Spalanie (paliwożerność) 25l/100km w V6

Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

Hmmm , mam nadzieję , że sprawę sond definitywnie wyjaśni diagnostyka na Wysokiej . Jeśli się okaże , że serwisant mazdy z Przestrzennej zrobił fuszerkę ... cóż , pojadę tam służbowo 8-| :gwizd: :-$
Z powodu tego spalania zaczynam popadać w lekką depresję z nutką zakompleksienia . Chyba to tak jak z niemowlęciem - nie powie , że "boli brzuszek" , ale płacze :wink: .
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

Małe odświeżenie tematu : Wreszcie udało mi się odkręcić świece (dobrym kluczem :wink: ) .
... I tu znów nie wiem co o tym sądzić . Obrzeże świecy czarne a środek prawidłowy . Obrazek
Obrazek
Obrazek
- reszta świec w podobnym stanie.
Za wysokie dawkowanie ???
Olej w paliwie ???
...... ?
... a może tak powinno być :?: :shock:

We wtorek jadę do "mechaniora" na Wysoką ... Ciekawe co On na to :-k

Tomek

ps. Nie odkręcał ktoś ostatnio świec ? - by porównać ...
słaba jakość fotek - telefon :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Nie podoba mi się ta końcówka gwintu, ta czarna(olej, niespalona mieszanka?) nad elektrodą.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

Ronin pisze:Nie podoba mi się ta końcówka gwintu, ta czarna(olej, niespalona mieszanka?) nad elektrodą.
Hmmm , : Ubytek oleju = ok. 0,5l na 8000km - taki jak na początku , kiedy kupiłem auto .
Też mi się nie podoba ten gwint , ale czy to olej ?????
... a może na BP pogorszyło się paliwo ???
Elektrody (tam gdzie przeskakuje iskra) mają raczej normalny kolor . Może ciepło wypaliło nagar ?
Zastanawiam się czy proporcja paliwo - powietrze jest stosowna . Co prawda w październiku na przeglądzie spaliny miałem ok. ale kata przecież jest sprawne i to dzięki niemu mogło tak wyjść . We wtorek powinienem się obrobić z czasem na tyle by zajrzeć na diagnostykę- mam nadzieję , że to wiele wyjaśni .
Obrazek
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

kurcze nie wiem (za bardzo sie nie znam) ale?,oczernione końcówki gwintu świec mogą wskazywac na zapłon lub problemy z małą iskrą, kurcze az chyba zobacze jak wyglądają moje swiece,
a do oleju, jakby dostawał sie tam olej to najprawdopodobnie cała świeca była by czarna -ale olej nie ma zabardzo wpływu na paliwozerność,
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

Wreszcie !
Byłem u mechanika na Wysokiej . Zbadał co się dało na OBD i dał mi wiele do przemyślenia ... OBD wykazało , że wszo OK . Pomiar spalin :
"Spalinki tak czyste jak pierdnięcie niemowlaka"
:lol:
Stwierdził , że w serwisie Mazdy rozregulowali mi skład mieszanki tj. powietrze . Mocno się zdziwiłem gdy wreszcie ujrzałem działający VRIS 1 :shock: (do tej chwili ciągle pod napięciem) :arrow: Polecił rozebrać wszo do silniczka krokowego i dokładnie przeczyścić ...
Zapłon ustawiony na 5 .
Gdy wyszedł z szoku (po tym jak powiedziałem ile pali) i głębszym zastanowieniu powiedział , że czas reakcji czujnika temperatury może być zakłócony ew. wydłużony co może powodować , że wtryski działają jak na ssaniu czyli podają większe dawki . W/w przy krótkich dystansach jakie często wykonuję może być jedną z przyczyn wysokiego spalania jak i czarnych obwódek na śrubie świecy .
Niebawem wyczyszczę dolot i pojadę z powrotem do Niego by odpalić silnik na zimno i definitywnie stwierdzić czy to w/w czujnik temperatury .
Aha! zapłaciłem 50 zeta (a w nieszczęsnej Maździe ok 150).
Niebawem dalsze koleje losu Probcia :wink:

