Strona 13 z 15

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

: 2014-02-03 15:14
autor: pompom
Romas, mógłbyś wyjaśnić co w tym logicznego?

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

: 2014-02-03 15:43
autor: Romas
Nie wiem skąd się kolego urwałeś i znalazłeś na tym forum, ale wyjaśnie skoro ciężko tak prostą rzecz zrozumieć
i najprościej:
Do komfortu amortyzacji( tłumienia) wybojów składa się wiele czynników takich jak skok i twardość sprężyny, rodzaj zawieszenia, rodzaj teleskopu oraz wysokość i twardość opon
i logiczne jest że im wyższy profil opony tym bardziej podatny jest na ugięcia przy uderzeniu w przeszkodę, zas jeśli opona jest niska i twarda , a nie dość że opony o niższym profilu typu 35-40 są bardzo twarde, to jeszcze trzeba w nie dmuchać większe ciśnienie, co sprawia że, przy uderzeniu w przeszkodę opona sie znikomie poddaje, a co za tym idzie większe uderzenie przenosi się na zawieszenie i odczuwalne jest bardziej na budzie.

Jeśli nadal tego nie zrozumiałeś, proponuje załeżyć sobie koła r15/195/60 i r18/225/35 i wtedy zobaczysz czy jest to logiczne czy nie :D :wink:

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

: 2014-02-03 15:51
autor: KrecioPL
Kolego pompom:
1. Jak tu zaglądamy, to się witamy! :)
2. Uzupełnij profil - skąd jesteś i jakie autko posiadasz :mrgreen:

Zachęcam do udzielania się na forum!

Co do tematu:
To co Romek napisał powinno Ci wytłumaczyć dlaczego wrzucenie 18" niestety drastycznie wpływa na komfort jazdy :roll:
Pamiętaj, że zmiany zawsze niosą za sobą plusy i minusy - auto będzie sztywniejsze, stracisz kręgosłup albo wybijesz zęby na dziurach ale... zakręty ;) Im sztywniej, tym szybciej :mrgreen:

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

: 2014-02-03 22:47
autor: tom87dg
hmmm czy ja wiem czy na 18 jest taka duza roznica niz na 17? ja przeszedlem z 17 na 18 i duzej nie czulem roznicy, fakt jest ze duzo do znaczenia twardosci ma opona, na 17 mialem profil 205/55/17 na 18mialem 225/40/18 jak dla mnie to az tak strasznie sie nie zmienilo.

Dla ciekawostki teraz kupilem 20" i opony to 245/35/20" i powiem ze weszly, jedynie co przeszkadzal to kielich amortyzatora ale wszystko da sie przerobic i ladnie sie spasowalo no i auto poszlo na glebe tyle ile moglo :)

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

: 2014-02-03 22:50
autor: Romas
z tego co widze to jest tył, a przód?

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

: 2014-02-03 23:00
autor: tom87dg
to jest przod widac mocowanie gorne i tam jest lozysko :) tyl jest latwiejszy bo nie ma lozyska obciecie kielicha wyglada tak samo

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

: 2014-02-04 06:16
autor: pompom
Nie masz racji kolego Romas. Po za tym to wszystko to kwestia głównie amortyzatorów. Na dodatek są fotele, które powinny amortyzować takie uderzenia. Proponuję się jednak dokształcić skoro masz problem z odróżnieniem przednich od tylnych amortyzatorów.

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

: 2014-02-04 07:50
autor: Kocureq
Czyli jednak wiesz jak sie jezdzi probkiem na 18"? :-)

Kazdy cal felgi wiecej, to mniejszy komfort jazdy i większe ryzyko uszkodzenia felgi przy uderzeniu przeszkody - mniej opony ci ja chroni.

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

: 2014-02-04 08:32
autor: KrecioPL
Kolego pompom załóż galerię, pochwal się -ZE bo to może być rodzynek! :mrgreen:

Fotel może amortyzować nierówności... w mercedesie W124:) Nie tu, tu ma Ci kuper trzymać sztywno na zakręcie :)
Prosty motyw - zobacz ile cm3 jesteś w stanie upchnąć wiatru do opony 225/50./16 a ile do 225/35-40/18. Przyjmując zasadę, że powietrze jest ściśliwe i sprężyste, można łatwo obalić Twoja tezę.

