Spalanie (paliwożerność) 25l/100km w V6
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
Hmmm , mam nadzieję , że sprawę sond definitywnie wyjaśni diagnostyka na Wysokiej . Jeśli się okaże , że serwisant mazdy z Przestrzennej zrobił fuszerkę ... cóż , pojadę tam służbowo
Z powodu tego spalania zaczynam popadać w lekką depresję z nutką zakompleksienia . Chyba to tak jak z niemowlęciem - nie powie , że "boli brzuszek" , ale płacze .
Z powodu tego spalania zaczynam popadać w lekką depresję z nutką zakompleksienia . Chyba to tak jak z niemowlęciem - nie powie , że "boli brzuszek" , ale płacze .
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
Małe odświeżenie tematu : Wreszcie udało mi się odkręcić świece (dobrym kluczem ) .
... I tu znów nie wiem co o tym sądzić . Obrzeże świecy czarne a środek prawidłowy .
- reszta świec w podobnym stanie.
Za wysokie dawkowanie ???
Olej w paliwie ???
...... ?
... a może tak powinno być
We wtorek jadę do "mechaniora" na Wysoką ... Ciekawe co On na to
Tomek
ps. Nie odkręcał ktoś ostatnio świec ? - by porównać ...
słaba jakość fotek - telefon
... I tu znów nie wiem co o tym sądzić . Obrzeże świecy czarne a środek prawidłowy .
- reszta świec w podobnym stanie.
Za wysokie dawkowanie ???
Olej w paliwie ???
...... ?
... a może tak powinno być
We wtorek jadę do "mechaniora" na Wysoką ... Ciekawe co On na to
Tomek
ps. Nie odkręcał ktoś ostatnio świec ? - by porównać ...
słaba jakość fotek - telefon
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
Hmmm , : Ubytek oleju = ok. 0,5l na 8000km - taki jak na początku , kiedy kupiłem auto .Ronin pisze:Nie podoba mi się ta końcówka gwintu, ta czarna(olej, niespalona mieszanka?) nad elektrodą.
Też mi się nie podoba ten gwint , ale czy to olej ?????
... a może na BP pogorszyło się paliwo ???
Elektrody (tam gdzie przeskakuje iskra) mają raczej normalny kolor . Może ciepło wypaliło nagar ?
Zastanawiam się czy proporcja paliwo - powietrze jest stosowna . Co prawda w październiku na przeglądzie spaliny miałem ok. ale kata przecież jest sprawne i to dzięki niemu mogło tak wyjść . We wtorek powinienem się obrobić z czasem na tyle by zajrzeć na diagnostykę- mam nadzieję , że to wiele wyjaśni .
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
kurcze nie wiem (za bardzo sie nie znam) ale?,oczernione końcówki gwintu świec mogą wskazywac na zapłon lub problemy z małą iskrą, kurcze az chyba zobacze jak wyglądają moje swiece,
a do oleju, jakby dostawał sie tam olej to najprawdopodobnie cała świeca była by czarna -ale olej nie ma zabardzo wpływu na paliwozerność,
a do oleju, jakby dostawał sie tam olej to najprawdopodobnie cała świeca była by czarna -ale olej nie ma zabardzo wpływu na paliwozerność,
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
Wreszcie !
Byłem u mechanika na Wysokiej . Zbadał co się dało na OBD i dał mi wiele do przemyślenia ... OBD wykazało , że wszo OK . Pomiar spalin :
Stwierdził , że w serwisie Mazdy rozregulowali mi skład mieszanki tj. powietrze . Mocno się zdziwiłem gdy wreszcie ujrzałem działający VRIS 1 (do tej chwili ciągle pod napięciem) Polecił rozebrać wszo do silniczka krokowego i dokładnie przeczyścić ...
Zapłon ustawiony na 5 .
Gdy wyszedł z szoku (po tym jak powiedziałem ile pali) i głębszym zastanowieniu powiedział , że czas reakcji czujnika temperatury może być zakłócony ew. wydłużony co może powodować , że wtryski działają jak na ssaniu czyli podają większe dawki . W/w przy krótkich dystansach jakie często wykonuję może być jedną z przyczyn wysokiego spalania jak i czarnych obwódek na śrubie świecy .
Niebawem wyczyszczę dolot i pojadę z powrotem do Niego by odpalić silnik na zimno i definitywnie stwierdzić czy to w/w czujnik temperatury .
Aha! zapłaciłem 50 zeta (a w nieszczęsnej Maździe ok 150).
Niebawem dalsze koleje losu Probcia
Tomek
Byłem u mechanika na Wysokiej . Zbadał co się dało na OBD i dał mi wiele do przemyślenia ... OBD wykazało , że wszo OK . Pomiar spalin :
"Spalinki tak czyste jak pierdnięcie niemowlaka"
Stwierdził , że w serwisie Mazdy rozregulowali mi skład mieszanki tj. powietrze . Mocno się zdziwiłem gdy wreszcie ujrzałem działający VRIS 1 (do tej chwili ciągle pod napięciem) Polecił rozebrać wszo do silniczka krokowego i dokładnie przeczyścić ...
Zapłon ustawiony na 5 .
Gdy wyszedł z szoku (po tym jak powiedziałem ile pali) i głębszym zastanowieniu powiedział , że czas reakcji czujnika temperatury może być zakłócony ew. wydłużony co może powodować , że wtryski działają jak na ssaniu czyli podają większe dawki . W/w przy krótkich dystansach jakie często wykonuję może być jedną z przyczyn wysokiego spalania jak i czarnych obwódek na śrubie świecy .
Niebawem wyczyszczę dolot i pojadę z powrotem do Niego by odpalić silnik na zimno i definitywnie stwierdzić czy to w/w czujnik temperatury .
Aha! zapłaciłem 50 zeta (a w nieszczęsnej Maździe ok 150).
Niebawem dalsze koleje losu Probcia
Tomek
- darel
- Posty: 663
- Rejestracja: 2004-11-11 19:25
- Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
- Galeria: viewtopic.php?t=5509
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
Witam mam ten sam problem. Samochod palil mi ze 25 litrow to napewno bo tankowalem za 100 zl benzyny i robilem troche ponad 100km. Ale mialem walnieta sonde. Sondy wymienilem dwie i nie zapala sie juz check engine i pali znacznie mniej bo okolo 17 litrow. Dodam ze jezdze spokojnie w miare choc czasem zadaza mi sie przycisnac chyba jak kazdemu. No i zauwazylem ze samochod chyba ciagle chodzi na ssaniu obroty lekko powyzej 1000. Probowalem je obnizyc na przepustnicy ale do pierwszej jazdy i spowrotem z ustawionych 800 wracaja na okolo 1100. Tak sie nie zastanawiam czy gos nie wsadzil tego super chipa z allegro bo troche widac bylo po samochodzie ze lubil takie rzeczy tylko nie wiem gdzie szukac. No i jakis czujnik od ssania gdzie sie znajduje i jak go sprawdzic bo niedlugo to mi kasy braknie z wyplaty na same paliwo a jezdze duzo bo miesiecznie 3000 km robie. Samochod bardzo ladnie jezdzi bez probledmu ciagnie trzyma rowniotko obroty tylko rano przy odpalaniu musze chwilke dluzej pokrecic ale to chwilke i zawsze za pierwszym razem odpala. A jak tam TOMASZU S rozwiazales swoj problem.
Probe 2.5V6 94r USA MTX LPG SKÓRA KLIMA
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
Wcale - tj. rozwiązuję ...chajs pisze:... A jak tam TOMASZU S rozwiazales swoj problem.
Gdy go rozwiążę oraz ponownie przejrzę wszystkie wcześniejsze posty napiszę streszczenie odnośnie możliwości postępowań naprawczych oraz spostrzeżeń do działu FAQ . Póki co , wysoce prawdopodobna "wersja" odpowiedzi na pytanie : "Czemu mój samochód pali za dużo?" stanie na zbyt długim czasie - gdy silnik pracuje na podwyższonym czasie dawkowania (odpowiednik ssania w gaźnikowcach) . Na ten trop nakierowała mnie wypowiedź mechanika . Przyczyną może być uszkodzenie czujnika temperatury albo termostat ? .
Co po wizycie u mechanika zdziałałem ? Po podłączeniu miernika mogę stwierdzić , że silnik osiąga 40st.C po przejechaniu dopiero 2-3 km.
W zeszłym roku o tej samej porze nagrzewnica zaczynała podawać ciepłe powietrze po niecałym kilometrze . Stąd myślę , że teoria mechanika jest trafna . Czekam jeszcze na "koniec paliwa w baku" by dowiedzieć się czy są jakieś oszczędności po wcześniejszej regulacji powietrza .