Tomek
Obrazek
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: darel »

No to powodzenia w dalszym diagnozowaniu. Widzę, że ten gościu rzeczywiście jest niezły.
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

Dzięki ! .
Aha ! Zapomniałem poprzednio - Nie będzie wymiany sondy na NTK , przynajmniej póki gorsza jakościowo Bosch'ka nie nawali . Na maszynce test w/w zamiennika wyszedł idealnie .
Obrazek
chajs
Posty: 73
Rejestracja: 2006-10-25 21:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Z Nad Sniardw

Post autor: chajs »

Witam mam ten sam problem. Samochod palil mi ze 25 litrow to napewno bo tankowalem za 100 zl benzyny i robilem troche ponad 100km. Ale mialem walnieta sonde. Sondy wymienilem dwie i nie zapala sie juz check engine i pali znacznie mniej bo okolo 17 litrow. Dodam ze jezdze spokojnie w miare choc czasem zadaza mi sie przycisnac chyba jak kazdemu. No i zauwazylem ze samochod chyba ciagle chodzi na ssaniu obroty lekko powyzej 1000. Probowalem je obnizyc na przepustnicy ale do pierwszej jazdy i spowrotem z ustawionych 800 wracaja na okolo 1100. Tak sie nie zastanawiam czy gos nie wsadzil tego super chipa z allegro bo troche widac bylo po samochodzie ze lubil takie rzeczy tylko nie wiem gdzie szukac. No i jakis czujnik od ssania gdzie sie znajduje i jak go sprawdzic bo niedlugo to mi kasy braknie z wyplaty na same paliwo a jezdze duzo bo miesiecznie 3000 km robie. Samochod bardzo ladnie jezdzi bez probledmu ciagnie trzyma rowniotko obroty tylko rano przy odpalaniu musze chwilke dluzej pokrecic ale to chwilke i zawsze za pierwszym razem odpala. A jak tam TOMASZU S rozwiazales swoj problem.
Probe 2.5V6 94r USA MTX LPG SKÓRA KLIMA
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

chajs pisze:... A jak tam TOMASZU S rozwiazales swoj problem.
Wcale - tj. rozwiązuję ...
Gdy go rozwiążę oraz ponownie przejrzę wszystkie wcześniejsze posty napiszę streszczenie odnośnie możliwości postępowań naprawczych oraz spostrzeżeń do działu FAQ . Póki co , wysoce prawdopodobna "wersja" odpowiedzi na pytanie : "Czemu mój samochód pali za dużo?" stanie na zbyt długim czasie - gdy silnik pracuje na podwyższonym czasie dawkowania (odpowiednik ssania w gaźnikowcach) . Na ten trop nakierowała mnie wypowiedź mechanika . Przyczyną może być uszkodzenie czujnika temperatury albo termostat ? .
Co po wizycie u mechanika zdziałałem :arrow: ? Po podłączeniu miernika mogę stwierdzić , że silnik osiąga 40st.C po przejechaniu dopiero 2-3 km.
W zeszłym roku o tej samej porze nagrzewnica zaczynała podawać ciepłe powietrze po niecałym kilometrze :shock: :idea: . Stąd myślę , że teoria mechanika jest trafna . Czekam jeszcze na "koniec paliwa w baku" by dowiedzieć się czy są jakieś oszczędności po wcześniejszej regulacji powietrza .
Chajs pisze:...Dodam ze jezdze spokojnie w miare choc czasem zadaza mi sie przycisnac chyba jak kazdemu.
Mamy tak samo do 3 tysi to norma (czasem przekraczana :twisted: :oops: )
Chajs pisze:...No i jakis czujnik od ssania gdzie sie znajduje i jak go sprawdzić...
:shock: :lol: :shock: Jak wcześniej napisałem - Nie mamy "ssania" ; komputer steruje podwyższonym czasem dawkowania wtrysku (wypowiedź mechanika) w oparciu o czujnik temperatury . Czy ten ma powiązanie a co za tym idzie wpływ na pracę termostatu (a może odwrotnie) opiszę później . Muszę zajrzeć do serwisówki , by stwierdzić czy i gdzie jest termostat ( na co ostatnio przy bardzo napiętym grafiku nie miałem czasu :oops: ).

