Strona 16 z 23

Re: wuka

: 2017-03-10 11:26
autor: Lukasz
No a później bedzie ze remont drogo wyszedł :P

Re: wuka

: 2017-03-10 14:44
autor: wuka
Prezentów ciąg dalszy :D
IMG_20170310_140013.jpg
IMG_20170310_141950.jpg
IMG_20170310_140326.jpg
IMG_20170310_142025.jpg
Miałem zamiast katalizatora montować tłumik ze zwężką, a zamiast tłumika środkowego strumienicę szczelinową, ale po dogłębnym przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw stanęło na katalizatorze z metalowym wkładem, przelotowym tłumiku środkowym od TurboWorks i końcowym MAGNAFLOW. Już się nie mogę doczekać jak to zagra. Dodam, że tłumik końcowy ma homologację drogową, i jest podobno cichy. To się okaże. Całość jest pod średnicę 2,25 cala.

A cieszę się tak :slon:

Re: wuka

: 2017-03-10 15:47
autor: mysz
Przy kompresorze bedzie w miarę cicho, natomiast jakbyś zamontował tego magnaflowa do silnika NA, to byłoby głośno. Miałem tłumik końcowy 14816 z serii street i było bardzo głośno- grubo powyżej 100dB (kata miałem). Jedynym wyjściem, żeby było cicho, to tłumik komorowy z dużą puszką ;)

Re: wuka

: 2017-03-10 20:40
autor: Pajda16v
mysz pisze:Przy kompresorze bedzie w miarę cicho, natomiast jakbyś zamontował tego magnaflowa do silnika NA, to byłoby głośno. Miałem tłumik końcowy 14816 z serii street i było bardzo głośno- grubo powyżej 100dB (kata miałem). Jedynym wyjściem, żeby było cicho, to tłumik komorowy z dużą puszką ;)
Raczej z turbem byłoby ciszej :P Kompresor nie przytłumi wydechu

Re: wuka

: 2017-03-10 21:28
autor: marek08
Duzo bardziej polecam gabkowe "grzybki" Simoty niz ich stozki :wink: Duzo lepsze filtrowanie i lepszy przeplyw, sprawdzone :) A co do wydechu, to kompresor raczej nic nie wyciszy, bo nie jest zamontowany na wydechu jak turbo :P Powodzenia w pracach :)

Re: wuka

: 2017-03-10 23:24
autor: mysz
Może inaczej. Tłumiki magnaflow mają dosyć dziwną budowę. Im większe ciśnienie w układzie wydechowym, tym są bardziej "znośne" podczas jazdy. Doładowując silnik zwiększamy dawkę powietrza, co wpływa też na ciśnienie w układzie wydechowym (zakładając, że nie zmianiamy średnicy rur). Moim zdaniem na niskich obrotach bedzie głośno, a powyżej powiedzmy 4tys obr/min powinien się wyciszać. U mnie sie wyciszał od jakiś 5500 obr/min.
Podejrzewam, że jakbym założył zweżkę między środkowym a końcowym, to bym miał ciszę przy niższych obrotach.

Re: wuka

: 2017-03-11 17:57
autor: wuka
Co do hałasu to się okaże dopiero jak odpalę auto, o ile w ogóle mi się uda je odpalić po remoncie.
Dzisiaj regenerowałem wkład zamka od bagażnika. Był mocno zaśniedziały tak że nie było możliwości przekręcenia kluczyka.
Zacząłem od rozebrania zamka na czynniki pierwsze, na pomysł zrobienia zdjęcia wpadłem dopiero wtedy jak już zapadki powyciągałem, ktoś przede mną już się bawił tym zamkiem i zgubił ostatnią bo jej nie było. Były tak zbite brudem, że ledwo je powyciągałem.
IMG_20170311_115626.jpg
Następnie przy pomocy odtłuszczacza do hamulców i benzyny ekstrakcyjnej wyczyściłem korpus zamka.
IMG_20170311_122029.jpg
IMG_20170311_122039.jpg
Zapadki najpierw odtłuściłem, później czyściłem papierem ściernym najpierw o gradacji 800 a potem 1200 żeby nie porobić rys.
Po poskładaniu wszystkiego do kupy cały mechanizm nasmarowałem smarem miedzianym, i zamek zaczął działać prawie jak nowy, ma tylko trochę luzów ale to spowodowane jest wytartym korpusem.
IMG_20170311_143820.jpg
A tak się prezentuje zamek po poskładaniu.
IMG_20170311_143805.jpg
Te ciemniejsze plamy to jest utleniony materiał, nie byłem w stanie tego lepiej doczyścić.

