Strona 2 z 6

: 2007-01-17 15:58
autor: Quaki
kalii tutaj akurat popelniasz blad otoz
Termopare montujesz jak najblizej komory spalania czyli sa dwie mozliwosci
1.montujesz ja na kolektorze wydechowym (jesli montujesz jedna mozliwie po srodku jak najblizej silnika)
2.motujesz praktycznie przy samej glowicy tyle termopar ile masz cylindrow
A tearz tlumacze czemu otoz im dalej od glwoicy zamontujesz tym gazy wylotowe beda mialy nizsza temp (oddadza ja poprzez konwekcje do scianek ukladu wydechowego oraz poprzez promieniowanie cieplne do tych samych scianek)
Stwierdzenie ze montujesz przed turbina jest bardzo poprawne (gdyz mntaz za turbina jest bez sensu z uwagi na to ze turbosprezarka mocno ochladza gazy wylotowe) ale montaz musi sie odbyc jak najblizej komory spalania gdyz interesuja nas warunki w kmorze spalania a nie ile stopni maja gazy wylotowe przed turbina ( EGT ma za zadanie monitorowac czy temp w cylindrze nie jest za wysoka i czy nam nie plyna tloki) tak wiec w silnikach turbinowych V6 jak najbardziej montuje sie diwe termopary (na kazdy kolektor po jednej aby wiedziec co sie dzieje w kazdym kolektorze ) najbezpieczniej jest zamontowac 6 termopar aby monitorowac kazdy cylinder odzielnie aby w razie na przyklad awarji jednego z wtryskow nie musiec remontowac calego silnika (oczywsicie to jest ekstremum przy bardzo duzych mocach ale ja znam autka ktore maja takie rozwiazanie)
Pozatym ja nie zakldam megasqiurta moje autko bedzie wysterowane zdecydowanie inaczej i zdecydowanie taniej :) (a jak t jak znajde czas to to opisze )
Pozdrawiam

: 2007-01-17 20:05
autor: KALI
Ja tak nie uważam hmm błąd jeździłem rok i tłoki nie popłynęły,owszem im bliżej komory spalania tym lepiej ale jeszcze mnie nie pogrzało aby montować dwie albo sześć termopar.Pytam po co.Wiem wiem zaraz odpowiesz żeby monitorować ale spokojnie każdy zakłada przed turbo jedną i nie ma problemów więc po co przesadzać i pakować kasę w 6szt.
Naprawdę nie musisz tlumaczyć że im dalej od głowicy tym chłodniej bo to logiczne. :lol:
Przykład mam kumpla który lata subarynką i ma jedną sondę przed turbo i jest wszystko ok nic mu jeszcze nie popłynęło przy 450hp.A boxer ma też dwa kolektory wydechowe. :wink:

: 2007-01-17 21:08
autor: Quaki
Tak tylko subarynka pewnie jest wyposazona w kute tloki i do tego moc zwiekszono jej raptem o 50-55% (pamietaj ze ona w serji ma 286) a na przyklad w naszym autku moc rzedu 300kM to zwiekszenie serji o 100% zreszta nikogo nie namawiam poprostu uwazam ze montowanie przed turbina to blad w sztuce (no chyba ze ktos ma tak ze kolektor wylotowy jest od razu mocowaniem turbiny wtedy nie ma problemu ) ale na przyklad zamontowanie czujnika EGT przed turbina w takim kolektorze jaki ty zbudowales (z dwoch V6 w turbine umieszczona zamiast aku) jest dla mnie bledem bo nie jestes w stanie okreslic jaka temp jest na tlokach i czy juz ci plyna czy jeszcze nie ale to tylko moje zdanie
Pozdrawiam

: 2007-01-17 21:43
autor: KALI
Nie jest zakuta .
- - Quaki jeżeli ma już EGT i masz czytelny obraz temp.tio może czas jechać na hamownie i przetestować podtlenek ile on tak naprawdę daje.Tylko nie pisz że : :) nie masz czasu bo wystarczy tylko godzinka i po sprawie.