W każdym razie gdy autko zacznie spalać tyle co kiedyś 8 - 12 l w mieście , z całą pewnością będę wiedział co było grane a streszczenie i tok postępowania wraz fotkami zamieszczę na forum.

Aha ! "Czujnik ssania" czyli czujnik temperatury jest niedaleko czujnika stuku : Górna , lewa (stojąc przed autem) część silnika - przynajmniej tam wg mechanika on jest . Fotki potem ...
Dobra ! Chwilowo to tyle .
Pozdrawiam
Tomek
Obrazek
longer1234
Posty: 62
Rejestracja: 2007-04-07 08:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Spalanie

Post autor: longer1234 »

Chciałem troszkę odświerzyć temat spalania. Mój Probe przy naprawde delikatnej jeździe w cyklu mieszanym pali ok 13l. Ostatnio wymieniłem filtr powietrza, świece i nic się nie zmieniło spalanie w tej samej granicy. Sprawdzałem VRISY i tak pierwszy po odpaleniu auta jest otwarty do momentu podciągnięcia obrotów, kiedy obroty wchodzą na ok 4,5 tyś wtedy sie zamyka a otwiera sie VRIS 2, nie wiem czy ma to wpływ na spalanie.
I ogólne pytanie czy 13l/100km to norma? bo niektórzy piszą że ich probki pala 9-10l w mieście nie wiem czy to ściemnianie czy prawda.
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Witam, to zależy po jakim mieście jeżdzisz.Mi na mieście wychodzi ok. 10 litrów ale moje miasto to w sumie dwie główne ulice i zero świateł, jak wyjeżdzam z mojej uliczki to mogę wrzucić piątkę i tak przejechać całe miasto więc spalanie nie jest zbyt duże.Kiedyś odpięła mi się wtyczka od sondy lambda i wtedy poczułem co to dobre spalanie, wskazówka od paliwa leciała w dół w oczach ale był też objaw taki że po zapaleniu silnika nie włączało się ssanie i musiałem przy gazować by nie zgasł.Pozdr
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10623
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

Ja jeżdzę po Warszawie na krótkich trasach, dużo świateł i dość często wysoko Probka kręcę to wcina jakieś 15l / 100km, też Twoje 13 to chyba nie tak tragicznie ;)

Wszystko zależy gdzie i jak jeździsz. Ja tylko wieczorami na zakupy lub weekendami gdzieś pojechać, co oznacza że jak już wsiądę za kółko to trudno się powstrzymać od przyciśnięcia gazu, a to się potem odbija na stacji benzynowej.
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Re: Spalanie

Post autor: Tomasz S »

longer1234 pisze:Chciałem troszkę odświerzyć temat spalania. Mój Probe przy naprawde delikatnej jeździe w cyklu mieszanym pali ok 13l. Ostatnio wymieniłem filtr powietrza, świece i nic się nie zmieniło spalanie w tej samej granicy. Sprawdzałem VRISY i tak pierwszy po odpaleniu auta jest otwarty do momentu podciągnięcia obrotów, kiedy obroty wchodzą na ok 4,5 tyś wtedy sie zamyka a otwiera sie VRIS 2, nie wiem czy ma to wpływ na spalanie.
I ogólne pytanie czy 13l/100km to norma? bo niektórzy piszą że ich probki pala 9-10l w mieście nie wiem czy to ściemnianie czy prawda.
Należałoby uwzględnić korki uliczne , włączoną klimę oraz wiele innych czynników . Na dzień dzisiejszy moje autko pali ok. 11stu litrów po mieście (jazda raczej oszczędna , na 98 , czasem 100 "vipałerrejzing" (ta ostatnia to mit o potędze tej wachy) .
Jazda "delikatna" jeździe delikatnej nie równa . Każde mocniejsze przyśpieszenie i tworzy Ci się przysłowiowy lejek w baku .
Jeśli wolno Ci zaproponować - Jedź do dobrego fachury z dobrym sprzęciskiem komputerowym (ja tak zrobiłem - pomogło) . Relację z naprawy opisałem . Dodatkowo opracowuję (na pewno zbyt powoli) topic do FAQ , odnośnie toków postępowań w przypadku wysokiego spalania . Mam nadzieję , że czas pozwoli na szybkie zakończenie .
HellHound pisze:...Kiedyś odpięła mi się wtyczka od sondy lambda i wtedy poczułem co to dobre spalanie...
Opisz Tę usterkę dokładniej ! (m.in. czy to był jedyny powód wysokiego spalania)
HellHound pisze: ...nie włączało się ssanie...
:arrow: jaki masz motorek w autku ??? Ssanie to domena dla silników gaźnikowych :wink:
My mamy zwiększone dawkowanie - regulowane kompem po przez czujnik temperatury

Nie pamiętam czy wcześniej pisałem , ale mechanior podczas wspomnianej diagnozy powiedział mi , że uszkodzona sonda to większe spalanie o 2-4 litry - ale nie więcej . Czyżby się mylił ???
longer1234 pisze:...bo niektórzy piszą że ich probki pala 9-10l w mieście nie wiem czy to ściemnianie czy prawda.
Uwierz mi - nie chcesz jeździć aż tak oszczędnie :wink: :)
Obrazek
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Opisuje dokładnie usterkę.Odpięła się biała wtyczka na prawo(stojąc przodem do auta) od puszki filtra.Jak leciałem po przewodach to kabel dochodził do sondy lambda zaraz za kolektorem.A co do pytania o silnik to mam przerobiony na dwa gazniki Webera dlatego piszę o ssaniu :lol: :wink: Pozdr
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

HellHound pisze:Opisuje dokładnie usterkę.Odpięła się biała wtyczka na prawo(stojąc przodem do auta) od puszki filtra.Jak leciałem po przewodach to kabel dochodził do sondy lambda zaraz za kolektorem...
:lol: :lol: :lol: :lol: :arrow: Chodziło mi o to , czy po usunięciu usterki (tej jedynej) poprawiło/pogorszyło się spalanie ?. Ile to jest "dobre spalanie ?" - "gdy wskazówka leci w dół"
Skąd wiesz (z całą pewnością) , że to "brak ssania" :twisted: powodował , że musiałeś "gazować" po zapaleniu ?

Aha , jeszcze jedno : Masz instalację LPG w autku ?
Obrazek
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Tomku opiszę Ci całą sytuację.Odebrałem auto od mechanika po regeneracji zacisków , wymianie końcówek drążków kierowniczych i klejeniu tylnego dekla sylikonem.Auto było rozgrzane ale o tym dalej.Od razu pojechałem do Wolina na ustawienie zbieżności i tu pierwsza niespodzianka, wskazówka dosłownie mi schodziła w dół w oczach, na odcinku 12 km spalił mi paliwa jak 40km.Ale to jeszcze mi tak nie dało do myślenia(wiadomo probek ma swoje fazy :wink: ).W drodze powrotnej to samo, w sumie na odcinku 24 km spalił mi gdzieś tyle paliwa jakbym pojechał do Szczecina.Postawiłem go na podwórku i za trzy godziny próbowałem odpalić a tu jaja(już wiedziałem dlaczego oddali rozgrzane auto).Zapalał i gasł, nie wchodził na obroty musiałem potrzymać gaz wciśnięty przez chwilę żeby zaczął trzymać obroty.Wtedy już wiedziałem że coś pochrzanili więc otworzyłem maskę i zacząłem grzebać.Reszta tak jak napisałem.Podłączyłem wtyczkę i zaczęło grać jak trzeba.Dodam że ani wzrostu ani spadku mocy nie było.Pozdrawiam
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