Re: wuka

: 2017-03-11 19:10
autor: Prezes5G19
I normalnie działa bez tej jednej zapadki?

Re: wuka

: 2017-03-11 19:13
autor: infernoblade
Nawet bez zapadek działa, tyle że więcej kluczyków wejdzie ;)

Re: wuka

: 2017-03-13 10:53
autor: wuka
A oto i moje nowe radio :D
IMG_20170313_101228.jpg
Może i nie jest to górna półka zegarów ale jakoś dzielnie wypełni miejsce po radiu.

Re: wuka

: 2017-03-13 11:33
autor: LukaszProbe
Ważne, że robota idzie do przodu;)

Re: wuka

: 2017-03-13 12:22
autor: wuka
Pewnie, że idzie, tyle że jak krew z nosa.

Re: wuka

: 2017-03-15 10:36
autor: wuka
No i jeden z ostatnich mających spory wpływ na budżet elementów mojej układanki.
ECU.jpg

Re: wuka

: 2017-03-15 17:54
autor: Bogdan9999
Wszystko fajnie tylko ten katalizator mnie zastanawia po co ci to ? Nie miałeś na co kasy wydać ?

Re: wuka

: 2017-03-17 23:58
autor: Lukasz
pewnie żeby było ciszej :roll:

Re: wuka

: 2017-03-18 16:09
autor: wuka
Żeby wydech był doprężony, bo jest dość luźny.

Re: wuka

: 2017-03-18 18:22
autor: Bogdan9999
Przecież o to chodzi aby był przelot i nie blokował opróżniania komór spalania. Zwłaszcza jak sie chce mieć więcej km.

Re: wuka

: 2017-03-18 20:34
autor: Lukasz
silnik z kompresorem też nie może mieć całkowicie luźnego wydechu

Re: wuka

: 2017-03-18 22:54
autor: Bogdan9999
Widocznie z innych źródeł czerpałeś wiedzę niż ja.

Re: wuka

: 2017-03-19 20:20
autor: Romas
wszystkie silniki które są doładowane ( czyt, po tuningu ) im mają luźniejsze wydechy tym lepiej

Re: wuka

: 2017-03-20 10:56
autor: wuka
Głównym powodem montażu katalizatora jest chęć jazdy autem na co dzień oraz brak problemów przy przeglądzie technicznym. Nie przygotowuję samochodu do startu w wyścigach.

Re: wuka

: 2017-03-21 15:16
autor: Pajda16v
To kup wydech komorowo przelotowy i masz cisze i przelot :)

Re: wuka

: 2017-03-21 16:56
autor: wuka
Nigdzie nie pisałem, że chcę mieć cicho, katalizator montuję tylko dlatego żeby bez problemu przechodzić przegląd.

Re: wuka

: 2017-03-25 20:18
autor: wuka
Dziś wyczyściłem ostatni zamek. Zgadnijcie które zapadki są wyczyszczone :D
IMG_20170325_112731.jpg
IMG_20170325_112742.jpg
Miałem pokazać dopiero jak zamontuje na samochodzie ale nie mogłem się powstrzymać, mój pomysł na 3 stop.
IMG_20170311_160717.jpg
Jest to taśma led świecąca na czerwono, oczywiście nie będzie przyklejone na wierzchu. Wcześniej wyfrezowałem dremelem miejsce na taśmę.
IMG_20170311_150436.jpg
IMG_20170311_161632.jpg
Na końcu wszystko zostanie zalane bezbarwną żywicą.

Re: wuka

: 2017-03-25 20:56
autor: Benet
Trochę ryzykowny ten stop :D Zobaczymy jak to będzie leżało na aucie, ale chyba będzie elegancko ;)