Mamy tak samo do 3 tysi to norma (czasem przekraczana )Chajs pisze:...Dodam ze jezdze spokojnie w miare choc czasem zadaza mi sie przycisnac chyba jak kazdemu.
Jak wcześniej napisałem - Nie mamy "ssania" ; komputer steruje podwyższonym czasem dawkowania wtrysku (wypowiedź mechanika) w oparciu o czujnik temperatury . Czy ten ma powiązanie a co za tym idzie wpływ na pracę termostatu (a może odwrotnie) opiszę później . Muszę zajrzeć do serwisówki , by stwierdzić czy i gdzie jest termostat ( na co ostatnio przy bardzo napiętym grafiku nie miałem czasu ).Chajs pisze:...No i jakis czujnik od ssania gdzie sie znajduje i jak go sprawdzić...
W każdym razie gdy autko zacznie spalać tyle co kiedyś 8 - 12 l w mieście , z całą pewnością będę wiedział co było grane a streszczenie i tok postępowania wraz fotkami zamieszczę na forum.
Aha ! "Czujnik ssania" czyli czujnik temperatury jest niedaleko czujnika stuku : Górna , lewa (stojąc przed autem) część silnika - przynajmniej tam wg mechanika on jest . Fotki potem ...
Dobra ! Chwilowo to tyle .
Pozdrawiam
Tomek
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 2007-04-07 08:58
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Opole
Spalanie
Chciałem troszkę odświerzyć temat spalania. Mój Probe przy naprawde delikatnej jeździe w cyklu mieszanym pali ok 13l. Ostatnio wymieniłem filtr powietrza, świece i nic się nie zmieniło spalanie w tej samej granicy. Sprawdzałem VRISY i tak pierwszy po odpaleniu auta jest otwarty do momentu podciągnięcia obrotów, kiedy obroty wchodzą na ok 4,5 tyś wtedy sie zamyka a otwiera sie VRIS 2, nie wiem czy ma to wpływ na spalanie.
I ogólne pytanie czy 13l/100km to norma? bo niektórzy piszą że ich probki pala 9-10l w mieście nie wiem czy to ściemnianie czy prawda.
I ogólne pytanie czy 13l/100km to norma? bo niektórzy piszą że ich probki pala 9-10l w mieście nie wiem czy to ściemnianie czy prawda.
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
Witam, to zależy po jakim mieście jeżdzisz.Mi na mieście wychodzi ok. 10 litrów ale moje miasto to w sumie dwie główne ulice i zero świateł, jak wyjeżdzam z mojej uliczki to mogę wrzucić piątkę i tak przejechać całe miasto więc spalanie nie jest zbyt duże.Kiedyś odpięła mi się wtyczka od sondy lambda i wtedy poczułem co to dobre spalanie, wskazówka od paliwa leciała w dół w oczach ale był też objaw taki że po zapaleniu silnika nie włączało się ssanie i musiałem przy gazować by nie zgasł.Pozdr
Let The Galaxy Burn....
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Ja jeżdzę po Warszawie na krótkich trasach, dużo świateł i dość często wysoko Probka kręcę to wcina jakieś 15l / 100km, też Twoje 13 to chyba nie tak tragicznie
Wszystko zależy gdzie i jak jeździsz. Ja tylko wieczorami na zakupy lub weekendami gdzieś pojechać, co oznacza że jak już wsiądę za kółko to trudno się powstrzymać od przyciśnięcia gazu, a to się potem odbija na stacji benzynowej.
Wszystko zależy gdzie i jak jeździsz. Ja tylko wieczorami na zakupy lub weekendami gdzieś pojechać, co oznacza że jak już wsiądę za kółko to trudno się powstrzymać od przyciśnięcia gazu, a to się potem odbija na stacji benzynowej.