: 2007-01-17 22:09
autor: Quaki
Kalii i pewnie tak zrobie co do czasu to faktycznie go nie mam i co z tego ze wystarczy godzinka ale kiedy godzinka przed 5 rano czy po 22 wieczorem bo mniejw iecej takie mam godziny pracy hehehe albo zrobie to zdalnie bo jak sie siedzi na budowie to ciezko cos robic 100km dalej hehehe
Pozdrawiam

: 2007-01-17 22:47
autor: york
heh Quaki zrozumielismy sie po calosci :D fakt faktem koszt w glownej mierze zalezy od wymagan uzytkownika.albo estetyka albo oszczednosc...

: 2007-01-18 09:13
autor: marcinmx-6
witam kalii jeżeli dobrze pamiętam to impreza sti była kuta z fabryki "była" bo nie wiem jak jest z obecnym modelem

: 2007-01-18 09:22
autor: KALI
Nowa tak .

: 2007-01-18 15:06
autor: marcinmx-6
no może tak jak piszesz :D
ale nie to mnie trapi
reszta na pw.

: 2007-08-18 21:22
autor: Drzymek
Panowie, jaka maxymalna temperatura spalin jest dopuszczalna dla naszego silnika (2.2TURBO) aby go nie uszkodzić?

: 2007-08-19 11:54
autor: mika_vixen
Chyba coś ok 900 stopni c.jeżeli się nie mylę.

: 2007-08-19 12:24
autor: Quaki
Ogolnie rozne zrodla podaja rozne wartosci ale temp 950C jest granica ktorej nie nalezy przekraczac przy WOT i max doladowaniu (bo przy 950C moze juz poplynac tlok jednak trafienie w ta temperature na sekunde lub dwie nie powinno od razu uszkodzic silnika (ale moze sie zdarzyc wiec ogolnie ja z reguly ustawim alarm na 900-930C zaleznie od auta w probe mam ustawiony na 900C w nissanie s14 sr20det ustwailem na 930 bo autka znosza temp EGT nawet powyzej 950C ) poza tym nalezy pamietac ze wskazania w duzej mierze zaleza od umieszczenia sondy i jej odleglosci od glowicy i zaworow (im blizej komory spalania tym bardziej wiarygodne odczyty i tym mniejsze prawdopodobienstwo upalenia czegos )
Tak wiec obawiam sie ze nie ma czegos takiego jak granica bezpieczenstwa sa silniki ktore znosza nawet 960C (nie zakute na przyklad wspomniany wyzej 200sx) wiec sadze ze jesli ustwaisz alarm w wskazniku na wartosc 890-900C to bedzie dobrze
Pozdrawiam

: 2007-09-20 15:55
autor: Drzymek
Panowie, mam bardzo wysokie EGT :(
Jadąc np. pod górę, bez używania turbiny dochodzi do 800stopni. Jak pompuję 5PSI to dochodzi do 900stopni. Może pompa paliwa już wysiada? Ale wtedy to silnik nierówno by pracował, a samochód śmiga rewelacyjnie, pompuje 16psi, tylko że 5 sekund i już jest 900stopni i trzeba nogę z gazu ściągać. Co może być przyczyną?
W weekend wymienię filtr paliwa i zobaczymy czy coś się zmieni...

: 2007-09-20 19:49
autor: Quaki
Moze byc bardzo duzo roznych przyczyn
1.uklad paliwowy
a.nie domaga ci ktorys wtrysk (temp bedzie rosla na jednym cylindrze ale suma sumarum i tak ci podniesie temp gazow na tyle ze to zobaczysz)
b. nie domaga pompa
c.masz przytkany filtr paliwa
d.nalales gownianego paliwa (przy doladowaniu 16Psi 98PB to minimum)przez pomylke lub poprostu ktos ochrzcil
2.uklad zaplonowy
a. przestawiles zaplon i robi ci sie stuk
b. przestawiles zaplon tak ze miesznka zapalajac sie w cylindrze wali ogniem w kolektor wydechowy (wtedy mozlwie ze bedziesz mial za wysokie EGT bez spalania stukowego)
Pozdrawiam

: 2007-09-21 08:10
autor: Drzymek
Quaki pisze:Moze byc bardzo duzo roznych przyczyn
1.uklad paliwowy
a.nie domaga ci ktorys wtrysk (temp bedzie rosla na jednym cylindrze ale suma sumarum i tak ci podniesie temp gazow na tyle ze to zobaczysz)
Doleję do paliwa czyściwo do wtryskiwaczy i zobaczymy.
Quaki pisze:b. nie domaga pompa
To wydaje mi się że auto by nie miało kopa i by się krztusiło, a Probek idzie jak szalony i nawet nie kichnie
Quaki pisze:c.masz przytkany filtr paliwa
Jutro wymieniam
Quaki pisze:d.nalales gownianego paliwa (przy doladowaniu 16Psi 98PB to minimum)przez pomylke lub poprostu ktos ochrzcil
Jest PB98 z NESTE (nie mylić z herbatą)
Quaki pisze:2.uklad zaplonowy
a. przestawiles zaplon i robi ci sie stuk
Bawiłem się kiedyś zapłonem, ale ustawiłem w to samo miejsce (zaznaczyłem sobie)
Quaki pisze:b. przestawiles zaplon tak ze miesznka zapalajac sie w cylindrze wali ogniem w kolektor wydechowy (wtedy mozlwie ze bedziesz mial za wysokie EGT bez spalania stukowego)
Pozdrawiam
A można to jakoś sprawdzić (np wykręcając czujnik EGT i popatrzeć do kolektora? (tylko żeby mi włosów nie przyjarało) :lol:

Wielkie dzięki za odpowiedzi i pomoc!

: 2007-09-21 10:54
autor: Bogdan9999
Drzymek możesz te czyściwo do wtryskiwaczy w dupę wsadzić. Odkręć listwę wtrysków i wyczyść to jak należy. 2 sprawa to że prodek ciągnie i nie kicha to nie znaczy że pompa wyrabia. Pozdro

: 2007-09-21 11:31
autor: Lisiu
chyba pomyliłeś osoby :wink:

: 2007-09-21 14:18
autor: Bogdan9999
Sorka już poprawiłem :wink:

: 2007-09-21 17:13
autor: RX
Witam,

Ustaw może zapłon na lampę i dobrze byłoby auto zestroić przy pomocy jakiegoś piggybacka lub standalonea..

Piątka.

: 2007-09-22 11:17
autor: Quaki
RX o ile pamietam Drzymek ma autko zestrojone przy pomocy chipa (remap orgilanengo oprogramowania) wiec nie jesli chip jest dobrze zrobiony to nie ma najmniejszej potrzeby stosowania innego komputera czy swini
Czy jest jakis sposob na swtierezdnie czy ci wali ogniem w kolektor tylko przy pomocy lampy strobo (oczym napisal juz RX)
Radze tez dobrze obserwowac wskaznik doladowania (moze tez sprawdzic jego wskazania) bo moze on przeklamuje ladujesz wiecej niz 16Psi co moze powodowac wzrost EGT jak tez uszkodzenie turbiny
Pozdrawiam

: 2007-09-22 12:51
autor: Robert
To chyba jakiś nowy sposób - wysyłkowe strojenie chipem :roll:

: 2007-09-22 12:53
autor: Drzymek
Quaki, podpinałem 2 wskaźniki i na każdym takie same wartości, więc doładowanie wykluczam, tym bardziej że nawet jak jadę 5PSI to i tak EGT dochodzi do 900stopni :?

: 2007-09-23 00:07
autor: Bogdan9999
A moze wstkźnik EGT jest padniety ?? :?

: 2007-09-23 08:38
autor: Drzymek
To by nic nie wskazywał, albo by nie zmieniał wartości, a po pracy wskaźnika nic nie widać żeby było z nim coś nie tak. Dodam że czujnik mam w ym miejscu:Obrazek
Uznałem to miejsce za najlepsze bo czujnik jest najbliżej bloku silnika i w dodatku z czytuje z wszystkich 4 kolektorów - może dlatego jest tak wysokie EGT. Jak patrzyłem na inne instalacje to czujniki były montowane na jednym kanale (głównie instalacje Kaliego).

: 2007-09-23 10:20
autor: KALI
Obrazek
U Lukasa nie było takiego kłopotu mimo że sonda była mocowana centralnie w kolektorze.Na 900'' wskakiwało po ostrym palowaniu przy doładowaniu 1.4
ale to była już wina małej ilości paliwa przez brak dostrojenia auta świnką.Natomiast śmiało można śmigać na 1.2 bara i spokojnie nic się nie dzieje.
Dziwi mnie że masz takie problemy przy tak mizernym doładowaniu.
W prosty sposób można go trochę podlać .
Mam propozycje zamiast ufać chipowi najpierw wpadnij do mnie i sprawdzimy afr od tego trzeba zacząć.