Strona 2 z 3

Re: Schemat instalacji elektrycznej

: 2009-03-16 23:40
autor: aandrzejj4321
no po angielsku jest akurat więc po polsku moze ktoś też znalazł

Re: Schemat instalacji elektrycznej

: 2009-03-16 23:41
autor: Robert
Tak: :arrow: http://www.fordprobe.pl - tylko autorstwo zbiorowe i wiele zagadnień się powtarza :mrgreen:

Re: Schemat instalacji elektrycznej

: 2009-06-11 11:12
autor: Pitbull
Witam wszystkich klubowiczów. Jak że po wielu wielu poszukiwaniach udało mi się w końcu zakupić wiązkę elektryczną od OBD1 do mojego probasa ( bo nie ma innej możliwości wsadzenia org kompa od KLZE) MAm kilka pytań:
Oto wiązka:Obrazek

Po pierwszych powierzchownych przymiarkach zauważyłem kilka różnic które mnie zmartwiły, oto one:
1.Wtyczka od aparatu zapłonowego: w wiązce od obd2 jest 5 kabli, a w wiązce od obd1 jest 6: Obrazek Czy będę musiał zmieniać aparat zapłonowy na ten starego typu? Czy można zostawić tak jak jest?

2. W wiązce od obd2 jest 2 wtyczki przy skrzynce bezpieczników a w wiązce od OBD1 jest tylko jedna: Obrazek i to samo pytanie co z tym zrobić?

dodatkowo te większa wtyczka przy skrzynce bezpieczników też różni się ilością kabli.

I teraz pytanie, czy da się z tym coś zrobić żeby było dobrze, bo jeżeli tak to za tydzień w piątek zabieram się za przekładkę, z tego co patrzyłem trzeba będzie zdjąć konsole w środku auta i kolektor ssący żeby zrobić dostęp.

Aha znalazłem jeszcze coś takiego: Obrazek kabel jest urwany, od czego to jest.

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Pozdro

Re: Schemat instalacji elektrycznej

: 2009-06-11 13:05
autor: 2Ya
Coś uboga ta wiązka ;)
Najlepiej było kupić całą kompletna wraz ze skrzynką przekaźnikowo/bezpiecznikową,bo tak będziesz musiał rzeźbić co mija się z celem raczej.
Jakie są dokładnie różnice to nie pamiętam ale jak będziesz potrzebował skrzynkę to mam ;)
Aparat zapłonowy najlepiej musiałbyś mieć KL 01, bo KF 34 to zupełnie inna konstrukcja - różni sie tym,iz nie ma już czujnika ckp1 w aparacie zapłonowym oraz zupełnie inaczej są rozmieszczone przewody do aparatu zapłonowego czyli modułu oraz cewki.
Sam chciałem kiedyś przełożyć KF34 (potem nawet z kompem KL C 11 czy jakos tak) do 93 ale odpuściłem temat,bo kupiłem KLY 1 czy jakos tak - jeden kabel jest mniej bo,odpada czujnik ckp 1 ale o dziwo w wyjściu/złączu aparatu/modułu jest 6 pinów,a nie 5 tak jak kabli :roll: jak to wygląda w środku to nie wiem,bo nie rozbierałem .
Nie wnikałem w ten temat dogłębnie ale zmiana kolejności przewodów to najmniejszy problem,a zostaje kwestia czujnika ckp1 żeby ecu nie wywalał błędu itd na kompie KL 01.
Co do ostatniej wtyczki jest ona ,od czujnika ETCF - przekazuje sygnał temp. do ecu (pisałem kiedyś o nim tutaj na forum - poszukaj).

Pzdr. & c ya..

Re: Schemat instalacji elektrycznej

: 2009-06-11 14:23
autor: Pitbull
Hmm, czyli co mam robić? Co jeszcze dokupić żeby to poskładać w całość?

