Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous.

Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory itp.

Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

plus koszty nadzwyczajne 3500 :?
Obrazek
endriu
Posty: 45
Rejestracja: 2005-05-05 04:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: endriu »

Cześć,

a ja za uzupelnienie klimy gazem i olejem zaplaciłem 180 zł w Mysiadle pod Warszawą , tutaj jest adres www.klimacar.pl

Pozdrawiam[/url]
Probe 95' 2.0
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

za czynnik R-134 za ten stary liczą sobie jak za zboże :?
Obrazek
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

pelot pisze:plus koszty nadzwyczajne 3500 :?


:twisted: :twisted: :twisted: to już było :twisted: :twisted: :twisted:

Kredycik, a po roku gwarancja satysfakcji klienta.

Zrobiłem już 25.000 km, a gaz zakładałem w sierpniu
- 5.000km jeżdżę oszczędzając średnio 20zł na 100km co daje już 1.000zł 8) do zlotu machnę jeszcze z 5.000km i będzie na zlot jak znalazł :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

:)
generalnie to ja już n aLPG zrobiłem probem jakieś 75 tysięcy... :D

już nie chce mi się liczyć ile razy mi się ta instalacja zwróciła... :D:D:D

a autko idzie.

ale ponieważ to inny topik to nawiążę:

podczas napełniania klimy butlę z czynnikiem stawiają na wadze i liczą ile czynnika wpuścili. kiedy mają uzupełnić tylko ilość czynnika to nie robią tego poprzez "dolanie" tylko odsysają najpierw cały czynnik jaki tam pozostał oczywiście ważąc butlę na bieżąco a potem wpuszczają od zera konkretną ilość w oparciu dalej o wagę.
i teraz tak: to co zważono wysysając odejmuje się od tego co wpuszczono i płacisz za różnicę.

nie znam się dokładnie na tym ale widziałem jak mi Grapow w łodzi to robił i tłumaczył więc jeśli gość siedzi w tym od 83 lat zdaje się to pojęcie ma. A prestiż to już swoją drogą (jak dzwoniłem do poznania i mówiłem że Grapow powiedział.... to odpowiedzieli że jak Grapow nie da rady to w tym kraju oni już nie znają takiego co by radę dał...)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Cynki pisze:gość siedzi w tym od 83 lat zdaje się to pojęcie ma.
Jaki czynnik wtedy dawali? :roll:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

hehe.. :) dobre pytanie ale na wizytówce jest rok założenia chyba 1927 nie pamiętam już dokładnie lecz wszystko jest na ich stronce: http://www.grapow.com.pl

:)

pewnie wówczas stosowali jakiś rodzaj wódki- gerówki :D:D:D
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3860
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Maxxum »

No dobra - po długich a ciężkich znalazłem zakład w którym mi załadowali R-12, osuszyli klimę, sprawdzili szczelność. Temperatura chłodzenia wynosi teraz 6 stopni Celsjusza, chyba dobrze !

Zapłaciłem za wszystko 150 Pln.

Adres:

Firma REGENC
Piątkowiec 14A k/Mielca
39-308 Wadowice Górne
tel. 017 585 31 19
kom. 0602 75 66 40
www.regenc.com.pl
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

To bedzie presostat.

Sprawa wyglada tak:
Jesli do instalacji klimatyzacji dostanie sie powietrze to zachodzi reakcja z oparami czynnika chlodzacego ktora powoduje trawienie aluminium. Spokojnie nie jest to zbyt szybka reakcja wiec nawet dluzej niz rok wytrzymaja przewody i skraplacz.
Sytuacja gozej wyglada z osuszaczem... to takie cygaro lub bańka w ukladzie klimatyzacyjnym jej zadaniem jest pobieranie wilgoci z ukladu klimatyzacji i jej czynnika chlodzacego, koszt wymiany osuszacza to okolo 100-300zł w zaleznosci czy oryginal czy uniwersalny itp.
Kolejnym waznym elementem jest presostat, to on zalacza i rozlacza uklad klimatyzacji w zaleznosci od osiagnietego cisnienia,
jesli ktokolwiek bedzie chcial wam podlaczyc klime omijajac go badz mostkujac przewody to uciekajcie od takich ludzi wykluczenie presostatu = rozerwanie (wybuch) klimatyzacji przez cisnienie.

