
Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous.
Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory itp.
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Cześć,
a ja za uzupelnienie klimy gazem i olejem zaplaciłem 180 zł w Mysiadle pod Warszawą , tutaj jest adres www.klimacar.pl
Pozdrawiam[/url]
a ja za uzupelnienie klimy gazem i olejem zaplaciłem 180 zł w Mysiadle pod Warszawą , tutaj jest adres www.klimacar.pl
Pozdrawiam[/url]
Probe 95' 2.0
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
pelot pisze:plus koszty nadzwyczajne 3500






Kredycik, a po roku gwarancja satysfakcji klienta.
Zrobiłem już 25.000 km, a gaz zakładałem w sierpniu
- 5.000km jeżdżę oszczędzając średnio 20zł na 100km co daje już 1.000zł


Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE

generalnie to ja już n aLPG zrobiłem probem jakieś 75 tysięcy...

już nie chce mi się liczyć ile razy mi się ta instalacja zwróciła...

a autko idzie.
ale ponieważ to inny topik to nawiążę:
podczas napełniania klimy butlę z czynnikiem stawiają na wadze i liczą ile czynnika wpuścili. kiedy mają uzupełnić tylko ilość czynnika to nie robią tego poprzez "dolanie" tylko odsysają najpierw cały czynnik jaki tam pozostał oczywiście ważąc butlę na bieżąco a potem wpuszczają od zera konkretną ilość w oparciu dalej o wagę.
i teraz tak: to co zważono wysysając odejmuje się od tego co wpuszczono i płacisz za różnicę.
nie znam się dokładnie na tym ale widziałem jak mi Grapow w łodzi to robił i tłumaczył więc jeśli gość siedzi w tym od 83 lat zdaje się to pojęcie ma. A prestiż to już swoją drogą (jak dzwoniłem do poznania i mówiłem że Grapow powiedział.... to odpowiedzieli że jak Grapow nie da rady to w tym kraju oni już nie znają takiego co by radę dał...)
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Jaki czynnik wtedy dawali?Cynki pisze:gość siedzi w tym od 83 lat zdaje się to pojęcie ma.

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
hehe..
dobre pytanie ale na wizytówce jest rok założenia chyba 1927 nie pamiętam już dokładnie lecz wszystko jest na ich stronce: http://www.grapow.com.pl
pewnie wówczas stosowali jakiś rodzaj wódki- gerówki
:D:D


