Strona 2 z 11
: 2006-08-30 00:16
autor: Drzymek
Bogdan9999 pisze:ja mam ten lepszy co puszcza niby całe doładowanie a nie narasta powoli ale on i tak nie działa.
Ale to dobrze, bo jak byś miał od razu 12 psi, to przeguby by dostawały niesamowicie w dupę

: 2006-08-30 06:30
autor: enduro
w opisie Asdero jest link do niemieckiego opisu tam wspominają o 185KW=251KM....zna ktoś na tyle niemiecki zeby to rozszyfrować???
http://7ig.net/probetech/tuning/ladedru ... ruck2.html
: 2006-08-30 08:44
autor: Drzymek
Ale tam pisze, że to przy 16PSI jest osiągalne. Ale i tak mógłby ktoś to przetłumaczyć, bo tam może być wiele mądrych informacji...
: 2006-08-30 09:10
autor: Quaki
usuniete przez autora
: 2006-08-31 09:05
autor: Drzymek
No zrobiłem...
Wywaliłem seryjną zwężkę i wstawiłem MBC.
Najpierw ustawiłem ciśnienie na "czuja" i turbo napompowało 7PSI. Potem znów wkręciłem i walnęło poza skalę, ale na 3 biegu mi odcięło. No to stop i troszkę odkręciłem i tak jeszcze kilka razy było. Końcowy efekt jest taki że turbo pompuje równe 12 PSI (wskazówka zatrzymuje się na czerwonej skali) a boost szybko narasta. Nie ma żadnego szarpnięcia! Za to ciśnienie jak by trochę szybciej narastało jak przedtem, gdy była zwężka. I cieszy mnie to że jak się przygazuje na postoju, to zawór upustowy wesoło sobie syknie (bałem się że ten efekt zniknie).
Odczucia są dość pozytywne. Najgorsze jest kręcenie tego MBC podczas ustawiania, ponieważ turbo i kolektor jest gorący jak cholera, a tam trzeba rękę pchać - kilka razy się mocno sparzyłem, ale czego się nie robi dla Probka

: 2006-08-31 12:14
autor: Pelot
Najgorsze jest kręcenie tego MBC podczas ustawiania, ponieważ turbo i kolektor jest gorący jak cholera, a tam trzeba rękę pchać - kilka razy się mocno sparzyłem, ale czego się nie robi dla Probka
wystarczy dać troszkę dłuższy wężyk i nie będzie kłopotu z wciskaniem rąk między chłodnice a turbine
: 2006-10-05 13:49
autor: kosa_ol
Witam.
Panowie mam kłopot. Wsadziłem zwężkę 0,8 i pojawił sie problem. Przy pierwszym doładowaniu pompuje do końca czerwonej skali przy drugim już tylko lekko za 6 psi a trzecie i czwarte nawet do 6 psi nie dochodzi. Po zresetowaniu kompa problem znika ale tylko przy pierwszym doladowaniu. I mam pytanie czy da rade coś z tym zrobić nie ingerując a kompa czyt. czip nie zakladać czy tak już musi być. Ale słyszalem że czip potrzebny jest od zwężki 0.6. I zastanawia mnie fakt że nie odcina mi gwałtownie że walę w szybę tylko stopniowo zmniejsza się doladowanie. Teraz włożyłem seryjną i przynajmniej na jednym poziomie doladowanie się trzyma. W sumie na dłuższy agresywny start lepiej idzie na seryjnej bo na 0.8 na 3-4 biegu to porażka. I jeszcze jedno pytanko czy jak włoże zwężkę 1.0mm to nie będzie mi się tak robilo?? Przetestował ktoś?? Proszę o rady
Pozdro
: 2006-10-05 18:04
autor: pytlar
: 2006-10-06 12:46
autor: kosa_ol
Ja jeszcze spróbuję włożyć 1.0 mm i zobaczę co się będzie działo. Mam nadzieję że będzie 10 psi. Jeśli tak to zostawię żeby turbiny za mocno nie męczyć
: 2006-10-06 12:54
autor: pytlar
cos sadze ze ten 1,0 mm nic nie da:P
: 2006-10-06 21:49
autor: Drzymek
Ja mam jedno pytanko:
zauważyłem że jak zrobię jazdę na maxa od 1 biegu to mam wyższe doładowanie niż przy wciskaniu gazu podczas jazdy.
Startuje z jedynki, wrzucam dwójkę i mam prawie czerwone pole. A jak wcisne gaz na dwójce podczas jazdy to idzie mi do ok 10 psi
Co jest?
: 2006-10-08 09:48
autor: Pelot
a ja w dalszym ciągu borykam się z odcięciem paliwa przy ok.4tyś.
Dzisiaj odłączyłem map sensora i dalej odcina.
Podkreślam że nie mam zwężki
Dzisiaj zauważyłem że podczas odcięcia występuje jeden sygnał dzwiękowy dobiegający z chyba z CPU taki jak przy nie wyłączeniu świateł...
: 2006-10-08 10:30
autor: Drzymek
A ja doszedłem do przyczyny moich pseudo-problemów.
Po prostu niedokładny wskaźnik naszego boosta daje fałszywe wskazania.
Za tydzień zamontuje zestaw dodatkowych wskaźników i się na 100% przekonam.
: 2006-10-08 11:36
autor: york
pelot mialem podobnie przy zasyfionych swiecach a kolejny raz taki problem pojawil sie jak niechcacy przesunelem zebatke w przeplywomierzu.nie sadze aby sama sie przestawila ale spojrz i tam
: 2006-10-08 14:06
autor: kosa_ol
Pytlar, włożyłem zwężkę 1.0 i powiem szczerze że jestem bardziej zadowolony niż z 0,8 przynajmniej nie odcina i ciśnienie nie spada. Teraz przynajmniej równo pompuje fakt że tylko między 8-10 psi ale na każdym biegu. Na 0,8 ładowało mi na 12 ale na I biegu i nawet jak z kim,ś stawalem w pojedynek ze świateł to miałem problem z trakcją i utrzymaniem kierownicy. Później za to wyścig i tak był wyrównany bo ladowalo mi do 6psi (nawet może nie) i rakieta to już nie była. Denerwuje mnie takie jedno Audi A3 1.8 T w mieście z którym mama problemy. Ale myślę że na tej zwężce powinno być już nienajgorzej