Re: Schemat instalacji elektrycznej

: 2009-06-11 16:48
autor: Ada
Witam
Pitbul wiązka to nie wszystko, sadze,że źle się do tego zabrałeś, różnic jest bardzo duzo pomiedzy starą a nowa instalacja, kilka zresztą sam zauwazyłeś.
Lepiej pobawić sie ECU i zmienić mapy lub sam ECU od Mileni chociażby, która tez była na KLZE i na OBDII niż zmieniać wiązkę i cofać sie do staszych rozwiazań..
Przy Twojej propozycji musisz zmienić wiekszość podzespołów, aparat zapłonowy, czujniki halotronów , zegary, czujniki terostaów bo na OBD1 jest 1, choć Ty juz masz chyba nawet dwa bo góre dałem od KLZE też, cały układ bezpieczników, bo ztego co się przygladałem to przynajmniej optycznie sie różnił.. ogólnie kupa przeróbek.
Nie chce Cie namawiać do innej drogi ale zdaje sie, że ta która obrałeś jest cięzka delikatnie mówiąc do przebycia.

Re: Schemat instalacji elektrycznej

: 2009-06-11 19:33
autor: Pitbull
No tylko gdzie taki komputer dorwać? Wymiana aparatu to 5 minut roboty, zegary i tak musiałbym zdejmować przy okazji zdejmowania konsoli, Gdzie są te halotrony i czujniki termostatu to zobaczę gdzie to jest?

Re: Schemat instalacji elektrycznej

: 2009-06-12 02:27
autor: 2Ya
A co to czujniki termostatu ?? :shock: :) czujniki hallotronów?
Zegary to chyba najmniejszy problem :wink:
Na pewno pójdzie połaczyć częśc wiązki z 97 do 93 z tym,ze będzie to pewnie trochę zabawy co mija się z celem,bo chyba lepiej drugą część wiązki wymienić i po bólu .
Ale skoro ecu,od milleni pasi to jest to chyba najlepsze rozwiązanie bezinwazyjne.

Pzdr. & c ya..

Re: Schemat instalacji elektrycznej

: 2009-06-12 08:09
autor: Pitbull
2Ya pisze:A co to czujniki termostatu ?? :shock: :) czujniki hallotronów?
No ja to nie jestem jakimś super mechanikiem i się tak dokładnie nie znam, heh wcale nie jestem mechanikiem.
Czyli tak:
1) ECU KLZE już mam
2) Przepływomierz JE50 mam
3) Wiązkę mam

Potrzebne mi jeszcze:
1) Zegary
2) skrzynka bezpieczników
3) aparat zapłonowy KL 01 (chyba z tego wszystkiego to on będzie najdroższy)
4) Czujniki hallotronów
5) Czujnik termostatu
I co jeszcze?

Autem cały czas jeżdżę i nie chce żeby się okazało żę jak już porozbieram auto to będzie mi jeszcze jakiejś części brakowało.
Aha u mnie jest vrisbox, czy jak założę ECU od KLZE to nadal będzie mi potrzebny ten vrisbox?

Pozdro

Re: Schemat instalacji elektrycznej

: 2009-06-12 10:23
autor: Ada
Pitbul.
nie potrzebujesz czujników halotrona ( dla 2Ya halotron = CKP1, Ckp2 , czujnik połozenia wału) , nie problem, że są ale że w starszych instalacjach np 93 było ich dwa a w 97 jest jeden, czujnik termostatu = czujnik temperatury..też w KLZE były dwa, a w Kl jeden. Etc. trzeba to wszystko podłaczyć do ECU.
Pitbul na jednym zdjeciu piszesz, że masz urwany kabel, on nie jest urwany to jest drugi z czujników które w instalacji KLZe były a w Fordowskiej był zbedny i nie jest podłaczony.
Ogarnać to aby dzałało da się, ale aby Chek nie swiecił to wyzsza matematyka.
Do Ecu Kl31 jest całkiem inny aparat zapłonowy z zewnetrzna cewka, nie wiem czy bedzie pasował od Kl z 93, zdaje się, ze miałem gdzieś ten aparat z KLZE ale nie jestem pewien, poszukam .
Masz chęć i zapał działaj ale prościej jak pisałem wyżej byłoby wymienic ECU ale kto nie próbuje ten nie zyje :))
Powodzenia.