HellHound pisze:..Dodam że ani wzrostu ani spadku mocy nie było.Pozdrawiam
U mnie też nie było odczuwalnej różnicy jeśli chodzi o moc . Z tropu natomiast całkowicie mnie zbija ta sonda :arrow: Gdy wymieniłem u siebie zmiany w spalaniu nie odczułem . Dopiero po wymianie czujnika temperatury przestał palić jak smok . Objawów by auto gasło i trzeba było go gazować też nie miałem .Może Twoja sonda była całkowicie uwalona :?: => U mnie tylko "działała leniwie" jak to określił mechanik .

Jak by nie patrzeć :
najważniejsze , że HellHound pisze: Podłączyłem wtyczkę i zaczęło grać jak trzeba
:1111_ok:

Pozdrawiam
Tomek
Obrazek
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Tomku moja sonda była odłączona,może dlatego objawy były tak radykalne.Twoja była uszkodzona ale zawsze jakiś sygnał dawała(tak tylko gdybam bo ekspertem nie jestem :wink: ).A najlepsze jest podejście mechaników,nie pali zimny to oddamy auto rozgrzane żeby nie było problemu.Pozdrawiam
Let The Galaxy Burn....
longer1234
Posty: 62
Rejestracja: 2007-04-07 08:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: longer1234 »

sprawdze u siebie na wszelki wypadek sąde, może jest walnieta i dzieki wymianie da sie oszczedzic pare litrów wachy :P.
orientujecie sie jaki jest koszt nowej sondy?
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

Za Boscha dałem ok. 70 zeta . Eksperci mawiają , że Bosch'ka jest cienka ... ale u mnie już pół roku działa bez zarzutów . NGK/NTK są droższe - ale bez przesady . Po wymianie jedź na kontrolne badanie na OBD (najlepiej gdyby było przeprowadzone przed i po - miałbyś porównanie).
Obrazek
longer1234
Posty: 62
Rejestracja: 2007-04-07 08:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: longer1234 »

a jesli chodzi o filtr paliwa, myslicie ze jest sens go wymieniac, moze miec wplyw na spalanie?Gdzie on sie znajduje?
czy sadzicie ze podwyzszone spalanie moze miec cos wspolnego z moca i przyspieszeniem? ostatnio mierzylem u siebie i do 100km/h przy dwoch powtorzeniach wyszlo mi 8,9 i 9,0, czy to jest w normie jak na autko z 94roku?
Czy na spalanie i slabe osiagi może miec wplyw zabrudzony przeplywomierz?
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Czym mierzyłeś przyspieszenie? Takie jakie podałeś to bardzo słabe wyniki i na pewno coś jest nie tak - sprawdzałeś sprężanie w silniku? Może pada? Jak chodzą Vrisy? Co do spalania to nie ma co się spodziewać, że silnik 2.5 V6 będzie mało palił (choć te w Probe palą wyjątkowo mało jak na swoją klasę). Mój pali 15, czasem więcej i nie narzekam bo wiem jakie auto i do jakiej jazdy kupiłem :)

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
longer1234
Posty: 62
Rejestracja: 2007-04-07 08:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: longer1234 »

sprezania jeszcze nie sprawdzalem, co do vrisów to po odpaleniu auta pierwszy jest otwarty do momentu podciagniecia obrotów do ok 4,5-5tys, przy tych obrotach zamyka sie pierwszy a otwiera drugi.
czy jest sens czyscic przeplywomierz(jajo) lub robic reset kompa?Filtr paliwa moze miec wplyw?oplaca sie wlewac preparat do czyszczenia wtrysków?
Awatar użytkownika
Marcos
Posty: 819
Rejestracja: 2004-03-01 17:31
Galeria: viewtopic.php?t=5568
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Marcos »

za sondy NTK dałem 75zł/szt. na allegro 4 przewodowe.
Pali mi średnio 11 litrów, przed wymianą sond palił więcej.
GG:9377317 white GT1 90'
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”