Strona 11 z 14

Re: Pawlacz

: 2017-01-12 18:30
autor: LukaszV8
No przecież musiał podnieść parę centów maskę żeby się domykała i obudowa kompresora żeby się zmieściła.

Re: Pawlacz

: 2017-01-12 19:11
autor: Benet
No wiem, że tam musi się zmieścić ten potwór. O takie coś mi chodziło, żeby nadbudować wlot powietrza. Wybaczcie żałosne wykonanie :lol:

Re: Pawlacz

: 2017-01-12 19:24
autor: -michal-
Mało nie udławiłem się pierogiem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Pawlacz

: 2017-01-12 19:41
autor: Benet
-michal- pisze:Mało nie udławiłem się pierogiem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Im dłużej patrzę na tę moją profesjonalną przeróbkę, tym bardziej mnie ona śmieszy. Stworzyłem potwora :scramble

Re: Pawlacz

: 2017-01-12 19:57
autor: pawlacz
Niestety garbu/wlotu nie da się zrobić na środku, a gdyby chcieć go symetrycznie odbić to byłby bardzo szeroki i według mnie by to jeszcze gorzej wyglądało. Jak przyjdzie lakier to może się tak nie będzie rzucać w oczy :)

Re: Pawlacz

: 2017-01-13 10:17
autor: Prezes5G19
Tragedii z tą maską niema , ale można było pomyśleć o czymś w stylu a`la elclipse .

Re: Pawlacz

: 2017-01-13 10:26
autor: Dawidjar
Prezes5G19 pisze:Tragedii z tą maską niema , ale można było pomyśleć o czymś w stylu a`la elclipse .
No dokładnie o czymś takim mówiłem :D

Obrazek
Obrazek

Re: Pawlacz

: 2017-01-13 12:45
autor: MiczuTG
Na tych powyżej to wystarczy mocno trzasnąć maską i samo się zrobi :D

Re: Pawlacz

: 2017-02-15 15:14
autor: pawlacz
Garść nowych informacji

Wstępnie udało się wystroić, ale powyżej 200hp zaczęło brakować paliwa. Zmieniono pompę paliwa na wydajniejszą. Po uruchomieniu zgasł, nie chciał odpalać. Okazało się, że pompa dała tak duże ciśnienie, że cały syf z przewodów paliwowych znalazł się w filtrze paliwa. Przewody paliwowe i filtr wymienione na nowe. Teraz działa normalnie. Ostatni setup to ~240hp na kołach, ~340nm przy ~0,6 bara. EGT w normie, spalania stukowego nie ma, dobrze sobie radzi z doładowaniem. No ale wszystko się okaże dopiero w testowych jazdach.

Jest też zamontowany komputerek do monitorowania parametrów silnika.

Lecz to nie koniec, potencjał to jakieś 250-280hp i w taką wartość będzie się celować. Niestety, są problemy z układem chłodzenia. Najpierw pękł zbiorniczek wyrównawczy, można pomyśleć, ze starości:

Obrazek

Niestety po zespawaniu znowu pęknął, więc został dorobiony z stali (jeszcze nie przyczepiony):

Obrazek

Obrazek

Ale to nie koniec problemów, teraz trzeba wyspawać większy zbiorniczek wyrównawczy ten koło błotnika. Nie pamiętam już o co dokładnie chodzi, ale wszystko rozbija się o zbiorniczki, nie do końca chodzi o ciśnienie w układzie, bo pompa i chłodnica wydalają.

Film z tego jak pracuje na wolnych obotach:

https://www.youtube.com/watch?v=KqeFTaZqBMw

Re: Pawlacz

: 2017-02-15 15:33
autor: wuka
Pięknie. Kto stroi?

Re: Pawlacz

: 2017-02-15 15:47
autor: KrecioPL
No proszę. Da się? Da się!

To teraz czekamy na poskładanie auta do końca i ładny wykresik

Re: Pawlacz

: 2017-02-15 17:20
autor: marek08
Rozumiem ze plan 250-280hp na kolach? Konkretnie :) Ile na silniku wyszlo? Fajnie, ze na ten sezon szykuje sie kilka mocnych Probe ;)

Re: Pawlacz

: 2017-02-15 18:17
autor: infernoblade
Dokładnie czekam na ukończenie prac i efekt końcowy :)

Re: Pawlacz

: 2017-02-15 19:30
autor: -michal-
Z tym ciśnieniem w układzie chłodzenia to może być coś na rzeczy. Kiedyś w moim pierwszym probasie jak miałem wydmuchaną uszczelkę pod jedną głowicą i waliło ciśnienie do układu chłodzenia, to też mi rozwaliło ten zbiorniczek. Na szybko zrobiłem coś w podobie ze stali, jakiś czas działało aż zaczęło rozrywać po kolei węże od chłodnicy.