pewnie wówczas stosowali jakiś rodzaj wódki- gerówki

-
- Klubowicz
- Posty: 3860
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
No dobra - po długich a ciężkich znalazłem zakład w którym mi załadowali R-12, osuszyli klimę, sprawdzili szczelność. Temperatura chłodzenia wynosi teraz 6 stopni Celsjusza, chyba dobrze !
Zapłaciłem za wszystko 150 Pln.
Adres:
Firma REGENC
Piątkowiec 14A k/Mielca
39-308 Wadowice Górne
tel. 017 585 31 19
kom. 0602 75 66 40
www.regenc.com.pl
Zapłaciłem za wszystko 150 Pln.
Adres:
Firma REGENC
Piątkowiec 14A k/Mielca
39-308 Wadowice Górne
tel. 017 585 31 19
kom. 0602 75 66 40
www.regenc.com.pl
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
To bedzie presostat.
Sprawa wyglada tak:
Jesli do instalacji klimatyzacji dostanie sie powietrze to zachodzi reakcja z oparami czynnika chlodzacego ktora powoduje trawienie aluminium. Spokojnie nie jest to zbyt szybka reakcja wiec nawet dluzej niz rok wytrzymaja przewody i skraplacz.
Sytuacja gozej wyglada z osuszaczem... to takie cygaro lub bańka w ukladzie klimatyzacyjnym jej zadaniem jest pobieranie wilgoci z ukladu klimatyzacji i jej czynnika chlodzacego, koszt wymiany osuszacza to okolo 100-300zł w zaleznosci czy oryginal czy uniwersalny itp.
Kolejnym waznym elementem jest presostat, to on zalacza i rozlacza uklad klimatyzacji w zaleznosci od osiagnietego cisnienia,
jesli ktokolwiek bedzie chcial wam podlaczyc klime omijajac go badz mostkujac przewody to uciekajcie od takich ludzi wykluczenie presostatu = rozerwanie (wybuch) klimatyzacji przez cisnienie.
Teraz kolejnosc poczynan z klimatyzacja ktora stoi:
Pomijam fakt sprawdzenia czy sprezarka nie jest zatarta i czy czasem nie brakuje jakis rurek etc.
Klimatyzacje sprawdza sie na prozni, znaczy to ze specjalne urzadzenie wysysa z ukladu wszytko wytwarzajac przez to proznie (nie wolno wtlaczac zadnego powietrza by sprawdzic czy utrzymuje sie cisnienie), nastepnie pozostaje uklad w teym stanie przez min 30min. i obserwuje sie zegar ktory pokazuje czy nie zmienilo sie cisnienie.
Jesli proznia zostala zachowana to juz maly powod do radosci
W takim przypadku napelniamy klime czynnikiem chlodzacym wraz z olejem i fluorescentem (fluorescent jest dodatkim w oleju swiecacym sie w swietle UV) i odpalamy klime.
Jesli po kilkunast, kilkudziesiaciu minutach pracy nie zauwazono za pomoca lampy UV wycieku, to juz duzy powod do radosci... lecz po kilku dniach nalezy jeszcze raz obejrzec uklad w promieniach UV.
Nie ma sie co bac ze stracimy gaz ktorym napelniamy klime.
Za napelnienie odpowiada warsztat ktory to robi, wiec do nich nalezy dokladne sprawdzenie (nie napelniajcie czasem klimy u ludzi ktorzy zajmuja sie lodowkami itp.)
Jesli natomiast napelnimy klime bez sprawdzenie ukladu i po jakims czasie zobaczymy ze chodzi coraz gorzej... to nalezy podjechac do warsztatu by odessali nam gaz. Na ilosc odessaneg gazu dostajemy pokwitowanie i gdy juz zrobimy klime to dostajemy taka ilosc gazu jak na pokwitowaniu a za nadwyzke doplacamy.
Sprawa wyglada tak:
Jesli do instalacji klimatyzacji dostanie sie powietrze to zachodzi reakcja z oparami czynnika chlodzacego ktora powoduje trawienie aluminium. Spokojnie nie jest to zbyt szybka reakcja wiec nawet dluzej niz rok wytrzymaja przewody i skraplacz.
Sytuacja gozej wyglada z osuszaczem... to takie cygaro lub bańka w ukladzie klimatyzacyjnym jej zadaniem jest pobieranie wilgoci z ukladu klimatyzacji i jej czynnika chlodzacego, koszt wymiany osuszacza to okolo 100-300zł w zaleznosci czy oryginal czy uniwersalny itp.
Kolejnym waznym elementem jest presostat, to on zalacza i rozlacza uklad klimatyzacji w zaleznosci od osiagnietego cisnienia,
jesli ktokolwiek bedzie chcial wam podlaczyc klime omijajac go badz mostkujac przewody to uciekajcie od takich ludzi wykluczenie presostatu = rozerwanie (wybuch) klimatyzacji przez cisnienie.
Teraz kolejnosc poczynan z klimatyzacja ktora stoi:
Pomijam fakt sprawdzenia czy sprezarka nie jest zatarta i czy czasem nie brakuje jakis rurek etc.
Klimatyzacje sprawdza sie na prozni, znaczy to ze specjalne urzadzenie wysysa z ukladu wszytko wytwarzajac przez to proznie (nie wolno wtlaczac zadnego powietrza by sprawdzic czy utrzymuje sie cisnienie), nastepnie pozostaje uklad w teym stanie przez min 30min. i obserwuje sie zegar ktory pokazuje czy nie zmienilo sie cisnienie.
Jesli proznia zostala zachowana to juz maly powod do radosci
W takim przypadku napelniamy klime czynnikiem chlodzacym wraz z olejem i fluorescentem (fluorescent jest dodatkim w oleju swiecacym sie w swietle UV) i odpalamy klime.
Jesli po kilkunast, kilkudziesiaciu minutach pracy nie zauwazono za pomoca lampy UV wycieku, to juz duzy powod do radosci... lecz po kilku dniach nalezy jeszcze raz obejrzec uklad w promieniach UV.
Nie ma sie co bac ze stracimy gaz ktorym napelniamy klime.
Za napelnienie odpowiada warsztat ktory to robi, wiec do nich nalezy dokladne sprawdzenie (nie napelniajcie czasem klimy u ludzi ktorzy zajmuja sie lodowkami itp.)
Jesli natomiast napelnimy klime bez sprawdzenie ukladu i po jakims czasie zobaczymy ze chodzi coraz gorzej... to nalezy podjechac do warsztatu by odessali nam gaz. Na ilosc odessaneg gazu dostajemy pokwitowanie i gdy juz zrobimy klime to dostajemy taka ilosc gazu jak na pokwitowaniu a za nadwyzke doplacamy.

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Problem z klimą
Witam
klimę nabijałem w zeszłym tygodniu i było wszystko ok.w poniedziałek ostatni raz włączałem i działała jak należy.Dzisiaj rano pojechałem na sprawdzenie szczelności,wszystko ok.brak wycieków
Ale problem polega na tym że jak włącze to się załącza na jakięs 3-4 sekundy i po chwili rozłącza i tak wkółko.Ta górna rurka pod maską jest oszroniona ale w środku nie chłodzi
Gdzie się znajduje jeszcze jakiś czujnik poza tym przekażnikiem koło wentylatora???jakie moga byc przyczyna zbyt częstego rozłączania spręzarki???
Pozdrawiam
klimę nabijałem w zeszłym tygodniu i było wszystko ok.w poniedziałek ostatni raz włączałem i działała jak należy.Dzisiaj rano pojechałem na sprawdzenie szczelności,wszystko ok.brak wycieków
Ale problem polega na tym że jak włącze to się załącza na jakięs 3-4 sekundy i po chwili rozłącza i tak wkółko.Ta górna rurka pod maską jest oszroniona ale w środku nie chłodzi

Gdzie się znajduje jeszcze jakiś czujnik poza tym przekażnikiem koło wentylatora???jakie moga byc przyczyna zbyt częstego rozłączania spręzarki???
Pozdrawiam

- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
pelot gdzies Ty by... ech... stary czynnik odsysasz bez klopotu, malo tego, warsztat ktory to zrobi powinien dac ci karteczke ile odessali ci czynnikia i nawet jesli bedziesz napelnial ponownie za rok to oddaja Ci Twoj gaz i doplacasz ewentualnie za to co wiecej dorzucili.
Nie wiem jak sprawdzic presostat. Mozna zrobic to pomojajac go i odpalic klime jesli po kilknastu sec. bedzie dzialac to znaczy ze to wina presostatu.
Nie wiem jak sprawdzic presostat. Mozna zrobic to pomojajac go i odpalic klime jesli po kilknastu sec. bedzie dzialac to znaczy ze to wina presostatu.

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
jak w zeszłym tygodniu podpinali mi klime na krótko po poprzez kostkę przy chłodnicy, to sprężarka załączała się razem z wiatrakiem a teraz jak przed chwileczką to zrobiłem to sprężarka się załączałą a wiatrak,załączał się na 2-4sekund i rozłączał przy czym sprężarka dalej chodziła.
Co mam robić??poległem już
Co mam robić??poległem już


- Bogdan9999
- Posty: 4267
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
Bogdan9999 nie rob tego bracie jesli nie masz gazu w klimie, chyba ze chcesz miec sprezarke do wymiany!!!
Nie podkus sie o takie sprawdzanie!!!
Lepiej jedz do warsztatu i niech napelnia Ci uklad gazem (napelnia sie gaz razem ze specjalnym olejem).
Pamietaj ze jesli jest cos z klima nie tak, to taki warsztat ponownie odsysa to co Ci wpuscili i nie placisz za ten gaz bo oni go zabieraja, placisz jednynie za ich czas jesli sa konkretni to najczesciej takie cos kosztuje od 0 do 50 zł.
Nie podkus sie o takie sprawdzanie!!!
Lepiej jedz do warsztatu i niech napelnia Ci uklad gazem (napelnia sie gaz razem ze specjalnym olejem).
Pamietaj ze jesli jest cos z klima nie tak, to taki warsztat ponownie odsysa to co Ci wpuscili i nie placisz za ten gaz bo oni go zabieraja, placisz jednynie za ich czas jesli sa konkretni to najczesciej takie cos kosztuje od 0 do 50 zł.

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Witam
presostat jest ok.
Dzisiaj byłem w Nadarzynie,u Człowieka który jest najlepszy w okolicy i co najważniejsze nie oszukuje i nie zamydla ludziom oczu.Do rzeczy podpioł się pod układ i wstępna diagnoza przyniosła zapchany zawór rozprężny ewentualnie ale to mało prawdopodobne osuszacz.
Skąd się to mogło wziąść??P.Mechanik stwierdził że jeżeli układ chodził kilka dni bez zarzutu to mogła nastąpić jedna możliwość-...ujowy czynnik R-12.Który najprawdopodobniej przyjechał z kołchozu gdzie są rozbierane stare klimatyzatory,w których jest stary i brudny czynnik przez nikogo nie filtrowany itp.powiedział żebym pojechał do tych pseudo mechaników i poprosił o okazanie faktury na zakup czynnika
Mam pytanie gdzie się znajduje zawór rozprężny w I Gen.w którym dokładnie miejscu
A teraz ile kosztuje moja głupota i laictwo:
nabicie klimy starym czynnikiem to koszt 300pln.
Teraz jeszcze po wstępnych negocjacjach cenowych 150pln.(w najlepszym wypadku-jeżeli osuszacz będzie dobry)za naprawę.
Żebym wiedział że tak dostanę po dupie to pojechał bym i za 500pln.miałbym przerobioną klimę na czynnik R-134a i nie było by kłopotu i taniej serwis.
Z czystym sumieniem mogę polecić zakład w nadarzynie.Miła obsługa,przystepne ceny i co ważne facet z góry mówi że on nie zamydla oczu.
Pozdrawiam
presostat jest ok.
Dzisiaj byłem w Nadarzynie,u Człowieka który jest najlepszy w okolicy i co najważniejsze nie oszukuje i nie zamydla ludziom oczu.Do rzeczy podpioł się pod układ i wstępna diagnoza przyniosła zapchany zawór rozprężny ewentualnie ale to mało prawdopodobne osuszacz.
Skąd się to mogło wziąść??P.Mechanik stwierdził że jeżeli układ chodził kilka dni bez zarzutu to mogła nastąpić jedna możliwość-...ujowy czynnik R-12.Który najprawdopodobniej przyjechał z kołchozu gdzie są rozbierane stare klimatyzatory,w których jest stary i brudny czynnik przez nikogo nie filtrowany itp.powiedział żebym pojechał do tych pseudo mechaników i poprosił o okazanie faktury na zakup czynnika

Mam pytanie gdzie się znajduje zawór rozprężny w I Gen.w którym dokładnie miejscu

A teraz ile kosztuje moja głupota i laictwo:
nabicie klimy starym czynnikiem to koszt 300pln.
Teraz jeszcze po wstępnych negocjacjach cenowych 150pln.(w najlepszym wypadku-jeżeli osuszacz będzie dobry)za naprawę.
Żebym wiedział że tak dostanę po dupie to pojechał bym i za 500pln.miałbym przerobioną klimę na czynnik R-134a i nie było by kłopotu i taniej serwis.
Z czystym sumieniem mogę polecić zakład w nadarzynie.Miła obsługa,przystepne ceny i co ważne facet z góry mówi że on nie zamydla oczu.
Pozdrawiam

- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
Bylem w tym warsztacie kiedys i podpytywalem kolesia sprawdzajac co wie na ten temat (swinia ze mnie co
) Koles wiedzial co mowi chodz byl troche leniwy a w koncu bylem jako klient.
Zadzwon do łodzi do GRAPOWA (uzyj szukaj i wpisz Grapow
) zadzwon do niego powolaj sie na klub ewentualnie na mnie i moje stare biale probe i zadaj mu nurtujace Cie pytania.

Zadzwon do łodzi do GRAPOWA (uzyj szukaj i wpisz Grapow


Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
- Bogdan9999
- Posty: 4267
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa