Mixer musi miec odpowiednia srednice i pomaga podwojne dojscie czyli oprocz kompensacji (podcisnienia o ktorym mowila Alexs) i rurki z gazem, masz jeszcze jedna; tez z gazem, wpust do mixera jest po dwoch przeciwleglych bokach i tak ustawiony, zeby rurki konczyly sie w miejscach gdzie mamy 2 przepustniczki I i II (ktora to otwiera sie kiedy zalacza sie turbo). Powoduje to, ze nie dlawi sie az tak bardzo i rowniej pracuje, jednak ze spadkiem mocy wiekszym lub mniejszym musisz sie zawsze liczyc poniewaz mixer musi byc zawsze mniejszy niz srednica calej przepustnicy, jedynym rozwiazaniem jest BLOS, ale to tez wymaga odpowiedniej regulacji, reduktora w super stanie itd. itp. Wiecej w odpowiednim temacie tego dzialu. Moge zagwarantowac, ze w ciagu max kilku godzin Twoja instalacja bedzie chodzila najlepiej jak tylko potrafi, lub ja zmodyfikujemy tak, aby chodzila tak jak chcesz, jednak jest jeden warunek nie do przeskoczenia, musisz nas (Szczecinian) odwiedzic osobiscie wraz ze swym bolidem Zapraszamy!
Co do strzalow jeszcze, to u mnie tez strzela z wydechu jak odpuszcze gaz i toczy sie na biegu, ale ten piekny "ting, ting" jest odkad zalozylem sportowego racelanda (tlumik koncowy) i nie ma to nic wspolnego z regulacja gazu, zaplonem czy czyms takim, taki juz jego urok, a swoja droga sam sie zastanawiam czemu sam tlumik koncuwy spowodowal cos takiego, moze dlatego ze wylot za srodkowym jest duzo latwiejszy, bo po ostrej jezdzie, to tuz po zgaszeniu silnika jest jeszcze jedno "puch"
Co do strzalow jeszcze, to u mnie tez strzela z wydechu jak odpuszcze gaz i toczy sie na biegu, ale ten piekny "ting, ting" jest odkad zalozylem sportowego racelanda (tlumik koncowy) i nie ma to nic wspolnego z regulacja gazu, zaplonem czy czyms takim, taki juz jego urok, a swoja droga sam sie zastanawiam czemu sam tlumik koncuwy spowodowal cos takiego, moze dlatego ze wylot za srodkowym jest duzo latwiejszy, bo po ostrej jezdzie, to tuz po zgaszeniu silnika jest jeszcze jedno "puch"