Re: Pawlacz

: 2017-02-15 19:52
autor: LukaszV8
Świetna sprawa z tym kompresorem Pawlacz! Zazdroszczę :)

Przy takiej mocy to już na pewno hamulce jakieś nie stockowe są potrzebne żeby nie stać się ofiarą ,,zfejdingowanych'' fabrycznych hebli...

I drugie to ciekawe jak sam stockowy Probowy silnik, skrzynia, dyferencjał zniesie taką podwyższoną moc bo to nie nowe już wszystko. Z resztą nie ważne...

Pawlacz :1111_ok:

Re: Pawlacz

: 2017-02-15 22:36
autor: Spider33
Szacunek za podjęcie tematu, bez względu jak to sie zakończy. Mam nadzieję że już niedługo będziemy mieli w klubie najmocniejszego probasa w Polsce. Pozdrawiam i trzymam kciuki.

Re: Pawlacz

: 2017-02-15 23:23
autor: marek08
Jesli wyszlo 240 na kolach, to mysle ze co najmniej jakies 270 na silniku, wiec juz mamy najmocniejszego :wink:

Re: Pawlacz

: 2017-02-15 23:34
autor: KrecioPL
LukaszV8 pisze: Przy takiej mocy to już na pewno hamulce jakieś nie stockowe są potrzebne żeby nie stać się ofiarą ,,zfejdingowanych'' fabrycznych hebli...
Pawlacz ma MPSy z przodu.
LukaszV8 pisze: I drugie to ciekawe jak sam stockowy Probowy silnik, skrzynia, dyferencjał zniesie taką podwyższoną moc bo to nie nowe już wszystko. Z resztą nie ważne...
Myślę, że najkrócej to pożyją przeguby...
-michal- pisze:Z tym ciśnieniem w układzie chłodzenia to może być coś na rzeczy. Kiedyś w moim pierwszym probasie jak miałem wydmuchaną uszczelkę pod jedną głowicą i waliło ciśnienie do układu chłodzenia, to też mi rozwaliło ten zbiorniczek. Na szybko zrobiłem coś w podobie ze stali, jakiś czas działało aż zaczęło rozrywać po kolei węże od chłodnicy.
Tam jest kompresor wodny - może być taki temat.

Re: Pawlacz

: 2017-03-03 23:10
autor: pawlacz
Projekt zbliża się ku końcowi. W tym tygodniu był już testowany na drodze, miałem okazję się przejechać. Filmu z jazdy niestety nie mam, bo zapomniałem o kamerze. Mam tylko film jak brzmi ogólnie.

https://youtu.be/0VslPkT7F2k

Wrażenia z jazdy bardzo dobre, w końcu idzie jak należy. Narazie tylko sprawdzony przy 170km/h bo nigdzie w pobliżu autostrady nie było. Ma dobre odejście, wciska w fotel, z trakcją narazie problemów dużych nie ma. Z biegu 2 na 3 na 4 na full gazie zmienia się w o wiele krótszym czasie niż wcześniej i czuć, że chce mu się jechać bez żadnego oporu. Dźwięk też jest zupełnie inny, choć na filmie tego nie słychać, pod obciążeniem i w środku samochodu brzmi bardzo "siermiężnie" jakby to ująć. Przy tym kompresor jest dość cichy. Mi się podoba.

Ogólnie do porobienia jest dużo pierdółek, ale pierdółki zabierają dużo czasu.

Problem z zbiorniczkami rozwiązany, są większe. Narazie jest ok. Zamontowana została pompka wytwarzająca podciśnienia dla układu hamulcowego, wzięta z Audi 3.0tfsi, elektryczna. Według mnie hamulce działają lepiej niż przedtem.

Trochę zdięć z dziś:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Pawlacz

: 2017-03-03 23:24
autor: Benet
Ale rakieta :P Czekam aż nagrasz jakiś filmik z jazdy.

Re: Pawlacz

: 2017-03-03 23:37
autor: skalpel
Super

Re: Pawlacz

: 2017-03-04 08:56
autor: LukaszProbe
Piękna bestia! Kawał dobrej roboty!:)

Re: Pawlacz

: 2017-03-04 13:02
autor: marek08
Fajnie, ze robota idzie do przodu :) A co z maska? Robisz tak jak mowiles, czy wymysliles cos lepszego? Mam nadzieje, ze filtr powietrza przeniesiesz gdzies dalej, bo teraz to on raczej nie pomaga :P

Re: Pawlacz

: 2017-03-04 18:18
autor: Romas
A gdzie kreski?

Re: Pawlacz

: 2017-03-04 19:33
autor: wuka
pawlacz pisze:... Zamontowana została pompka wytwarzająca podciśnienia dla układu hamulcowego, wzięta z Audi 3.0tfsi, elektryczna. Według mnie hamulce działają lepiej niż przedtem.
Właśnie głowiłem się nad tym samym problemem, zastanawiam się czy nie wystarczyłoby wpiąć się z podciśnieniem przed kompresor?

Filmik rewelacja, BESTIA na potęgę, jak na razie pozostaje mi zazdrościć.