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
Re: Spalanie
Należałoby uwzględnić korki uliczne , włączoną klimę oraz wiele innych czynników . Na dzień dzisiejszy moje autko pali ok. 11stu litrów po mieście (jazda raczej oszczędna , na 98 , czasem 100 "vipałerrejzing" (ta ostatnia to mit o potędze tej wachy) .longer1234 pisze:Chciałem troszkę odświerzyć temat spalania. Mój Probe przy naprawde delikatnej jeździe w cyklu mieszanym pali ok 13l. Ostatnio wymieniłem filtr powietrza, świece i nic się nie zmieniło spalanie w tej samej granicy. Sprawdzałem VRISY i tak pierwszy po odpaleniu auta jest otwarty do momentu podciągnięcia obrotów, kiedy obroty wchodzą na ok 4,5 tyś wtedy sie zamyka a otwiera sie VRIS 2, nie wiem czy ma to wpływ na spalanie.
I ogólne pytanie czy 13l/100km to norma? bo niektórzy piszą że ich probki pala 9-10l w mieście nie wiem czy to ściemnianie czy prawda.
Jazda "delikatna" jeździe delikatnej nie równa . Każde mocniejsze przyśpieszenie i tworzy Ci się przysłowiowy lejek w baku .
Jeśli wolno Ci zaproponować - Jedź do dobrego fachury z dobrym sprzęciskiem komputerowym (ja tak zrobiłem - pomogło) . Relację z naprawy opisałem . Dodatkowo opracowuję (na pewno zbyt powoli) topic do FAQ , odnośnie toków postępowań w przypadku wysokiego spalania . Mam nadzieję , że czas pozwoli na szybkie zakończenie .
Opisz Tę usterkę dokładniej ! (m.in. czy to był jedyny powód wysokiego spalania)HellHound pisze:...Kiedyś odpięła mi się wtyczka od sondy lambda i wtedy poczułem co to dobre spalanie...
jaki masz motorek w autku ??? Ssanie to domena dla silników gaźnikowychHellHound pisze: ...nie włączało się ssanie...
My mamy zwiększone dawkowanie - regulowane kompem po przez czujnik temperatury
Nie pamiętam czy wcześniej pisałem , ale mechanior podczas wspomnianej diagnozy powiedział mi , że uszkodzona sonda to większe spalanie o 2-4 litry - ale nie więcej . Czyżby się mylił ???
Uwierz mi - nie chcesz jeździć aż tak oszczędnielonger1234 pisze:...bo niektórzy piszą że ich probki pala 9-10l w mieście nie wiem czy to ściemnianie czy prawda.
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
Opisuje dokładnie usterkę.Odpięła się biała wtyczka na prawo(stojąc przodem do auta) od puszki filtra.Jak leciałem po przewodach to kabel dochodził do sondy lambda zaraz za kolektorem.A co do pytania o silnik to mam przerobiony na dwa gazniki Webera dlatego piszę o ssaniu Pozdr
Let The Galaxy Burn....
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
Chodziło mi o to , czy po usunięciu usterki (tej jedynej) poprawiło/pogorszyło się spalanie ?. Ile to jest "dobre spalanie ?" - "gdy wskazówka leci w dół"HellHound pisze:Opisuje dokładnie usterkę.Odpięła się biała wtyczka na prawo(stojąc przodem do auta) od puszki filtra.Jak leciałem po przewodach to kabel dochodził do sondy lambda zaraz za kolektorem...
Skąd wiesz (z całą pewnością) , że to "brak ssania" powodował , że musiałeś "gazować" po zapaleniu ?
Aha , jeszcze jedno : Masz instalację LPG w autku ?
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
Tomku opiszę Ci całą sytuację.Odebrałem auto od mechanika po regeneracji zacisków , wymianie końcówek drążków kierowniczych i klejeniu tylnego dekla sylikonem.Auto było rozgrzane ale o tym dalej.Od razu pojechałem do Wolina na ustawienie zbieżności i tu pierwsza niespodzianka, wskazówka dosłownie mi schodziła w dół w oczach, na odcinku 12 km spalił mi paliwa jak 40km.Ale to jeszcze mi tak nie dało do myślenia(wiadomo probek ma swoje fazy ).W drodze powrotnej to samo, w sumie na odcinku 24 km spalił mi gdzieś tyle paliwa jakbym pojechał do Szczecina.Postawiłem go na podwórku i za trzy godziny próbowałem odpalić a tu jaja(już wiedziałem dlaczego oddali rozgrzane auto).Zapalał i gasł, nie wchodził na obroty musiałem potrzymać gaz wciśnięty przez chwilę żeby zaczął trzymać obroty.Wtedy już wiedziałem że coś pochrzanili więc otworzyłem maskę i zacząłem grzebać.Reszta tak jak napisałem.Podłączyłem wtyczkę i zaczęło grać jak trzeba.Dodam że ani wzrostu ani spadku mocy nie było.Pozdrawiam
Let The Galaxy Burn....