Re: Schemat instalacji elektrycznej

: 2009-06-13 15:33
autor: 2Ya
Jeśli zmieni aparat na KL01 to problem z ckp1 odpada ;) W KF34 nie ma już niby tego czujnika ale zastanawia mnie to dlaczego nadal tam jest 6 pinów,a fizycznie tylko 5 przewodów podpiętych,a ten jeden zostaje wolny :roll:
W KL 93-95 były 2 czujniki ECT + ECTF ,a od 95 zostaje tylko ECTF o całkiem innych parametrach niż ten wcześniejszy,więc skoro w KLZE są dwa to nie widze raczej problemu ;)
A jaka to roznica czy aparat z zewnętrzną cewką itd? Przecież do każdej wersji można dołożyc zewnętrzną cewkę czy moduł - czy one razem czy osobno ,zasada działania pozostaje ta sama :wink: Tylko kabelki trza odpowiednio podłączyć i si .
Ale faktycznie jak juz wsponiałem,skoro jest takie ecu co pasi plug&play pod klze do probe to nawet jesli miałby kosztować więcej niż cała instalka i ecu kl01 to warto tylko przepiąć ecu i po zabawie ;)

Pzdr. & c ya..

Re: Schemat instalacji elektrycznej

: 2009-06-14 13:32
autor: Pitbull
Dobra to kto mi załatwi taki ECU? Może ktoś ma, albo wie kto ma.
Jaki jest oznaczenie tego ECU żebym wiedział co szukac.

Pozdro

Re: Schemat instalacji elektrycznej

: 2009-06-14 22:29
autor: 2Ya
Ja tam z KLZE jestem cieńki :lol: i jakos mnie ten temat nie kręci ;) ,choc z czystej ciekawości to tak :idea: ale myslę,iż to co tutaj opisano,to ci sie przyda :

KLZE

Pzdr. & c ya..

Re: Schemat instalacji elektrycznej

: 2009-06-16 19:48
autor: Pitbull
Witam.
Jednak bedę musiał wymienic wiązke w moim probku, ponieważ ta co jest juz nie dlugo padnie, a w zasadzie to juz prawie padła, gdzies coś na wiązce w okolicach skrzyni mi nie łączy i przyrwa na dolach,

Pozdro.

P.S. Poszukuje w rozsądnej cenie kupic liczik, aparat zapłonowy KL01 i skrzynke bezpieczników wraz z okablowanieem do OBD1

Re: Schemat instalacji elektrycznej

: 2009-06-17 22:42
autor: Ada
Co znaczy przerywa na dołoach>??? w okolicy skrzyni??? Jaśniej????
W okolicy skrzyni masz dwa czujniki , które nic nie maja wspólnego z przerywaniem...
na gazie masz blosa, " coś" co jest najprostszym i jak sie okazuję, bo mam też to w Audi TT wynalazkiem Włochów. co świetnie działa.
jaśniej opisz co jest nie tak?? a jak potrafie pomoge....
Pozdro Ada

Re: Schemat instalacji elektrycznej

: 2009-07-25 20:09
autor: Pitbull
Nie ma różnicy czy na gazie czy na benzynie, przerywa na tym i na tym, normalnie na postoju jak ruszam wiązku tu w okolicy skrzyni biegów( ona leci nad skrzynia biegów) to tez przerywa, poprostu traci napięcie na któryms kablu.

Pozdro

-- dodano 2009-07-25 20:09 --

Witam,
Zabrałem się za wymiamiane tej wiązki, wcale nie trzeba ściągać całęj konsoli, wszystko szło po mojej myśli dopuki nie wyjąłem czarnej puszeczki która jest za komputerem ;(
oto ona: Obrazek
CO to jest?
Wtyczka od od mojej wiązki jest inna niż wtyczka wiązki którą chce włożyć dlatego problem.