Teraz kolejnosc poczynan z klimatyzacja ktora stoi:
Pomijam fakt sprawdzenia czy sprezarka nie jest zatarta i czy czasem nie brakuje jakis rurek etc.
Klimatyzacje sprawdza sie na prozni, znaczy to ze specjalne urzadzenie wysysa z ukladu wszytko wytwarzajac przez to proznie (nie wolno wtlaczac zadnego powietrza by sprawdzic czy utrzymuje sie cisnienie), nastepnie pozostaje uklad w teym stanie przez min 30min. i obserwuje sie zegar ktory pokazuje czy nie zmienilo sie cisnienie.
Jesli proznia zostala zachowana to juz maly powod do radosci
W takim przypadku napelniamy klime czynnikiem chlodzacym wraz z olejem i fluorescentem (fluorescent jest dodatkim w oleju swiecacym sie w swietle UV) i odpalamy klime.
Jesli po kilkunast, kilkudziesiaciu minutach pracy nie zauwazono za pomoca lampy UV wycieku, to juz duzy powod do radosci... lecz po kilku dniach nalezy jeszcze raz obejrzec uklad w promieniach UV.

Nie ma sie co bac ze stracimy gaz ktorym napelniamy klime.
Za napelnienie odpowiada warsztat ktory to robi, wiec do nich nalezy dokladne sprawdzenie (nie napelniajcie czasem klimy u ludzi ktorzy zajmuja sie lodowkami itp.)
Jesli natomiast napelnimy klime bez sprawdzenie ukladu i po jakims czasie zobaczymy ze chodzi coraz gorzej... to nalezy podjechac do warsztatu by odessali nam gaz. Na ilosc odessaneg gazu dostajemy pokwitowanie i gdy juz zrobimy klime to dostajemy taka ilosc gazu jak na pokwitowaniu a za nadwyzke doplacamy.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Problem z klimą

Post autor: Pelot »

Witam
klimę nabijałem w zeszłym tygodniu i było wszystko ok.w poniedziałek ostatni raz włączałem i działała jak należy.Dzisiaj rano pojechałem na sprawdzenie szczelności,wszystko ok.brak wycieków
Ale problem polega na tym że jak włącze to się załącza na jakięs 3-4 sekundy i po chwili rozłącza i tak wkółko.Ta górna rurka pod maską jest oszroniona ale w środku nie chłodzi :cry:
Gdzie się znajduje jeszcze jakiś czujnik poza tym przekażnikiem koło wentylatora???jakie moga byc przyczyna zbyt częstego rozłączania spręzarki???
Pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

uszkodzony presostat i/lub zanieczyszczony uklad klimy, tak prawdopodobnie bedzie brzmiala diagnoza.
do szerszego opisu jego dzialania uzyj funkcji szukaj.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

jak mi nabijali klime to zrobili próżnie więc chyba to jest ok.a jak sprawdzić ten presostat :roll:
P.S.podobno starego czynnika nie można odessać :roll:
Obrazek
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

pelot gdzies Ty by... ech... stary czynnik odsysasz bez klopotu, malo tego, warsztat ktory to zrobi powinien dac ci karteczke ile odessali ci czynnikia i nawet jesli bedziesz napelnial ponownie za rok to oddaja Ci Twoj gaz i doplacasz ewentualnie za to co wiecej dorzucili.
Nie wiem jak sprawdzic presostat. Mozna zrobic to pomojajac go i odpalic klime jesli po kilknastu sec. bedzie dzialac to znaczy ze to wina presostatu.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

A więc tak,przed chwileczką znalazłem drugi pretostat,podpiełem i to samo :cry:
A moze rzeczywiście te pętaki nie dopełnili swojego obowiązku :roll: i układ jest zasyfiony??
Obrazek
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

A gdzie jest ten presostat :?:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

to jest ta kostka na cygarze przy podszybiu.
Obrazek
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

jak w zeszłym tygodniu podpinali mi klime na krótko po poprzez kostkę przy chłodnicy, to sprężarka załączała się razem z wiatrakiem a teraz jak przed chwileczką to zrobiłem to sprężarka się załączałą a wiatrak,załączał się na 2-4sekund i rozłączał przy czym sprężarka dalej chodziła.
Co mam robić??poległem już :cry:
Obrazek
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4267
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

A wy mi powiedzcie jak rozpoznać czy sprężarka się załączyła ?? Bo u mnie klima nie działa i nie wiem od czego mam zacząć a i jak odpalić klime na krótko ?? Pomóżcie !!! :? :? :? :?
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

podłącz kabel plusowy od sprężarki,do plusa na akumulatorze,tylko jeśli nie masz gazu to nie rób tego na zapalonym silniku.
Obrazek
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Bogdan9999 nie rob tego bracie jesli nie masz gazu w klimie, chyba ze chcesz miec sprezarke do wymiany!!!
Nie podkus sie o takie sprawdzanie!!!
Lepiej jedz do warsztatu i niech napelnia Ci uklad gazem (napelnia sie gaz razem ze specjalnym olejem).
Pamietaj ze jesli jest cos z klima nie tak, to taki warsztat ponownie odsysa to co Ci wpuscili i nie placisz za ten gaz bo oni go zabieraja, placisz jednynie za ich czas jesli sa konkretni to najczesciej takie cos kosztuje od 0 do 50 zł.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

pelot - prawdopodobnie trzeba wymienić ten presostat czy jak oni tam go zwą. Jakiś miesiąc temu ktoś miał podobny problem i po wymianie tego właśnie działa bez zarzutu.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Witam
presostat jest ok.
Dzisiaj byłem w Nadarzynie,u Człowieka który jest najlepszy w okolicy i co najważniejsze nie oszukuje i nie zamydla ludziom oczu.Do rzeczy podpioł się pod układ i wstępna diagnoza przyniosła zapchany zawór rozprężny ewentualnie ale to mało prawdopodobne osuszacz.
Skąd się to mogło wziąść??P.Mechanik stwierdził że jeżeli układ chodził kilka dni bez zarzutu to mogła nastąpić jedna możliwość-...ujowy czynnik R-12.Który najprawdopodobniej przyjechał z kołchozu gdzie są rozbierane stare klimatyzatory,w których jest stary i brudny czynnik przez nikogo nie filtrowany itp.powiedział żebym pojechał do tych pseudo mechaników i poprosił o okazanie faktury na zakup czynnika :lol:

Mam pytanie gdzie się znajduje zawór rozprężny w I Gen.w którym dokładnie miejscu :roll:


A teraz ile kosztuje moja głupota i laictwo:
nabicie klimy starym czynnikiem to koszt 300pln.
Teraz jeszcze po wstępnych negocjacjach cenowych 150pln.(w najlepszym wypadku-jeżeli osuszacz będzie dobry)za naprawę.
Żebym wiedział że tak dostanę po dupie to pojechał bym i za 500pln.miałbym przerobioną klimę na czynnik R-134a i nie było by kłopotu i taniej serwis.
Z czystym sumieniem mogę polecić zakład w nadarzynie.Miła obsługa,przystepne ceny i co ważne facet z góry mówi że on nie zamydla oczu.
Pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Bylem w tym warsztacie kiedys i podpytywalem kolesia sprawdzajac co wie na ten temat (swinia ze mnie co :twisted: ) Koles wiedzial co mowi chodz byl troche leniwy a w koncu bylem jako klient.

Zadzwon do łodzi do GRAPOWA (uzyj szukaj i wpisz Grapow :twisted: ) zadzwon do niego powolaj sie na klub ewentualnie na mnie i moje stare biale probe i zadaj mu nurtujace Cie pytania.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4267
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Dobra nie będę próbował ale powiecie mi dlaczego nie mogę ?? I jak sprawdzić czy mam gaz w klimie ???? A i jeszcze jedno gdzie okolicach Przasnysza jest zakład zajmujący się takimi sprawami ??? pozdro!!!
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

zatrzesz sprężarkę najprawdopodobniej,poszukaj jakiegoś warsztatu,tylko przygotuj się na nie mały wydatek, a jeszcze większy jeżeli jest coś nie tak.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4”