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
U mnie też nie było odczuwalnej różnicy jeśli chodzi o moc . Z tropu natomiast całkowicie mnie zbija ta sonda Gdy wymieniłem u siebie zmiany w spalaniu nie odczułem . Dopiero po wymianie czujnika temperatury przestał palić jak smok . Objawów by auto gasło i trzeba było go gazować też nie miałem .Może Twoja sonda była całkowicie uwalona => U mnie tylko "działała leniwie" jak to określił mechanik .HellHound pisze:..Dodam że ani wzrostu ani spadku mocy nie było.Pozdrawiam
Jak by nie patrzeć :
najważniejsze , że HellHound pisze: Podłączyłem wtyczkę i zaczęło grać jak trzeba
Pozdrawiam
Tomek
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
Tomku moja sonda była odłączona,może dlatego objawy były tak radykalne.Twoja była uszkodzona ale zawsze jakiś sygnał dawała(tak tylko gdybam bo ekspertem nie jestem ).A najlepsze jest podejście mechaników,nie pali zimny to oddamy auto rozgrzane żeby nie było problemu.Pozdrawiam
Let The Galaxy Burn....
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 2007-04-07 08:58
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Opole
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 2007-04-07 08:58
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Opole
a jesli chodzi o filtr paliwa, myslicie ze jest sens go wymieniac, moze miec wplyw na spalanie?Gdzie on sie znajduje?
czy sadzicie ze podwyzszone spalanie moze miec cos wspolnego z moca i przyspieszeniem? ostatnio mierzylem u siebie i do 100km/h przy dwoch powtorzeniach wyszlo mi 8,9 i 9,0, czy to jest w normie jak na autko z 94roku?
Czy na spalanie i slabe osiagi może miec wplyw zabrudzony przeplywomierz?
czy sadzicie ze podwyzszone spalanie moze miec cos wspolnego z moca i przyspieszeniem? ostatnio mierzylem u siebie i do 100km/h przy dwoch powtorzeniach wyszlo mi 8,9 i 9,0, czy to jest w normie jak na autko z 94roku?
Czy na spalanie i slabe osiagi może miec wplyw zabrudzony przeplywomierz?
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Witam,
Czym mierzyłeś przyspieszenie? Takie jakie podałeś to bardzo słabe wyniki i na pewno coś jest nie tak - sprawdzałeś sprężanie w silniku? Może pada? Jak chodzą Vrisy? Co do spalania to nie ma co się spodziewać, że silnik 2.5 V6 będzie mało palił (choć te w Probe palą wyjątkowo mało jak na swoją klasę). Mój pali 15, czasem więcej i nie narzekam bo wiem jakie auto i do jakiej jazdy kupiłem
Pzdr.
Czym mierzyłeś przyspieszenie? Takie jakie podałeś to bardzo słabe wyniki i na pewno coś jest nie tak - sprawdzałeś sprężanie w silniku? Może pada? Jak chodzą Vrisy? Co do spalania to nie ma co się spodziewać, że silnik 2.5 V6 będzie mało palił (choć te w Probe palą wyjątkowo mało jak na swoją klasę). Mój pali 15, czasem więcej i nie narzekam bo wiem jakie auto i do jakiej jazdy kupiłem
Pzdr.
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 2007-04-07 08:58
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Opole
sprezania jeszcze nie sprawdzalem, co do vrisów to po odpaleniu auta pierwszy jest otwarty do momentu podciagniecia obrotów do ok 4,5-5tys, przy tych obrotach zamyka sie pierwszy a otwiera drugi.
czy jest sens czyscic przeplywomierz(jajo) lub robic reset kompa?Filtr paliwa moze miec wplyw?oplaca sie wlewac preparat do czyszczenia wtrysków?
czy jest sens czyscic przeplywomierz(jajo) lub robic reset kompa?Filtr paliwa moze miec wplyw?oplaca sie wlewac preparat do czyszczenia wtrysków?
- Marcos
- Posty: 819
- Rejestracja: 2004-03-01 17:31
- Galeria: viewtopic.php?t=5568
- Lokalizacja: Tychy