MA ktoś coś takiego do sprzedania?
Oczywiście od probka z lat 93-95

Pozdro

Re: Schemat instalacji elektrycznej

: 2009-07-25 20:38
autor: Kocureq
Z tego co kojarzę to jest immo, w dodatku z nowszego rocznika :) Więc szukaj od kogoś z poprzednich lat. Albo znajdź kogoś komu pada moduł i przekonaj, że to immo, wytnie, wywali, ty podjedziesz w odpowiednim momencie i masz free :twisted:

Re: Schemat instalacji elektrycznej

: 2009-07-26 02:35
autor: Pitbull
A można go wywalić?

Re: Schemat instalacji elektrycznej

: 2009-07-26 19:33
autor: S_H_A_D_O_W
Jezeli mnie pamiec nie myli to komp od mileni mial oznaczenia Kl47B

Re: Schemat instalacji elektrycznej

: 2009-07-28 06:05
autor: Pitbull
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/94-1994- ... otohosting
Tu jest komp KL47B i coś mi sie wydaje że ma takie same wtyczki jak wiązka z obd1

Re: Schemat instalacji elektrycznej

: 2009-10-13 17:26
autor: zakrzew-89
witam ten schemat jeszcze aktualny?? bo jestem w trakcie skladania jednego proba z 2... obecnie zostala mi tylko instalacja wewnatrz czesc byla juz w srodku ale perawie kazda kostka odcieta pare rzeczy udalo mi sie polaczc typu: przednie swiatla razem z dlugimi chodzi szyber, szyby podswietlanie wszystkich zarowek, tarcze cale chodza ale nie podswietlaja sie wogole, nie moge tez ogarnac tylnych swiatel , kierunkow a zrodkowej dechy jeszcze nie podlaczalem calej podlaczone juz byly suwaki od nawiewow ale nawiew dzial jedynie na szybe ni zmienia sie na nogi itd.... mam druga instalacje wrazie potrzeby jest moze ktos z okolic warszawy leszna sochaczewa kto moze pomoc oczywiscie nie za darmo dla dobrej glowy jest to okolo max 2 godziny roboty z moja pomoca poniewaz kokpit jest juz zalozony i wszystkie kable wystaja i widac koncowki pozdro czekam na odp dla kogos kto by sie zaangazowal moze oddac cos od swojego drugiego probe ktory bedzie na czesci a jest ich naprawde duzo... obecnie wyglada to tak

Obrazek

Re: Schemat instalacji elektrycznej

: 2009-10-14 13:35
autor: wazir
Jeśli chodzi o nawiew to ty akurat podcisnienia sterują i pewnie po prawej stronie samochodu zaraz przy szybie masz odłączoną rureczke własnie od tego podcisnienia... sprawdz wszystko tam dokladnie najpierw.

Re: Schemat instalacji elektrycznej

: 2009-10-14 16:15
autor: zakrzew-89
dzieki poszukam dzis bo nawiew mam tylko na szybe... :/

Re: Schemat instalacji elektrycznej

: 2009-10-14 17:48
autor: RX
Hey,

Tak, to na pewno rurka od podciśnienia. Sprawdź.

5,

Re: Schemat instalacji elektrycznej

: 2009-10-14 18:35
autor: zakrzew-89
a jezeli chodzi o tylne swiatla bo chce zmienic na te ze starego sa prawie takie same ale w moich byly 3 zarowki a w nowym sa cztery jak podlacze kostke to powinny chodzic?? :) bo jak go kupilem to tylne nie chodzily a instalacja jest cala bo sprawdzalem i niewiem czego to moze byc wina ze ani te ani te nie dzialaja :/ podswietlanie tacz tez juz podlaczylem ale nie reaguje niec... :/