No chyba że znajdę sposób na wyeliminowanie tego spadku ciśnienia przy zwężce 0.8 .Bo jak nie to chyba trzeba się będzie do Cynkiego po czip udać. Jeździłem z nim i jestem w szoku. 12 Psi za każdym razem i kłopoty z utrzymaniem samochodu. Kurde też tak chcę

: 2006-10-08 19:50
autor: pytlar
no to pozostaje wykombinowac na 0,9

albo jak robisz zwezke 0,8 to powierc troche wiecej tym wiertlem zeby troszke rozwiercic ten otwor

moze pomoze;)
: 2006-10-08 20:47
autor: Drzymek
Panowie, nie męczcie się ze zwężkami!
Zainwestujcie w MBC, koszt 60zł, a w każdej chwili możecie zmienić sobie ciśnienie doładowania! Otwierasz maskę, przekręcasz o 20stopni, zamykasz maskę i jedziesz dalej!
: 2006-10-08 21:14
autor: Anyszes
a są MBC tylko ze elektryczne ? a jak nie to próbował ktoś to połączyć z silnikiem krokowym i jakimś mikrokontrolerem ? Bo po co otwierać maskę jak można było by to robić z kabiny ... ; )
: 2006-10-09 09:44
autor: MARCO
Są EBC...(elektroniczny kontroler turbo)...montujesz w kabinie i nad wszystkim panujesz nie wychodząc z auta.
Inna sprawa to cena

: 2006-10-09 09:58
autor: Drzymek
Na allegro był ostatnio jakiś mbc co można go było regulować w kabinie.
Cena to 230zł. A wyglądał bardzo podobnie do tego od Propera.
: 2006-10-09 12:03
autor: Anyszes
mbc + silnik krokowy(20pln) +mikrokontroler(4pln) + płytka kondziorki rezystorki(5pln) + jakis ładny lcd (20-40pln) lub na wyswietlaczu diodowym (10pln) =mbc + 60pln (max) i masz ładnie zrobione ... chyba ze zrezygnujemy z wyswietlacza i załozymy np. 4 stany 0,6 0,7 0,8 0,9 to tylko 4 przyciski i o 20-40pln mniej : )
: 2006-10-09 14:57
autor: kosa_ol
Chyba naprawdę lepiej zainwestować w MBC. Proper ma chyba po 70 zł jak dobrze pamiętam.Cena nie porażająca a kłopotu trochę mniej. A może zrobimy listę chętnych na MBC od niego to jeszcze spuści (chociaż i tak już nie ma z czego

)Zawsze to hurt. hehe
: 2006-11-03 08:43
autor: Drzymek
A ja mam pytanie do szanownych Panów znawców:
Czym się różni to MBC od Properowskiego?:
http://moto.allegro.pl/item138011103_no ... n_mbc.html
Czy można je zamontować w kabinie i czy nie będzie w związku z tym opóźnienia przepływie powietrza do czunika (w końcu do kabiny i z powrotem długa droga). I po co ten trójnik do tego zestawu?
Pytam, bo w UK takie chodzą po 20Funciaków, a może jest to coś więcej warte niż te propera?
: 2006-11-05 12:47
autor: Mr. Cynk
MBC można samemu wykonać stosując śrubkę od gaźnika z motocykla do regulacji paliwa wolnych obrotów.
zasada jest taka, że jest jakaś śruba o gwincie drobnozwojowym zakończona ładnie zatoczoną iglicą i jakaś dysza. wkręcając lub wykręcając śrubkę regulujemy prześwit w dyszy i tym samym mamy te płynną regulację

: 2006-11-05 16:31
autor: pytlar
Mr. Cynk pisze:MBC można samemu wykonać stosując śrubkę od gaźnika z motocykla do regulacji paliwa wolnych obrotów.
zasada jest taka, że jest jakaś śruba o gwincie drobnozwojowym zakończona ładnie zatoczoną iglicą i jakaś dysza. wkręcając lub wykręcając śrubkę regulujemy prześwit w dyszy i tym samym mamy te płynną regulację

no to mnie natchneles wlasnie!!

w garazu mam chyba ze 3 rozne gazniki i jutro bede kombinowal