Zawieszenie - amortyzatory i sprężyny to druga strona medalu. Jednak i tak większość siły uderzenia nierówności jest tłumione przez powietrze w oponie. Nawet zakładając amory z regulacją twardości/tłumienia nie uzyskasz takiego komfortu jak na seryjnej oponie i seryjnych McPhersonach, niestety. Też bym chciał mieć nisko, duże koło, komfortowo jak na kanapie a jednocześnie zarąbiście sztywno by ganiać po zakrętach z prędkością światła - niewykonalne. :(

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

: 2014-02-04 10:02
autor: pompom
KrecioPL, nie wiem czy to rodzynek. Sprowadziłem z Niemiec i na razie stoi w garażu. Galeria będzie jak go trochę ogarnę.

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

: 2014-02-04 11:22
autor: Romas
tom87dg pisze:to jest przod widac mocowanie gorne i tam jest lozysko :) tyl jest latwiejszy bo nie ma lozyska obciecie kielicha wyglada tak samo
Spojrzałem Tomuś szybko i zobaczyłem 2 szpilki na całej szerokości i myślałem że poza kadrem jest jeszcze tylko jedna,a na telefonie za wiele nie widać :wink:
pompom pisze:Proponuję się jednak dokształcić skoro masz problem z odróżnieniem przednich od tylnych amortyzatorów.
Dokształć się do do takiego poziomu co ja to pogadamy, wyżej masz opisany co spowodowało mój błąd :wink:

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

: 2014-02-04 11:50
autor: KrecioPL
Jeśli faktycznie masz KL-ZE, takie jak być powinno (dodatkowo z przepływką JE50 i kompem KL31 lub K8 z eepromem od KL-ZE) to będzie rodzynek - takich tu niewiele.
Daj chociażby foto silnika, zweryfikujemy to ;)

A jakie ty masz plany co do zawiasu i kół?

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

: 2014-02-04 14:51
autor: pompom
Wrócę do domu to zrobię. Na razie brak planów.

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

: 2014-02-04 19:38
autor: Maxxum
Panowie - odbiegacie od tematu. Ten traktuje o felgach ich parametrach itd.
O silniku to proszę w innym temacie - jest ich wystarczająco wiele 8)

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

: 2014-03-06 14:16
autor: mysz
Hej, czy ktoś z Was próbował wcisnąć koło do II gen 245/35/18 ET55 na tył? Wejdzie to? Przy kole 235/40/18 jest już dosyć blisko amorka.

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

: 2014-03-06 14:57
autor: Romas
245 wejdzie ale nie z takim ET, poza tym po cholerke Ci profil 35? mniejsze ET i 40 wchodzi smiało, a i po pierwsze jakoć to wygląda i po drugie lepiej się na nich jeździ

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

: 2014-03-06 16:23
autor: mysz
Musi być profil 35, to w takim układzie wpierw dystanse muszę znaleźć ;) Co do komfortu to nie odczuwam różnicy między 35, a 40. Tak czy inaczej jest mega twardo :D

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

: 2014-03-06 19:02
autor: Romas
Ale ja nie mówię o komforcie tylko o prowadzeniu :wink:

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

: 2014-04-06 21:25
autor: arturos
mysz pisze:Hej, czy ktoś z Was próbował wcisnąć koło do II gen 245/35/18 ET55 na tył? Wejdzie to?.
Wejdź sobie do mnie na galerię,tam z tyłu jest 245/35/18 z felgą o ET49 jeszcze bez dystansów,ja sądzę że wejdzie bo mi do amortyzatora przy tym ET jeszcze trochę brakuje :wink:

Swoją drogą Romas ile ładujesz ciśnienia do tych 235?

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

: 2014-04-07 10:19
autor: Romas
2.5 przód 2.3 tył

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

: 2014-04-07 11:56
autor: arturos
A nie masz wrażenia na przodzie(wizualnie),że przy 2,5 opona wygląda jakby miała mało powietrza?

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

: 2014-04-08 10:21
autor: Romas
wrażenie będziesz miał przy każdej oponie, i kazdym rozmiarze, ponieważ przednia opona jest poddawana większemu obciążeniu, pracy i dogrzaniu. ale jak nabijesz 3 to trakcja idzie do lasu :wink:

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

: 2014-04-08 13:27
autor: arturos
Romas pisze:. ale jak nabijesz 3 to trakcja idzie do lasu :wink:
No właśnie wiem :wink:

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

: 2014-04-08 16:18
autor: mysz
Ja śmigam na 2.9 przód, 2.5 tył i na brak trakcji nie narzekam ;)

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

: 2014-04-08 16:41
autor: Romas
tylko ze my tu rozmawiamy o mocnych wozach a nie padakach :mrgreen: